Hmmm goed en slecht nieuws...
Weerstand was 12 ohm tussen zekering (niet-aangesloten kant) en frame. Klinkt als max 1 A, dus een nieuwe zekering er in. Kleintjes waren op, dus 15 vervangen door 20A. Resultaat: rook bij de voetremlichtschakelaar, het ding waar ik al vaker last mee heb gehad, en, stom genoeg, dat ding heb ik er al afgehad ook!
De lampjes-methode werkt inderdaad niet goed, het lampje kreeg slechts 9V i.p.v. 12V, m.a.w. elders was geen brute kortsluiting maar slechts een gammel contact.
Nu nog eens proberen zonder remlichtschakelaar, zou fijn zijn als dat het is, want zonder die schakelaar kan ik in ieder geval rijden (remlicht doet het ook met de hand).
Precies, dat was mijn idee ook, dus ik kan weer rijden morgenEn zolang je je voorem gebruik gaat ook je remlicht nog gewoon branden , als je de zekering tenminste weer vervangen hebt.
Om die reden had ik de remlichtschakelaar eerder al uitgesloten als oorzaak. Tijdens het carburateurs synchroniseren ging m'n remlicht ook telkens aan, en was die schakelaar handwarm.Dat is wel vreemd. Want de symtomen komen niet overeen. Als er een los contact zou zitten bij de voetremschakelaar dan zou het remlicht het niet doen. Als er een sluiting zou zijn dan zou het remlicht constant branden.
De rook ontstond ook zonder het remlicht te gebruiken, m.a.w. er had helemaal geen stroom door dat draadje mogen lopen, m.a.w. het moet de schakelaar zelf geweest zijn. Verder brandt m'n remlicht gewoon fel, dus ik denk niet dat daar sluiting zit.Ik denk dat het ergens bij je remlicht zit. Als daar een sluiting zit dan zal op de plek met de hoogste weerstand de meeste warmte ontstaan. Dat zou heel goed de voetremlichtschakelaar kunnen zijn. Ga eens meten met bij je achterlicht.
Even het lampje er uit en meten of je een lage weerstand hebt tussen het frame en het remlicht of tussen het frame en het achterlicht.
heb je een motor ga je je seat van nieuwe binnenbekleding voorzienRemcoNL fijn dat je gevonden hebt waar het probleem zitNu nog oplossen, succes!
Hier ook een probleem opgelostHij rookt niet meer
Lekker stukje gereden vandaag. Waren 2 straten van huis, rook ik verbrande verf
Geen rook meer, niks. Wel heerlijk geredenBegin weer wat zekerder te worden op de motor
Heb alleen nu t idee in mn hoofd gehaald om zelf mn seat opnieuw te bekleden... Heb al voor een leuke prijs skaileer gezien. Nu nog het schuim zien te vinden. Dat wordt nog het grootste probleem denk ik..
Ach ja... Zo blijf je bezig he
Of je probeert een tweedehands buddy te vinden met goede schuimlaag. Het leer er overheen boeit dan toch niet zoveel als je het opnieuw gaat bekleden.
Waarschijnlijk zijn die slijtageplekjes te voorkomen met een stukje tape of rubberblokjes
Die handkappen-tip had ik ook al toegevoegd aan OP3.
RemcoNL fijn dat je gevonden hebt waar het probleem zitNu nog oplossen, succes!
Hier ook een probleem opgelostHij rookt niet meer
Lekker stukje gereden vandaag. Waren 2 straten van huis, rook ik verbrande verf
Geen rook meer, niks. Wel heerlijk geredenBegin weer wat zekerder te worden op de motor
Heb alleen nu t idee in mn hoofd gehaald om zelf mn seat opnieuw te bekleden... Heb al voor een leuke prijs skaileer gezien. Nu nog het schuim zien te vinden. Dat wordt nog het grootste probleem denk ik..
Ach ja... Zo blijf je bezig he
ik zal ook mijn foto posten,mischien kom ik ook dan op de OP4,alhoewel ik niet heel veel schrijf op het forum, maar wel alles lees. [afbeelding]
Toegevoegd aan OP4: Enkele Diversion's van de aanwezigen, al dan niet met pilootik zal ook mijn foto posten,mischien kom ik ook dan op de OP4,alhoewel ik niet heel veel schrijf op het forum, maar wel alles lees. [afbeelding]
Nu het originele ruitje weer op mijn motor zit na het ongeluk, moet ik zeggen dat ik het originele ruitje fijner vind. Minder gebulder etc.
Dat is een pluspuntje, maar het natte jaargetijde duurt nog lang.Iemand hier vroeg mij om jullie op de hoogte te houden of ik mijn dempers simpel schoon kan geven na een chroompoets behandeling, in plaats van WD40. De laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar het schoonvegen na chroompoets werkt echt uitstekend.
En de chroompoets zit er nu een week op en vandaag voor het eerst schoon geveegd, ze glimmen weer als toen ik ze net gepoetst had.
Trouwens net weer eens de verzekering aan de lijn gehad en het kan nog weken gaan duren voordat ik geld krijg. Gaat allemaal erg traag moet ik zeggen.
Met een goed passende schroevendraaier, anders draai je ze inderdaad kapot.Andere vraag:
Laatst probeerde ik de schroefjes van mijn remvloeistof reservoir even los te draaien...maar dat ging dus totaal niet...dus de vraag is: hoe kan ik die schroefjes een beetje normaal los krijgen zonder de boel gelijk in de soep te draaien?
Zo ver was ik alMet een goed passende schroevendraaier, anders draai je ze inderdaad kapot.
Nee dat is mij teveel moeite. Ik rijd er elke dag veel kilometers mee, dus eigenlijk is bijna al het poetswerk zonde van de tijd.Oxi, had je je uitlaten helemaal losgehaald? Of gewoon met een doekje ertussen lopen poetsen?
en laat eens een fotootje zien van die glim-glim
Zo ver was ik al
Maar het gaat meer om hoe vast de schroefjes zitten...klapje met een hamer op de schroeverdraaier?
Ik gebruik altijd een goed pasend bitje hiervoor, maar de eerste keer draaide het bij mij ook in de soep.
Ik heb toen het bitje op onderstaande link gebruikt om het schroefje eruit te halen, werkte super!
http/www.trintella.org/de/onderhoud-mainmenu-29/klusverslag-mainmenu-63/68-simpel-en-doeltreffend-boa-grabit.html
Nu als ik het losdraai vervang ik de schroefjes voor nieuwe (heb er 10 gekocht bij de dealer was paar eurro en scheelt een hoop ellende)