Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)

  • Onderwerp starter Anoniempje337
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als jij 'm al zo lang niet hebt ingevet, valt er niks schoon te maken denk ik zo, tenzij je roest verwijderen ook schoonmaken noemt?
Hoeveel kilometers heb je sinds die tijd er mee gereden? als dat ding kurkdroog is (wat me niet zou verbazen, kun je 'm wel wegflikkeren en meteen investeren in een nieuwe ketting en tandwielen.

Gelukkig is ie niet droog, er komt genoeg vet vanaf (ik weet niet wat voor superspul erop zit, maar het bleef ontzettend goed op m'n velg zitten :( ). Wel gewoon vies. Heb er 2.000km mee gereden ofzo...
 
Startproblemen opgelost. Nieuwe batterij doet wonderen.
Startte de laatste dagen wat moeilijker, en vandaag enkel nog ratelen van de startmotor.
Groetjes
 
We hebben dus iig allemaal een zwarte koffer achterop. [afbeelding]


Ikke dus niet meer:

een goeie maand geleden heb ik er de monokey topbox van 36 liter erafgedaan:

1) bij sterke zijwind heb ik nu veel minder last
2) nu kan ik terug het stuur loslaten (al rijdend) zonder dat het begint te slingeren: heb al vanalles gedach wat dat slingeren kon veroorzaken: bandenprofiel-slijtage, bandendruk, slap kader,... Maar 't was de topbox
3) bij het betere bochten werk voel je bij een zekere hellingshoek toch wel het gewicht beginnen meespelen: vooral op natte wegen durfde ik bijna geen bochten meer nemen "op snelheid": de voorpartij was steeds onrustig.

De verloren gegane bagage capaciteit (woon-werk) is deels opgevangen door een bagage-spin en een iets grotere rugzak.

Mijn volgende moto zal zijtassen hebben, geen topbox meer.

Christiaan
 
Gister m'n topkoffer gemonteered op mn div :D Vandaag mee op en neer Arnhem geweest, maar nergens last van (ik heb wel een heel kleintje, 24L of zo, net groot genoeg voor een helm) maar vind het ideaal tot nu toe. Lekker weer een bagageruimte, en ben niet zo'n fan van rugzak, die vangt ook alleen maar wind.
 
woehoe.. ik mag hier nu ook mee praten. 2 weken terug opgehaald en ben dik tevreden. *O*
is een lekkere motor voor woonwerkverkeer. en ik hoef ook niet elke week te tanke.
Toen was ie nog mooi gepoests en glimmend... en ja die lelijke koffer blijft erop.. erg handig:D :}

Profisjat met je div ... :W

En ja hoor de rode zijn de snelste
Maar de donkerrode toch wel de allersnelste :+
 
Ik heb m sinds aanschaf (okt 2007) niet ingevet dus... :$ En het is nodig, want er zit een rottig rateltje ineens in wat ik met schoonmaken hoop te verhelpen (anders toch ff ketting na laten kijken).

Jessica, dat is niet echt een toonbeeld van zorgzaamheid hé.
Nu ook weer niet panikeren, als je zoals je zegt een 2000km mee hebt gereden is er niet echt iets aan de hand. Zo snel gaan die nu ook weer niet kapot.
Vet die keten nu maar es goed in. Eerst warmrijden zodat je keten warm is en alle vet netjes 'smelt' en overal tussen loopt waar het moet. En verder elke 500km (2 tankbeurten?) es opnieuw inspuiten. Ook na een stevige regenrit is het wel aangewezen (stevig hé, niet het occasionele miezerbuitje). Een goed idee is om van die witte kettingvet spuitbussen te gebruiken, zo kun je zien of je voldoende hebt gespoten, en of er nog voldoende vet op zit. Het beoordelen is niet zo moelijk: als je denkt dat er genoeg op zit, dan zit er genoeg op, denk je dat je ketting droog staat, dan moet je spuiten. Het is geen exacte wetenschap.
Let bij het inspuiten GOED op dat je geen vet op je band spuit (nogal wiedes, maar het gebeurt sneller dan je denkt). Een stukje karton tussen ketting en band prutsen, wil wel eens helpen, en een vod op je garage vloer ook.
En verder, laat je niet opnaaien, een ketting die 2000km niet is gesmeerd is NIET kapot.
Als ie er ros geroest uitziet, en als de schakels niet netjes meer plooien, DAN pas heb je een probleem.
 
De verloren gegane bagage capaciteit (woon-werk) is deels opgevangen door een bagage-spin en een iets grotere rugzak.

Ik rij al jaaaaaaren woon/werk met rugzak onder een spin.
Die is er nog nooit afgewaaid ;)
Wel opletten met de spinhaken. Op de duur trekken die lelijke krassen in je plastiek.
Ik heb nu krimpkousachtigerubbertapebeschermdingeszoiets rond de haken gedaan waar die tegen het plastiek aan komen.
 
zijn er mensen met ervaring van een sportuitlaat systeem op een diversion 600s
enige info die ik vind is motad nexxus alleen best prijzig iemand andere ideeen en info.

gr. Ivo
 
Jessica, dat is niet echt een toonbeeld van zorgzaamheid hé.
Nu ook weer niet panikeren, als je zoals je zegt een 2000km mee hebt gereden is er niet echt iets aan de hand. Zo snel gaan die nu ook weer niet kapot.
Vet die keten nu maar es goed in. Eerst warmrijden zodat je keten warm is en alle vet netjes 'smelt' en overal tussen loopt waar het moet. En verder elke 500km (2 tankbeurten?) es opnieuw inspuiten. Ook na een stevige regenrit is het wel aangewezen (stevig hé, niet het occasionele miezerbuitje). Een goed idee is om van die witte kettingvet spuitbussen te gebruiken, zo kun je zien of je voldoende hebt gespoten, en of er nog voldoende vet op zit. Het beoordelen is niet zo moelijk: als je denkt dat er genoeg op zit, dan zit er genoeg op, denk je dat je ketting droog staat, dan moet je spuiten. Het is geen exacte wetenschap.
Let bij het inspuiten GOED op dat je geen vet op je band spuit (nogal wiedes, maar het gebeurt sneller dan je denkt). Een stukje karton tussen ketting en band prutsen, wil wel eens helpen, en een vod op je garage vloer ook.
En verder, laat je niet opnaaien, een ketting die 2000km niet is gesmeerd is NIET kapot.
Als ie er ros geroest uitziet, en als de schakels niet netjes meer plooien, DAN pas heb je een probleem.

Tnx! Nee niet echt zorgzaam... :$ maar nix stuk/verroest! Stukje karton ertussen proppen is wel handig... Komt helemaal goed!
Nu het mooie weer nog...
 
Hallo!
Ik lees al even mee op dit forum maar heb me nu toch maar aangemeld.
Ik heb nog geen motor rijbewijs (examen 1 April) maar ben sinds gister de eigenaar van een xj600 S.
De motor was spotgoedkoop. Daar staat dan wel tegenover dat er nog het een en ander moet gebeuren.
Het gaat dus om de S uitvoering. Echter, de vorige eigenaar was nogal 'creatief' en heeft: De kuip er af gesloopt (niet meer aanwezig), andere kortere zij-kappen gemonteerd, een metalen windschermpje ( lees: hoofdafhakkertje) gemonteerd welke ik er meteen af heb gehaald, ander stuur gemonteerd enz enz Verder was de motor erg smerig. Nog genoeg te doen dus!
Motorisch is hij nog zeer goed.
Hier hoe hij er tot vanochtend bij stond
DSCF1102.jpg


Nu kom ik bij mijn eerste vraag: Ik wil de originele kappen weer instaleren. Het lijkt alleen onmogenlijk om deze er op te krijgen. Aangezien er nogal wat dingen veranderd zijn, vraag ik me af of dit origineel is:
DSCF1106.jpg


Vraag 2: Ik wil er eigenlijk geen nieuwe kuip op zetten maar er een naked versie van maken. Is he mogenlijk om de tellers van de N versie op deze aan te sluiten?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik had een 2-tal vraagjes:
Ik heb mijn div nu een aantal weken en stal het droog in de schuur. Krijg 'm helaas niet op de bok, moet ik nog uitzoeken hoe dat het makkelijkst gaat, ben namelijk niet zo groot.
Div staat gewoon op de zijstandaard, alleen merk ik dat er vloeistof lekt. Het is geen water, maar voelt als olie. Ik kan alleen geen plekje vinden waar het vandaan zou kunnen komen. Hebben jullie enig idee?? Tevens moet ik mijn koppeling wat hoger laten uitkomen voordat tie het pakt, zijn mijn platen dan versleten?? Want als ik schakel naar mijn 3e gaat het wel iets moeizamer?! Ik hoop dat ik wat meer info zou kunnen krijgen.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Gister m'n topkoffer gemonteered op mn div :D Vandaag mee op en neer Arnhem geweest, maar nergens last van (ik heb wel een heel kleintje, 24L of zo, net groot genoeg voor een helm) maar vind het ideaal tot nu toe. Lekker weer een bagageruimte, en ben niet zo'n fan van rugzak, die vangt ook alleen maar wind.

stond jij laatst niet naast mij bij ut stoplicht vlak bij de HAN Arnhem?? die groene lijke natuurlijk allemaal op elkaar k zwaaide nog.. :W had me div toen namelijk net een dag en kwam meteen een andere tege *O* (anders let je er niet zo op denk)
 
Ja inderdaad WULEBOLLE! IK zit ook nog steeds te wachten op het antwoord! Of heb je het nog steeds niet geinstalleerd? Je houdt diverse mensen al weken in spanning! :( ;)

Et voila, Xenon van Pilot ge-instaleerd.
Pies of keek !! (2.5 uurkes: hoofdzakelijk pruts en priegel)
Zo'n BAK LICHT jawadde
:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan