Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Vh weekend begonnen aan het vervangen van de kettingset. Van achterop gekeken, 'golfde' het kettingwiel nogal. Verbogen misschien? Bij het lossen leken niet alle moeren even vast te zitten ook. Oude set, oude ketting. Dus klusje zo geklaard toch? Toch niet, helaas. 3 van de 6 bouten komen geheel los, 2 moeren hebben draadschade en ik geloof dat we de wiellagers maar ook eens moeten gaan vervangen :X
 

Bijlagen

  • IMG_20190729_172044596.jpg
    IMG_20190729_172044596.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 20
Vh weekend begonnen aan het vervangen van de kettingset. Van achterop gekeken, 'golfde' het kettingwiel nogal. Verbogen misschien? Bij het lossen leken niet alle moeren even vast te zitten ook. Oude set, oude ketting. Dus klusje zo geklaard toch? Toch niet, helaas. 3 van de 6 bouten komen geheel los, 2 moeren hebben draadschade en ik geloof dat we de wiellagers maar ook eens moeten gaan vervangen :X
Oeps 8)7
 
Mensen,

Mijn vader heeft inmiddels zijn XJ 900 diversion verkocht (reden: hij is met de diversion naar Marokko op vakantie geweest, smaak te pakken gekregen en dus een fiets met iets meer all road capaciteiten noodzakelijk).

Echter, we hebben nog wat nieuwe onderdelen in verpakking liggen, passen voor zover mij bekend zowel op XJ 600 als XJ 900 (diversion).

1x setje remblokken voor de voorkant, TRW Lucas MCB 640, 40 euro voor de 4 remblokken (nieuwprijs: 34 euro per paar)

2x bougiedoppen van NGK, 2,50 euro per stuk

1x bougie NGK DPR8EA9, 2,50 euro

Af te halen in Beilen (Drenthe) of tijdens kantooruren in Zwolle. Verzending ook geen probleem.
 
Iemand nog een origneel stuur, setje spiegels en héél misschien een goede remschijf (voor) te koop voor een '91 model?
 
Iemand hier nog geïnteresseerd in een goed werkende dynamo voor een Diversion 900? Heb ook nog een rempomp en een remklauw (achter) liggen. De rempomp is goed, de klauw heeft een afgebroken ontluchtingsnippel. De prijs is daar uiteraard ook naar. Stuur me een bericht bij interesse, prijs komen we wel uit, ik hoef er niet de hoofdprijs voor maar nu ik geen Diversion meer heb is het hier zinloze voorraad geworden en maak ik er liever iemand anders blij mee :)

Ik had deze onderdelen over van een donor/schade 900 die ik gesloopt heb om de Diversion 900 opknapper die ik toen zelf had weer goed te maken.
 
Ik heb nog een originele Yamaha (Krauser) zijkofferset voor de Diversion 900 liggen. Wel wat gebruikssporen, maar functioneert nog prima. Met 2 sleutels.

Tevens een FDK topkofferrek met (oude) Givi 45l topkoffer. Rekje heeft wat oppervlakkige roest, maar is nog prima te gebruiken. Het enige rek wat in combinatie met de originele zijkofferset gebruikt kan worden.

Topkoffer en zijkoffers zijn apart te gebruiken, de sets mogen dus ook apart weg.

Ik ben begonnen met het demonteren van mijn Div 900, dus als iemand nog onderdelen zoekt heb ik deze wellicht beschikbaar. Ook een compleet blok, heeft 2 ton gedraaid. Hele uitlaatlijn is rot en onbruikbaar, ook de remschijven en banden zijn versleten. De rest heb ik in principe nog liggen of komt binnenkort beschikbaar.
 
Heb hier nog een topkoffer met rekje voor een 600 liggen .
Gratis af te halen in twente .
 
Kleine update , vehaal xj600 gaat uiteindelijk niet door , eigenlijk te hoog voor vrouwtje lief , zoek iets anders nu . Het zal dan wel een chopper worden of zo . mvg.
Ik heb heel wat motoren gehad, maar er is er geen 1 die zo fijn rijdt als een 600. Op een chopper had ik na 100 km geen reet meer over.
 
Verdriet en slecht nieuws, de xj600s heeft me vandaag enorm in de steek gelaten. Even om boodschappen valt in het volgende dorp ineens alles maar dan ook alles uit. Geen licht, niet starten, geen neutraal lampje helemaal niks. De zekering heb ik nog eens verwisseld, wilde ook niks uitmaken helaas. Ik ben allang blij dat hij nu thuis staat, kan het onderzoek beginnen. Accu is het niet, die zit nog vol.
 
Verdriet en slecht nieuws, de xj600s heeft me vandaag enorm in de steek gelaten. Even om boodschappen valt in het volgende dorp ineens alles maar dan ook alles uit. Geen licht, niet starten, geen neutraal lampje helemaal niks. De zekering heb ik nog eens verwisseld, wilde ook niks uitmaken helaas. Ik ben allang blij dat hij nu thuis staat, kan het onderzoek beginnen. Accu is het niet, die zit nog vol.

Oei als de accu vol is dan wordt het wel even zoeken ja.
Wellicht contact slot naar de mallemoer , succes ermee
 
Oooh daar ben ik blij mee, stekker van t contactslot was geoxideerd. Dat verklaard waarom alles ineens helemaal dood was. Dodged a bullet there. Nu ff alle andere connectoren nalopen
 
Je realiseert je blijkbaar pas hoe belabberd de motor rijdt totdat er onderdelen zijn vervangen. Nu 58k, opknappertje, tandwiellager achter en balhoofdlager voor vervangen en een wereld van verschil :}:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan