Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Benzineslangen vervangen, nadat ik de tank heb verwijderd kom ik behoorlijk wat verwaarloosde slangen tegen, vies en poreus.

Nu heb ik ze opgemeten, maar kom op het net nergens de juiste maten tegen, ook niet om nieuwe te kopen.
Kan iemand mijn maten bevestigen en heeft er wellicht zelfs een adres voor?

Het gaat om 3 verschillende maten:
- buitenmaat 8mm binnenmaat 5mm
- buitenmaat 10mm binnenmaat 7mm
- buitenmaat 12mm binnenmaat 8mm

Hopelijk heeft er iemand een juist antwoord.
 
Benzineslangen vervangen, nadat ik de tank heb verwijderd kom ik behoorlijk wat verwaarloosde slangen tegen, vies en poreus.

Nu heb ik ze opgemeten, maar kom op het net nergens de juiste maten tegen, ook niet om nieuwe te kopen.
Kan iemand mijn maten bevestigen en heeft er wellicht zelfs een adres voor?

Het gaat om 3 verschillende maten:
- buitenmaat 8mm binnenmaat 5mm
- buitenmaat 10mm binnenmaat 7mm
- buitenmaat 12mm binnenmaat 8mm

Hopelijk heeft er iemand een juist antwoord.
Toen ik ze pas vervangen heb, heb ik alleen naar de binnenmaat gekeken, en gezegd dat ik een stuk nodig had van benzine slang met die binnendiameter. Werkte perfect:)

Edit: dat zei ik tegen de meneer in de auto materialen zaak, niet zomaar in t wilde weg.
 
Benzineslangen vervangen, nadat ik de tank heb verwijderd kom ik behoorlijk wat verwaarloosde slangen tegen, vies en poreus.

Nu heb ik ze opgemeten, maar kom op het net nergens de juiste maten tegen, ook niet om nieuwe te kopen.
Kan iemand mijn maten bevestigen en heeft er wellicht zelfs een adres voor?

Het gaat om 3 verschillende maten:
- buitenmaat 8mm binnenmaat 5mm
- buitenmaat 10mm binnenmaat 7mm
- buitenmaat 12mm binnenmaat 8mm

Hopelijk heeft er iemand een juist antwoord.
Binnenmaten zijn het belangrijkste, buitenmaat is minder interessant. Bij de brezan of ander auto-accessoirehandel kun je dit per strekkende meter kopen.
 
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus misschien even voorstellen..

Dit is mijn Diversion, reeds 5 jaar in bezit.
3 jaar dagelijks gebruikt voor woon werk verkeer en vorig jaar omgebouwd tot tracker.
Super dat jullie hier zoveel kennis verzamelen om aan de div te sleutelen!
Groeten
IMG_20190316_110101.jpg
 
Iemand nog een leuk uitlaatje liggen, ? wil mijn std uitlaat vervangen voor 1 met een leuker geluidje
 
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus misschien even voorstellen..

Dit is mijn Diversion, reeds 5 jaar in bezit.
3 jaar dagelijks gebruikt voor woon werk verkeer en vorig jaar omgebouwd tot tracker.
Super dat jullie hier zoveel kennis verzamelen om aan de div te sleutelen!
GroetenBekijk bijlage 1457342
Kijk dit is bij uitzondering eens een verbetering tegenover het origineel8-)
 
Wie weet wat te doen met de extra slang die normaal gesproken op een canister zit van een California model Diversion als je de tank van een California model op een EU model wilt plaatsen?

Normaal gesproken vangt een canister de verdampte benzinegassen op in een soort filter en als de motor draait worden deze door de carbs opgezogen. Dit voorkomt benzinedampen rond de motor bij hoge temperaturen en schijnt schoner te zijn.

Maar ik wil deze taak op een Europees model plaatsen en hou dus een slang over.

Vraag is, afdoppen of los laten hangen?
 
Wie weet wat te doen met de extra slang die normaal gesproken op een canister zit van een California model Diversion als je de tank van een California model op een EU model wilt plaatsen?

Normaal gesproken vangt een canister de verdampte benzinegassen op in een soort filter en als de motor draait worden deze door de carbs opgezogen. Dit voorkomt benzinedampen rond de motor bij hoge temperaturen en schijnt schoner te zijn.

Maar ik wil deze taak op een Europees model plaatsen en hou dus een slang over.

Vraag is, afdoppen of los laten hangen?

Begrijp ik het goed dat de slang uit de tank komt?
 
Bijna.... Hij zit onder de tank naast de kraan, maar in de tank zit een buisje vanaf de dop naar dit punt.
Het enige wat ik kan bedenken is dat afdopper misschien voor een vacuüm zou kunne zorgen in de tank, en er geen gaatje in de tankdop zit net als het europese model. Maar dan speculeer ik maar wat, beter dan niet, misschien :+
 
Is dat buisje en die slang niet de overloop, als de tank te vol zit?
Dat de benzine onder de motor terecht komt en niet over de tank stroomt.
 
Is dat buisje en die slang niet de overloop, als de tank te vol zit?
Dat de benzine onder de motor terecht komt en niet over de tank stroomt.
Nee dat is die andere slang die rechts zit, die zit er ook gewoon.

Deze slang zit op de canister en aan de andere kant van de canister zit een slang welke normaliter op carb nr2 zit.

Maar op de EU modellen zit geen aansluiting hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan bedenken is dat afdopper misschien voor een vacuüm zou kunne zorgen in de tank, en er geen gaatje in de tankdop zit net als het europese model. Maar dan speculeer ik maar wat, beter dan niet, misschien :+
Klopt op de tankdop staat "us only" onder de dop bij het scharnier zit een rood rubbertje.

Ik zal straks eens wat foto's maken.
 
Sorry verkeerd gezegd de Slangaansluiting direct naast de kraan is afwatering.

De Slangaansluiting er iets verder vanaf is de canister slang.

Net even compressor op beide gaatjes gezet en uit beide slangen komt lucht, dus beide kunnen gewoon los hangen.


Beide nippels zitten onder de deksel in de rand niet in de tank.
 

Bijlagen

  • IMG_20200119_152944302.jpg
    IMG_20200119_152944302.jpg
    193,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20200119_153006124.jpg
    IMG_20200119_153006124.jpg
    160,3 KB · Weergaven: 11
Terug van al eerder weinig aanwezigheid.
De Yamaha heeft weer hetzelfde euvel als vorig jaar: Motorolieverlies via overloopbuisje, nadat hij buiten heeft gestaan in de kou. Ik kan het beestje ook niet kwalijk nemen aangezien hij 500km door weer en wind wordt gereden elke week. Vorige keer hebben we de buisjes doorgeblazen met een compressor, inclusief die van de benzinedop (overloop), en is de luchtfilter vervangen omdat daar ook nogal wat olie is gaan verzamelen. Dat was in combinatie met een valpartij. Nu precies een jaar later komt hetzelfde euvel met motorolieverlies weer terug.
Aangezien we niet heel veel verstand hebben van het totaalplaatje gokken we dat de oorzaak kou is, met alle uitwerkingen daarvan, kan dat? De motoronderhoudsman voor het grove werk begint ons langzaamaan te waarschuwen voor motorische ouderdom als oorzaak.
 
Terug van al eerder weinig aanwezigheid.
De Yamaha heeft weer hetzelfde euvel als vorig jaar: Motorolieverlies via overloopbuisje, nadat hij buiten heeft gestaan in de kou. Ik kan het beestje ook niet kwalijk nemen aangezien hij 500km door weer en wind wordt gereden elke week. Vorige keer hebben we de buisjes doorgeblazen met een compressor, inclusief die van de benzinedop (overloop), en is de luchtfilter vervangen omdat daar ook nogal wat olie is gaan verzamelen. Dat was in combinatie met een valpartij. Nu precies een jaar later komt hetzelfde euvel met motorolieverlies weer terug.
Aangezien we niet heel veel verstand hebben van het totaalplaatje gokken we dat de oorzaak kou is, met alle uitwerkingen daarvan, kan dat? De motoronderhoudsman voor het grove werk begint ons langzaamaan te waarschuwen voor motorische ouderdom als oorzaak.

Kou geloof ik niks van zit er teveel olie in je blok? Hoeveel olie komt er uit je luchtfilter?
 
Kou geloof ik niks van zit er teveel olie in je blok? Hoeveel olie komt er uit je luchtfilter?
Bij aankoop november 2018 wel teveel ingezeten, pikzwart, ververst en mooi op peil gezet.
Na die val van maart 2019 is de hele boel doorgeblazen en volgelopen luchtfilter dus vervangen. Sindsdien netjes gelopen, kleur naar verwachting goed gebleven en netjes op peil gehouden op het glaasje na afkoelen.

Luchtfilter gaat er zaterdag uit, dan weten we hoeveel daarin zit.
 
Ik denk dat sludge er mee te maken heeft. Dat is het verschijnsel dat er vocht uit de lucht in de olie komt, als de olie door korte ritten nooit echt lekker op temperatuur komt. Diversions hebben daar 'last' van.
 
Wat is de definitie van een korte rit? Hij wordt 50km heen, 50km terug gereden elke dag. Waarvan 80% van de rit snelweg.
 
Wat is de definitie van een korte rit? Hij wordt 50km heen, 50km terug gereden elke dag. Waarvan 80% van de rit snelweg.

Da's lastig aan te geven. Maar water gaat koken bij 100oC. Dus pas als de olie een tijdje heter dan 100oC wordt zal je het vocht kwijt raken.

Zie je in het kijkglaasje ook het witte mayo-achtige spul op de olie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan