Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Mannen, ik heb jullie helaas verlaten, een R1 2009 + wordt hem niet helaas.
Heb al in 5 minuten last van mijn polsen.

Het nu dit geworden

MV Agusta F4 1000 R312 1+1

Mooie fiets! Veel plezier ermee


Maar is de zithouding op een MV nou zoveel anders dan op een R1 dat je op de MV geen last hebt van je polsen en op een R1 in 5 min?

Die vraag kwam ook bij mij op. Ik heb wel 's op een MV gezeten en had niet 't idee dat dat nou zo anders zat dan een R1. Ik heb er nooit op gereden, dus een echt vergelijk heb ik niet.


Trouwens, raar verhaal van die 26/40 R1. Hopen dat de verzekering al aan de vorige eigenaar heeft uitgekeerd. Er zit in ieder geval wel een luchtje aan...
 
dat kan ook, dat ie is terug gevonden, verzekering heeft al uitgekeerd, en de verzekering heeft de motor doorverkocht.

Ja, dat zou ook nog kunnen, maar ik kreeg nou niet direct het idee dat de motor al ooit was teruggevonden. :?
 
Ik maak trouwens ook weer wat mee... :? :?

Zoals jullie misschien al weten ben ik weer op zoek naar een 2008 R1.
Nu staan er twee van die exemplaren op MP. De ene is nr 1 van 40, de andere is nr 26 van 40.
De eerste heeft 12.800 gelopen, de andere 9100.
Met beide verkopers inmiddels contact gehad, maar voorkeur gaat uit naar de eerste (1 van 40).

Nu ga ik gister eens googelen op de 10th anniversary edition van yamaha.
Gewoon om eens te kijken hoe en wat, en om me een beetje in te lezen over het model.
Kom ik op deze link uit: http://www.forum.yzfr-club.nl/viewtopic.php?f=1&t=5802

Wat blijkt... De motor met 9100km op marktplaats is nr 26 van 40!! |( :(
http://link.marktplaats.nl/m794423938

Ik weet in ieder geval wel aan welke fiets ik mijn handen NIET ga branden!
Desbetreffende personen binnen de YZF-Club zijn inmiddels ingelicht en het was al bekend!

Mensen kunnen gvd niet met hun poten van andermans spullen afblijven! |( |( :(
Ik heb een mailtje van de verkoper, motor schijnt nieuw verkocht te zijn bij motoport en niemand snapt dat er 2x een nr 26 is. Yamaha nl schijnt ook bevestigd te hebben dat deze van MP bij motoport verkocht is. Het kenteken heeft ie ook doorgegeven en de mogelijkheid om alles te laten controleren. Hij geeft ook aan de andere eigenaar van de gestolen nr 26 niet te kunnen bereiken. Apart verhaal op zich :) en ben wel benieuwd hoe het allemaal zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mailtje van de verkoper, motor schijnt nieuw verkocht te zijn bij motoport en niemand snapt dat er 2x een nr 26 is. Yamaha nl schijnt ook bevestigd te hebben dat deze van MP bij motoport verkocht is. Het kenteken heeft ie ook doorgegeven en de mogelijkheid om alles te laten controleren. Hij geeft ook aan de andere eigenaar van de gestolen nr 26 niet te kunnen bereiken. Apart verhaal op zich :) en ben wel benieuwd hoe het allemaal zit.

verhaal wordt steeds leuker :P
 
Keuring stelt niet zo veel voor. Ze kijken even naar de aanwezigheid van een DB-killer, de staat van je banden en testen even je kill-switch. Binnen 10 seconden ben je goedgekeurd :)

Qua geluid zijn ze wel streng. 1x overschrijding is van de baan gehaald + waarschuwing, 2e x overschrijding is definitief van de baan gehaald voor die dag.
Kill switch? Kan me niet herinneren dat ze die ooit hebben getest en kom er minimaal eens per jaar. Ze kijken naar banden, uitlaat, remblokken en ze voelen even aan de remmen of er druk is.

Geluid is streng ja, maar daar geven ze uitleg over. Aan goede kant van de baan rijden en als je binnen bepaalde afstand van nog iemand rijdt, is meting niet geldig. Zelf nooit problemen gehad, originele demper met k&n filter.
 
Laatst bewerkt:
Kill switch? Kan me niet herinneren dat ze die ooit hebben getest en kom er minimaal eens per jaar. Ze kijken naar banden, uitlaat, remblokken en ze voelen even aan de remmen of er druk is.

Geluid is streng ja, maar daar geven ze uitleg over. Aan goede kant van de baan rijden en als je binnen bepaalde afstand van nog iemand rijdt, is meting niet geldig. Zelf nooit problemen gehad, originele demper met k&n filter.

Ok, thnx voor jullie reacties.

Ik ga het zondag wel mee maken, ben erg benieuwd O-)

Heb er zin aan })

(Btw, topic is bijna vol! Rene?)
 
Laatst bewerkt:
Idd! Wazig verhaal! :/

Verhaal huidige verkoper:
Goedemiddag
Alles is 100% in orde
Het klopt dat er in 2010 sept in den haag een r1 annerversery model 26/40 is gestolen en deze motor is ook nr 26/40 ik kwam hier achter 3 dagen nadat ik hem te koop had gezet.
Na een heleberg gemail en gebel is duidelijk geworden dat de motor die in den haag is gestolen een originele annerversery 26/40 is en die ik in mijn beZit heb ook,dit is bevestigt worden door de importeur van Yamaha hij heeft bij chassis nummers nagekeken en is tot die conclusie gekomen hij begreep alleen niet hoe het mogelijk was dat er 2 keer dezelfde in nl was
We hebben geprobeerd in contact te komen met de eigenaar in den haag maar dat is niet gelukt
Deze motor die te koop staat is in bezit sinds 2008 en nooit van naam geweest hier is ook een bewijs van die ik bij moto port echt hebben op laten maken
U heeft de mogelijk om de motor compleet te laten na kijken als u denkt dat er iets niet klopt
Deze kosten zijn dan wel voor u

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd mocht u interesse hebben kunnen we een afspraak maken en zal ik u overleggen naar wat u vraagt

Mvg R.J.C Bemiddeling

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 17 apr. 2014 om 12:20 heeft "via Marktplaats" <a.1q7rzs472iiq2@mail.marktplaats.nl> het volgende geschreven:

Er is serieus interesse mits alles klopt.
Op 17 apr. 2014 10:54 schreef "R.J.C Bemiddeling via Marktplaats" <b.2zms7edwgrge0@mail.marktplaats.nl>:
Goedemorgen
Als u serieus geïnteresseerd ben
Zal ik u nader toe lichten

Mvg R.J.C Bemiddeling

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 17 apr. 2014 om 10:53 heeft " via Marktplaats" <a.1q7rzs472iiq2@mail.marktplaats.nl> het volgende geschreven:

Hmmm apart, nr 26 had oorspronkelijk het kenteken MT-FJ-90 en is in september 2010 gestolen, laatste 4 cijfers van het chassisnummer zijn 2255.
Ik vraag me nu af wat er aan de hand is.

Op 17 apr. 2014 08:50 schreef "R.J.C Bemiddeling via Marktplaats" <b.2zms7edwgrge0@mail.marktplaats.nl>:
Goedemorgen
Kenteken is ms-vh-24
Mvg R.J.C Bemiddeling

Verstuurd vanaf mijn iPhone
 
Ik heb een mailtje van de verkoper, motor schijnt nieuw verkocht te zijn bij motoport en niemand snapt dat er 2x een nr 26 is. Yamaha nl schijnt ook bevestigd te hebben dat deze van MP bij motoport verkocht is. Het kenteken heeft ie ook doorgegeven en de mogelijkheid om alles te laten controleren. Hij geeft ook aan de andere eigenaar van de gestolen nr 26 niet te kunnen bereiken. Apart verhaal op zich :) en ben wel benieuwd hoe het allemaal zit.

Natuurlijk... Twee keer nr 26... |(
Ik was (met nadruk 'was') echt geintresseerd in deze R1. Maar ik ga er mijn handen echt niet aan branden! :N

En hoezo kun je die eigenaar niet bereiken? Ik had hem in een halve dag te pakken? |(
Maar goed, het verdere werk laat ik over aan anderen. Het zou me trouwens niks verbazen als er helemaal niks werd gedaan met deze info... Zo zit nederland namelijk in elkaar. Verzekeringsgeld is uitgekeerd, zaak afgedaan. |( |(
 
Verhaal huidige verkoper:
Goedemiddag
Alles is 100% in orde
Het klopt dat er in 2010 sept in den haag een r1 annerversery model 26/40 is gestolen en deze motor is ook nr 26/40 ik kwam hier achter 3 dagen nadat ik hem te koop had gezet.
Na een heleberg gemail en gebel is duidelijk geworden dat de motor die in den haag is gestolen een originele annerversery 26/40 is en die ik in mijn beZit heb ook,dit is bevestigt worden door de importeur van Yamaha hij heeft bij chassis nummers nagekeken en is tot die conclusie gekomen hij begreep alleen niet hoe het mogelijk was dat er 2 keer dezelfde in nl was
We hebben geprobeerd in contact te komen met de eigenaar in den haag maar dat is niet gelukt
Deze motor die te koop staat is in bezit sinds 2008 en nooit van naam geweest hier is ook een bewijs van die ik bij moto port echt hebben op laten maken
U heeft de mogelijk om de motor compleet te laten na kijken als u denkt dat er iets niet klopt
Deze kosten zijn dan wel voor u

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd mocht u interesse hebben kunnen we een afspraak maken en zal ik u overleggen naar wat u vraagt

Mvg R.J.C Bemiddeling

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 17 apr. 2014 om 12:20 heeft "via Marktplaats" <a.1q7rzs472iiq2@mail.marktplaats.nl> het volgende geschreven:

Er is serieus interesse mits alles klopt.
Op 17 apr. 2014 10:54 schreef "R.J.C Bemiddeling via Marktplaats" <b.2zms7edwgrge0@mail.marktplaats.nl>:
Goedemorgen
Als u serieus geïnteresseerd ben
Zal ik u nader toe lichten

Mvg R.J.C Bemiddeling

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 17 apr. 2014 om 10:53 heeft " via Marktplaats" <a.1q7rzs472iiq2@mail.marktplaats.nl> het volgende geschreven:

Hmmm apart, nr 26 had oorspronkelijk het kenteken MT-FJ-90 en is in september 2010 gestolen, laatste 4 cijfers van het chassisnummer zijn 2255.
Ik vraag me nu af wat er aan de hand is.

Op 17 apr. 2014 08:50 schreef "R.J.C Bemiddeling via Marktplaats" <b.2zms7edwgrge0@mail.marktplaats.nl>:
Goedemorgen
Kenteken is ms-vh-24
Mvg R.J.C Bemiddeling

Verstuurd vanaf mijn iPhone


Ja, blijft wazig verhaal.
Ik heb geen zin om me erin te verdiepen. Als er daadwerkelijk twee nr26's zijn geleverd door yamaha nederland zou ik dat echt belachelijk slordig vinden! :X

Verhaal dat alle kosten van onderzoek voor eventuele koper zijn vind ik ook niet echt kunnen. Jij verkoopt een (op zijn minst) dubieuze motor. Toon dan ook ook aan dat hij 'legit' is. :Y

Volgende week bij nr1/40 kijken. Stukje goedkoper ook en een stuk completer dan de nr 26/40. *O* *O*

Bij een goede technische staat gaat het hem echt wel worden :Y :Y :} :]
 
Natuurlijk... Twee keer nr 26... |(
Ik was (met nadruk 'was') echt geintresseerd in deze R1. Maar ik ga er mijn handen echt niet aan branden! :N

En hoezo kun je die eigenaar niet bereiken? Ik had hem in een halve dag te pakken? |(
Maar goed, het verdere werk laat ik over aan anderen. Het zou me trouwens niks verbazen als er helemaal niks werd gedaan met deze info... Zo zit nederland namelijk in elkaar. Verzekeringsgeld is uitgekeerd, zaak afgedaan. |( |(

Ik zou 'm ook niet meer willen. :N
Vaag verhaal.
 
Weer een vraagje. Volgend weekend mijn eerste circuit ervaring. Halen jullie je spiegels eraf (als je natuurlijk een straatfiets gebruikt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan