Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die van mij klinkt ook zoNu ik vakantie heb en niet op vakantie ga heb ik tijd genoeg om de Div eens goed te bekijken. Ten eerste heb ik de bobine's door gemeten omdat die soms een slag mist en ploft in de uitlaat. Niks raars kunnen ontdekken dus ik ga ervan uit dat de bobine's goed zijn. Onlangs ook nog bougie's vervangen en de oude zagen er nog goed uit. Toch klopt er ergens iets niet want ik hoor uit het blok soms een klap(naks?), precies wanneer een cilinder niet goed ontsteekt. Tijdens rijden merk je dat die ook niet regelmatig vermogen afgeeft, alsof die even vanzelf gas geeft en weer smoort, soort van bokken. Het is hinderlijk tot 4k rpm en boven 4k rpm merk je er eigenlijk weinig van. Inlaatrubbers zijn goed bevonden na een test met remreiniger spuiten om valse lekkages op te sporen. Volgens de vorige eigenaar zijn de carbs schoon en gesynct.
Nog iets wat opvallend was! Groot licht was kapot dus heb ik de volledige topkuip gedemonteerd om het lampje te vervangen.. kwam ik op het tellerhuis een handgeschreven tekst tegen: XJ600s. Lijkt erop dat het tellerhuis is vervangen en de km stand is dus nu onherleidbaar. Ook is die ooit op z'n kant geweest op rechts, enkele kuip bevestigingen zijn gebroken en is er huisvlijt verricht met boutjes en moeren.
Nu heb ik de Div voor weinig en mag ik niet zeuren natuurlijk maar die klap in het blok baart me wel iets zorgen, het klinkt echt mechanisch. Aan de andere kant heb ik daarmee weer 500km mee gereden dus zo serieus zou het niet kunnen zijn. Ik probeer straks nog een filmpje te maken en eens kijken hoe ik dat hier neer gooi.
Ik denk het wel, maar goed om in de gaten te houden. Maar misschien is het een kwestie van afstellen. Bij mij hoor ik het ook "bonken".Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik mij te druk maak over rammeltjes
Iedereen is welkom hoor! Denk dat vast iemand het antwoord heeft.hallo ik kom hier even binnen vallen.
maar aangezien hier de kenners zitten:
Wat is de standaard zithoogte van een xj600 1996? Ik ben op zoek naar een goedkope tussenoplossing aangezien ik mn motor per abuis te snel verkocht heb….
nu heb ik een xj600 gezien maar deze wordt verkocht omdat deze te hoog zou zijn.
Volgens deze bron: YDCN - Yamaha Diversion Specificationshallo ik kom hier even binnen vallen.
maar aangezien hier de kenners zitten:
Wat is de standaard zithoogte van een xj600 1996? Ik ben op zoek naar een goedkope tussenoplossing aangezien ik mn motor per abuis te snel verkocht heb….
nu heb ik een xj600 gezien maar deze wordt verkocht omdat deze te hoog zou zijn.
Hier kan je een motor toevoegen icm jouw lengte om te zien hoe je erop zit en of je voetjes de grond raken.Zoiets had ik ook al gevonden maar aangezien er niet zo veel motorrijders met mijn lengte (korte) vroeg ik me af in hoeverre dat het allemal klopt. maar dat zou dan best oke moeten zijn met mijn 160…
bedankt voor de info, ik ga verder met de zoektocht.
Je hoeft het blok niet rond te draaien.. Beetje heen en weer is voldoende de as waar de koolborstels over heen draaien is dan iets verdraaidEn toen sloeg die weer vast tijdens koude start na 2 dagen stilstaan..harde klak en vast. In de 6 kan ik het blok gewoon ronddraaien en daarna zonder probleem starten.Ik denk dat de startmotor aan vervanging toe is.
Volgende keer ga ik dat proberenJe hoeft het blok niet rond te draaien.. Beetje heen en weer is voldoende de as waar de koolborstels over heen draaien is dan iets verdraaid
Geinig, ik zag dit bericht ook op feestboek in een diversion groep voorbij komen hahaGisteren is de bracket afgebroken waar de rechterspiegel op is gemonteerd, zomaar spontaan. Wel een hele mooie breuk dus een zwak punt in het geheel. Gelukkig zijn ze nog los te verkrijgen!
Ik begin wel steeds meer te kijken naar sloop divjes rond de €200-300 puur alleen voor reserve onderdelen. Het blijft een 28 jaar oud beestje tenslotte.
Ook weer de startproblemen ondervonden, startmotor slaat vast en dan merk ik ook op dat de koppeling niet goed ontkoppelt terwijl er vrije speling volgens de wphb is. Ook slipt de koppeling niet lekker, het hobbelt wat met optrekken vanuit stilstand, alsof er kromme platen in zitten of de platen zijn niet ingeweekt in olie voor montage.
Al met al nog wel wat werk maar dat komt wel in de winterstop en pak ik gelijk groot onderhoud mee.
Voor de rest rijd die nog lekker en heb er plezier mee, dat is belangrijk!
Ik zag hem ook Facebook al van de week. Ik heb nog een sloopblok staan.Geinig, ik zag dit bericht ook op feestboek in een diversion groep voorbij komen haha
pas op met sloopbokken, kans bestaat dat die in een zelfde staat zijn.. dan wel slechter. Blijft een risico. Zit er ook over na te denken (ook omdat mijn voorbochten/collector zo lek zijn dat ik wel een harley lijk) maar zou niet weten waar ik die sloper dan moet laten
Gewoon adapters of idd andere spiegelsBen erachter dat de bracket dus orgineel is, met links draad. De vorige eigenaar heeft er dus aftermarket spiegels opgezet met aan beide kanten rechts draad. Dus ik vermoed dat er achteraf rechts draad is getapt in de bracket en dus waarschijnlijk daardoor ook afgebroken is.
Nu kan ik ook proberen om rechts draad erin te tappen maar als ik diep graaf in mijn vooropleiding gaat dat niet lekker werken. Dan kan ik het beter uitboren en met een helicoil werken met rechts draad.
Optie 3 zijn andere spiegels kopen. Dat zo'n klein ding zulke kopzorgen kunnen veroorzaken
EDIT: Wat kan het simpel zijn. Adaptersetje links naar rechts en rechts naar rechts, voor €11 klaar. Kan ik weer rijden dit weekend!
Veel goede berichten over gehoord. Een uitstekende tour motor. Veel plezier er mee!Na en tijdens een zeer slechte periode in mijn gezinsleven heb ik nu na enkele maanden zoeken toch een opvolger gevonden voor mijn XJ900S Diversion. Het was toch al mijn 2é. Met pijn in mijn hart doe ik hem weg, maar ga nu terug naar mijn 2é liefde, heb nu terug een Pan ST1100 met slechts 43000 km gekocht via een dealer. Dat zal wel de laatste voor mij worden in dit leven. De reden is gewoon, je kan meer bagage meenemen en je zit wat meer beschut. Ik heb voor die dealer gekozen na mijn problemen met een oplichter eerder dit jaar bij aankoop van een andere pan. Nu is alles in orde, papieren zijn oké en je krijgt zelfs nog een tijdje garantie. Maandag mag ik hem ophalen en de diversion inleveren. Ik ga dit topic hier wel steeds blijven lezen hoor.