Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Ik heb het andersom opgelost, ca. 10 cm van de ruit afgezaagd. Nu zit de turbulentie op borsthoogte en zit ik met m'n hoofd "vol in de wind", wat een stuk rustiger is.
 
Ik had om te proberen deze in gedachte. Met een enkel bevestigingspunt. Op de foto erbij staat zelfs een Div, en de maten komen mooi overeen met de breedte van t originele scherm.
Nou, voor dat geld kun je het in ieder geval proberen. Ben benieuwd!
 
Ik heb het andersom opgelost, ca. 10 cm van de ruit afgezaagd. Nu zit de turbulentie op borsthoogte en zit ik met m'n hoofd "vol in de wind", wat een stuk rustiger is.
Zat ik ook aan te denken, schone wind als het ware. Misschien een optie als dat andere niet werkt.
 
Ik ben inmiddels begonnen met mijn scrambler project !

Nu heb ik een vraagje over de uitlaat , deze zat bij mij door de vorige eigenaar met een klem en gun gun gemonteerd

Inmiddels heb ik beide kanten eraf gehaald en alles bekeken , Nu mijn vraag .

Hoe zitten de einddempers regulier gemonteerd of de spruitstukken ? Ik heb nu dat de einddempers een stukje over het uit einde van de spruitstukken schuiven en veder kom ik niet .
Zelf dacht ik aan zon reductie deel rvs ( rvs pijpje die van grotere naar kleinere diameter gaat ) die schuif ik dan over het spruitstuk en over de einddemper met 2 sleuven ingeslepen en dan 2 klemmen om de boel te klemmen .

Gaat dit werken of zeggen jullie al laat maar zitten ? Ik heb namelijk ook voor zon 200 euro al een compleet delkevic system van voor naar achter maar wil eigenlijk eerst een seizoen rijden .


. Ik zal vanmiddag anders even een fotos schieten van wat ik nu over heb , inmiddels is alle troep etc eraf
 

Bijlagen

  • 4312C3F7-0554-4FB0-A27B-262FA4B59520.jpeg
    4312C3F7-0554-4FB0-A27B-262FA4B59520.jpeg
    167,5 KB · Weergaven: 16
1393800

Zo ziet die van mij eruit ook geen idee of t standaard is. Voor een heel seizoen is t misschien wel de moeite waard, ben zelf ook schuldig aan wat creatievere oplossingen. Maar ideaal zou die delkevich eronder gaan lijkt mij.
 
Vanmiddag ff t ruitje besteld, ben benieuwd. Gelijk de volgende vraag, is er iemand bekend met forward steps op de Div? Is zo iets nou ook echt gevaarlijk omdat je daar geen rem hebt?
 
Vanmiddag ff t ruitje besteld, ben benieuwd. Gelijk de volgende vraag, is er iemand bekend met forward steps op de Div? Is zo iets nou ook echt gevaarlijk omdat je daar geen rem hebt?
Forward steps/pegs op een scrambler???? Die combo snap ik niet helemaal. Je bedoelt echt zo'n idee als bij choppers dat je met je benen lui vooruit kunt zitten?
Voor wat betreft je uitlaatvraag: in welke regio zit je? Als je bereid bent naar druten te komen kan ik dat een keer netjes oplossen met een lasapparaat. 1e mogelijkheid is wel pas hemelvaartweekend.
 
Forward steps/pegs op een scrambler???? Die combo snap ik niet helemaal. Je bedoelt echt zo'n idee als bij choppers dat je met je benen lui vooruit kunt zitten?
Voor wat betreft je uitlaatvraag: in welke regio zit je? Als je bereid bent naar druten te komen kan ik dat een keer netjes oplossen met een lasapparaat. 1e mogelijkheid is wel pas hemelvaartweekend.
Nee gewoon op een normale Div, vroeg me af of dat wel eens gebeurde. Echt dat chopper idee inderdaad, ik vermoed dat t bij mijzelf meer last op mn onderrug legt maar heb geen ervaring. En de uitlaatvraag was niet de mijne, ik heb geen probleem met mijn uitlaat, of nog niet in ieder geval :p. Bedankt voor t aanbod dat wel.
 
Bekijk bijlage 1393800
Zo ziet die van mij eruit ook geen idee of t standaard is. Voor een heel seizoen is t misschien wel de moeite waard, ben zelf ook schuldig aan wat creatievere oplossingen. Maar ideaal zou die delkevich eronder gaan lijkt mij.


Heb het even uit elkaar gehaald allemaal en schoongemaakt .

Mijn idee dus een rvs reductiedeel kopen
Van 45 > 40MM en. Die inslijpen en dan met rvs klemmen dat reductiedeel vastklemmen op de demper en spruitstuk buitenkant . Evt met een beetje pakking ertussen ofzo
 

Bijlagen

  • AF160F81-3DB7-4FA8-950B-29924B13350F.jpeg
    AF160F81-3DB7-4FA8-950B-29924B13350F.jpeg
    105,2 KB · Weergaven: 10
  • 595C74EE-1640-4876-98C8-99A2BED8831B.jpeg
    595C74EE-1640-4876-98C8-99A2BED8831B.jpeg
    95,8 KB · Weergaven: 8
  • 917EDE19-272F-485D-8B0E-F1264FCB39FA.jpeg
    917EDE19-272F-485D-8B0E-F1264FCB39FA.jpeg
    116 KB · Weergaven: 8
  • 14513688-3A61-4952-8584-0A21A747B649.jpeg
    14513688-3A61-4952-8584-0A21A747B649.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 8
Nee gewoon op een normale Div, vroeg me af of dat wel eens gebeurde. Echt dat chopper idee inderdaad, ik vermoed dat t bij mijzelf meer last op mn onderrug legt maar heb geen ervaring. En de uitlaatvraag was niet de mijne, ik heb geen probleem met mijn uitlaat, of nog niet in ieder geval :p. Bedankt voor t aanbod dat wel.
Sorry, haalde ff 2 posters door elkaar :$:$
Maar met de stuur-zadelverhouding lijken highwaysteps me totaal niet comfortabel op een div.
 
Heb het even uit elkaar gehaald allemaal en schoongemaakt .

Mijn idee dus een rvs reductiedeel kopen
Van 45 > 40MM en. Die inslijpen en dan met rvs klemmen dat reductiedeel vastklemmen op de demper en spruitstuk buitenkant . Evt met een beetje pakking ertussen ofzo
Voor jou was dus het aanbod om met hget spul langs te komen dat ik kijk wat er met een lasapparaat nog te redden is. Stukken buis heb ik in diverse maten liggen.
 
Sorry, haalde ff 2 posters door elkaar :$:$
Maar met de stuur-zadelverhouding lijken highwaysteps me totaal niet comfortabel op een div.
Geen probleem kan iedereen gebeuren.

Interessant. Ben nog te nieuw om er een kijk op te hebben dus vandaar mijn vraag. Zat er net op de Div nog aan te denken maar vermoed ook dat t niet veel toevoegd, de highway steps.
 
Voor jou was dus het aanbod om met hget spul langs te komen dat ik kijk wat er met een lasapparaat nog te redden is. Stukken buis heb ik in diverse maten liggen.

Ahh vandaar haha , ik ga eens kijken naar de afstand en de rit . Sowieso bedankt voor het aanbod top!
 
Slecht nieuws. Mijn tank bleef lekken, vanavond kritisch bekeken en beklopt. Hij is beneden dus doorgeroest, beetje tikken met de schroevendraaier en ik ging er doorheen. Had al zo'n vermoeden toen er bruine benzine uitkwam bij het aftappen. Heb ook foto van binnenkant gemaakt, daar was het duidelijk te zien: nergens roest alleen op de bodem. Is dit nog te redden met loctite vloeibaar metaal aan de buitenkant en tank cure aan de binnenkant? Andere suggesties?
 

Bijlagen

  • 20190515_214306.jpg
    20190515_214306.jpg
    88 KB · Weergaven: 15
  • 20190515_214723.jpg
    20190515_214723.jpg
    40,3 KB · Weergaven: 18
Er uit slijpen en een nieuw deel lassen? Ik verzin maar iets. Heb zelf de tankcure route genomen maar wel eerst flink ontroest.
 
Hoi goedemorgen, ik ben niet zo bekend met de Diversion.. maar wat is ongeveer een XJ900 waard bij verkoop? Ik kan er eentje kopen, leuk om te proberen, maar wil er niet op verliezen als het niks voor mij is. En de prijzen op mp varieren nog al. Hierbij een plaatje. Komt uit 93 met ca. 50k erop, net een beurd gehad en verder geen gebreken. Thanks!

1394160
 
Hoi goedemorgen, ik ben niet zo bekend met de Diversion.. maar wat is ongeveer een XJ900 waard bij verkoop? Ik kan er eentje kopen, leuk om te proberen, maar wil er niet op verliezen als het niks voor mij is. En de prijzen op mp varieren nog al. Hierbij een plaatje. Komt uit 93 met ca. 50k erop, net een beurd gehad en verder geen gebreken. Thanks!

Bekijk bijlage 1394160
Om en nabij de 1000 ?
 
Oké klinkt goed. Eigenlijk een simpele beurt met filters en vloeistoffen. Geen kleppen stellen oid. Moet ik daar nog rekening mee houden? Ben niet zo bekend met de aandachtspunten en intervallen.
 
Als er recent kleppen zijn gesteld is dat mooi meegenomen. Ik zou even goed kijken of bijvoorbeeld de remschijven op dikte zijn. Zal bij 50k niet nodig zijn hoop ik, maar zulke dingetjes en wiellagers, kettingset, remblokjes. En ik zou persoonlijk even kijken of er sludge op de oliedop zit. Kan een indicitatie van korte stukjes zijn. Eigenlijk als dat standaard spul in orde is, kan kleppen stellen altijd nog. Heb zelf geen ervaring met een 900 neem dat in acht. Of überhaupt veel ervaring op mijn leeftijd :+. Maar misschien dat je er wat aan hebt.
 
Hoi Diversion bezitters,

ik heb nog 2 nieuwe Vicma spiegels liggen hier. Links en rechts, typenr EK230I en EY230D
Ooit besteld maar vrij snel daarna de motor ingeruild. Kan ik er hier iemand blij mee maken?

Heb je deze nog? Het lokale tuig hier in Arnhem heeft mijn linker spiegel gejat. De rechter kregen ze niet los en hebben ze laten zitten. Ik was echt letterlijk net aan het kijken naar nieuwe spiegels. :) Heb je ook ff een PB gestuurd.
 
Zojuist mijn Diversion verkocht. Ik wil iets sportievers, nu kan de zoektocht beginnen :)

Een soort van afmelding uit dit topic, dus. Al zal ik nog wel meelezen, zoals ik dat ook nogsteeds doe in het VF en VFR topic.
 
Slecht nieuws. Mijn tank bleef lekken, vanavond kritisch bekeken en beklopt. Hij is beneden dus doorgeroest, beetje tikken met de schroevendraaier en ik ging er doorheen. Had al zo'n vermoeden toen er bruine benzine uitkwam bij het aftappen. Heb ook foto van binnenkant gemaakt, daar was het duidelijk te zien: nergens roest alleen op de bodem. Is dit nog te redden met loctite vloeibaar metaal aan de buitenkant en tank cure aan de binnenkant? Andere suggesties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan