Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Dag,

Ik ben sinds dit jaar trotse eigenaar van mijn eerste motor, een Yamaha Diversion. Nou wil ik de motor in de winter stalling zetten. Waar moet ik rekening mee houden om de motor in goed weg te zetten? Ik heb bv. de tank al vol gegooid, maar moet ik nog met meer zaken rekening houden?

Ik heb er nog maar amper 500KM mee gereden, maar zal de ketting binnenkort ook moeten schoonmaken en invetten. Zijn hiervoor nog tips? Heb bijvoorbeeld het volgende Motul MC Care Deal - Oliedienst.nl

Is dat wat? Of gebruikt men hier andere spullen om de ketting te reinigen en onderhouden? Kijk erg uit naar tips van de ervaren mensen hier 8-)
 
Dag,

Ik ben sinds dit jaar trotse eigenaar van mijn eerste motor, een Yamaha Diversion. Nou wil ik de motor in de winter stalling zetten. Waar moet ik rekening mee houden om de motor in goed weg te zetten? Ik heb bv. de tank al vol gegooid, maar moet ik nog met meer zaken rekening houden?

Ik heb er nog maar amper 500KM mee gereden, maar zal de ketting binnenkort ook moeten schoonmaken en invetten. Zijn hiervoor nog tips? Heb bijvoorbeeld het volgende Motul MC Care Deal - Oliedienst.nl

Is dat wat? Of gebruikt men hier andere spullen om de ketting te reinigen en onderhouden? Kijk erg uit naar tips van de ervaren mensen hier 8-)
 
Ik pomp dan banden extra op. Doe een plastic zak om de uiteinden van de uitlaten verwijder de accu en zet die op een droge plaats, voeg benzinestabilasator toe. Alle chroomdelen inspuiten met siliconenspray.
 
Iemand nog een verhoogd windscherm liggen waar die vanaf wilt ?
Mijne had een heel klein barstje opgelopen nadat ik hem op de grond gelegd had maar heeft nu een iets groter barstje nadat ik 180 gereden heb 🙈
 
Mijn accu was steeds vaker leeg, maar gister ochtend was ie volgens de acculader vol. Maar hij had niet genoeg kracht om alles snel genoeg rond te laten gaan. Ik vermoed dat de accu gewoon op is. Wat zijn jullie ervaringen met accu's voor de Div600? Enige voorkeuren?
 
Mijn accu was steeds vaker leeg, maar gister ochtend was ie volgens de acculader vol. Maar hij had niet genoeg kracht om alles snel genoeg rond te laten gaan. Ik vermoed dat de accu gewoon op is. Wat zijn jullie ervaringen met accu's voor de Div600? Enige voorkeuren?

De techniek van loodaccu's is zo oud als de weg naar Rome. De verschillen tussen de merken zijn dan ook minimaal. Ik zou gaan voor de goedkoopste. Anders betaal je alleen maar voor de merknaam.
 
Ik koop ook geen dure merkaccu's meer. Ik heb dure Yuasa's gehad die binnen een paar jaar de geest gaven en goedkope die het 10 jaar vol hielden. Zegt dus niks allemaal. Toevallig vandaag bij de lokale accuboer voor 50 euro een accu van VMF voor mijn FJR gehaald. Ter vergelijking, hetzelfde type van Yuasa staat bij MotoPort op de site voor 135 euro. Of hij naast 3x zo duur ook 3x zolang mee gaat moet je nog maar afwachten, dus ik haal gewoon een goedkope.
 
Bedankt voor de reacties. Deze accu is ook maar 2,5jaar mee gegaan. Ik hoor t al, ik zal eens kijken wat er op de kop te tikken valt. Is er nog een merkwaardig verschil tussen accu's met een zuurpakket en die gel accu's? Behalve t geklooi natuurlijk met zuur. Het scheelt maar een paar euro dus miss wel gelijk een gel doen.
 
Bedankt voor de reacties. Deze accu is ook maar 2,5jaar mee gegaan. Ik hoor t al, ik zal eens kijken wat er op de kop te tikken valt. Is er nog een merkwaardig verschil tussen accu's met een zuurpakket en die gel accu's? Behalve t geklooi natuurlijk met zuur. Het scheelt maar een paar euro dus miss wel gelijk een gel doen.

Dat zuur is toch prima te doen? Zuurpakket er op drukken en wachten tot het zuur er in is gelopen... Pas als het zuur er in zit gaat de accu verouderen. Bij gel heb je kans dat als een accu lang op de plank heeft gelegen je niet meer de volle levensduur hebt. Maar ook dat zal wel los lopen.
 
Vanmiddag een nieuwe accu besteld, kwam gisteravond nog maar amper weg. Het is een yuasa geworden, zelf vullen. Ik dacht dat als je ze zelf vulde je ze ook bij moest houden, maar deze sluit je vrijwel permanent af. Was in de aanbieding, 42euro en dan is ie vrijdag thuis.

Edit: oja, het is een yuasa geworden omdat dit de goedkoopste was. En dat een gel accu lang op de plank kon staan klinkt ook erg aannemelijk. Maar zal wel los lopen inderdaad ;)
 
Ik heb nog een zeer goede benzinetank te koop voor een 600, de kleur is donkergroen en helemaal roestvrij, 1 klein putje en een paar krasjes zitten erop.
 

Bijlagen

  • received_667810093743669.jpeg
    received_667810093743669.jpeg
    137,9 KB · Weergaven: 4
  • received_450966028885257.jpeg
    received_450966028885257.jpeg
    141,9 KB · Weergaven: 4
  • received_552210018909397.jpeg
    received_552210018909397.jpeg
    135,3 KB · Weergaven: 5
  • received_2521822721204283.jpeg
    received_2521822721204283.jpeg
    111,7 KB · Weergaven: 4
  • received_481008672771435.jpeg
    received_481008672771435.jpeg
    117,2 KB · Weergaven: 5
Ik heb nog een zeer goede benzinetank te koop voor een 600, de kleur is donkergroen en helemaal roestvrij, 1 klein putje en een paar krasjes zitten erop.
Zit het kraantje er ook op? Ik ben het aan het overwegen, nog even nadenken of het echt nodig is.
 
Mijn Diva sinds een paar dagen eindelijk helemaal lek vrij dus de onderkuip zit er weer op 👌
Hopelijk nu het komende jaar niks geks meer

divametkuip.jpg
 
Nieuw hier, en dus nog vol aan het inlezen over herstelwerk wat ik zelf kan doen.

Afgelopen week mijn eerste motor gekocht, maar die heeft nog wat liefde, verzorging en onderdelen nodig.

Zo heeft de tank een klap gehad, zitten er wat schuurplekjes op en koffers staan ook nog wel op het lijstje.
Maar voorlopig nog zat te doen, ook nog even snel AVD examen doen voordat ik de straat op kan.

D6DE0B6A-0A2C-421C-9089-7DE9D3D55B5B.jpeg
12B7AD7A-BA01-4F3C-8978-E2DC0B602D5C.png
 
Nieuw hier, en dus nog vol aan het inlezen over herstelwerk wat ik zelf kan doen.

Afgelopen week mijn eerste motor gekocht, maar die heeft nog wat liefde, verzorging en onderdelen nodig.

Zo heeft de tank een klap gehad, zitten er wat schuurplekjes op en koffers staan ook nog wel op het lijstje.
Maar voorlopig nog zat te doen, ook nog even snel AVD examen doen voordat ik de straat op kan.

Wel een toffe kleur!
 
Terug
Bovenaan Onderaan