Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Je realiseert je blijkbaar pas hoe belabberd de motor rijdt totdat er onderdelen zijn vervangen. Nu 58k, opknappertje, tandwiellager achter en balhoofdlager voor vervangen en een wereld van verschil :}:]
Toen ik balhoofdlager had vervangen had ik ook iets van zit ie wel vast :p
 
Ik wou pas mijn claxon gebruiken en merkte dat deze het niet goed deed.
Eerste keer drukken doet hij iets heel kort...en daarna hoor ik niks meer.
Thuis nogmaals getest en ik hoor alleen een korte “klik”.
Bij nameten kom ik erachter dat hij maar 7,5v krijgt....
Ik gok dus op een kapot relais.
Maar nu het volgende....waar zit dat ding op de 600? 🤔
 
Ok denk eerder een (paar?) Rotterdam stekker(S) waardoor te hoge overgangsweerstand. Een standaard claxon heeft meestal geen relais. Begin met de stuurschakelaar openmaken, daar meten en reinigen en dan de bedrading verder volgen.
 
Ok denk eerder een (paar?) Rotterdam stekker(S) waardoor te hoge overgangsweerstand. Een standaard claxon heeft meestal geen relais. Begin met de stuurschakelaar openmaken, daar meten en reinigen en dan de bedrading verder volgen.
Ik had al zo’n vermoeden qua relais...
Ik ga dan inderdaad de bedrading maar eens controleren... 👍
 
Ik wou pas mijn claxon gebruiken en merkte dat deze het niet goed deed.
Eerste keer drukken doet hij iets heel kort...en daarna hoor ik niks meer.
Thuis nogmaals getest en ik hoor alleen een korte “klik”.
Bij nameten kom ik erachter dat hij maar 7,5v krijgt....
Ik gok dus op een kapot relais.
Maar nu het volgende....waar zit dat ding op de 600? 🤔
Vooraan, onder de kuip, als ik eronder kijk kan ik m zo zien zitten. Div600 uit '96.
 
Ik wou pas mijn claxon gebruiken en merkte dat deze het niet goed deed.
Eerste keer drukken doet hij iets heel kort...en daarna hoor ik niks meer.
Thuis nogmaals getest en ik hoor alleen een korte “klik”.
Bij nameten kom ik erachter dat hij maar 7,5v krijgt....
Ik gok dus op een kapot relais.
Maar nu het volgende....waar zit dat ding op de 600? 🤔

Ik kan je verzekeren dat de kans dat het relais stuk is, minimaal is.
Check de bekabeling en de claxon zelf.
 
Heeft er iemand nog belang bij een bagagerek voor topkoffer en zijkoffers voor een 600?

Topkoffer heb ik er evt ook bij.
 
Vandaag bericht van de RDW gehad dat het slopen van mijn Div 900 in eigen beheer is goedgekeurd, dus na 200.000 trouwe kilometers en 24 jaar bestaat mijn Diversion officieel niet meer. Wie nog onderdelen zoekt, ik heb vrijwel alles nog beschikbaar, pm bij interesse

 
Vandaag bericht van de RDW gehad dat het slopen van mijn Div 900 in eigen beheer is goedgekeurd, dus na 200.000 trouwe kilometers en 24 jaar bestaat mijn Diversion officieel niet meer. Wie nog onderdelen zoekt, ik heb vrijwel alles nog beschikbaar, pm bij interesse


Ahhhh. Rest In Pieces!
 
Vraagje: onder je voetsteuntjes zitten van die gekke stokjes met een balletje eraan. Ik meen dat deze zijn om aan te geven dat je nogal schuin aan t gaan bent. Bij mij zijn ze afgesleten aan 1 kant, maar kun je zo schuin met een Div? Of heb ik de verdeerde functie in gedachte?
 
Nope, dat zijn inderdaad slijtboutjes. En ja, zo schuin kan een goede rijder met een diversion. Maarrrrrrr, als er meerdere aanwijzingen van schade zijn aan die kant van de motor zal er een glijer mee zijn gebeurd.
 
Net weer een stukje wezen rijden, compleet ongerelateerd aan mijn trouwens :+ . Ben wel wat sportiever aan t rijden maar ik voel nog niet echt aan hoe schuin je kan gaan, van waar is je limiet. Tis ook geen racefiets natuurlijk maar ik zit nog lang niet op z'n eind dus.

Aan 1 kant is dat slijtboutje afgebroken, maar geen verdere schade te zien.
 
Ik wil de '93 Diversion van de vrouw een nieuwere look geven en ben daarom op zoek naar de achterkuip van een >'98 model. Heeft iemand nog een setje liggen in de schuur waar niets mee wordt gedaan?

Voor de kenners, dient het achterlicht ook vervangen te worden? Of is deze door de jaren heen hetzelfde gebleven?
 
Ik wil de '93 Diversion van de vrouw een nieuwere look geven en ben daarom op zoek naar de achterkuip van een >'98 model. Heeft iemand nog een setje liggen in de schuur waar niets mee wordt gedaan?

Voor de kenners, dient het achterlicht ook vervangen te worden? Of is deze door de jaren heen hetzelfde gebleven?

Wat bedoel je met de achterkant vervangen?? Lijkt mij niet echt het gezicht vd diversion verbeteren.
 
Ik heb nog nieuwe remblokken te koop, mogen weg voor €20,- zijn origineel Yamaha en kosten bij cmsnl €35,50.

Ik ga ze niet gebruiken omdat ik een andere klauw er op heb zitten.
 

Bijlagen

  • IMG_20190814_174652406.jpg
    IMG_20190814_174652406.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 6
  • Screenshot_20190819-084842.png
    Screenshot_20190819-084842.png
    60,5 KB · Weergaven: 6
Ik wil de '93 Diversion van de vrouw een nieuwere look geven en ben daarom op zoek naar de achterkuip van een >'98 model. Heeft iemand nog een setje liggen in de schuur waar niets mee wordt gedaan?

Voor de kenners, dient het achterlicht ook vervangen te worden? Of is deze door de jaren heen hetzelfde gebleven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan