Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Omdat als de motor wel start er geen enkel probleem is. Bougies ook al uitgewisseld. Plus het lijkt mij ook sterk als beide bobines allebei tegelijk stuk zijn. CDI zou eerder kunnen of ergens iets met bedrading...maarja ga dat maar eens vinden
 
Eindelijk is het zover, mijn eerste motor! (op mijn 53e) Eind vorig jaar mijn rijbewijs gehaald, tijdje rond gereden op een Honda CB 500 van een vriendin, ondertussen rustig rondgekeken en nu deze gevonden. Rijdt als een zonnetje! Jammer van de plastic spiegeltjes die erop zitten, maar ik heb de originele spiegels erbij gekregen. De linker kon ik zonder problemen vervangen, de rechter lukt niet. Als ik de originele spiegel erin wil draaien lijkt het alsof het gat te groot is. Waarschijnlijk hebben ze die goedkope spiegel met geweld erin gedraaid toen die niet helemaal paste.Nu dus maar aan de slag met een helicoil setje, tenzij jullie nog een andere tip hebben.
20190415_191040.jpg
 
Eindelijk is het zover, mijn eerste motor! (op mijn 53e) Eind vorig jaar mijn rijbewijs gehaald, tijdje rond gereden op een Honda CB 500 van een vriendin, ondertussen rustig rondgekeken en nu deze gevonden. Rijdt als een zonnetje! Jammer van de plastic spiegeltjes die erop zitten, maar ik heb de originele spiegels erbij gekregen. De linker kon ik zonder problemen vervangen, de rechter lukt niet. Als ik de originele spiegel erin wil draaien lijkt het alsof het gat te groot is. Waarschijnlijk hebben ze die goedkope spiegel met geweld erin gedraaid toen die niet helemaal paste.Nu dus maar aan de slag met een helicoil setje, tenzij jullie nog een andere tip hebben. Bekijk bijlage 1387605
Gefeliciteerd! Wat betreft de spiegel, het draad is verkeerd om, dus als je rijdend met je spiegel iets raakt draai je hem los, de theorie is denk dat je niet valt omdat je niet blijft hangen. Dus aan de rechterkant is met de klok mee los en tegen de klok in vast. Maar je hebt ook langs dat ze de spiegel er gewoon in gedraaid hebben terwijl het een spiegel moest zijn met andere draad.
 
Eindelijk is het zover, mijn eerste motor!
Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier er mee gewenst! Topdingen zijn t die Divjes. Ziet er ook nog erg goed uit. En welkom op dit deel van t forum, ben hier nog niet zo lang maar al vaak geholpen.
 
Spoed vraag, hoe moet het voor tandwiel erop....???
Is er niet te zien of hij op lijn zit met het achtertandwiel? Ik vermoed ook de eerste anders zou de moer naar op weinig oppervlak klemmen. Als je wilt kan ik desnoods de mijne vanavond even open gooien en voor je kijken.
 
Borgplaatje heeft nog maar 1 plaatje eraan, kan dat kwaad?
Nee volgens mij niet, sterker nog ik denk dat de zo tegen over elkaar staan dat er maar 1 lip omgebogen kan worden, zodat ze niet allebij op een kruising van 2 moer vlakken kunnen zitten. Dus 1tje is de bedoeling, naar mijn idee.
 
Nee volgens mij niet, sterker nog ik denk dat de zo tegen over elkaar staan dat er maar 1 lip omgebogen kan worden, zodat ze niet allebij op een kruising van 2 moer vlakken kunnen zitten. Dus 1tje is de bedoeling, naar mijn idee.
Thnx gisteren toch maar nieuw plaatje gehaald en beide omgebogen. Ketting te goed geklonken....o ringen komen naar buiten, dus nieuwe schakel besteld komt morgen binnen. Deze maar iets voorzichtiger klinken, maar de pers werkt top!
 
Ik mag ook weer aan de bak. Ging de vlotterbak pakking even loshalen om te kijken welke ik nodig heb, moet toch wachten op mn druklager. Komt ik ineens super veel roest in de vlotterbak tegen, mn oude filter hield veel meer tegen. Kan ik die zooi dus ook weer gaan tank curen. Moet nog wel leren omgaan met t balen erom...
 
Ik mag ook weer aan de bak. Ging de vlotterbak pakking even loshalen om te kijken welke ik nodig heb, moet toch wachten op mn druklager. Komt ik ineens super veel roest in de vlotterbak tegen, mn oude filter hield veel meer tegen. Kan ik die zooi dus ook weer gaan tank curen. Moet nog wel leren omgaan met t balen erom...

Moet je hem curen?

ik heb dat ook gehad en ik heb met een magneet door de tank opening de bodem schoongemaakt. Als je er in kijkt zie je wel een beetje bruin op de bodem maar dit zit gewoon vast.

Druklager heb ik nog wel liggen, die mag je overnemen tegen een ander exemplaar....;) dus ik kan hem nu missen, maar wil er wel 1 voor terug.
 
Druklager heb ik nog wel liggen
Dank maar sta nu toch nog even stil. Tankcure heeft volgens een site 7 dagen nodig om uit te harden. Ben nu aan t ontroesten, tijdens het spoelen kwam er weinig roest uit, dus zal waarschijnlijk het verse roest zijn dat gelijk lost komt door de benzine. De cure zou t hoe dan ook op moeten lossen(hoop ik).
 
Ik probeer de DOT code van mijn achterband te lezen, volgens mij komt hij uit w29 van 2010. Ik zie namelijk geen andere cijfers die het zouden kunnen zijn achter DOT. Of zie ik iets over het hoofd? Overigens wordt hij binnenkort vervangen, hij is aardig uitgedroogd.
20190424_184054.jpg
 
Daar had ik al gekeken en wist ik dat ik de DOT code op moest zoeken. 😅 Maar het gaat erom dat in het voorbeeld er alleen maar 4 cijfers staan, terwijl op mijn band een heel verhaal volgt. Vandaar mijn
vraag.
 
De laatste 4 cijfers van de DOT code geven de productiedatum aan. Jouw band is dus gemaakt in week 29 van 2010.
 
Terug
Bovenaan Onderaan