Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Beetje domme vraag maar ik krijg mijn nieuwe motorlaarzen niet onder het schakelpookje. Kan ik die pook gewoon iets omhoog zetten zodat ik er beter bij kan?
Dat is geen probleem daarom zit er ook schroefdraad op, door het in/ uitdraaien gaat het rubber pookje maar beneden of boven, wel goed weer borgen na het verstellen.
 
Bedoel je de imbusbout iets losdraaien?
 

Bijlagen

  • 20210221_190351.jpg
    20210221_190351.jpg
    235,4 KB · Weergaven: 11
Voor, bij de schakelas, het boutje los draaien en dat dat ding wat er omheen zit (geen idee hoe dat heet) iets verstellen.
 
Je bedoelt dat zwarte kunststof kapje? Want hoe krijg ik het schakelpedal dan hoger? Gaat dat met de hand of druk ik hem dan in de versnelling?
 
Je bedoelt dat zwarte kunststof kapje? Want hoe krijg ik het schakelpedal dan hoger? Gaat dat met de hand of druk ik hem dan in de versnelling?
Niet het zwarte kapje, dat ding er onder: Nr 11: Door het boutje (nr 13) los te draaien, kun je hem van je schakelas trekken/schuiven.
Met je andere hand, houd je je schakelpookje vast en zet je hem iets hoger. Dan schuif je nr. 11 weer terug. Even proberen met je motorlaars aan, en als het goed zit, het boutje weer vast draaien.
 
Voor, bij de schakelas, het boutje los draaien en dat dat ding wat er omheen zit (geen idee hoe dat heet) iets verstellen.
Dit dus maar je zou ook al die 2 moertjes op die gladde stang los kunnen draaien en dan die gladde stang draaien en als het genoeg is de moertjes weer aandraaien.

Maar bij een 600 heb je meer draad zie ik.

Mocht dat niet genoeg zijn, dan dien wat Koen zegt.

Echter staat er een stip op de as welke nee bak in gaat een daar moet officieel de opening van de klem met het boutje tussenvallen, alleen kan je dit ook verstellen totdat het naar wens is en of die stip alleen maar een hulpmiddel.
 
Joh, nooit bij stil gestaan dat die moertjes om te stellen zijn... Logisch ook.. (en ook nooit op gelet op die stip..)
Dit is wat het WPH zegt.. nooit te oud om te leren :)
Screenshot_20210221-223847_1.png
 
Bedankt voor het meedenken! Het is gelukt door 'boutje 13' even los te draaien en het pedaal iets omhoog te duwen. Uiteraard wel eerst het klemmetje even eraf geschoven.
 
Thanks voor je reactie! Het rare is, afgelopen dagen toen het kouder was elke dag last, maar vandaag met mooier weer (op de terugweg van werk en het een graad of 10 was) nergens last van. Kan de benzinepomp niet tegen de kou? :-) Waar heb je jouw nieuwe pomp vandaan?
Ik had er ook niet continue last van. Soms als hij warm gedraaid was deed het probleem zich niet voor en een dag daarna was het weer raak. Samen met de monteur er hoofdbrekens over gehad. Ik neem je even mee in de stappen die we hebben doorlopen waarbij telkens het probleem terugkwam:
  1. Tourmax carburatiekit en nieuwe bougies geplaatst en Forte in de tank;
  2. Vervolgens enkele weken later carburateur ultrasoon gereinigd (ter uitsluiting dat het probleem werd veroorzaakt door vervuiling uit tank/benzine), nieuwe luchtfilter en benzinefilter geplaatst;
  3. Na het terugkeren van het probleem de benzinepomp "point switch" vervangen (soort relais tussen de pomp en de carburateur), echter ook weer zonder resultaat;
  4. Uiteindelijk via Boonstra-parts een gereviseerde benzinepomp besteld (€ 85 excl, een nieuwe is echt duur), die geplaatst en daarna is het probleem niet meer teruggekeerd.
Kortom: of het nu wel en/of niet een temperatuurgevoelig probleem is weet ik niet. Ook pretendeer ik niet dat dit de ultieme oplossing is. Ik geef alleen de opsomming van de oplossing van mijn "soortgelijk" probleem 😇
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi voor zover ik weet al jaren 10W40 olie in mijn Diversion 600, deelsynthetisch, maar is dit wel de juiste olie, ik las namelijk ergens dat er volledig minerale olie in moest...

Bij louis.nl hebben ze nu een mooie aanbieding maar het moet natuurlijk wel de juiste olie zijn.

 
Ik gooi voor zover ik weet al jaren 10W40 olie in mijn Diversion 600, deelsynthetisch, maar is dit wel de juiste olie, ik las namelijk ergens dat er volledig minerale olie in moest...

Bij louis.nl hebben ze nu een mooie aanbieding maar het moet natuurlijk wel de juiste olie zijn.

Die heb ik jaren gebruikt met mij toenmalige Divje, prima olie.
Ook goed en voordelig is de olie van Polo in Kleef:
 
Ik gooi voor zover ik weet al jaren 10W40 olie in mijn Diversion 600, deelsynthetisch, maar is dit wel de juiste olie, ik las namelijk ergens dat er volledig minerale olie in moest...

Bij louis.nl hebben ze nu een mooie aanbieding maar het moet natuurlijk wel de juiste olie zijn.

Mooie aanbieding!

 
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn snelheidsmeter. Vorig jaar zomer heb ik mijn snelheidsopnemer in mijn velg stuk gehad, helaas ook een andere velg nodig gehad omdat er een bout was geknapt. Van een vriendelijke mede MF-er een andere velg kunnen krijgen. Tot zover werkt alles weer.

Alleen nu heb ik het probleem dat mijn snelheidsmeter heel langzaam op 'gang' komt. Wanneer ik bijvoorbeeld 50 rij met de motor dan kruipt de snelheidsmeter daar langzaam naar toe. Hetzelfde gebeurt als ik de kabel aandrijf met de boormachine.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Gaat trouwens om een XJ900S van 1997.

Alvast bedankt!
 
Vandaag een tweedehandse TPS kunnen regelen. Warempel als ik deze aansluit en verdraai kan ik hem afstellen op de gestelde 5000rpm. De oude was dus inderdaad defect. Wel toevallig dat het na het wassen van de motor gebeurde, maar goed ik ben weer blij. Ben benieuwd of ik nog wat ga merken in het gedrag van de motor. Bedankt voor jou uitleg @motormuisie
 
Goedenavond,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn snelheidsmeter. Vorig jaar zomer heb ik mijn snelheidsopnemer in mijn velg stuk gehad, helaas ook een andere velg nodig gehad omdat er een bout was geknapt. Van een vriendelijke mede MF-er een andere velg kunnen krijgen. Tot zover werkt alles weer.

Alleen nu heb ik het probleem dat mijn snelheidsmeter heel langzaam op 'gang' komt. Wanneer ik bijvoorbeeld 50 rij met de motor dan kruipt de snelheidsmeter daar langzaam naar toe. Hetzelfde gebeurt als ik de kabel aandrijf met de boormachine.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Gaat trouwens om een XJ900S van 1997.

Alvast bedankt!
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Zit hij goed aangedraaid in je teller en in de opnemer?
 
Vandaag een tweedehandse TPS kunnen regelen. Warempel als ik deze aansluit en verdraai kan ik hem afstellen op de gestelde 5000rpm. De oude was dus inderdaad defect. Wel toevallig dat het na het wassen van de motor gebeurde, maar goed ik ben weer blij. Ben benieuwd of ik nog wat ga merken in het gedrag van de motor. Bedankt voor jou uitleg @motormuisie
Wat was je probleem ook alweer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan