Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Relais ga ik zo even kijken/luisteren, heb inmiddels de multimeter ook weer aan de praat, was een zekering stuk...
 
Als het bij de alarmlichtschakelaar ook gebeurt dan moet je verder zoeken in inderdaad of het relais, of de bekabeling. Of een extern contact ergens tussen relais en schakelaars.
 
Ik had de acculader aangesloten gisteren, ik draai het contact net aan en beginnen opeens die knipperlichten te knipperen...
Schiet mij maar lek.
Morgen een proefritje.
 
Ik had de acculader aangesloten gisteren, ik draai het contact net aan en beginnen opeens die knipperlichten te knipperen...
Schiet mij maar lek.
Morgen een proefritje.

Gegarandeerd een contact probleem dan.

Elektrische problemen zijn vervelend. Maar elektrische problemen die zichzelf oplossen zijn angstaanjagend 😂
 
Gegarandeerd een contact probleem dan.

Elektrische problemen zijn vervelend. Maar elektrische problemen die zichzelf oplossen zijn angstaanjagend 😂

Ik heb alleen een bedradingsschema zonder de alarmlichten. Maar als we even uitgaan van dat schema dan zijn er twee optie's:

  • De draad van de schakelaar naar de beide rechter knipperlichten is verbroken. (Of intern in de schakelaar)
  • De draad van de schakelaar naar de beide rechter knipperlichten maakt sluiting met massa. (Je zou zeggen dat dan de zekering er aan zou gaan, maar doordat de lampjes steeds aan en uit gaan kan het zijn dat de zekering het overleeft.) Dus even de gloeilampjes verwijderen en de weerstand meten. (En een beetje met de draden rommelen om te kijken of er ergens een sluiting ontstaat)
 
Als je alleen een bedradingsschema zonder alarmlichten hebt - dan klopt deze dus niet voor de motor die je hebt. Wat voor diversion heb je en wat voor bedradingsschema?
 
Als je alleen een bedradingsschema zonder alarmlichten hebt - dan klopt deze dus niet voor de motor die je hebt. Wat voor diversion heb je en wat voor bedradingsschema?

Er zijn eigenlijk twee verschillende Diversions 900 modellen. Het laatste model dat tot en met 2004 is geproduceerd heeft de choke bij de grootlichtschakelaar in de buurt zitten en de oudere hebben de choke op een apart uittrekknopje op het stuur zitten. De oudere modellen hebben ook geen knopje voor alarmlichten. Voor de rest zijn er niet zo veel verschillen.

Maar de handleiding die ik heb is van een Yamaha Diversion S 900P. Waarbij de P staat voor police. (Zuid-Afrikaanse politie) Die hebben nog meer knopjes. :)
 
Er zit idd ergens een draadbreuk, als ik de kabelboom beweeg die vanaf de schakelaar naar beneden loopt dan heb ik soms wel en soms geen knipperlicht ( als ik het zo teruglees is dat precies wat zo’n lampje moet doen..🤔😅.)
Probleem is voor de volgende eigenaar trouwens, ik ga morgen een andere motor ophalen (die zat al in de planning)
Ik blijf hier wel lekker meelezen.
 
Er zit idd ergens een draadbreuk, als ik de kabelboom beweeg die vanaf de schakelaar naar beneden loopt dan heb ik soms wel en soms geen knipperlicht ( als ik het zo teruglees is dat precies wat zo’n lampje moet doen..🤔😅.)
Probleem is voor de volgende eigenaar trouwens, ik ga morgen een andere motor ophalen (die zat al in de planning)
Ik blijf hier wel lekker meelezen.

Wat wordt de nieuwe motor?
 
TDM900 blauw uit 2003.
Was gewoon toe aan een nieuwe, de Div had net een ton gelopen en was optisch steeds minder aan het worden.
Technisch nog perfect overigens.
Heb proefgereden op een FJR en deze, de FJR was me net wat te warm aan mijn benen...
 
AF16757F-FB27-4508-9756-CEB5CAFF196D.jpeg
BEACCC96-967F-48DB-BA88-CFEB8B055EBC.jpeg
Oud en nieuw
 
Dag allen,

Een vraagje. Weet iemand of de spruitstukrubbers waar de carburateurs op de cilinderkoppen worden gemonteerd type afhankelijk zijn?
Mijn rubbers vertonen scheuren en ik vermoed dat een van de carburateurs valse lucht aanzuigt.
Dus heb ik daarvoor de orginele xj900s rubbers voor nodig? En zo ja, weet iemand waar zou ik deze kunnen verkrijgen? Op Japparts kan niet direct iets vinden.
 
Dag allen,

Een vraagje. Weet iemand of de spruitstukrubbers waar de carburateurs op de cilinderkoppen worden gemonteerd type afhankelijk zijn?
Mijn rubbers vertonen scheuren en ik vermoed dat een van de carburateurs valse lucht aanzuigt.
Dus heb ik daarvoor de orginele xj900s rubbers voor nodig? En zo ja, weet iemand waar zou ik deze kunnen verkrijgen? Op Japparts kan niet direct iets vinden.

Ik heb voor de 600 ze besteld op Ali, echter is het voor de 900 moeilijker omdat er iets aan vast zat volgens mij.
 
Het gaat om deze rubbers:
 

Bijlagen

  • 20200927_130829.jpg
    20200927_130829.jpg
    866,9 KB · Weergaven: 13
  • 20200927_130838.jpg
    20200927_130838.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 14
Oké misschien eerst maar even de carburateur reinigen om eea uit te sluiten alvorens te zoeken naar tweedehands rubbers
 
Goedemorgen alle mede (st) rijders.
Na een vervelend schuivertje over een tramrail ben ik op zoek naar mensen die een kuip hebben liggen van een 98 diversion 900.
Kleur maakt niet uit. Laat ik spuiten.
 
Dag allen, is er iemand aanwezig met een (digitaal) werkplaatshandboek? Betreft een diversion 900 uit 1997. Bij voorbaat dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan