Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Voor degene die het opzetruitje van aliexpres besteld hebben net zoals ik: de moer die op de as zit van dat stelarmpje is er af getrild bij mij. Volgens mij is het M6 dus ik draai gewoon een nieuwe. Maar om dit te voorkomen kun je er een extra moertje op zetten en hem stevig vast draaien zodat je hem borgt zonder de stelarm te strak te hebben staan.

Mag ik vragen op welke motor u dit gemonteerd hebt? En wat voor een ruitje? Ik zoek namelijk voor mijn Diversion 900 nog iets meer windvanger.
 
Ik heb nog een originele Yamaha (Krauser) zijkofferset voor de Diversion 900 liggen. Wel wat gebruikssporen, maar functioneert nog prima. Met 2 sleutels.

Tevens een FDK topkofferrek met (oude) Givi 45l topkoffer. Rekje heeft wat oppervlakkige roest, maar is nog prima te gebruiken. Het enige rek wat in combinatie met de originele zijkofferset gebruikt kan worden.

Topkoffer en zijkoffers zijn apart te gebruiken, de sets mogen dus ook apart weg.

Ik ben begonnen met het demonteren van mijn Div 900, dus als iemand nog onderdelen zoekt heb ik deze wellicht beschikbaar. Ook een compleet blok, heeft 2 ton gedraaid. Hele uitlaatlijn is rot en onbruikbaar, ook de remschijven en banden zijn versleten. De rest heb ik in principe nog liggen of komt binnenkort beschikbaar.
Hoi, wat vraag je voor zijkofferset voor de Diversion 900 ?
Gr
Ewald
 
De aansluiting van mijn linkerbocht en linkerdemper was al “gerepareerd”....met andere woorden: volgepropt met gungum en daar wat omheen geflanst...

Nu is dan toch de tijd aangekomen dat hij redelijk begint te lekken...en daar worden mijn buren niet zo blij van...:P

Liefst zou ik een collector plaatsen met een enkele demper...

Iemand nog wat liggen of een (niet al te duur) idee?

Gaat om een Diversion 600 uit ‘93
 
Kijk ff bij Bolski, die heeft complete 4-1sets voor €400 nieuw. Heb ik nog niet zo lang geleden nog gepost.
 
Mag ik vragen op welke motor u dit gemonteerd hebt? En wat voor een ruitje? Ik zoek namelijk voor mijn Diversion 900 nog iets meer windvanger.
Div600 uit 96. Het was gewoon een spoiler achtig ruitje om de turbulentie te breken. Past op vrijwel ieder windscherm.
 
Ik heb een Diversion 900 uit 98.
Wat voor navigatie gebruiken jullie en waar zou je op moeten letten?
Bedankt
Ewald
 
Elke navigatie die je op een 22mm stuur kunt zetten, past. Je zult dan alleen de voeding moeten aansluiten.
 
Ik heb een Diversion 900 uit 98.
Wat voor navigatie gebruiken jullie en waar zou je op moeten letten?
Bedankt
Ewald
Ik heb de TomTom VIO.
Bevalt me erg goed.
Mooi klein en koppelt met je telefoon.
Het deel van TomTom wat je op de motor plaatst is eigenlijk slechts een 2de scherm.
In combi met de app werkt hij fantastisch.
 
De vraag is waarschijnlijk al 100x gesteld, maar toch... Mijn Dunlop achterband is na 15k km vrijwel op en heeft mij nooit echt kunnen overtuigen om de div ff plat te gooien in een bocht. Nu heb ik goede dingen gehoord over de Metzeler Lasertec. Zijn er motorrijders die ervaring hebben met deze band? Of heeft iemand een beter alternatief? Rij het hele jaar door, zomer en winter, nat en droog weer.
 
Heb een diversion 600 ook altijd een leuke motor gevonden. Heb nu een fzs600/Fazer. Nooit op een diversion 600 gereden maar denk dat het vergelijk bar rijdt (niet een heel strak frame) al zal de Fazer sneller zijn.
 
De vraag is waarschijnlijk al 100x gesteld, maar toch... Mijn Dunlop achterband is na 15k km vrijwel op en heeft mij nooit echt kunnen overtuigen om de div ff plat te gooien in een bocht. Nu heb ik goede dingen gehoord over de Metzeler Lasertec. Zijn er motorrijders die ervaring hebben met deze band? Of heeft iemand een beter alternatief? Rij het hele jaar door, zomer en winter, nat en droog weer.
Tja, je krijgt waarschijnlijk ook honderd verschillende antwoorden ... 😉 Ik ben erg tevreden over de Bridgestone BT45. Goede grip bij elk type weer.
 
Tja, je krijgt waarschijnlijk ook honderd verschillende antwoorden ... 😉 Ik ben erg tevreden over de Bridgestone BT45. Goede grip bij elk type weer.
De bt45 is geen slechte band, maar inmiddels ook al zeker 30 jaar oud en er zijn inmiddels zoveel modernere en betere banden ontwikkeld. @Francois74 gaat het om een 600 of 900, dat scheelt nogal in de keus/mogelijkheden
 
Het gaat om een 600 uit '98. Wordt gebruikt voor woon/werk verkeer, 20 km enkele reis waarvan 15 km snelweg. Soms op de terugweg binnendoor met een flinke omweg.
 
De vraag is waarschijnlijk al 100x gesteld, maar toch... Mijn Dunlop achterband is na 15k km vrijwel op en heeft mij nooit echt kunnen overtuigen om de div ff plat te gooien in een bocht. Nu heb ik goede dingen gehoord over de Metzeler Lasertec. Zijn er motorrijders die ervaring hebben met deze band? Of heeft iemand een beter alternatief? Rij het hele jaar door, zomer en winter, nat en droog weer.
Ik reed altijd Bridgestone BT45, met de band ode je vrij lang alleen cupt hij voor erg snel.

Rij nu echter met Michelin bevalt mij beter, meer grip. Met de Bridgestone viel het altijd tegen bij regen, vind ik....
 
De vraag is waarschijnlijk al 100x gesteld, maar toch... Mijn Dunlop achterband is na 15k km vrijwel op en heeft mij nooit echt kunnen overtuigen om de div ff plat te gooien in een bocht. Nu heb ik goede dingen gehoord over de Metzeler Lasertec. Zijn er motorrijders die ervaring hebben met deze band? Of heeft iemand een beter alternatief? Rij het hele jaar door, zomer en winter, nat en droog weer.
Bij mij zitten er Heidenau’s onder...zeker iets om te onthouden...
 
Hallo iedereen, ik heb een vraagje.
Op de foto de rem van mijn achterwiel. Een Diversion 900.
Volgens mijn maat moet daar nog een dingetje op, maar ik kan niet vinden wat dat dan moet zijn.
Heeft iemand hier daar een antwoord op? Wat moet ik hebben en waar kan ik dat kopen.
Alvast bedankt voor de moeite.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-09-02 at 17.31.50.jpeg
    WhatsApp Image 2019-09-02 at 17.31.50.jpeg
    92,8 KB · Weergaven: 18
Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar geworden van een XJ600s uit 2000, tevens mijn eerste motor! Nou maakt het windschermpje tril geluiden rond de 4000 toeren. Ik heb tussen een paar kiertjes al een rubbertje tussen gezet maar dit verhelpt het probleem niet. Zijn er tips wat ik het best kan doen?
 
Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar geworden van een XJ600s uit 2000, tevens mijn eerste motor! Nou maakt het windschermpje tril geluiden rond de 4000 toeren. Ik heb tussen een paar kiertjes al een rubbertje tussen gezet maar dit verhelpt het probleem niet. Zijn er tips wat ik het best kan doen?
Je zou de wellnuts kunnen vervangen, maar bij helpt het niet zoveel. Ik heb er ook schuimpjes tussen zitten. Het blok trilt nou eenmaal veel rond de 4000rpm. Ik hoorde dat je er ook ander rubber spul tussen kunt proppen, weet zo vlug alleen niet welke. Maar misschien iemand anders wel.
 
Heb ook die wellnuts vervangen en is wel geteld 500km weg geweest en nu hoor ik weer soms een trilling.
Dus een 900 heeft het zelfde issue.
Mijn scherm is ook nog een verhoogde versie en nog een opzet ruitje erop dus nog extra zwaar ook nog dus laat maar trillen denk ik zelf dan maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan