Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Ik heb al enige tijd problemen met het druklager van de koppeling van mijn diva. Hij gaat steeds sneller kapot. Ik heb er in 1,5 jaar tijd al zeker 6x een nieuwe ingezet. De platen zijn nagemeten en zijn allemaal binnen de marges en zien er nog goed uit, de veren zijn al een keer vervangen en de laatste keer ook de pushrod vervangen. Olie wordt 1x per jaar ververst. Met de laatste 2 lagers heb ik nog geen maand kunnen rijden.
Ik begin het idee te krijgen dat het lager op zich niet het probleem is, maar het gevolg van een ander dieperliggend probleem.
Wie kan mij aanwijzingen geven waar ik het moet zoeken? Of zou er een keer voor naar Mook willen rijden om mij hierbij te helpen?
Je had het probleem toch gevonden? De "paddestoel". Je rijdt dagelijks niet veel kilometers met deze temperaturen duurt het erg lang voordat je olie warm is en het vocht in de olie verdampt, dit kan een oorzaak zijn.

Of je koppelingshuis, koppelingsveren en/of kabel afstelling kunnen een rol hierin spelen...

Je kan ook naar mij komen, weet ik 1 ding zeker en dat is dat je olie warm is ;)

Ik kan mss ook wel een keer naar jou komen, enige wat ik dan zou willen zijn de brandstofkosten....
 
Ik heb al enige tijd problemen met het druklager van de koppeling van mijn diva. Hij gaat steeds sneller kapot. Ik heb er in 1,5 jaar tijd al zeker 6x een nieuwe ingezet. De platen zijn nagemeten en zijn allemaal binnen de marges en zien er nog goed uit, de veren zijn al een keer vervangen en de laatste keer ook de pushrod vervangen. Olie wordt 1x per jaar ververst. Met de laatste 2 lagers heb ik nog geen maand kunnen rijden.
Ik begin het idee te krijgen dat het lager op zich niet het probleem is, maar het gevolg van een ander dieperliggend probleem.
Wie kan mij aanwijzingen geven waar ik het moet zoeken? Of zou er een keer voor naar Mook willen rijden om mij hierbij te helpen?

Ik kan me niet voorstellen dat het aan het druklagertje ligt. Of zoals Mr. R. zegt, aan de olie door korte stukjes rijden. Als je 6 keer een lagertje moet vervangen en de laatste 2 binnen een maand naar de kl... rijdt moet er iets anders aan de hand zijn.
Andere mogelijkheid is natuurlijk dat je ze allemaal verkeerd hebt gemonteerd en dat ze daardoor steeds weer kapot gaan.
 
Doe je het wel in de juiste volgorde paddestoel, lager en dan de ring en dan dit geheel door de deksel van de korf.

Ik heb een keer een handboek gezien waar de ring en lager omgewisseld waren...zo zit het bij mij nu!
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-04-12-22-07-48-249_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-04-12-22-07-48-249_com.android.chrome.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
2 vlotterkamer deksels zou ik al heel erg mee geholpen zijn.
Zoals op de foto te zien is is er ook een hoekje met schroefgat van één van de carburateurs zelf afgebroken dus een (lege?) behuizing zou helemaal mooi zijn.
Ik ga voor je kijken. Duurt wel effe. Probeer het komende weekend even die dingen los te maken.
 
Doe je het wel in de juiste volgorde paddestoel, lager en dan de ring en dan dit geheel door de deksel van de korf.

Ik heb een keer een handboek gezien waar de ring en lager omgewisseld waren...zo zit het bij mij nu!
Ja, zo zat het bij mij ook. Ik gebruik bij elke klus het Haynes werkplaatshandboek. Ik bedacht me gisteren ook... Zou het aan het veertje (nr. 26 op de tek. van cmsnl) kunnen liggen? Deze voelt nogal slap aan...
 
Als ik iemand blij kan maken met een origineel scherm wat in nette staat is hoor ik het graag
Mag opgehaald worden en als je een 6 packje jillz raspberry cider wilt sponsoren is dan fijn maar hoeft niet perse want ligt hier ook maar in de weg maar weggooien is ook zonde
 
Lang geleden allemaal. Hallo maar weer eens!
Heeft iemand hier wel eens een andere koppelingshendel op een 1995 Diversion 900 gezet, en zoja; welke past dan? Ik zie door de bomen van de webshops het bos niet meer. En universeel is niet helemaal universeel. OEM is ook maar zo zo; als ik hem toch moet vervangen zou ik het liefst een verstelbare willen plaatsen namelijk.

Toelichting; een paar weken geleden mijn hele koppelhuis uit elkaar gehad en de platen en veren vernieuwd. Daarna de kabel weer even op spanning gebracht en daarbij de hendel los gehad. Deze bleek flink uitgelubberd te zijn in het gat waar de moer doorheen gaat. Op zich wel verklaarbaar na 150k km. Toen strak aangedraaid, maar enkele dagen later liet die bout tijdens een rit los. Vrij lastig terugschakelen vooral dan. Door een lokale garage toen vast laten zetten, maar vandaag merkte ik tijdens een wat langere rit dat de hendel vrij ver van het handvat staat en met vaak inknijpen toch wel echt pijn in mijn hand veroorzaakt. Ik moet dan én ver grijpen én veel kracht zetten door de nieuwe veren.
 
Als ik iemand blij kan maken met een origineel scherm wat in nette staat is hoor ik het graag
Mag opgehaald worden en als je een 6 packje jillz raspberry cider wilt sponsoren is dan fijn maar hoeft niet perse want ligt hier ook maar in de weg maar weggooien is ook zonde
Voor welke Diversion is het?
 
gaat zich meer erom dat ik geen tijd heb om door te zoeken in te pakken , naar de post te rijden en op de post te doen die Jillz maken me nog het minste uit zeg maar 🙈
 
Hallo, ik ben hier supernieuw dus ik hoop dat ik in de juiste categorie reageer.

Ik bezit momenteel een XJ 600 S Diversion van '95. Tijdens het uitkuisen van de carburateur ging het mis ... de fuel inlet fitting is namelijk afgebroken. ik heb het stukje uit de carburateur gekregen maar had nu graag die 90° elleboog vervangen door een nieuwe "press in" elleboog. zijn er hier mensen die ooit eens het zelfde probleem hebben gehad en een oplossing hebben ? ik vind namelijk nergens een vervang stukje of als ik al iets online vind staan er nergens afmetingen bij |(.Zo zijn er veel te vinden voor de Mikuni SBN maar weet niet of deze op de 4BR zouden passen. Graag eventjes jullie mening

Mvg Davy
thumbnail_IMG_1655.jpg

thumbnail_IMG_1654.jpg
 
Hallo, ik ben hier supernieuw dus ik hoop dat ik in de juiste categorie reageer.

Ik bezit momenteel een XJ 600 S Diversion van '95. Tijdens het uitkuisen van de carburateur ging het mis ... de fuel inlet fitting is namelijk afgebroken. ik heb het stukje uit de carburateur gekregen maar had nu graag die 90° elleboog vervangen door een nieuwe "press in" elleboog. zijn er hier mensen die ooit eens het zelfde probleem hebben gehad en een oplossing hebben ? ik vind namelijk nergens een vervang stukje of als ik al iets online vind staan er nergens afmetingen bij |(.Zo zijn er veel te vinden voor de Mikuni SBN maar weet niet of deze op de 4BR zouden passen. Graag eventjes jullie mening

Mvg Davy
Kijk eens op Yamaha XJ600N 1995 4KE3 EUROPE 254KE-300E1 CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online

Of neem gewoon even contact met ze op, zij hebben heel veel onderdelen.
 
Hallo, ik ben hier supernieuw dus ik hoop dat ik in de juiste categorie reageer.

Ik bezit momenteel een XJ 600 S Diversion van '95. Tijdens het uitkuisen van de carburateur ging het mis ... de fuel inlet fitting is namelijk afgebroken. ik heb het stukje uit de carburateur gekregen maar had nu graag die 90° elleboog vervangen door een nieuwe "press in" elleboog. zijn er hier mensen die ooit eens het zelfde probleem hebben gehad en een oplossing hebben ? ik vind namelijk nergens een vervang stukje of als ik al iets online vind staan er nergens afmetingen bij |(.Zo zijn er veel te vinden voor de Mikuni SBN maar weet niet of deze op de 4BR zouden passen. Graag eventjes jullie mening

Mvg Davy
Bekijk bijlage 1621933
Bekijk bijlage 1621934
Of je koopt een 2e hands deksel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan