Het grote Yamaha Diversion topic deel 22

Begin steeds meer te twijfelen of ik mijn Div niet moet gaan demonteren en in onderdelen verkopen. En dan zelf een andere kopen.
De vele voorvorken die ik tegenkom zijn voor een enkele schijf, en kan ook geen voorrempot vinden van mijn type.
En dan heb ik natuurlijk altijd nog de schade die je wel ziet: aan de kuip, het kuipframe, uitlaat.
Vraag me ook af hoeveel de rest opbrengt en hoelang ik me die onderdelen blijf zitten...

Twijfels twijfels..
 
Begin steeds meer te twijfelen of ik mijn Div niet moet gaan demonteren en in onderdelen verkopen. En dan zelf een andere kopen.
De vele voorvorken die ik tegenkom zijn voor een enkele schijf, en kan ook geen voorrempot vinden van mijn type.
En dan heb ik natuurlijk altijd nog de schade die je wel ziet: aan de kuip, het kuipframe, uitlaat.
Vraag me ook af hoeveel de rest opbrengt en hoelang ik me die onderdelen blijf zitten...

Twijfels twijfels..
Blijft moeilijk, als je de ruimte hebt dan demonteren en opslaan, remklauwen, motorblok, en wat elektrische onderdelen kan je verkopen de rest blijf je meezitten.

Ik zou voor ca €1000 en andere kopen en deze onderdelen bewaren of verkopen altijd makkelijk voor als er wat stuk gaat
 
Goedemiddag allen,

bij deze wil ik me even voorstellen.
Ik ben Stefan en sinds afgelopen weekend in het bezit van een Diversion 900 *O*
(naar goed voorbeeld van mijn broertje :X)
Na bijna 2 jaar geen motor gehad te hebben begon het toch weer te kriebelen en heb ik een beetje in een impuls deze motor gekocht.
Vanwege de kleine kinderen komt er van rijden niet heel veel terecht dus ik dacht dan gaan we lekker aan de motor sleutelen, zo ben ik er toch lekker mee bezig.
Doel 1 is dan ook om de motor weer rijdbaar te maken en doel 2 is om hem weer tiptop in orde te maken.
Ik ben dan ook al even een beetje door dit topic heen gegaan en kom heel veel nuttige informatie tegen, dus jullie hulp zal zeker nog eens van pas komen ;)
Tot gauw hier op het forum (en op de weg ;))!

20220423_161630.jpg
 
De bekende Diversion kwaal, complete uitlaat moet vervangen worden, nieuwe accu en 1 remklauw voor moet gereviseerd worden.
Geen hele bijzondere dingen, maar het moet wel gebeuren.
Mocht er nog iemand zijn die van wat uitlaat(delen) af wil, ik houd me aanbevolen!
 
Dag iedereen,
Vorige week groot onderhoud gedaan, vloeistoffen ververst, carburateur eraf en gereinigd en gesynchroniseerd, inlaatrubbers vervangen want waren verstorven, kleppen gesteld waar nodig.

Alles terug in elkaar gezet , testrit en was geen succes😕.
Motorfiets trekt niet hoger dan 5000 toeren maar klinkt dan alsof hij in de rode zone draait. Motor viel zelf na 3 km gewoon uit en tot mijn verbazing hing ik onder de olie… leek te komen van de ventilatieslang op het kleppendeksel.. daar pruttelt olie uit als hij draait en toeren maakt.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Hoop niet dat de pistons eraan zijn… zou me verbazen want hij draaide voorheen nog goed en ging vlot naar 9000 toeren.
Alle hulp, reacties en inzichten zijn meer dan welkom.
 
Ik zou voor ca €1000 en andere kopen en deze onderdelen bewaren of verkopen altijd makkelijk voor als er wat stuk gaat
Dit gaat 'm toch worden waarschijnlijk. Gisteren gereden op een '97. Gaat 'm niet worden.
Morgen op een andere rijden.. kijken of die beter is.
 
Zeer betrouwbare motoren, bij goed onderhoud nagenoeg niet kapot te krijgen. Heb er 24 jaar eentje gehad. Wel E5/98 tanken!!
Zeker, ik had er een, maar die heeft iets te veel schade om op te knappen.
Even kijken of er opkoper voor te vinden is, maar anders gaat hij in onderdelen verkocht worden.
 
Vraagje namens mn schoonzoon

Hij heeft een 600 en sinds enkeke dagen vind hij steeds wat olie aan de rechterzijde..hij lekt maar het is niet goed te zien waar
De binnenkant vd tophalf heeft ook oliesporen en dan loopt het naar beneden mede langs de koppeling kabel
Zelf vermoed ik dat het oliekoeilertje/radiatortje aan de rechterzijde lekt..
Vraag is of dit mogelijk is, of deze een eigen oliereservoir heeft..??
Is dit een dure reparatie ???
De diversion is van 2003 en heeft plm 25k gelopen ..
 
Iemand hier interesse in een topkofferrek + topkoffer die van een 600 Diversion afkomt?

Hij hoeft niet voor de hoofdprijs weg, maar vind het eerlijk gezegd iets te mooi om 't gratis weg te doen.
DSC_6930.JPGDSC_6925.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan