Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Dank! Ik lees mee omdat ik in vroeger tijden een Div900 gehad heb. Nu BMW maar mag ik toch blijven? Dit is een gezellig topic! :Y
Maar bedoel je nou dat je verwacht dat ik een witte ga kopen? Dat ziet er dan meteen weer zo politieachtig uit, dus dat dan maar niet. Blijf liever gewoon 😆
:) vind dit ook een leuk topic, begonnen met een Xj600s en hier terechtgekomen.
Inmiddels een paar bikes verder.
 
:) vind dit ook een leuk topic, begonnen met een Xj600s en hier terechtgekomen.
Inmiddels een paar bikes verder.

Ik was al een paar bikes verder, voor ik aan een XJ600S kwam. Het was toen de bedoeling om het ding alleen een beetje op te knappen, en dan weer weg te doen. Maar ik heb er uiteindelijk 3 jaar op gereden :] Daarna een 900 gehad, en tegenwoordig heb ik dus een Fazer 600.
 
Zo ziet het er dus uit als je lager stuk is...
 

Bijlagen

  • 16383681515767948302924165370919.jpg
    16383681515767948302924165370919.jpg
    142,8 KB · Weergaven: 36
Nou, mijn Diva heeft vandaag een opdonder gekregen.. Familielid heeft in zijn achteruit mijn motor aangetikt waarna hij omgevallen is...
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn Diva heeft vandaag een opdonder gekregen.. Familielid heeft in zijn achteruit mijn motor aangetikt waarna hij omgevallen is...

Ruit in ieder geval kapot, valbeugel beschadigd, remhendel krom, topkuip beschadigd + gescheurd en ik ben bang dat het kuipframe door de stoep een tik heeft gehad waardoor die aan de rechterkant ingedeukt is en er het een en ander tegen mijn voorvork aan loopt tijdens sturen. Er mee rijden is door het aanlopen niet mogelijk.

Verder lijkt er niet veel aan de hand.

Heel zuur dit en ik ben nog even aan het nadenken wat de beste optie is. Mogelijk zelf/kennis naar de kuipframe laten kijken en op zoek gaan naar een 'nieuwe' topkuip? Of toch door een garage op laten halen ofzo..

Iemand tips, of wat zouden jullie doen?

Bekijk bijlage 1703195Bekijk bijlage 1703196
😩
 
Laatst bewerkt:
Nou, mijn Diva heeft vandaag een opdonder gekregen.. Familielid heeft in zijn achteruit mijn motor aangetikt waarna hij omgevallen is...

Ruit in ieder geval kapot, valbeugel beschadigd, remhendel krom, topkuip beschadigd + gescheurd en ik ben bang dat het kuipframe door de stoep een tik heeft gehad waardoor die aan de rechterkant ingedeukt is en er het een en ander tegen mijn voorvork aan loopt tijdens sturen. Er mee rijden is door het aanlopen niet mogelijk.

Verder lijkt er niet veel aan de hand.

Heel zuur dit en ik ben nog even aan het nadenken wat de beste optie is. Mogelijk zelf/kennis naar de kuipframe laten kijken en op zoek gaan naar een 'nieuwe' topkuip? Of toch door een garage op laten halen ofzo..

Iemand tips, of wat zouden jullie doen?
Dat familielid heeft toch wel een verzekering ? Lekker laten repareren dus.
 
Dat familielid heeft toch wel een verzekering ? Lekker laten repareren dus.
Zoiets had ik aanvankelijk ook ingetikt, maar ik heb het weer weggehaald omdat ik dacht dat dingen zoals een topkuip wellicht niet meer makkelijk te krijgen zijn. Maar jij bent er denkelijk meer in thuis dan ik.
 
Zoiets had ik aanvankelijk ook ingetikt, maar ik heb het weer weggehaald omdat ik dacht dat dingen zoals een topkuip wellicht niet meer makkelijk te krijgen zijn.
Ik zou er ook verzekeringswerk van maken. In feite is het toch gewoon een aanrijding met materiële schade? Dan kan je hem toch aansprakelijk stellen? Daar betaalt hij tenslotte ook premie voor om bij dit soort ongelukken de schade te laten vergoeden. Ik verwacht dat de onderdelen nog gewoon te krijgen zijn, al dan niet 2e hands. Je hoeft er zelf toch geen strop op te lijden door toedoen van een ander? Daarom is er toch een WA verzekering in het verkeer?
 
Ik zou er ook verzekeringswerk van maken. In feite is het toch gewoon een aanrijding met materiële schade? Dan kan je hem toch aansprakelijk stellen? Daar betaalt hij tenslotte ook premie voor om bij dit soort ongelukken de schade te laten vergoeden. Ik verwacht dat de onderdelen nog gewoon te krijgen zijn, al dan niet 2e hands. Je hoeft er zelf toch geen strop op te lijden door toedoen van een ander? Daarom is er toch een WA verzekering in het verkeer?
Als het familielid op het zelfde adres staat ingeschreven... Of via dezelfde polis verzekerd is dan gaat die vlieger niet op... Die onderlinge schades vallen buiten de dekking.

Een tweedehands kuipframe dat goed is zal heeeel moeilijk te vinden zijn. Een nieuwe zal iets van 400 EURO kosten. Wellicht is het kuipframe weer een beetje bij te buigen. (Met spanbanden bijvoorbeeld) Een kuipruit is niet zo heel duur. Een remhendel zal het probleem niet zijn. De scheur in de kuip is redelijk goed te fixen.

Blijf je het zien? Ja. Maar het zal er wel fatsoenlijk uit zien. Rijdt 'ie net zo lekker? Ja, dat denk ik wel. Wat er overblijft van uitbetaling van de verzekering investeren in een mooie motortocht!
 
Hallo, ik ben sinds een maand of 2 eigenaar van een mooie XJ600 S uit ‘98. Nu heb ik veel last van wind rond mijn helm. Zelfs zo veel dat ik mijn Alpine Pro gehoorbescherming niet voldoende vind en alsnog thuis kom met een piep in mijn oren.

Mijn lesmotor was een naked en daar had ik nergens last van. Zelfs zonder gehoorbescherming.

Wat is jullie ervaring met hogere ruiten? Ik lees er zeer wisselende dingen over. Ik ben 185cm.
 
Hallo, ik ben sinds een maand of 2 eigenaar van een mooie XJ600 S uit ‘98. Nu heb ik veel last van wind rond mijn helm. Zelfs zo veel dat ik mijn Alpine Pro gehoorbescherming niet voldoende vind en alsnog thuis kom met een piep in mijn oren.

Mijn lesmotor was een naked en daar had ik nergens last van. Zelfs zonder gehoorbescherming.

Wat is jullie ervaring met hogere ruiten? Ik lees er zeer wisselende dingen over. Ik ben 185cm.
Ik had op mijn Div900 de hoge ruit die door Yamaha als accessoire wordt aangeboden, en daarbovenop een verstelbaar MRA-ruitje. Dat was afdoende (ik ben 196 cm). Wel bleef ik voor alle zekerheid de oordoppen gebruiken, maar ik hoorde geen turbulentie meer.
 
Hallo, ik ben sinds een maand of 2 eigenaar van een mooie XJ600 S uit ‘98. Nu heb ik veel last van wind rond mijn helm. Zelfs zo veel dat ik mijn Alpine Pro gehoorbescherming niet voldoende vind en alsnog thuis kom met een piep in mijn oren.

Mijn lesmotor was een naked en daar had ik nergens last van. Zelfs zonder gehoorbescherming.

Wat is jullie ervaring met hogere ruiten? Ik lees er zeer wisselende dingen over. Ik ben 185cm.
Ik lees wisselende berichten, sommige ervaren met wind op hun hoofd door de hogere ruit en gaan vaak weer terug naar een lagere omdat de wind dan maar op het lichaam komt. Andere hebben baat bij een opzetruitje of een hogere ruit met of zonder een opzet ruit. Kwestie van proberen, ik ken ze ook die de ruit hebben ingekort.
 
Ik weet dat je bij MDI in Ravestein kan proefrijden met verschillende ruitjes.... Misschien je bestelde ruit nog even dichtlaten zodat je hem terug kan sturen?
Dat had ik inderdaad ook vernomen. Goed stukje service is dat 👍. Levertijd is daar echter 28 dagen. Dat betekent nog zo’n 1000km potentiële gehoorschade oplopen. Ik gok dus even op de givi ruit. Alternatief is origineel ruitje afzagen.
 
Dat had ik inderdaad ook vernomen. Goed stukje service is dat 👍. Levertijd is daar echter 28 dagen. Dat betekent nog zo’n 1000km potentiële gehoorschade oplopen. Ik gok dus even op de givi ruit. Alternatief is origineel ruitje afzagen.
Koop voor zolang een doosje oordoppen bij Kruidvat. Daar ga je niet aan failliet en je loopt ook geen gehoorschade op.
 
Ik zal er eens op letten of ik ze goed in doe. De maat zou wel een issue kunnen zijn aangezien het universele oordoppen zijn. Misschien heb ik net vreemde oorkanalen ofzo.

Echter. Ik gebruik de rode en als ik die in heb kan ik niet eens een gesprek met iemand voeren zoveel dempt het. Ik hoor dan echt een stuk minder. Op de snelweg hoor ik eigenlijk enkel de wind heel hard (het is ook alleen een probleem op de snelweg).

Als je dit alles bekijkt dan zou je denken dat de wind zo hard op mijn helm komt dat de -27db van de rode Alpines niet voldoende is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan