Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 49, de kleuterspeelzaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag allemaal :W

Net ff spullen gehaald voor een onderhoudsbeurt dus binnenkort weer fris aan het nieuwe seizoen starten *D
 
Laatst bewerkt:
Welkom iedereen of herwelkomd iedereen :P

Tymen, tymen tymen! Das niet zo slim :+ , Is mij ook al eens gebeurd :P

Donderdag gaan de hechtingen eruit en het verband en alles.. en aangezien het buigen en strekken van de vinger redelijk tot goed gaat (boven verwachting eigenlijk), hoop ik stiekem volgende week nog minimaal 1 keer mijn schatje te laten brullen.. :Y :o
 
Ben ook nog gek op mijn R1 uit 2002 maar heel eerlijk vind ik 2004 model toch iets mooier :P maar dit is men eerste motor ( yhea i know een R1 eerste motor ! ) maar kommop jullie zullen moeten weten R1 DHUUU :P haha }) Dus met deze oefenen dan voor het andere model :+


hihihi
oudelul modus [aan]

Waar het om gaat is dat je je koppie erbij houd. Wat ik wel mis bij de jongere rijder is dat ze meteen verwend zijn met strak sturende fietsen met een hoop vermogen en dat vanzelfsprekend vinden.
De eerste versie R1 is nu ca 14 jaar oud. Toen ik pas mijn rijbewijs had en je kocht een oud fietsie van 14 jaar oud om mee te beginnen zat je tot ca 1/2 jaren 80. Dan kocht je misschien een GPztje en had je <100pk en +200kg met een rubber frame en 2 zuiger remklauwen als beste. Dat was al spannend om 140 te rijden met het gezwabber en mega lange remweg....Het respect voor de R1 is daarom extra groot.

Dus met gezond verstand win je een hoop

oudelul modus [uit]
 
hihihi
oudelul modus [aan]

Waar het om gaat is dat je je koppie erbij houd. Wat ik wel mis bij de jongere rijder is dat ze meteen verwend zijn met strak sturende fietsen met een hoop vermogen en dat vanzelfsprekend vinden.
De eerste versie R1 is nu ca 14 jaar oud. Toen ik pas mijn rijbewijs had en je kocht een oud fietsie van 14 jaar oud om mee te beginnen zat je tot ca 1/2 jaren 80. Dan kocht je misschien een GPztje en had je <100pk en +200kg met een rubber frame en 2 zuiger remklauwen als beste. Dat was al spannend om 140 te rijden met het gezwabber en mega lange remweg....Het respect voor de R1 is daarom extra groot.

Dus met gezond verstand win je een hoop

oudelul modus [uit]

Nou scheelt ik rijd wel redelijk vind ik zelf.
Ik heb A, B, C. C1. Rijbewijs. En heb alle mogelijke slipcursussen gedaan voor de auto en vrachtwagen. Ik ga dit jaar ook z'n speciale cursus doen voor de motor van de ANWB.

Ik denk zelf het is hoe je ermee omgaat.
Natuurlijk trek ik hem wel eens open, alleen wel waar het mag en voornamelijk kan.

Maarja helaas kom ik er net achter mijn accu een beetje dood is.
Mijn druppel lader was eruit gehaald. Dus laatste poging dat ding tot leven te wekken anders nieuwe accu.

Ken iemand nog een leuk adresje voor goede accu's die niet al te duur zijn?
Beetje omgeving hilversum?
 
Nou scheelt ik rijd wel redelijk vind ik zelf.
Ik heb A, B, C. C1. Rijbewijs. En heb alle mogelijke slipcursussen gedaan voor de auto en vrachtwagen. Ik ga dit jaar ook z'n speciale cursus doen voor de motor van de ANWB.

Ik denk zelf het is hoe je ermee omgaat.
Natuurlijk trek ik hem wel eens open, alleen wel waar het mag en voornamelijk kan.

Maarja helaas kom ik er net achter mijn accu een beetje dood is.
Mijn druppel lader was eruit gehaald. Dus laatste poging dat ding tot leven te wekken anders nieuwe accu.

Ken iemand nog een leuk adresje voor goede accu's die niet al te duur zijn?
Beetje omgeving hilversum?

Cursussen zijn altijd goed :Y

Accu's.... Utrecht (motozoom) eigen merk (ben de naam ff kwijt).
 
hihihi
oudelul modus [aan]

Waar het om gaat is dat je je koppie erbij houd. Wat ik wel mis bij de jongere rijder is dat ze meteen verwend zijn met strak sturende fietsen met een hoop vermogen en dat vanzelfsprekend vinden.
De eerste versie R1 is nu ca 14 jaar oud. Toen ik pas mijn rijbewijs had en je kocht een oud fietsie van 14 jaar oud om mee te beginnen zat je tot ca 1/2 jaren 80. Dan kocht je misschien een GPztje en had je <100pk en +200kg met een rubber frame en 2 zuiger remklauwen als beste. Dat was al spannend om 140 te rijden met het gezwabber en mega lange remweg....Het respect voor de R1 is daarom extra groot.

Dus met gezond verstand win je een hoop

oudelul modus [uit]

je hebt zeker ergens gelijk, maar ook weer niet. Als het je droom is om een R1 te rijden, dan vind ik dat je die na kan leven als je de mogelijkheid hebt! Ik vind het vermogen van mijn R1 redelijk vanzelfsprekend, omdat ik hiervoor ook een R1 uit 2004 reed. Daarvoor reed ik een 2001 R6. Maar respect voor mijn R1 heb ik echt wel ;)

EDIT: ben zelf 23 ;) toen ik 21 was kocht me r6 en vlak voordat ik 22 werd me r1.
 
Laatst bewerkt:
hihihi
oudelul modus [aan]

Waar het om gaat is dat je je koppie erbij houd. Wat ik wel mis bij de jongere rijder is dat ze meteen verwend zijn met strak sturende fietsen met een hoop vermogen en dat vanzelfsprekend vinden.
De eerste versie R1 is nu ca 14 jaar oud. Toen ik pas mijn rijbewijs had en je kocht een oud fietsie van 14 jaar oud om mee te beginnen zat je tot ca 1/2 jaren 80. Dan kocht je misschien een GPztje en had je <100pk en +200kg met een rubber frame en 2 zuiger remklauwen als beste. Dat was al spannend om 140 te rijden met het gezwabber en mega lange remweg....Het respect voor de R1 is daarom extra groot.

Dus met gezond verstand win je een hoop

oudelul modus [uit]

Vroeger was dat ook al snel... techniek gaat vooruit wat je zelf al zegt, vroeger had je een GPztje die dus al wat gammel stuurde en dus was 140 of wat zo'n motor op top ook rijd heel hard.
Nu is de R1 een monster die dikke 280 echte kilometers haalt, maar wel een behoorlijk krachtige voor rem heeft, dus ook snel kan afremmen!

En of je niet meteen op een R1 moet starten of andere 1000 (als je meteen met vol vermogen mag starten) moet je per persoon bekijken.. Meestal hebben de mensen die meteen vol vermogen rijden mogen al een tijdje hun auto rijbewijs logische wijs, en weten dan ook wel of ze de verantwoordelijkheid kunnen dragen zo'n monster te rijden... Oké is de jeugd wel overmoedig... ik zelf ook wel eens (25jr) :9

Maar als ik op mijn R1 stap weet ik gewoon dat hij heel hard kan en meer kan dan ik dus pas ik mijn snelheid aan bij waar ik mij lekker bij voel (dit is vaak veel te hard, maar dat komt omdat hij dus strak stuurt en lekker op de weg ligt)

En menig ander persoon die motor rijd stapt op een motor om lekker te rijden en heel thuis te komen naar een middagje, de ene scheurt wat meer als een coureur dan de ander :+
Maar houden wel in het achterhoofd dat het moordmachines zijn en ook tijdens de lessen wel meekrijgen dat je veel kwetsbaarder bent in het verkeer!

uitzonderingen daar gelaten
 
Was net ff aan het speueren voor een rem en koppelingshendel en ik kwam dit tegen
http://www.ebay.com/itm/Pro-Clutch-...68?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4aac53d240 Is het wat? Want de kwaliteit is zo altijd moelijk te beoordelen. Want op ebay kom ik setjes tegen van 20 usd maar ook van 60 usd.

Hey heb ik ook besteld maar zijn prima dingen ik had ze van de verkoper the 2 wheels ofzo martinq heeft ze ook fijne hendels super mooi geleverd vind t bizar dat t nog kan voor dat geld betaalde 30 eu.
hihihi
oudelul modus [aan]

Waar het om gaat is dat je je koppie erbij houd. Wat ik wel mis bij de jongere rijder is dat ze meteen verwend zijn met strak sturende fietsen met een hoop vermogen en dat vanzelfsprekend vinden.
De eerste versie R1 is nu ca 14 jaar oud. Toen ik pas mijn rijbewijs had en je kocht een oud fietsie van 14 jaar oud om mee te beginnen zat je tot ca 1/2 jaren 80. Dan kocht je misschien een GPztje en had je <100pk en +200kg met een rubber frame en 2 zuiger remklauwen als beste. Dat was al spannend om 140 te rijden met het gezwabber en mega lange remweg....Het respect voor de R1 is daarom extra groot.

Dus met gezond verstand win je een hoop

oudelul modus [uit]

je hebt zeker ergens gelijk, maar ook weer niet. Als het je droom is om een R1 te rijden, dan vind ik dat je die na kan leven als je de mogelijkheid hebt! Ik vind het vermogen van mijn R1 redelijk vanzelfsprekend, omdat ik hiervoor ook een R1 uit 2004 reed. Daarvoor reed ik een 2001 R6. Maar respect voor mijn R1 heb ik echt wel ;)

EDIT: ben zelf 23 ;) toen ik 21 was kocht me r6 en vlak voordat ik 22 werd me r1.


Ik had op me 17de een 20 kw schakel brommer dus voelde mezelf te goed voor 25 kw :X .
Had op me 17de tot me 19de een srad 600 en vanaf 19de een r1.
Maar merk toch dat t fijne rijden beter geleerd werd op een 600tje.

Igg bijna van me 25 kw periode af *O*
 
Hey beste mensen,
Lang geleden.

Ik had een vraag waar jullie denk ik wel op kunnen antwoorden.
Ik heb een zwarte yamaha R1 uit 2002 met wit.
Ik wil wheel striping gaan toevoegen, en eventueel wat kleur accenten.
Wat zouden volgens jullie het best bij passen? ( rood, wit, blauw? )
Zelf dacht ik aan rood, maar dacht ik vraag om jullie mening!

Alvast bedankt !
Groetjes[afbeelding]


wit :Y
 
:W
Navond,

Ook even niet meer geweest..
Samengevat.

# Erg druk geweest met film producties
# wegens crisis ontslagen
# onderhandelingen gestart
# maximale eruit gehaald
# druk met solliciteren
# na 1e gesprek aangenomen


Moraal van et verhaal?

Ik heb in ruim 1 maand: mn baan verloren, heeeeel veel apparatuur mee gekregen van mn vorige werkgever, een bonus om een nieuwe R1 te kopen, en een nieuwe baan die meer betaald.

En,... het word weer zomer, dus meeten :)


effe schrikken, maar het loopt goed af :}
 
Hallo R1 rijders, ik overweeg een R1 uit 2001 met 23000km op de teller aan te schaffen, alleen vraag ik me af of er bepaalde "kwaaltjes" zijn waar ik eventueel extra op zou kunnen letten, graag zou ik van jullie als ervarings deskundigen horen of er bekende gebreken zijn waar op gelet moet worden.

Alvast heel erg bedankt,
Groeten Erik
 
Laatst bewerkt:
Goed stationair lopen (ivm lage compressie en scheuren in cils) niet te bang voor zijn kleine kans dat ie dit heeft.
Heeft ie over het hele gebied power (exup klep die goed werkt)
Schiet ie niet door zn 2 bij volgas.
En ze mogen best rauw klinken uit het blok maar niet te erg getik
verder even kijken naar t balhoofd maar kan met die km stand niet slecht zijn allemaal.
Een r1 met zon km stand kan niet veel hebben.
Goede testrit maken
 
Hey heb ik ook besteld maar zijn prima dingen ik had ze van de verkoper the 2 wheels ofzo martinq heeft ze ook fijne hendels super mooi geleverd vind t bizar dat t nog kan voor dat geld betaalde 30 eu.Ik had op me 17de een 20 kw schakel brommer dus voelde mezelf te goed voor 25 kw :X .
Had op me 17de tot me 19de een srad 600 en vanaf 19de een r1.
Maar merk toch dat t fijne rijden beter geleerd werd op een 600tje.

Igg bijna van me 25 kw periode af *O*
Ik ben begonnen op een 400cc fietsje. Op kenteken keurig op 25kW, maar begrenzing was eruit. Niet dat het zo'n enorm pk beest was, maar het was wel prettig. Kon op de snelweg tenminste enigszins meedoen
 
Hey heren en dames als die aanwezig zijn.

Ik ben een beetje aan het kloten maar ik heb dus een yamaha R1 2002 / 2003
Ik zit een beetje rond te kijken maar kan nergens angel eyes / demon eyes vinden voor dit model.
Iemand ideeën ? sites?
 
Weet iemand hoeveel achterwiel pk's je ongeveer hebt als je een R1 2008 met akra en catvervanger hebt?

wil em over 2 maandjes ofzow op de bank zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Hey heren en dames als die aanwezig zijn.

Ik ben een beetje aan het kloten maar ik heb dus een yamaha R1 2002 / 2003
Ik zit een beetje rond te kijken maar kan nergens angel eyes / demon eyes vinden voor dit model.
Iemand ideeën ? sites?

jazeker, voor ong 150-200 euro inclusief installatie. Is in de buurt van Almere (word door surinaamse jongens gedaan) hebben zelf hayabusa's en gsxr1000 met verlengde achterbrug en angel eyes. Zag ze op de motorbeurs, toffe kerels.

www.customsportbikes.nl
 
Morguh, welkom terug Ronnie *O*


Thnx, eigenlijk nooit weg hoor...tis alleen ff wat minder *O*


Welkom iedereen of herwelkomd iedereen :P

Tymen, tymen tymen! Das niet zo slim :+ , Is mij ook al eens gebeurd :P

Donderdag gaan de hechtingen eruit en het verband en alles.. en aangezien het buigen en strekken van de vinger redelijk tot goed gaat (boven verwachting eigenlijk), hoop ik stiekem volgende week nog minimaal 1 keer mijn schatje te laten brullen.. :Y :o

Das best rap of niet? het zag er goed gebroken uit.
goede vooruitzichten dus *O*




Navond :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan