Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Tjonge jonge, wat een zwaarmoedigheid weer. Kom op jongens! 😁 Een beetje meligheid kom je hier geregeld tegen en wordt over het algemeen wel geaccepteerd. Het zou vreemd zijn als dat nu ineens niet meer kon.

Heb juist in een ander topic een zeer behulpzame bijdrage geplaatst!
 
@motormuisie Gisteren en vandaag het restje van de Sagenlandroute gereden, erg mooie route en zonder navigatie zeer goed te doen! Hebben we die toen ook gedeeltelijk gereden met de tourtocht?
We hebben er toen een groot deel van gereden. Route is ondertussen weer aangepast. PS, heb je hem nu met de motor gereden?
 
We hebben er toen een groot deel van gereden. Route is ondertussen weer aangepast. PS, heb je hem nu met de motor gereden?
Nee met de auto, motor is niet mee. Ik herkende een hoop plekken, de brug bij de sluizen, de weg naar het vliegveld, rijden langs het kanaal, maar het mooiste was bij de houtzagerij...

Mooie huizen gezien, en even op Funda gekeken maar wat een lage prijzen.... Als ik de loterij win of een baan kan vinden.... Dan....
 
Nee met de auto, motor is niet mee. Ik herkende een hoop plekken, de brug bij de sluizen, de weg naar het vliegveld, rijden langs het kanaal, maar het mooiste was bij de houtzagerij...

Mooie huizen gezien, en even op Funda gekeken maar wat een lage prijzen.... Als ik de loterij win of een baan kan vinden.... Dan....
Twente is heel mooi, volop te zien, kom nog regelmatig iets tegen wat een verrassing is. Heb het hier goed naar mijn zin. En straks weer de grens over met de tuf, heerlijk, kan het niet afwachten.
 
Welke voorvorkveren raden jullie aan voor een xj900s.
Dacht er progressieve te kopen.
Bij louis hebben ze Wilbers en Wirth, maar heb online ook nog Hagon en Hyperpro gevonden.
Iemand ervaring met een van deze?
 
Welke voorvorkveren raden jullie aan voor een xj900s.
Dacht er progressieve te kopen.
Bij louis hebben ze Wilbers en Wirth, maar heb online ook nog Hagon en Hyperpro gevonden.
Iemand ervaring met een van deze?
Ik heb geen ervaring met bovenstaande merken, ik heb bij mijn 600 WP erin zitten en bevallen erg goed.

Ik ken Wilbers, Hagon en Hyperpron van naam en ik denk dat je geen verschil zit merken tussen deze 3 merken op een Diversion.
 
Welke voorvorkveren raden jullie aan voor een xj900s.
Dacht er progressieve te kopen.
Bij louis hebben ze Wilbers en Wirth, maar heb online ook nog Hagon en Hyperpro gevonden.
Iemand ervaring met een van deze?
Let op er zit verschil in de veren, afhankelijk van bouwjaar.
 
Ik heb een Diversion 900 gehad, buitengewoon goede motor. Alleen die voorvering was slap spul en toen vervangen voor Hyperpro. Kreeg er een andere motor voor terug, wat betreft sturen. Enorme verbetering. Geloof dat het niet veel uitmaakt Wilbers of Hyperpro, maar het schijnt dat Hyperpro gewoon wat stugger is. Kwestie van smaak en wat je wilt? En inderdaad even op bouwjaar letten. Als je het zelf doet vervang dan ook gelijk de keerringen en zorg dat de chromen veerpoten goed zuiver zijn. Doe er ook gelijk van die verticale plastic beschermkapjes op de poten, indien ze er nog niet op zitten. Vanaf een bepaald bouwjaar zaten die er standaard op. Keerringen gaan vaak lekken door verharde aangeplakte insecten op de veerpoten. Die schrapen op de plaats van de veerweg de keerringen stuk. En die plastic kapjes schermen dat stukje af voor viezigheid.
 
Ik heb een Diversion 900 gehad, buitengewoon goede motor. Alleen die voorvering was slap spul en toen vervangen voor Hyperpro. Kreeg er een andere motor voor terug, wat betreft sturen. Enorme verbetering. Geloof dat het niet veel uitmaakt Wilbers of Hyperpro, maar het schijnt dat Hyperpro gewoon wat stugger is. Kwestie van smaak en wat je wilt? En inderdaad even op bouwjaar letten. Als je het zelf doet vervang dan ook gelijk de keerringen en zorg dat de chromen veerpoten goed zuiver zijn. Doe er ook gelijk van die verticale plastic beschermkapjes op de poten, indien ze er nog niet op zitten. Vanaf een bepaald bouwjaar zaten die er standaard op. Keerringen gaan vaak lekken door verharde aangeplakte insecten op de veerpoten. Die schrapen op de plaats van de veerweg de keerringen stuk. En die plastic kapjes schermen dat stukje af voor viezigheid.
Klopt helemaal wat je zegt, vervang gelijk de seals, olie en die beschermkappen. Ik vind het altijd een leuk klusje de voorvork reviseren.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ga de Hyperpro bestellen.
Deze worden vrijdag geleverd. Dan kan ik ze zaterdag monteren.
 
Ik heb een Diversion 900 gehad, buitengewoon goede motor. Alleen die voorvering was slap spul en toen vervangen voor Hyperpro. Kreeg er een andere motor voor terug, wat betreft sturen. Enorme verbetering. Geloof dat het niet veel uitmaakt Wilbers of Hyperpro, maar het schijnt dat Hyperpro gewoon wat stugger is. Kwestie van smaak en wat je wilt? En inderdaad even op bouwjaar letten. Als je het zelf doet vervang dan ook gelijk de keerringen en zorg dat de chromen veerpoten goed zuiver zijn. Doe er ook gelijk van die verticale plastic beschermkapjes op de poten, indien ze er nog niet op zitten. Vanaf een bepaald bouwjaar zaten die er standaard op. Keerringen gaan vaak lekken door verharde aangeplakte insecten op de veerpoten. Die schrapen op de plaats van de veerweg de keerringen stuk. En die plastic kapjes schermen dat stukje af voor viezigheid.

Heb je van die plastic beschermkapjes toevallig een linkje?
 
Nee, ik heb geen linkje. Maar ik heb ze toen bij Motorport gekocht, hadden ze gewoon op voorraad. Ik vond ze wel idioot duur weet ik nog. Ik meen 16€ per stuk, gewoon stukje plastic. Ik denk trouwens dat je ze bij iedere motorzaak of Yamaha dealer gewoon kunt krijgen. Je kunt ook AliExpress proberen of Ebay. Dat zijn nou typisch van die dingen die ik nu gewoon bij dergelijke websites durf te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je van die plastic beschermkapjes toevallig een linkje?

 
Ik heb destijd mijn voorvork naar HK suspension in Tiel gebracht. Daar hebben ze Wilbers gemonteerd, dikkere olie erin, luchtkamer iets aangepast en de vulbussen ook. Kreeg er een mooie stugge maar stabiele vork voor terug. 3 jaar met veel plezier mee rond gereden op de slinger wegen.
 
Beste rijders,
Ik heb een xj6 uit 2009 met ABS. Echter het ABS lampje gaat bij het starten kort aan en meteen weer uit in zijn neutraal. Volgens mij moet dat pas na een klein stukje rijden en snelheid zijn. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat er aan de hand is. Kan het nergens vinden, wel dat ABS lampjes aanblijven of gaan knipperen.
Ik hoor het graag.
Groet,
Robbin
 
Laatst bewerkt:
Beste rijders,
Ik heb een xj6 uit 2009 met ABS. Echter het ABS lampje gaat bij het starten kort aan en meteen weer uit. Volgens mij moet dat pas na een klein stukje rijden en snelheid zijn. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat er aan de hand is. Kan het nergens vinden, wel dat ABS lampjes aanblijven of gaan knipperen.
Ik hoor het graag.
Groet,
Robbin
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het sowieso niet logisch dat het lampje kort gaat branden bij rijden en snelheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan