Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Dank voor je reactie, het is inmiddels opgelost door de signaal kabel vanuit de toerenteller aan te sluiten op de kabel vanaf de ontsteking naar de bobine toe( zie tekening)
 

Bijlagen

  • 02F91E34-5234-4FC7-A94D-A3830674C366.jpeg
    02F91E34-5234-4FC7-A94D-A3830674C366.jpeg
    237,8 KB · Weergaven: 10
Goedemorgen.

Korte vraag - ik heb sinds kort mijn eerste motor, een XJ600S uit '94. De lichtschakelaar heeft een stand 'po' maar kom er niet achter wat dat doet. Ik kan ook geen handleiding vinden waar dit in vermeld wordt.

Iemand enig idee?

M
 

Bijlagen

  • switch.jpeg
    switch.jpeg
    109,4 KB · Weergaven: 12
Goedemorgen.

Korte vraag - ik heb sinds kort mijn eerste motor, een XJ600S uit '94. De lichtschakelaar heeft een stand 'po' maar kom er niet achter wat dat doet. Ik kan ook geen handleiding vinden waar dit in vermeld wordt.

Iemand enig idee?

M


Stadslicht en dimlicht denk ik. Uitsluitend dimlicht gebruiken!
 
Nee, je uitlaat in niet bepaald stock, origineel heeft deze nl een 4:2 uitlaat, met 2 dempers dus. Oplossing: Originele uitlaat zoeken :P
Jouw oplossing met een paddock en krik werkt ook prima, de uitlaatbochten kunnen dat prima hebben. of met een motorkrik welke je centraal onder de motor kunt plaatsen.
$_84.JPG
Dankjewel Magnamaniac dat verklaart een hoop. Dom van me dat ik dat niet gecheckt hebt. Gewoon uit nieuwsgierigheid wat zouden de reden zijn om hem om te bouwen naar een 4:1 systeem ten opzichte van een 4:2. Zeker omdat veel diversions die ik tegenkom slechts een uitlaat hebben schijnt het ombouwen populair (geweest) te zijn.

Ik denk dat ik maar voor de motorkrik ga ik vind ze er handig uitzien en is een stuk goedkoper dan mijn uitlaat weer terugbouwen8)7. Zijn er nog specifieke zaken om op te letten bij het aanschaffen van een motorkrik (voordat ik nog een miskoop begaO-)) .
 
Probeer je contactslot eens op het stuurslot te zetten, en dan aan te doen. De PO zou namelijk ook als parkeerlicht moeten werken. En uiteraard even het lampje checken voordat je de boel overhoop haalt.

Mocht dat het niet zijn, kijk dan eens naar de bedrading. De PO / parkeerlicht wordt nog wel eens gebruikt als stuur-stroom voor relais, om daarmee accessoires (handvatverwarming, 12v laadpunt) te schakelen. Misschien dat daar wat mis gaat.
 
Dankjewel Magnamaniac dat verklaart een hoop. Dom van me dat ik dat niet gecheckt hebt. Gewoon uit nieuwsgierigheid wat zouden de reden zijn om hem om te bouwen naar een 4:1 systeem ten opzichte van een 4:2. Zeker omdat veel diversions die ik tegenkom slechts een uitlaat hebben schijnt het ombouwen populair (geweest) te zijn.
Een originele uitlaat heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, dus ik vermoed voornamelijk omdat de originele rot was. De div is ook vrij veel als beginners (woon-werk) motor gebruikt, waarbij de motor wellicht wat vaker dan gemiddels "het asfalt kust" En zijn er meer/goedkopere 4:1 vervangingssystemen dan 4:4 misschien? En wellicht nog omdat de eigenaar het gewoon mooier vond.
De meeste divjes die ik zie hebben trouwens gewoon 2 dempers :+
Ik denk dat ik maar voor de motorkrik ga ik vind ze er handig uitzien en is een stuk goedkoper dan mijn uitlaat weer terugbouwen8)7. Zijn er nog specifieke zaken om op te letten bij het aanschaffen van een motorkrik (voordat ik nog een miskoop begaO-)) .
Geen idee HBM is een bekende/grote winkel/webshop hierin, geen idee van de kwaliteit, en ook zelf geen ervaring met de winkel. Wellicht kun je op Marktplaats er nog een voordelig 2e hands vinden. Zoek maar op motorlift of motorkrik.
 
Probeer je contactslot eens op het stuurslot te zetten, en dan aan te doen. De PO zou namelijk ook als parkeerlicht moeten werken.

Heb nog eens goed gekeken, contactslot heeft een stand om po als parkeerlicht aan te zetten. Achterlicht ging netjes aan, stadslicht voor niet maar het lampje is zwart. Binnenkort even vervangen..

M
 
20200406_185331.jpg
Hallo, al een paar jaar in het bezit van een 600s uit 1992. Ben 2e eigenaar en staat nog geen 20k op de teller. Ik rij dan ook niet zo veel, maar wel altijd met veel plezier. Lees al een tijdje mee op dit forum en wil klein onderhoud zelf gaan doen. Met alle tips die zijn langsgekomen zie ik dat wel zitten!
Keringen voor de voorvork liggen al klaar, remmen / remolie en olie vervangen komen daarna. Net een nieuwe band erop, dus kan er daarna weer tegenaan. 😁
 
In principe valt het mee, de ruit, topkuip kap van het dashboard moeten eraf. Zorg eerst voor nieuwe wellnuts... Te koop via eBay.

Huh? Ik heb mijn stadslicht met de '00 Div600 vervangen door met mijn hand tussen kuip en stuur te manoeuvreren. Volgens mij eerst stuur maximale uitslag om ertussen te komen en vervolgens met 1 hand (een kwartslag?) de fitting draaien, dan kwam het lampje met fitting eruit, lampje wisselen en weer andersom. Een gekloot was het wel, maar volgens mij vond ik de koplamp wisselen erger.
 
Huh? Ik heb mijn stadslicht met de '00 Div600 vervangen door met mijn hand tussen kuip en stuur te manoeuvreren. Volgens mij eerst stuur maximale uitslag om ertussen te komen en vervolgens met 1 hand (een kwartslag?) de fitting draaien, dan kwam het lampje met fitting eruit, lampje wisselen en weer andersom. Een gekloot was het wel, maar volgens mij vond ik de koplamp wisselen erger.

Ik heb het vaker gehoord idd.

Bij die van mij is dat echt geen doen, en kans dat er wat breekt, ik haal liever alles er af.
 
Huh? Ik heb mijn stadslicht met de '00 Div600 vervangen door met mijn hand tussen kuip en stuur te manoeuvreren. Volgens mij eerst stuur maximale uitslag om ertussen te komen en vervolgens met 1 hand (een kwartslag?) de fitting draaien, dan kwam het lampje met fitting eruit, lampje wisselen en weer andersom. Een gekloot was het wel, maar volgens mij vond ik de koplamp wisselen erger.
Dat ga ik eerst eens proberen.. en als ik er niet bij kom vindt mijn dochter het vast leuk om papa even te helpen :)
 
Goedemorgen.

Ik heb sinds kort een XJ600 uit '94. Ik wil 'm graag voor woon-werk gaan gebruiken en ben op zoek naar een topkoffer. Volgens mij heb ik dan een beugel nodig die in plaats van de handvatten gemonteerd wordt. Klopt dat?

Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt het kwalitatief uit welk merk ik uti kom? Ik zie Givi en Shad veel voorbij komen (kwa merk, beugels zie ik niet zo veel). En zijn de maten van een XJ900 en een XJ600 hetzelfde voor zo'n rek?

En als iemand iets heeft liggen dat ik over kan nemen dan hoor ik dat ook graag!

Alvast dank voor het meedenken..

Mic
 
Goedemorgen.

Ik heb sinds kort een XJ600 uit '94. Ik wil 'm graag voor woon-werk gaan gebruiken en ben op zoek naar een topkoffer. Volgens mij heb ik dan een beugel nodig die in plaats van de handvatten gemonteerd wordt. Klopt dat?

Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt het kwalitatief uit welk merk ik uti kom? Ik zie Givi en Shad veel voorbij komen (kwa merk, beugels zie ik niet zo veel). En zijn de maten van een XJ900 en een XJ600 hetzelfde voor zo'n rek?

En als iemand iets heeft liggen dat ik over kan nemen dan hoor ik dat ook graag!

Alvast dank voor het meedenken..

Mic

Klopt je hebt dan inderdaad een beugel nodig welke vaak de schroefgaten gebruikt van je handvaten en/of schroefgaten onder je zijdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan