Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Ik heb nog een originele Yamaha (Krauser) zijkofferset voor de Diversion 900 liggen. Wel wat gebruikssporen, maar functioneert nog prima. Met 2 sleutels.

Tevens een FDK topkofferrek met (oude) Givi 45l topkoffer. Rekje heeft wat oppervlakkige roest, maar is nog prima te gebruiken. Het enige rek wat in combinatie met de originele zijkofferset gebruikt kan worden.

Topkoffer en zijkoffers zijn apart te gebruiken, de sets mogen dus ook apart weg.

Ik ben begonnen met het demonteren van mijn Div 900, dus als iemand nog onderdelen zoekt heb ik deze wellicht beschikbaar. Ook een compleet blok, heeft 2 ton gedraaid. Hele uitlaatlijn is rot en onbruikbaar, ook de remschijven en banden zijn versleten. De rest heb ik in principe nog liggen of komt binnenkort beschikbaar.
Indien nog beschikbaar heb ik wel interesse voor het FDK topkofferrek !!!
 
Dag mensen,

Ik was actief op dit forum in de jaren 2004-2006 en reed toen een diversion 600. Die heb ik verkocht toen ik uit nederland wegging. Nu ben ik weer wat vaker in de zomer terug in NL en aan het kijken naar een divi 900 en een aantal andere fietsen. Ik heb een divi900 gevonden met lage km ongeveer 35K van 1997. Ziet er goed uit maar de collectors zijn verroest lijkt het, de inlaatrubbers zijn gebarsten en er zit olie rommel onder het blok aan de linkerkant wat lijkt op een olie lek van elders. Ik vond namelijk een druppel olie die hing aan het laagste punt van de linkerkant van het blok. Motor draaide als een zonnetje verder en de dempers waren schoon.

Dit lijken me allemaal dingen die niet direct een probleem gaan zijn maar wel op termijn kosten met zich meebrengen. Enig idee hierover?
Groet,
Fritz
Weet niet of het nog relevant is maar Zo heb ik het probleem van de inlaat rubbers opgelost, koste mij 17 €
 
Iemand hier intresse in een Diversion 900s 4KM?
Rijd gewoon.
Prijsje komen we wel uit.

Tevens nog kompleet motorblok erbij en wat overige onderdelen van een sloper.

PM me maar.
 
Vraagje namens schoonzoon
Hij heeft sinds dit voorjaar een 600 uit 2004 met 25k op de teller
Hij is erg erg blij mee. Alleen slaat de motor af tijdens stationair lopen en tijdens terug schakelen......
Al een flesje forte 1 erin gegooid. Ik zag dat bij het starten de linker uitlaat kort een een beetje rookte...
Tijd om de carbs te laten nakijken cq reinigen of iets anders ?
 
Vraagje namens schoonzoon
Hij heeft sinds dit voorjaar een 600 uit 2004 met 25k op de teller
Hij is erg erg blij mee. Alleen slaat de motor af tijdens stationair lopen en tijdens terug schakelen......
Al een flesje forte 1 erin gegooid. Ik zag dat bij het starten de linker uitlaat kort een een beetje rookte...
Tijd om de carbs te laten nakijken cq reinigen of iets anders ?
Lang stil gestaan?
 
1637166964068.jpeg
 
Goedemiddag, ik zal mij even voorstellen in dit topic.
Ik ben Gerard, 51 jaar en woonachtig in Hoorn.
Ik ben in het bezit van een Honda CB400 Four uit 1977 welke ik zelf helemaal heb opknapt, daarnaast heb ik sinds kort een Yamaha TDM 900 aangeschaft met slechts 5500 km.
Omdat ik piketdiensten draai en ik het zonde vindt om daar mijn Honda of TDM voor te gebruiken en ik ook niet altijd de beschikking heb over de auto heb ik sinds gisteren een Yamaha XJ600S Diversion aangeschaft uit 2002.
Ik hoop dat ik in dit topic bruikbare tips kan scoren mocht dat nodig zijn maar dat zal wel lukken dacht ik zo 8-)
Hierbij een foto die ik gisteren vluchtig heb geschoten, hij mag worden opgenomen in de op. Mocht het knapper weer zijn dan ga ik hem goed poetsen en een betere foto maken.

Groeten,

Gerard
 

Bijlagen

  • Diversion.jpg
    Diversion.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 19
Goedemiddag, ik zal mij even voorstellen in dit topic.
Ik ben Gerard, 51 jaar en woonachtig in Hoorn.
Ik ben in het bezit van een Honda CB400 Four uit 1977 welke ik zelf helemaal heb opknapt, daarnaast heb ik sinds kort een Yamaha TDM 900 aangeschaft met slechts 5500 km.
Omdat ik piketdiensten draai en ik het zonde vindt om daar mijn Honda of TDM voor te gebruiken en ik ook niet altijd de beschikking heb over de auto heb ik sinds gisteren een Yamaha XJ600S Diversion aangeschaft uit 2002.
Ik hoop dat ik in dit topic bruikbare tips kan scoren mocht dat nodig zijn maar dat zal wel lukken dacht ik zo 8-)
Hierbij een foto die ik gisteren vluchtig heb geschoten, hij mag worden opgenomen in de op. Mocht het knapper weer zijn dan ga ik hem goed poetsen en een betere foto maken.

Groeten,

Gerard
Welkom! Ziet er netjes uit!
 
Goedemiddag, ik zal mij even voorstellen in dit topic.
Ik ben Gerard, 51 jaar en woonachtig in Hoorn.
Ik ben in het bezit van een Honda CB400 Four uit 1977 welke ik zelf helemaal heb opknapt, daarnaast heb ik sinds kort een Yamaha TDM 900 aangeschaft met slechts 5500 km.
Omdat ik piketdiensten draai en ik het zonde vindt om daar mijn Honda of TDM voor te gebruiken en ik ook niet altijd de beschikking heb over de auto heb ik sinds gisteren een Yamaha XJ600S Diversion aangeschaft uit 2002.
Ik hoop dat ik in dit topic bruikbare tips kan scoren mocht dat nodig zijn maar dat zal wel lukken dacht ik zo 8-)
Hierbij een foto die ik gisteren vluchtig heb geschoten, hij mag worden opgenomen in de op. Mocht het knapper weer zijn dan ga ik hem goed poetsen en een betere foto maken.

Groeten,

Gerard
Ik vind er niks mis mee dat aan een fiets te zien is dat hij wordt gebruikt! :t
 
Bij een witte zie je sneller dat 'ie wordt gebruikt!
Welkom!
Dank! Ik lees mee omdat ik in vroeger tijden een Div900 gehad heb. Nu BMW maar mag ik toch blijven? Dit is een gezellig topic! :Y
Maar bedoel je nou dat je verwacht dat ik een witte ga kopen? Dat ziet er dan meteen weer zo politieachtig uit, dus dat dan maar niet. Blijf liever gewoon 😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan