Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Vandaag een tweedehandse TPS kunnen regelen. Warempel als ik deze aansluit en verdraai kan ik hem afstellen op de gestelde 5000rpm. De oude was dus inderdaad defect. Wel toevallig dat het na het wassen van de motor gebeurde, maar goed ik ben weer blij. Ben benieuwd of ik nog wat ga merken in het gedrag van de motor. Bedankt voor jou uitleg @motormuisie
:} Blije MF'ers zie ik graag. Daar zijn er niet zo veel van.
 
Het binnenwerk wat in je wiel zit lijkt me waarschijnlijker.
Goed lezen ;) Als hij de kabel aandrijft met een boormachine heeft hij hetzelfde effect, hij heeft dat dus al uitgesloten.
Het mechanisme wat in je teller zit zal wat vervuold zijn verwacht ik. De teller zul je niet open kunnen maken zonder slopen. Wat overblijft is een BEETJE siliconenspray erin spuiten en evt wat perslucht er achteraan.
 
Wat was je probleem ook alweer?
De toerenteller gaf 10000rpm aan vervolgens 0 rpm en daarna de actuele rpm. Dat was in eerste instantie incidenteel en ik dacht dat het met vocht te maken aangezien het was ontstaan na het wassen van de motor. Maar afgelopen week nam het probleem alleen maar toe dus toch maar de tps vervangen aangezien het handboek dit aangaf bij deze type storing.
 
De toerenteller gaf 10000rpm aan vervolgens 0 rpm en daarna de actuele rpm. Dat was in eerste instantie incidenteel en ik dacht dat het met vocht te maken aangezien het was ontstaan na het wassen van de motor. Maar afgelopen week nam het probleem alleen maar toe dus toch maar de tps vervangen aangezien het handboek dit aangaf bij deze type storing.
Ah ok, bedankt voor de terugkoppeling en nu rijden, hup!
 
Goed lezen ;) Als hij de kabel aandrijft met een boormachine heeft hij hetzelfde effect, hij heeft dat dus al uitgesloten.
Het mechanisme wat in je teller zit zal wat vervuold zijn verwacht ik. De teller zul je niet open kunnen maken zonder slopen. Wat overblijft is een BEETJE siliconenspray erin spuiten en evt wat perslucht er achteraan.
Hij doet het weer!! Siliconen spray was de oplossing. Nu weer toeren:]
 
Afgelopen weekend naar de Maasvlakte geweest met de Div 900! En eens het verbruik goed gemeten. Kwam bij 1 op 19,3 bij rustig/normaal rijgebruik. Met bijrijder en bepakking weleens waar! Was toch een aangename verassing
 
Even een vraag voor de experts. Ik ga morgen twee Diversions 600 ophalen om er een van te maken. Een is van het oude type, de andere de nieuwe met dubbele schijf, dikkere vork, oliekoeler en andere carburateurs. Het blok in de nieuwe is echter niet meer goed. dat van de oude wel. Zou ik zonder veel problemen het oude blok in het nieuwe frame kunnen zetten? In principe kan ik veel overzetten/gebruiken, want de bedoeling is om het frame te laten poedercoaten.
 
Heeft er iemand eigenlijk ervaring met rimstriping/velglining/stickers op zijn diversion (900)? En hoe staat dit? Ik twijfel om misschien wat subtiele velgstickers op mijn grijze diversion te plakken! Misschien zwart of wit.
 
Even een vraag voor de experts. Ik ga morgen twee Diversions 600 ophalen om er een van te maken. Een is van het oude type, de andere de nieuwe met dubbele schijf, dikkere vork, oliekoeler en andere carburateurs. Het blok in de nieuwe is echter niet meer goed. dat van de oude wel. Zou ik zonder veel problemen het oude blok in het nieuwe frame kunnen zetten? In principe kan ik veel overzetten/gebruiken, want de bedoeling is om het frame te laten poedercoaten.
Ik denk het wel... (zelf nog nooit gedaan, maar als je de carbs en cdi overzet, oliekoeler afdopt kom je een heel eind.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel een nieuwer blok in mijn oude Diversion XJ 600S gezet. Heb de oliekoeler afgedopt. Oude frame heeft geen namelijk geen bevestiging voor een oliekoeler.🏍🐭
 
Dank jullie; toen ik ze vandaag ophaalde bleek dat ze alletwee toch van het nieuwe type zijn. Met oliekoeler dus. Was op het verkeerde been gezet omdat de ene maar een schijf had en de andere twee. Van welk bouwjaar hoorde ik ook pas vandaag. (1998 en 2001) Dus dit gaat goedkomen!
 
Misschien een domme vraag... Maar ik ga binnenkort voor het eerst wat klein onderhoud uitvoeren, maar ik moet nog koperen sluitingen voor de aftapplugs (vervanging motorolie & cardan etc.) regelen.. Volgens mij is 10M de meest voorkomende maat. Maar zijn er nog meerdere maten die je sowieso in huis moet hebben?
 
Ik zelf doe ook sindskort eigen onderhoud en heb de meeste spullen (bougie, lucht/oliefilter, vloeistoffen etc) gekocht bij Louis. Je kan daar je type motor opgeven en weet dan of het compatible is. Voor de koperringen voor de aftapbout kwam ik uit op 14x18x1.5 dus m14. Met een goede dopsleutelset moet je al een heel eind komen en als je toch aan het bestellen bent koop je voor zon 5 euro een oliefiltertang erbij.
 
Misschien een domme vraag... Maar ik ga binnenkort voor het eerst wat klein onderhoud uitvoeren, maar ik moet nog koperen sluitingen voor de aftapplugs (vervanging motorolie & cardan etc.) regelen.. Volgens mij is 10M de meest voorkomende maat. Maar zijn er nog meerdere maten die je sowieso in huis moet hebben?
De koperen ringen voor de remleidingen zijn handig om te hebben. Daar kom je er heel wat van tegen. Ik weet echter niet uit mijn hoofd welke maat het is.
 
De koperen ringen voor de remleidingen zijn handig om te hebben. Daar kom je er heel wat van tegen. Ik weet echter niet uit mijn hoofd welke maat het is.
10mm binnendiameter.
Zelfde geldt voor boutjes van het rempotje... Maar bestel ik JIS schroevendraaiers, zijn hun geld zeker waard!
M4x16 met verzonken kop, ik vervang ze meestal meteen voor inbus of nog beter torx.
 
Mijn Diva vreet op het moment druklagers van de koppeling. De laatste is iets meer dan 1000 km mee gegaan. De koppeling staat zeker niet te strak, er zit ongeveer 1 cm speling op de hendel. Moet ik het zoeken in de pull rod (13), de pressureplate (10) of zit het ergens anders in? Het lager en de bijbehorende ring (11 en 12) heb ik alweer nieuw.

koppeling.png
 
Mijn Diva vreet op het moment druklagers van de koppeling. De laatste is iets meer dan 1000 km mee gegaan. De koppeling staat zeker niet te strak, er zit ongeveer 1 cm speling op de hendel. Moet ik het zoeken in de pull rod (13), de pressureplate (10) of zit het ergens anders in? Het lager en de bijbehorende ring (11 en 12) heb ik alweer nieuw.

Bekijk bijlage 1608306
Rij je veel kleine stukjes?
 
Terug
Bovenaan Onderaan