Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Ben inmiddels aan het inlezen en denk dat mij dit wel moet lukken. Kleine status update / advies gevraagd;
Heb het idee dat de ketting ook wat strak staat en aan het controle streepjes te zien staan ze niet helemaal gelijk. Heb deze beetje aangepast, toen zat er al meer beweging in het wiel. Toen heb ik zachtjes met hamer tegen de klauw getikt en toen liep die vrij soepel.
Echter als ik paar keer de rem heb gebruikt draait die weer bijna niet.
Teken van revisie? Tip waar ik revisieset kan kopen? Heb op internet nog niet voor mijn type kunnen vinden helaas ( 1992 div. S)
Of toch meer op de kettingspanning en uitlijnen focussen?

Verder nog 1 tip gevraagd;
De motorolie filter los krijgen, zit niet veel bewegingsruimte, hoort dit vast te zitten want ik krijg er weinig beweging in helaas.
Filter kun je ook makkelijk loskrijgen met een trucje:een leren broekriem er strak omheen trekken en daarmee draaien. Voor de remrevisie staat er een howto in het techniek forum.
 
Laatst bewerkt:
Ben een stuk verder. Zowel bij de voor als achterrem waren de rubberen ringen op en zat aardig wat rommel.
Het aanlopen komt omdat bij de achterrem 1 cup slechts paar mm speling had en dus niet terug gaat na het gebruik van de rem.Deze cup zit ook zo vast verder dat deze er nog niet uit is. Hoop dat het nog lukt met een compressor. Warm stoken lijkt mij bij de klauw niet echt een goed idee mocht de compressor niet werken?

Even een dubbelcheck gevraagd, ik vermoed dat de overige cups aan vervanging toe zijn maar hoor graag jullie mening. Heb het toch uit elkaar liggen dus vervanging is net zo makkelijk maar onnodig kosten maken zou toch zonde zijn.
Ze hebben reeds een schoonmaakbeurtje gekregen maar zou natuurlijk nog grondiger kunnen.
20190917_150946.jpg20190917_150952.jpg20190917_150941.jpg20190917_151007.jpg20190917_151010.jpg
 
Ben een stuk verder. Zowel bij de voor als achterrem waren de rubberen ringen op en zat aardig wat rommel.
Het aanlopen komt omdat bij de achterrem 1 cup slechts paar mm speling had en dus niet terug gaat na het gebruik van de rem.Deze cup zit ook zo vast verder dat deze er nog niet uit is. Hoop dat het nog lukt met een compressor. Warm stoken lijkt mij bij de klauw niet echt een goed idee mocht de compressor niet werken?

Even een dubbelcheck gevraagd, ik vermoed dat de overige cups aan vervanging toe zijn maar hoor graag jullie mening. Heb het toch uit elkaar liggen dus vervanging is net zo makkelijk maar onnodig kosten maken zou toch zonde zijn.
Ze hebben reeds een schoonmaakbeurtje gekregen maar zou natuurlijk nog grondiger kunnen.
Bekijk bijlage 1428589Bekijk bijlage 1428590Bekijk bijlage 1428588Bekijk bijlage 1428591Bekijk bijlage 1428592

Het probleem met de remzuigers is dat je door de verkleuringen het niet goed kan zien. Maar je kan het wel goed voelen.
Op het oog zou ik zeggen dat er best wel diepe putten in zitten. En dat betekent vervangen.
 
Mijn diva slaapt een weekje in Echt.
Maar gelijk gevraagd of ze kunnen luisteren of ze wellicht kleppen stellen ook nodig vinden.
Sowieso voor en achterbandje vernieuwen en remvloeistof.
Knipper links achter heeft ook kuren maar dat los ik zelf wel op als ze terug is *D
 
Ze is weer terug hoor ,
Bridgestone T30 erop voor en achter.
Remklauw revisie gehad incl nieuwe blokken en nieuwe remvloeistof
Alleen nog even de knipper maken en dan is die klaar voor de winter :t

divarubber.jpg
 
Altijd leuk, nieuwe bandjes. Heb even gelezen en T30 komt wel goed uit de test. Daar ga je vast veel plezier mee hebben!
 
Fijn om te horen , zei eigenlijk alleen maar ja erop bij motoport omdat ik er heel tevrede mee was onder de Suzuki GSX S750 alleen waren dat natuurlijk S21 maar die waren top dus had zoiets doe maar die T30 🙈
 
Hoe meer ik lees over banden hoe moeilijker ik de keuze vind. Maar volgens mij moet je het gek maken wil je nieuwe "slechte" banden kopen. Ze hebben allemaal hun eigen doel natuurlijk, niet alles is voor regen bedoeld. Heb zelf de Michelin Pilot Active erop liggen op aanraden van andere hier, zeer tevreden mee. Laatst wel even achterband geblokkeerd, was ook echt wel mn eigen schuld haha. Maar je kunt er verassend veel mee remmen voor ie schuift.
 
De vorige banden waren van 2002 en 2004 dus gok dat het in nat weer een hele verademing is.
Op droog voelen ze al beter terwijl ze niet eens zijn ingereden 🤪
 
Dat zal wel een heel verschil zijn dan! Mijn oude banden van de vorige eigenaar waren verschrikkelijk gecupt aan de achterkant. Was een oude Bridgestone. Die was ook zo droog dat ik er een rijdende burnout mee kon maken op nat wegdek. Dus die vlug weg gedaan. Die nieuwe band is dan echt een hele belevenis.
 
Dat zal wel een heel verschil zijn dan! Mijn oude banden van de vorige eigenaar waren verschrikkelijk gecupt aan de achterkant. Was een oude Bridgestone. Die was ook zo droog dat ik er een rijdende burnout mee kon maken op nat wegdek. Dus die vlug weg gedaan. Die nieuwe band is dan echt een hele belevenis.

Dat kan ook een rede zijn om de bandjes nog even te houden O-).

Ik heb zelf sinds een paar dagen nu een diversion. Wat een heerlijke motor.
Even een korte beginnersvraag, usb poort kan ik deze gewoon aansluiten op de + van de koplamp of gebruiken jullie liever een andere kabel? ee blikft een lampje branden in de oplader dus wil niet dat hij mijn accu leeg gaat trekken als ik niet rijd.

dacht zelf de + van de koplamp en dan de - rechtstreeks op het frame maar ik ben niet zo heel technisch. mijn vorige usb lader die ik op de lamp had aangesloten is afgefikt (1 euro inc verzending vanuit china, dat doen we niet meer) dus ik denk ik vraag het voor de zekerheid maar even.
 
Meeste fabrikanten zeggen inderdaad zo rond de 150km
Inmiddels 100 erop zitten en gooi hem wel al redelijk de bocht in.
De oude banden waren nog verassend goed alleen met nat weer was het helemaal bout.

Wat betreft de USB vraag geen idee , als ik iets aansluit dan doe ik dat gewoon op de accu
 
Dat kan ook een rede zijn om de bandjes nog even te houden O-).

Ik heb zelf sinds een paar dagen nu een diversion. Wat een heerlijke motor.
Even een korte beginnersvraag, usb poort kan ik deze gewoon aansluiten op de + van de koplamp of gebruiken jullie liever een andere kabel? ee blikft een lampje branden in de oplader dus wil niet dat hij mijn accu leeg gaat trekken als ik niet rijd.

dacht zelf de + van de koplamp en dan de - rechtstreeks op het frame maar ik ben niet zo heel technisch. mijn vorige usb lader die ik op de lamp had aangesloten is afgefikt (1 euro inc verzending vanuit china, dat doen we niet meer) dus ik denk ik vraag het voor de zekerheid maar even.

Als je het netjes wil doen gebruik je een schakelrelais en schakel je hem bv via het stadslicht. Dan trekt hij rechtstreeks van de accu maar loopt toch via het contact. Heb je niet het probleem dat als de zekering klapt je koplamp ook gelijk uit is.
 
Nooit rechtstreeks aansluiten op de accu. Als je niks aansluit op de USB lader verbruikt 'ie toch stroom en zal 'ie je accu langzaam leegtrekken.
Via het stadslichtje is een prima oplossing. Relais is niet nodig, want het is geen grote verbruiker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan