Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Mijn benzinekraan lekte bij de aanhechting met de tank.
Aan t eind van de week sta ik waarschijnlijk voor dezelfde uitdaging. Het zou kunnen dat hij miss langs de schroef lekt? Ik heb het bij de mijne niet gezien maar misschien helpt het om vloeistoftape(teflontape) om de schroef heen te doen?
 
Deze komt ui 1991
Welk 'type' is het, die van mij is een 4BR en bestel die onderdelen vaak. Al zijn er dingen van nieuwere modellen die wel passen. Voorvorkkeerringen heb ik besteld bij Roukama, van Tourmax. Maar er zijn, mocht je willen, goedkopere te vinden van een ander merk meen ik.

Gefeliciteerd met de aankoop. Die naked variant is toch wel tof met die ouderwetste mooie ronde koplamp. En je hoeft niet boos te worden van een vervormde kuip. Heb zelfs de ombouw hierdoor wel eens overwogen :P:+
 
Ik heb sinds het weekend deze bike aangeschaft :
Bekijk bijlage 1391910

Deze komt ui 1991 ( een van de eerste diversions heb ik mij laten vertellen in een ander topic )

Nu mijn vraag , waar kan ik het best terecht voor onderdelen ..

Ik ben opzoek naar :
Remblokken voor en achter
Uitlaat ?!
Voorvork keringen
Onderhouds onderdelen .

Ik vind heel veel voor 1992 en nieuwer ?

Alvast bedankt

Groetjes

Type 4BR???
 
Aan t eind van de week sta ik waarschijnlijk voor dezelfde uitdaging. Het zou kunnen dat hij miss langs de schroef lekt? Ik heb het bij de mijne niet gezien maar misschien helpt het om vloeistoftape(teflontape) om de schroef heen te doen?
Ja, dat is een goeie, want hij lekt ook bij de schroef. Maar de pakking dicht ook niet helemaal goed af lijkt het. Ik ga eind van de week naar de motorzaak omdat er een nieuwe achterband omheen moet, dan laat ik hem meteen ook even naar de kraan kijken. Hoop dat het bij jou in één keer goed gaat!
 
Dat weet ik niet zeker , volgens de vorige eigenaar zat er wel normaal een voorkap op etc
Kijk even onder je zadel op de framebuis. Zit waarschijnlijk een sticker met het modelnummer.
1391933
 
Ik was toch even nieuwschierig. Volgens mij staat t typenummer ook op t plaatje bij je balhoofd. Maar nog geiniger het staat ook op je kentekenen pas onder voertuigidentificatienummer op de achterkant.
 
het is dus een 4br zo te zien

Edit:
Iemand nog ideeën of locaties voor een andere uitlaat ? Of de huidige laten lassen?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 4 in 1 laten maken, met een Laser Duotech, super geluid en volledig RVS.

Laad probleem opgelost btw, netjes 14,5 volt met hvw op hoogste stand en licht aan!
Gaaf! Waar heb je dat laten doen ? En heb je een indicatie voor kosten ?
 
Gaaf! Waar heb je dat laten doen ? En heb je een indicatie voor kosten ?

Het was en man in bergen op zoom, hij werkte bij Laser, en is toen voor zichzelf begonnen. In een blokhut 5x5 achter in zijn tuin stonden allemaal machines, lasapparaten (tig, Mig, RVS, staal, aluminium etc) zaagmachines, optromp etc etc. In zijn garage box lag al het materiaal. De beste man zet je motor op een heftafel en gaat aan de slag. Hij heeft voor mij een 2 in 1 stuk gemaakt welke past op de originele bochten en daarop past elke slip on 60mm demper, dus er zou zelfs een Yoshi of akra op.

De kosten bedroegen toen uit mijn hoofd €160,- hij was er zeker 6 uur mee bezig.

Laatst heb ik hem gebeld om iets te vragen en hij gaf toen aan dat hij bij een motor zaak hetzelfde werk doet, ben alleen bang dat het duurder is geworden.

Bij deze zijn gegevens;
Rien van Schilt - 0638122107

Ook heb ik goede ervaringen met Koent hij zit hier op het forum, zit in Valkenswaard en heeft er echt verstand van, maar had geen tijd meer vandaar dat ik bij Rien uitkwam.

Bij beide is het zeker al 5 jaar geleden dat ik er geweest ben.

Demper is wel ingekort om dezelfde ophanging punten te kunnen gebruiken op de demper en de diversion.
 

Bijlagen

  • IMG_20190217_161655672_HDR.jpg
    IMG_20190217_161655672_HDR.jpg
    207,2 KB · Weergaven: 13
Erg netjes ! Bedankt voor de info .

Ik ga is even informeren naar de mogelijkheden en kosten . Er zit bij mij sowieso een lek onder het standaard ongeveer dus er moet iets gebeuren !

Nogmaals bedankt
 
Ondertussen de motor in elkaar, op 1 ding na. De benzinekraan blijft brandstof geven op "on", zonder vacuum. Revisie setje, de boel aanpassen, allemaal geprobeerd en nu ten einde raad. Ik overweeg er een inline bezinekraantje tussen te proppen, ik vind t alleen jammer dat ik de originele functie niet kan behouden. Iemand tips? De benzinekraan is sowieso verrot ondertussen.
 
Ondertussen de motor in elkaar, op 1 ding na. De benzinekraan blijft brandstof geven op "on", zonder vacuum. Revisie setje, de boel aanpassen, allemaal geprobeerd en nu ten einde raad. Ik overweeg er een inline bezinekraantje tussen te proppen, ik vind t alleen jammer dat ik de originele functie niet kan behouden. Iemand tips? De benzinekraan is sowieso verrot ondertussen.
Mss heb ik nog een kraantje voor je.
 
Mss heb ik nog een kraantje voor je.

Ik heb daar een vraagje over , mijn kraantje is als volgt :

Naar beneden staan een 0 of O ?
- dan start en rijd de motor gewoon
Naar rechts is RES ( ik meen reserve )
Naar boven is PRI ( Primary??? )

Klopt dit ?
 
Ja, klopt. Naar beneden is normaal, omhoog reserve en op pri loopt je tank gewoon leeg zonder vacuüm van de benzinepomp
 
Ik heb daar een vraagje over , mijn kraantje is als volgt :

Naar beneden staan een 0 of O ?
- dan start en rijd de motor gewoon
Naar rechts is RES ( ik meen reserve )
Naar boven is PRI ( Primary??? )

Klopt dit ?

PRI is PRIME hierbij gebruikte kraan geen vacuum en loopt gewoon door, dit is voor als de motor iets langer heeft stilgestaan dan lopen de carbs vol zonder dat de motor draait en er dus geen vacuum is. De motor zorgt voor het vacuum niet de pomp. Ik heb een elektrische en deze blijft pompen met contact aan motor uit als de kraan niet op PRI staat, draai ik de kraan naar PRI dan stopt hij na een x aantal seconden.
 
PRI is PRIME hierbij gebruikte kraan geen vacuum en loopt gewoon door, dit is voor als de motor iets langer heeft stilgestaan dan lopen de carbs vol zonder dat de motor draait en er dus geen vacuum is. De motor zorgt voor het vacuum niet de pomp. Ik heb een elektrische en deze blijft pompen met contact aan motor uit als de kraan niet op PRI staat, draai ik de kraan naar PRI dan stopt hij na een x aantal seconden.

Top bedankt voor deze info !

Kraan dichtzetten doen we dus niet meer eigenlijk ?

Wel fijn te weten dat de reserve het waarschijnlijk nog gewoon doet
 
Iemand trouwens ervaring met een flip up ruitje boven op je windscherm van een 600? Als ik in stokstaartmodus ga is t er wel meer wind, maar dat gebulder is dan weg. Ik vind t al langer vervelend maar binnenkort hoop ik wat langere ritjes te maken en zit te denken aan zo een ruitje.
 
Iemand trouwens ervaring met een flip up ruitje boven op je windscherm van een 600? Als ik in stokstaartmodus ga is t er wel meer wind, maar dat gebulder is dan weg. Ik vind t al langer vervelend maar binnenkort hoop ik wat langere ritjes te maken en zit te denken aan zo een ruitje.
Ik lees even mee. Zit met dezelfde twijfel. Opzetruitje of nieuw hoger ruitje. Vraag me ook af of zo'n opzetruitje past op een origineel 600 ruitje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan