Het grote Yamaha Diversion topic deel 22


openingspost nr 9 ;)
 

openingspost nr 9 ;)
Dat is handig en onverwacht. :) Overheen gelezen. 600S heeft dus flink hogere Nm-waarden. 6-30 it is, thanks.
 
Heeft iemand een 600S wph klaar liggen? Zou die person alstublieft kunnen aangeven wat het minimale moment is? Ik heb het wph voor de 900F wel maar de 600S moet ik nog kopen, maar ik moet in de tussentijd weten of mijn nieuwe momentsleutel vanaf 3 Nm of 6 Nm moet zijn. :P De 3 gaat tot 20, de 6 tot 30 en dat is net even een groter bereik. Ik kan mij niet voorstellen dat er iets van 3-5 Nm in staat but better safe than sorry.
Voor tussen de 3-5 zou ik geen momentsleutel kopen
 
enkel voor je"neutral light switch" heb je een moment van 3,5 nm nodig, de rest is inderdaad allemaal groter dan 6. Het Grootste moment wat je nodig hebt is 110 nm.
 
Ik heb een vraag! Mijn diversion 900 uit '96 heeft sinds deze week wat problemen met starten. Normaalgesproken, draai ik de choke tot halverwege en is het gewoon starten en lopen. Sinds het weekend, ook al draai ik de choke helemaal open, start hij niet. Ik moet dan wat gas geven, en dan start hij. De choke werkt dan wel gewoon, daar kan het dus niet aan liggen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Ik heb een vraag! Mijn diversion 900 uit '96 heeft sinds deze week wat problemen met starten. Normaalgesproken, draai ik de choke tot halverwege en is het gewoon starten en lopen. Sinds het weekend, ook al draai ik de choke helemaal open, start hij niet. Ik moet dan wat gas geven, en dan start hij. De choke werkt dan wel gewoon, daar kan het dus niet aan liggen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Tijdje stil gestaan?
Wanneer laatste onderhoud?
 
Is er iemand met een 600s die er een GIVI Wingrack op heeft zitten? Zou graag wat fotos maken/maten nemen van de adapter set.
 
Ik heb een vraag! Mijn diversion 900 uit '96 heeft sinds deze week wat problemen met starten. Normaalgesproken, draai ik de choke tot halverwege en is het gewoon starten en lopen. Sinds het weekend, ook al draai ik de choke helemaal open, start hij niet. Ik moet dan wat gas geven, en dan start hij. De choke werkt dan wel gewoon, daar kan het dus niet aan liggen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Dit is bij mij al jaren zo...niks vreemds dus
 
Ik heb een vraag! Mijn diversion 900 uit '96 heeft sinds deze week wat problemen met starten. Normaalgesproken, draai ik de choke tot halverwege en is het gewoon starten en lopen. Sinds het weekend, ook al draai ik de choke helemaal open, start hij niet. Ik moet dan wat gas geven, en dan start hij. De choke werkt dan wel gewoon, daar kan het dus niet aan liggen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verzuip je hem dan niet gewoon? Bij hogere buitentemperatuur hoef je normaal gezien niet te choken.
 
Gelukkig heb ik niet zo'n ellendig 900s ding dan, mijn 600s is direct starten. 8-) Heel soms een heel klein beetje choke als hij lang stil heeft gestaan of als het koud is, maar echt de kleinste hoeveelheid mogelijk en direct er weer af.
 
Mijn 900 start zonder choke, na het kort indrukken van de startknop. Geen probleem.
In de winter moet ik af en toe de choke gebruiken.

Als je de tank er af haalt dan kan je goed zien of alles functioneert. (Goed kijken want het is lastig te zien.) Als je de choke heen en weer beweegt dan kan je zien of alles bij de 4 carburateurs goed functioneert. Soms blijft er wel eens wat hangen. of is het bevestiging punt van de kabel iets verbogen. Meestal ook een mooi moment om de boel een beetje te smeren.
 
Mijn 600S startte ook altijd met choke tot de inlaatrubbers vervangen werden, waren uitgedroogd en gescheurd en daardoor ging hij steeds slechter starten met steeds meer choke. Nadien startte hij van april/mei tot oktober/november gewoon zonder choke.
 
Verzuip je hem dan niet gewoon? Bij hogere buitentemperatuur hoef je normaal gezien niet te choken.

Ha, dat was het haha, het kan zo simpel zijn. Ik heb de motor nog niet zo lang, en moest elke dag wel wat choken. Vanavond bij het starten, klein beetje choke en geen problemen meer! Thanks voor jullie reacties!
 
Die van mij startte altijd prima zonder choke, alleen als het een paar graden onder nul was een beetje choke erbij, maar verder nooit nodig
 
Mijn Diva start ook zonder choke. Alleen in de winter bij temperaturen rond/onder het vriespunt gebruik ik de choke. Moet er wel bij zeggen dat, als de motor warm is, ze stationair tegen de 1300 rpm zit.
 
Ik heb hem wel eens lager gezet, maar dan moet ik bij 25°C nog met choke starten. Ik rij voornamelijk woon/werk verkeer en heb 3 stoplichten waar ik soms voor moet stoppen, maar meestal springen ze op groen als ik aan kom rijden. Ze draait dus maar heel weinig stationair.
 
Bij mij loopt hij als hij goed warm is én in neutraal zit makkelijk 2500 toeren. Niet neutraal een stuk minder, maar zeker wel zo'n 1500.
Starten gaat alsnog vaak met een beetje choke, anders loopt hij zo moeizaam.
 
Bij mij loopt hij als hij goed warm is én in neutraal zit makkelijk 2500 toeren. Niet neutraal een stuk minder, maar zeker wel zo'n 1500.
Starten gaat alsnog vaak met een beetje choke, anders loopt hij zo moeizaam.

Dat is veel te hoog en niet zo gek dat je zonder choke kan starten.

Vandaag geprobeerd en zonder choke starten kan ook, maar dan zit hij laag in de de toeren dus ik start met choke en deze gaat al snel naar binnen....
 
Dat is veel te hoog en niet zo gek dat je zonder choke kan starten.

Vandaag geprobeerd en zonder choke starten kan ook, maar dan zit hij laag in de de toeren dus ik start met choke en deze gaat al snel naar binnen....

Hier draait hij stationair op zo'n 1000-1100 rpm, maar starten zonder choke gaat ook met dit warme weer niet. Hij start wel, maar slaat vrijwel direct weer af. Met iets teveel choken start hij helemaal niet (verzuipt) en te weinig slaat hij weer af. Beetje gedoe dus om hem goed te kunnen starten nu
 
Hier draait hij stationair op zo'n 1000-1100 rpm, maar starten zonder choke gaat ook met dit warme weer niet. Hij start wel, maar slaat vrijwel direct weer af. Met iets teveel choken start hij helemaal niet (verzuipt) en te weinig slaat hij weer af. Beetje gedoe dus om hem goed te kunnen starten nu

Ik trek mijn choke ook nooit helmaal uit, ja heel even s ochtends en als de toeren omhoog schieten dan gaat hij bijna helemaal in, na een paar 100 meter gaat hij helemaal in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan