Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

@magnamaniac : heb al diverse malen gezocht maar ik kan hem niet vinden. Er wordt wel ergens iets aangeboden maar dat is op een site die ik niet vertrouw.


Op deze site moet je een account maken waarbij je de eerste maand "gratis" hebt. In onder andere het programma RADAR is voor zulke sites gewaarschuwd omdat deze zich met oplichting bezig houden. Vandaar dat mijn hoop op dit forum is gevestigd....
Ik heb even wat foto's genomen uit mijn Haynes:

Ik heb inmiddels geen Div meer, dus de haynes is eventueel ook te koop.
 
Kijk aan dat ziet er tof uit! Ik heb die knaloranje originele kijk-mij-eens dikke knippers nog en ze storen me niet, maar dit is toch wel echt een stuk netter! :+ Ook een LED lamp in de koplamp gezet zo te zien? En heb je nu dus ook alarmlicht?
Vond de originele ook prima, maar daar waren er 2 van kapot, nu weer 4 dezelfde knippers
Ik werk in ploegendienst, dus rij redelijk veel in het donker en het originele H4-peertje geeft niet echt heel veel licht dus idd vervangen door LED. Het alarmlicht zit standaard op mijn motor (div 600 uit '98),
 
Vandaag de stuurgewichten gestraald en gespoten, waren weer geroest als een malle. Eens kijken of dit netjes blijft, had ze liever in staalkleur maar vind dit ook zeker niet tegen, ondanks de verwachtingen. Binnenkort wellicht de rempomp en misschien uiteindelijk het stuur.
1407412
 
Korte vraag: Onder in de voorvorkbuizen (binnenpoten) zit een plastic ring als geleider(?) voor de 'damper rod' (in de haynes manual die staat bijgevoegd op dit forum). Bij mijn poten ontbreekt deze (alleen het ringetje waar de 'damper rod' doorheenschuift, de ring aan de bovenkant van de damper rod is er nog wel. Is het ontbreken van dit ringetje erg slecht voor de demping of maakt dit het niet heel veel uit?
 
1408892

1408891

Beetje door geschoten, dacht miss is t te zwart maar valt mee vind ik. Stuur, spiegelbeugels, rempomp en gaskabel huis gestraald en gespoten. Sla mezelf toch wel een beetje voor mn appel dat ik geen goede verf heb gebruikt voor de rempomp. Bestaat er wel verf die tegen remvloeistof kan, op poedercoaten na dus?

Toch lekker bezig geweest, blijft toch een van de leukste dingen de boel op t gemakje uit elkaar en bekijken, schoonmaken en netjes en weer terug in elkaar.
 
Sinds t toch zo stil is hier, hoe ervaren jullie snelweg rijden op de Div600?
Ik vind hem erg windgevoelig.
Ik had hiervoor een gsx600f en die reageerde minder op de wind, ondanks de volle kuip.
Heb nu de Diversion (omgebouwd naar naked), maar bij een beetje zijwind reageerd hij direct...
Verder een heerlijk fietsje!
 
Ik dacht dat t aan mij lag haha. Maar inderdaad, verder een fantastisch ding. Zeker met nieuwe banden. Zit te fantaseren over een motor puur voor de grotere afstanden voor wanneer ik m'n volledige rijbewijs haal eind dit jaar en ik tevens die begrenzer eraf kan knallen.
 
Vandaag de diva maar eens gepakt na 3 weken, starte gelijk dus dat was een goed teken.
Had de koppeling afgesteld omdat soms met hard door trekken het ding erg grof schakelde en ook met terug schakelen.
Nu is het een heel stuk beter maar nog niet perfect.
Nu is de vraag zou het met een nieuwe koppeling wel weg gaan of is dat grove schakelen soms gewoon een 900 eigenschap?
Hij doet dus echt klonk geluid geven dus echt niet fris voor mijn gevoel.
Als ik rustig koppel en schakel is het er nooit.
 
Ik dacht dat t aan mij lag haha. Maar inderdaad, verder een fantastisch ding. Zeker met nieuwe banden. Zit te fantaseren over een motor puur voor de grotere afstanden voor wanneer ik m'n volledige rijbewijs haal eind dit jaar en ik tevens die begrenzer eraf kan knallen.

Ik ook, al jaren, een Honda Blackbird of een Triumph ST1050.
 
Net even mijn China opzet scherm getest en eindelijk heb ik geen lastige turbulentie meer.
Miste wel 1 schroefje in het scherm en dat is nu even een issue wat geluid maakt Maar dat gaat we vlot oplossen

20190718_211308.jpg
20190718_211236.jpg
 
Kleine update , vehaal xj600 gaat uiteindelijk niet door , eigenlijk te hoog voor vrouwtje lief , zoek iets anders nu . Het zal dan wel een chopper worden of zo . mvg.
 
De Diva vandaag maar eens gepoetst en gewaxed en gisteren ook maar de onderkuip weer erop gezet.
Kleppen moeten wel nog gesteld worden maar eerst de NTV verkopen want krijg langzaam commentaar van de vrouw _O-

Ze is weer lekker fris en fruitig
Na het afspuiten sputterde ze wel even op 2 potten maargoed had ook wel flink overal tussen zitten blazen.
diva.jpg
diva1.jpg
diva2.jpg
 
Hoi,

Mijn beste maat wil wat oefenen met schakelen en wegrijden, voordat hij echt met lessen begint. (Wachttijd van 2 maanden).
Zijn er mensen die nog een Diversion in de aanbieding hebben? Optische staat is niet van belang, motorisch hoeft de motor ook niet helemaal perfect te zijn.

Ik hoor/lees het graag.

Groet,
John
 
Terug
Bovenaan Onderaan