Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Zoals 't nu lijkt heb ik er een op marktplaats gevonden. In ieder geval bedankt voor de reacties!

Dat van die wieldopjes heb ik ook wel eens begrepen ja
 
Goedenavond, lang geleden dat ik op Mf was, maar kom er nu toch echt niet uit.

heb van een oude xj 600 s diversion een leuke naked gemaakt. Nu ben ik vandaag bezig geweest met het installeren van (universele tellers) en de kuipruit.

ik krijg het maar niet voor elkaar om de toerenteller werkend te krijgen, nu kwam ik iets tegen over dat ik een draadje moet aansluiten naar de bobine? Verlichting, plus en min zijn al aangesloten, het 3e kabeltje( van de originele geprobeerd, maar geen effect.

hoop dat iemand me kan helpen thnx alvast
 
Goedenavond, lang geleden dat ik op Mf was, maar kom er nu toch echt niet uit.

heb van een oude xj 600 s diversion een leuke naked gemaakt. Nu ben ik vandaag bezig geweest met het installeren van (universele tellers) en de kuipruit.

ik krijg het maar niet voor elkaar om de toerenteller werkend te krijgen, nu kwam ik iets tegen over dat ik een draadje moet aansluiten naar de bobine? Verlichting, plus en min zijn al aangesloten, het 3e kabeltje( van de originele geprobeerd, maar geen effect.

hoop dat iemand me kan helpen thnx alvast
De toerenteller heeft 3 draadjes bij mijn xj600s
 
De zwarte draad wordt geel/zwart verderop in je draadboom en gaat naar de ontsteking.

heb dus 5 draadjes uit de meter, 2 stuks voor de verlichting,deze werken wel. En dan een zwarte, zwart/geel en een groene.

grootste Probleem is dat er niks bij zat Qua beschrijving of iets.

ben t aardig zat hele dag mee bezig, kan nu ook niet het bougie verhaal proberen aangezien er open pijpen opzitten en ik de buurt wakker maak :)

ik heb deze beide gemeten( de plus en min) en die aangesloten zoals op internet te vinden was. Er zat geen beschrijving bij. ben helaas geen elec held maar ik heb de volgende meter:

 

Bijlagen

  • 295044B6-2805-477B-8559-D996FD9D4613.jpeg
    295044B6-2805-477B-8559-D996FD9D4613.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 10
heb dus 5 draadjes uit de meter, 2 stuks voor de verlichting,deze werken wel. En dan een zwarte, zwart/geel en een groene.

grootste Probleem is dat er niks bij zat Qua beschrijving of iets.

ben t aardig zat hele dag mee bezig, kan nu ook niet het bougie verhaal proberen aangezien er open pijpen opzitten en ik de buurt wakker maak :)

ik heb deze beide gemeten( de plus en min) en die aangesloten zoals op internet te vinden was. Er zat geen beschrijving bij. ben helaas geen elec held maar ik heb de volgende meter:

Maar waar zijn de draden van de originele meters gebleven?
 
Maar waar zijn de draden van de originele meters gebleven?
Die heb ik dus gebruikt en aangesloten maar dat werkt niet, vandaar.

en lees overal dat een universele meter( het3e draadje zwart geel op “high voltage” moet worden aangesloten

dank voor ieders reactie ga zo het bougiekabel verhaal proberen
 
Gedaan: min uit teller aan plus en min bobine —-> geen succes

Gedaan: high voltage uit teller aan plus en min bobine—-> geen succes

High voltageok bougiekabel gewikkeld ook geen succes
 
Gedaan: min uit teller aan plus en min bobine —-> geen succes

Gedaan: high voltage uit teller aan plus en min bobine—-> geen succes

High voltageok bougiekabel gewikkeld ook geen succes

ik heb dit een paar jaar geleden ook gedaan. ik kon de toerenteller gewoon aansluiten op 1 van de draden in de kabelboom. Weet alleen niet meer zeker welke (heb de motor inmiddels ook niet mee, kan het dus niet checken voor je).

Volgens mij was het de grijze draad aan de linker kant van de foto (kan ook de bruine geweest zijn...). Die gaat in de kabelboom zoals je ziet over in een andere kleur. Lijk op zwart-geel. Als je de originele teller En stekker nog hebt kan je dit checken.

EDIT: nog even in de haynes manual gekeken. Zou inderdaad de zwart-gele draad moeten zijn.

in theorie dus: zwartgeel op zwartgeel, zwart op zwart en rood op bruin. Dan zou het moeten werken
 

Bijlagen

  • IMG_20180428_162549.JPG
    IMG_20180428_162549.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
ik heb dit een paar jaar geleden ook gedaan. ik kon de toerenteller gewoon aansluiten op 1 van de draden in de kabelboom. Weet alleen niet meer zeker welke (heb de motor inmiddels ook niet mee, kan het dus niet checken voor je).

Volgens mij was het de grijze draad aan de linker kant van de foto (kan ook de bruine geweest zijn...). Die gaat in de kabelboom zoals je ziet over in een andere kleur. Lijk op zwart-geel. Als je de originele teller En stekker nog hebt kan je dit checken.

EDIT: nog even in de haynes manual gekeken. Zou inderdaad de zwart-gele draad moeten zijn.

in theorie dus: zwartgeel op zwartgeel, zwart op zwart en rood op bruin. Dan zou het moeten werken
Thnx voor je reactie, ik heb dit al gedaan, morgen gaat me pa de toerenteller doormeten op werk want echt alles geprobeerd(had alles gelabeld) het is idd een grijze kabel.

rood op bruin is niet mogelijk( de zwarte en rode zijn de lichten van de teller) die heb ik wel werken gekregen.

Vanaf de nieuwe teller gezien heb ik de kabels groen(aarde), zwart(+) en zwart geel( contact signal and some models needs to attach on highvoltage signal line.

heb die zwart gele aan meerdere punten bobine gehangen maar echt niks werkt dus hoop dat de meter gewoon kapot is maar dat weet ik morgen.

Vanaf de oude line komt bruin, grijs en zwart waarvan bruin de + is, zwart de - en grijs de kabel vanaf de bobine. Alles doorgemeten en geeft ook een signaal tijdens het meten als ik meer toeren maak.

blijft dus een raadsel voorlopig, wel jammer had t graag werkend gezien op simpele manier maar als ikyoutube filmpjes kijk hebben ze het allemaal over een directe aansluiting naar de bobine vanaf het zwart gele draadje(vanaf de teller gezien)
 
Goeiedag.

Gisteren een bijna nieuwe XJ600 uit '94 gekocht :)

Morgen niewe voorwiellagers er in en verder ben ik op zoek naar een topkoffer en wellicht iets om de 4k tpm resonantie wat te temperen..?

Verder heel blij mee!

Mic-:
 

Bijlagen

  • IMG_0417.jpg
    IMG_0417.jpg
    2 MB · Weergaven: 16
Dit is een kwaaltje, zorgen dat je harder rijdt?? Andere spiegels maken wel iets uit is mijn ervaring, met mijn vorige spiegels zag ik boven de 100 niks meer....ja allemaal strepen;)
Wat je zou kunnen proberen is de spiegel verzwaren, beetje lood aan het uiteinde monteren ofzo. Veel heb je waarschijnlijk niet nodig. Daarmee verlaag je de resonanitiefrequentie van je spiegel, met een beetje geluk komt die onder de 4000 te liggen. Ga ik ook proberen, heb hetzelfde probleem met m'n rechter spiegel van m'n gisteren gekochte xj600 (zal je op de hoogte houden).
 
goedenacht,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die een naked hebben gemaakt van hun xj 600 s diversion "95? ik zit namelijk met 2 vragen(nog steeds het aan sluiten van de toerenteller, wat echt niet lukt)

na het werkend krijgen van de toerenteller is de motor zo goed als klaar

En standaard zit er een 130 achterbandje op, ik zou graag naar 15 breedte willen gaan voor mijn project, en las ergens dat je dan de velg moet swappen van een FZR 600 3HE, iemand hier ervaring mee en weet iemand het bouwjaar van de FZR velg waarmee deze verwisseld moet worden.

en dan nog wat.. zijn er bobbins beschikbaar voor deze motor? of moet het via de achterbrug(paddock)

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hallo Iedereen,

Ik heb een jaar geleden mijn eerste motor gekocht een yamaha xj600s uit 1992 altijd met de gedachte dat ik er zelf aan zou kunnen gaan sleutelen. En er staan een paar pareltjes van handleidingen op dit forum die mij al geholpen hebben. Gezien de huidige omstandigheden dacht ik wat intensiever aan mijn motor te gaan sleutelen. Voor het klussen leek het me handig om er een middenbok op te zetten, echter kwam ik erachter dat de uitlaat voor de aanhechtingspunten voor de middenbok zit waardoor deze niet past. Dit verbaasde me want ik was onder de indruk dat mijn uitlaat een standaard stock model is. De uitlaat is een 4:1 (1,3,2,4) (zie foto's). Heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen.
uitlaat 1.jpeguitlaat 2.jpegaanhechting middenbok.jpeg

In de tussentijd om te zorgen dat ik goed bij de motor kan dacht ik eraan om een paddock stand en een krik te kopen. Maar aangezien ik dat nog nooit gedaan heb ben ik een beetje nerveus om de uitlaatpijpen te beschadigen. hebben jullie hier nog tips of alternatieven voor.

Alvast bedankt voor jullie tijd
Cheers
 
Nee, je uitlaat in niet bepaald stock, origineel heeft deze nl een 4:2 uitlaat, met 2 dempers dus. Oplossing: Originele uitlaat zoeken :P
Jouw oplossing met een paddock en krik werkt ook prima, de uitlaatbochten kunnen dat prima hebben. of met een motorkrik welke je centraal onder de motor kunt plaatsen.
$_84.JPG
 
goedenacht,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die een naked hebben gemaakt van hun xj 600 s diversion "95? ik zit namelijk met 2 vragen(nog steeds het aan sluiten van de toerenteller, wat echt niet lukt)

na het werkend krijgen van de toerenteller is de motor zo goed als klaar

En standaard zit er een 130 achterbandje op, ik zou graag naar 15 breedte willen gaan voor mijn project, en las ergens dat je dan de velg moet swappen van een FZR 600 3HE, iemand hier ervaring mee en weet iemand het bouwjaar van de FZR velg waarmee deze verwisseld moet worden.

en dan nog wat.. zijn er bobbins beschikbaar voor deze motor? of moet het via de achterbrug(paddock)

alvast bedankt

Van mijn divje 600 '95 is een naked gemaakt. Teller is een acewell 2853. RPM dial (digitaal) is aangesloten op de CDI door de geel-zwarte draad. In de originele teller zou deze grijs zijn volgens het wphb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan