Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Dat ga ik zeker doen. Heb het wat geprobeerd op de computer ,misschien past het wel, het zal nauw passen denk ik. Bij mij is het wel een 900S dus eventjes afwachten. Ze zeggen tegen het eind van Januari 2021.
Dit gaat over die handkappen vanuit het verre oosten voor op een Diversion 900S

Ik heb reeds een tijdje die handkappen binnen. Vandaag eens rustig willen monteren. Ze hebben er na veel miserie opgestaan, maar het was erg veel aanpassen en zelfs nieuwe afstandshouders gemaakt. Binnen in het stuur zit er draad bij mij. Met het systeem van de fabrikant kom je er niet. Dat is zo'n systeem die met een spie werkt. Dus moet je hun uiteinde afdraaien tot die binnen de inwendige draad van het stuur kan en zo werkt het ook niet echt stevig. Bij mij was de gas steeds vast gekropen na het monteren van dat spiesysteem, hoe voorzichtig ook. Ze bleven ook steeds erg dicht tegen de hendels zitten of anders tegen de kuip tikken. Dus verloren moeite geweest en weer verder met goede warme handschoenen.
 
Aiiii.. Jammer Marc. Maar geprobeerd. Ik denk het gewoon niet mogelijk is, handkappen bij de xj900s? Mijn remhendel komt sowieso al praktisch tegen mijn kuipruit bij stuurslot volgens mij..
 
Inderdaad bij de xj900S is er erg weinig plaats over. Daarmee heb ik het dan toch niet gedaan, was meer last dan enig profijt lijkt mij.
Ik heb erg veel last van lawaai op mijn helm door de kuipruit, zou er daar geen oplossing voor bestaan? Wanneer ik wat omhoog kruip op het zadel verminderd het precies?
 
Inderdaad bij de xj900S is er erg weinig plaats over. Daarmee heb ik het dan toch niet gedaan, was meer last dan enig profijt lijkt mij.
Ik heb erg veel last van lawaai op mijn helm door de kuipruit, zou er daar geen oplossing voor bestaan? Wanneer ik wat omhoog kruip op het zadel verminderd het precies?
Hogere ruit, klein extra ruitje bovenop je ruit of geen ruit ;)
 
Aiiii.. Jammer Marc. Maar geprobeerd. Ik denk het gewoon niet mogelijk is, handkappen bij de xj900s? Mijn remhendel komt sowieso al praktisch tegen mijn kuipruit bij stuurslot volgens mij..
Is mogelijk, maar die KeesdenHaag heeft zijn van een TDM, Kelkoo maakte ze toendertijd. Nu niet meer leverbaar. Zag kortgeleden nog een Div 900 voorbij komen op Marktplaats, deze had ook handkappen...
 
YAMAHA XJ900S DIVERSION 1996 INRUIL MOGELIJK
€ 2.450,00

Ik bedoel deze. Kan niet goed zien welk merk het is. Lijkt me Acerbis.
 
YAMAHA XJ900S DIVERSION 1996 INRUIL MOGELIJK
€ 2.450,00

Ik bedoel deze. Kan niet goed zien welk merk het is. Lijkt me Acerbis.
Inderdaad ja, lijken op kappen van Acerbis.

 
Aha,ja ken die kappen ook niet. Zie dat hij ook zijn ruit heeft verhoogd, misschien ook eens over denken.
Ik ben 1.96 m. Had op mijn 900 Div destijds de hoge originele Yamaha-ruit en daarop een MRA-ruitje. Dat was afdoende tegen de turbulentie. Ik kon mijn eigen motor weer horen en had geen oordoppen meer nodig.
 
Ah fijn te lezen. Heb je soms een voorbeeldje van zo'n ruitje? Er bestaan er zoveel, moeilijk de juiste te kiezen. Ik heb zo'n ruit met een opening?Heb net die ruit even gemeten en die is slechts 41 cm hoog in het midden, wat zou nu de beste oplossing kunnen zijn? Sorry staan 2 pics eronder maar er loopt daar blijkbaar wat mis,1 pic lukt blijkbaar niet.
IMG_0959 (2).JPG
IMG_0959 (2).JPG
 
Laatst bewerkt:
Ah fijn te lezen. Heb je soms een voorbeeldje van zo'n ruitje? Er bestaan er zoveel, moeilijk de juiste te kiezen. Ik heb zo'n ruit met een opening?Heb net die ruit even gemeten en die is slechts 41 cm hoog in het midden, wat zou nu de beste oplossing kunnen zijn? Sorry staan 2 pics eronder maar er loopt daar blijkbaar wat mis,1 pic lukt blijkbaar niet.
Bekijk bijlage 1587724Bekijk bijlage 1587724
Ik had toch een andere hoge Yamaha-ruit, zonder opening.
Maar mijn opzetruitje was ongeveer dit: https://shop.wema-import.nl/image/cache/catalog/universele-mra-opzetruit-250-800x800.jpg
Tegenwoordig kun je die op de ruit klemmen. Destijds moest ik nog twee gaten in de ruit boren - wat dus ook prompt misging doordat een stuk ruit afbrak. Dat heb ik toen met secondenlijm gelijmd en dat is altijd goed blijven zitten. Tegenwoordig wordt het dus geklemd en daarmee loop je dat risico niet.
 
Ik had toch een andere hoge Yamaha-ruit, zonder opening.
Maar mijn opzetruitje was ongeveer dit: https://shop.wema-import.nl/image/cache/catalog/universele-mra-opzetruit-250-800x800.jpg
Tegenwoordig kun je die op de ruit klemmen. Destijds moest ik nog twee gaten in de ruit boren - wat dus ook prompt misging doordat een stuk ruit afbrak. Dat heb ik toen met secondenlijm gelijmd en dat is altijd goed blijven zitten. Tegenwoordig wordt het dus geklemd en daarmee loop je dat risico niet.
Ze zijn ook te koop bij ome Ali
 
DSC_5084.JPG

Hoe krijg ik deze slang los van het kleppendeksel? Ik denk dat hier nog een bout van het kleppendeksel onder zit?

Lees hier niks over in het WPH
DSC_5085.JPG
 
Ik had toch een andere hoge Yamaha-ruit, zonder opening.
Maar mijn opzetruitje was ongeveer dit: https://shop.wema-import.nl/image/cache/catalog/universele-mra-opzetruit-250-800x800.jpg
Tegenwoordig kun je die op de ruit klemmen. Destijds moest ik nog twee gaten in de ruit boren - wat dus ook prompt misging doordat een stuk ruit afbrak. Dat heb ik toen met secondenlijm gelijmd en dat is altijd goed blijven zitten. Tegenwoordig wordt het dus geklemd en daarmee loop je dat risico niet.
Ben druk op zoek geweest naar die kleine ruitjes en een winkel kwam met een ander hoger scherm. Dat scherm bestaat in 52 cm en in 60 cm hoog in het midden. Ik heb enkele foto's erbij(niet de mijne) Wat denken jullie zou dat reeds een verschil geven? Ben zelf maar 1,83m lang. Zou gewoon graag mijn gps of telefoon willen horen terwijl in rijd.
Sorry voor de vele soms wat rare vragen maar ben nu eenmaal zo.Ze hebben mij laten vallen bij de bevalling denk ik? :)

0_450-y209-1.jpg
1_450-y209.jpg
 
Ben druk op zoek geweest naar die kleine ruitjes en een winkel kwam met een ander hoger scherm. Dat scherm bestaat in 52 cm en in 60 cm hoog in het midden. Ik heb enkele foto's erbij(niet de mijne) Wat denken jullie zou dat reeds een verschil geven? Ben zelf maar 1,83m lang. Zou gewoon graag mijn gps of telefoon willen horen terwijl in rijd.
Sorry voor de vele soms wat rare vragen maar ben nu eenmaal zo.Ze hebben mij laten vallen bij de bevalling denk ik? :)

Bekijk bijlage 1587929Bekijk bijlage 1587930
Ik had zo'n scherm als op de onderste foto, maar omdat ik toch last had van turbulentie heb ik er zo'n opzetruitje (de naam zegt het al 😁) opgezet. Dat werkte. Er zaten dacht ik niet van die plooien in als op de bovenste foto.
 
DSC_5090_1.JPG

Net de waardes opgenomen van m'n klepspeling.
Kan het kloppen dat 278 niet in t schema staat?

Moet je er dan tussen gaan zitten?

Nu eerst eens even opwarmen 🥶
 
Terug
Bovenaan Onderaan