Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Net op weg naar huis, hoor ik een metaal op metaal geluid wanneer ik de koppeling in trek. Terugschakelen gaat ook een stuk zwaarder. Iemand enig idee? Ik hoop echt dat er niks met de versnellingsbak is...
 
Net op weg naar huis, hoor ik een metaal op metaal geluid wanneer ik de koppeling in makkelijktrek. Terugschakelen gaat ook een stuk zwaarder. Iemand enig idee? Ik hoop echt dat er niks met de versnellingsbak is...
600 of 900 Divje?
Bij de 600 vrijwel zeker het kleine druklagertje van de koppeling. Makkelijk te vervangen en kost heel weinig. Dus sowieso de moeite waard om te proberen.
Ik weet niet of dat bij de 900 ook zo is maar vermoed van wel.
 
Tis een 600, ik ga eens kijken. Hoop dat dat het is.

Ik denk dat ben gelijk heeft, zoek goed alle metalen busjes op in je koppeling zitten er rond de 20 in de lager. Ik kan ze tellen voor je, moet je het even laten weten.

Laatst naar iemand het lager opgestuurd, nooit bericht gehad of hij hem ontvangen heeft. Het lange schijnt hetzelfde te zijn als ik dacht bij een Harley... Was al eens eerder rot bij mij en is toen bij een Harley garage door de monteur opgehaald.
 
Ik ga m morgen uit elkaar trekken. Waar bestel ik zo een lager? Ik rij relatief veel korte stukjes. Kortste, niet zo vaak maar wel eens, 2x 5km. Maar normaal 12km 80-weg. Of langer. Ritje van 30 tot 60km af en toe. Ik denk wel dat hij stikt van de sludge maar dat zie ik waarschijnlijk morgen.
 
Ik ga m morgen uit elkaar trekken. Waar bestel ik zo een lager? Ik rij relatief veel korte stukjes. Kortste, niet zo vaak maar wel eens, 2x 5km. Maar normaal 12km 80-weg. Of langer. Ritje van 30 tot 60km af en toe. Ik denk wel dat hij stikt van de sludge maar dat zie ik waarschijnlijk morgen.

Ik weet genoeg.....naaldlager!

Je kan hem op cmsnl.com bestellen maar als je haast hebt kan je die van mij overnemen heb er nog 1 liggen en dan een nieuwe bestellen en die mij toesturen. Maar als je tijd hebt kan je hem bij de dealer of cmsnl bestellen.
 
Net eruit gehaald. Dit is m:
1385236

Ik neem vanmiddag even contact op met de dealer. Koelt de Div dan zo goed? Er zat wel water in mn carterontluchtingskanaal van de koppelingsdeksel, dus er verdampt wel iets.
 
Net eruit gehaald. Dit is m:
Bekijk bijlage 1385236
Ik neem vanmiddag even contact op met de dealer. Koelt de Div dan zo goed? Er zat wel water in mn carterontluchtingskanaal van de koppelingsdeksel, dus er verdampt wel iets.

Die zou ik vervangen heeft al sporen van roest, hij koelt niet zo goed maar het is een luchtgekoeld blok dus dat duurt lang voordat hij op temperatuur is, iig veel langer dan 5 km!

Bestel je ook gelijk een pakking?

Er verdampt idd iets maar het hoort er ook uit te komen!
 
Ik ga vandaag of morgen eerst kijken of ze hem in de buurt hebben. Pakking situatie is goed, die zou ik dan ergens anders moeten bestellen. Had zelf de link nog in t vorige deel gezet dus dat komt goed. Bedankt.

Heb ook gelijk de koppelingsplaten mooi schoon gemaakt dus ben benieuwd.
 
Ik weet genoeg.....naaldlager!

Je kan hem op cmsnl.com bestellen maar als je haast hebt kan je die van mij overnemen heb er nog 1 liggen en dan een nieuwe bestellen en die mij toesturen. Maar als je tijd hebt kan je hem bij de dealer of cmsnl bestellen.

Mooi aanbod van motorrijders onder elkaar!
 
Ik ga vandaag of morgen eerst kijken of ze hem in de buurt hebben. Pakking situatie is goed, die zou ik dan ergens anders moeten bestellen. Had zelf de link nog in t vorige deel gezet dus dat komt goed. Bedankt.

Heb ook gelijk de koppelingsplaten mooi schoon gemaakt dus ben benieuwd.

Wat bedoel je hiermee? Ik hoop niet dat je hem gaat hergebruiken?!? De pakking wordt door de warmte hard en sluit af, ga je hem hergebruiken loop je zeker kans op lekkage, Louis.de verkoopt ze ook, kosten ca. € 9,-.
 
Ik bedoel dat ik weet waar ik ze kan bestellen, ik zag al zo een blauw lijntje op de pakking er af komen, dat extra spul aan de onderkant. Geen zorgen dat zit wel goed. Toch bedankt
 
Laatst naar iemand het lager opgestuurd, nooit bericht gehad of hij hem ontvangen heeft.

Sorry, helemaal vergeten te melden... Lager in goede orde ontvangen en weer gemonteerd. Nog eens goed naar de tekening gekeken voor het monteren en alles werkt weer zoals het hoort. Alsnog heel hartelijk bedankt!!
 
Weet iemand of ik onder de buddyseat ergens contactspanning kan pakken? Ofwel 12v als contact aan staat (scheelt draadje naar voren en verwijderen van al die kappen daar 😂)
 
Weet iemand of ik onder de buddyseat ergens contactspanning kan pakken? Ofwel 12v als contact aan staat (scheelt draadje naar voren en verwijderen van al die kappen daar 😂)
Ik heb een relais op mn achterlichtdraad aangesloten. Het is wel weer een relais. Ik weet ook niet of wanneer je daar direct(zonder relais) iets zwaars op aansluit je achterlicht miss zwakker brand?
 
Ik heb een relais op mn achterlichtdraad aangesloten. Het is wel weer een relais. Ik weet ook niet of wanneer je daar direct(zonder relais) iets zwaars op aansluit je achterlicht miss zwakker brand?

Achterlicht was helaas geen optie. Was voor een gps tracker. Die heeft 12v signaal (dus niet echt voeding, die is apart) nodig bij contact.

Mocht ie geforceerd worden gestart met bv een schroevendraaier, en ze doen niet t licht aan voor de veiligheid 😂 dan zou ie geen signaal hebben.

Heb 'm nu van de remlicht schakelaar achter. Die geeft 12v+ bij contact 👍
 
Achterlicht was helaas geen optie. Was voor een gps tracker. Die heeft 12v signaal (dus niet echt voeding, die is apart) nodig bij contact.

Mocht ie geforceerd worden gestart met bv een schroevendraaier, en ze doen niet t licht aan voor de veiligheid 😂 dan zou ie geen signaal hebben.

Heb 'm nu van de remlicht schakelaar achter. Die geeft 12v+ bij contact 👍


Maar ff serieus waarom 12V op contact, en niet continu, als ze hem ergens dumpen vindt je hem nooit!
 
Heeft iemand nog een setje originele (voor)knippers liggen van de Diversion 600? En spiegels?
 
Terug
Bovenaan Onderaan