Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Eens gelijks fijne dagen allemaal!

Heb zelf ook al eens last van de teerstrepen gehad. 1x voor stoplicht toen ik toch iets te hard remde en voetrem wat teveel gebruikte toen ik pas net reed ( eigen fout). En ik weet ook van een snelweg oprit waar er aardig wat in een bocht van ligt waar je er voor op moet passen.
 
Iedereen bedankt voor de adviezen, er zijn vele smaken mogelijk zo blijkt, hier zijn het de Michelin's geworden.

20201224_094209.jpg


Verder zou vader graag iets meer rechtop zitten en hij wilde hiervoor stuurverhogers gaan gebruiken. Weet iemand hoe ver (mm) je kunt gaan zonder kabels/leidingen te hoeven aan te passen?
 
Even een totaal andere vraag voor wat betreft eigen onderhoud uitvoeren aan de diversion: is het raadzaam bij het onderhoud de brandstoffilter om het jaar te vervangen? De handleiding zegt om de 20k.
 
Even een totaal andere vraag voor wat betreft eigen onderhoud uitvoeren aan de diversion: is het raadzaam bij het onderhoud de brandstoffilter om het jaar te vervangen? De handleiding zegt om de 20k.
Zo'n ding kost slechts een paar euro en is best goed bereikbaar (bij de 900 iig) dus het is een kleine moeite om 'm gewoon te vervangen. Wat rijd je ongeveer per jaar?
 
Ik heb vooraan Avon azaro AV 35 (2,5kg druk) liggen en langs achter Pilot road4Trail (2,9 kg druk). Die lagen erop bij aankoop en zijn ongeveer half. Zeker geen klachten over, lijken mij zeer goed voor de div900 onder alle weersomstandigheden.
 
Ik rijd woon-werkverkeer en plezier dus op jaarbasis zal dat zeker op 15k uitkomen. Ik heb de diversion in Mei gekocht en een kleine beurt laten doen bij de lokale motorboer. Nu ben ik van plan zelf onderhoud te plegen en ben momenteel aan het oriënteren op de zaken die ik dan moet aanpakken.
 
Ik rijd woon-werkverkeer en plezier dus op jaarbasis zal dat zeker op 15k uitkomen. Ik heb de diversion in Mei gekocht en een kleine beurt laten doen bij de lokale motorboer. Nu ben ik van plan zelf onderhoud te plegen en ben momenteel aan het oriënteren op de zaken die ik dan moet aanpakken.
Gewoon jaarlijks ff een andere indouwen, voor die 3????? euro. (gokje, weet de prijs niet precies.)
 
Oké, bedankt. Neem aan gewoon de benzinekraan afsluiten en een nieuwe filter op de slangetjes drukken? Een andere vraag; ik heb al een beetje rondgekeken qua sites maar waar zit je qua onderdelen op het juiste adres? Voor de duidelijkheid het gaat dus om een xj900s uit 97.
 
Oké, bedankt. Neem aan gewoon de benzinekraan afsluiten en een nieuwe filter op de slangetjes drukken? Een andere vraag; ik heb al een beetje rondgekeken qua sites maar waar zit je qua onderdelen op het juiste adres? Voor de duidelijkheid het gaat dus om een xj900s uit 97.
Louis.de of .NL van krijg je een paar keer per jaar €20,- korting op een bedrag van €100.

Dit jaar nog geen enkele bon gehad BTW
 
Welke olie gooien jullie in je Diversion 600?
In het wph staat:
Vicosity:
- Up to 15°C SAE 10W-30
- Above 5°C SAE 20W-40

Die 20W-40 staat ook op de motorpagina van Louis.de. Die heb ik ook al besteld 2 weken geleden en die is binnen.
Maar eigenlijk hoor ik altijd niks anders dan 10W-40. Wat denken jullie?
 
Nou, was eens aan het bedenken of ik handkappen op mijn 900 zou zetten. Maar vind die dingen al best duur (voor wat het moet zijn) als je ze in NL/EU besteld. Dus ik ga deze van Ali maar eens proberen.

Ali handkapjes

Dacht waarom ook niet. Ook zonder stuureind montage, want weet niet goed of dat lukt met mijn stuureindes incl travellock ring. Zullen zien of ze ooit binnen gaan komen haha.
Ik heb deze onlangs ook besteld. Nu raken de handkappen echter de voorkappen zodra je het stuur volledig naar links of rechts draait.
Ik vraag me af of jij er een oplossing voor hebt gevonden. Ik kwam er gelukkig achter nadat ik merkte dat het toch wel heel zwaar werd om het stuurslot erop te zetten 8)7
 
Ik heb deze onlangs ook besteld. Nu raken de handkappen echter de voorkappen zodra je het stuur volledig naar links of rechts draait.
Ik vraag me af of jij er een oplossing voor hebt gevonden. Ik kwam er gelukkig achter nadat ik merkte dat het toch wel heel zwaar werd om het stuurslot erop te zetten 8)7
Toevallig vannochtend binnen gekregen en hetzelfde ontdekt ja. 8)78)78)7
Ik was er van te voren ook al bang voor eigenlijk.

Heb even geprutst, maar nog geen oplossing helaas. Denk niet dat het gaat werken met deze helaas, want je blijft er altijd met sturen mee in de knoop zitten lijkt me...

Misschien kijk ik toch even verder naar bar-end kapjes. Alleen volgens mij kom je bij de Diversion met de meeste al gauw in de knoop met sturen en de topkuip.

Iemand anders hier toevallig goede ervaring met goedkope handkappen?
 
Heb deze vandaag ook besteld, ben benieuwd naar het resultaat, het begint toch best fris aan de handen te worden.
 
De beste wensen allemaal.

Sinds vandaag ook een Diversion 900s.
Ik heb een vraagje......
Op de cilinderkoppen zitten slangen aangesloten die naar soort kleppen gaan in de voorkuip.Waar dient dat voor?
En kan ik ze verwijderen(afstoppen op de kop)?
 
De beste wensen allemaal.

Sinds vandaag ook een Diversion 900s.
Ik heb een vraagje......
Op de cilinderkoppen zitten slangen aangesloten die naar soort kleppen gaan in de voorkuip.Waar dient dat voor?
En kan ik ze verwijderen(afstoppen op de kop)?
Ja dat kan. Volgens mij is dit het YICS systeem, deze kan je afdoppen op je blok.

J.Salvador heeft dit onlangs ook gedaan.
 
De beste wensen allemaal.

Sinds vandaag ook een Diversion 900s.
Ik heb een vraagje......
Op de cilinderkoppen zitten slangen aangesloten die naar soort kleppen gaan in de voorkuip.Waar dient dat voor?
En kan ik ze verwijderen(afstoppen op de kop)?

Je kan het afdoppen, al zou ik niet weten waarom je dat zou willen want effect ga je er niet van hebben.
Hier staat ook het nodige, wel even het overig gelul eruit filteren: Nieuwsgierig, EGR functie Diversion 900 | Motor-Forum (motor-forum.nl)
 
Terug
Bovenaan Onderaan