Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Hoi,

Mijn koppelingsplaten zijn versleten! Ik heb wat zitten youtube leren en dat ga ik zelf doen. Ziet er vrijsimpel uit.

Waar kopen jullie zo'n kit online?
 
Hoi,

Mijn koppelingsplaten zijn versleten! Ik heb wat zitten youtube leren en dat ga ik zelf doen. Ziet er vrijsimpel uit.

Waar kopen jullie zo'n kit online?

Koop vaak bij MLM parts.

Het is inderdaad vrij simpel zelf te doen. Waar je vooral op moet letten is de platen in de goede volgorde plaatsen en draai de koppelingsveren na afloop niet te strak aan :)

O, en denk voor de zekerheid aan een nieuwe pakking voor je koppelingsdeksel.

:t
 
gewoon voor 1000,- een cbr600f kopen ( circuitklaar ) en daar eerst lekker op knallen.


Mee eens. Zeker als je begint ben je ook al gauw eenzelfde bedrag kwijt voor alle andere dingen die je er voor nodig hebt (paddock stands, bandenwarmers, banden, etc etc).

Met een 600 of 750 wordt je iets meer gedwongen om de winst uit je rijstijl te halen. Met een 1000 compenseer je al gauw met vermogen. Dus als je goed wilt leren rijden kan je m.i. beter op een lichte fiets beginnen. Als dat je niet zoveel boeit, kan je net zo goed op een 1000 gaan genieten van elke keer afgeschoten te worden op de rechte stukken :)
 
Koop vaak bij MLM parts.

Het is inderdaad vrij simpel zelf te doen. Waar je vooral op moet letten is de platen in de goede volgorde plaatsen en draai de koppelingsveren na afloop niet te strak aan :)

O, en denk voor de zekerheid aan een nieuwe pakking voor je koppelingsdeksel.

:t


Ik zit nu op dit bij MLM:
EBC Koppelingsplaten en Veren Race € 125,00
SKU SRC093

Athena Koppelingsdeksel pakking € 10,50
SKU S410485008102

Geleerd van youtube: De platen een nacht laten weken in olie die ook de motor weer in gaat. Gebruik maken van een momentsleutel. En nog wat logische dingen.
 
Top, moet goed komen :)


Overigens hoef je de veren niet persé te vervangen. Ik zou dat alleen doen als ze buiten de tolerantie vallen of je niet tevreden bent met de huidige veren.
 
we gaan alweer richting de 50.000
en nog steeds verlieft erop :)

alleen de laser begint me een beetje te vervelen..
net zoals de kleurstelling van de wielen.

plannen dus
# mono seat. want vriendin durft niet achterop hoe zou dat toch komen :X
# andere demper
# velgen andere kleur weet alleen nog niet welke
# hotboddies underseat. had er 1 van een 2001 gekocht maar die past dus niet
passen de kontkappen van een R1 2001 ook om een 1998 ? of andere schroefgaten ? want anders gaat die de verkoop in :z

n08shi7ijyk.jpg


2kut80jaf1f.jpg


f0nrow.jpg
 
Laatst bewerkt:
we gaan alweer richting de 50.000
en nog steeds verlieft erop :)

alleen de laser begint me een beetje te vervelen..
net zoals de kleurstelling van de wielen.

plannen dus
# mono seat. want vriendin durft niet achterop hoe zou dat toch komen :X
# andere demper
# velgen andere kleur weet alleen nog niet welke
# hotboddies underseat. had er 1 van een 2001 gekocht maar die past dus niet
passen de kontkappen van een R1 2001 ook om een 1998 ? of andere schroefgaten ? want anders gaat die de verkoop in :z

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Zo'n OER R1 is gewoon dik!

Ik zou als eerst de rem en koppelingshendel vervangen.
 
we gaan alweer richting de 50.000
en nog steeds verlieft erop :)

alleen de laser begint me een beetje te vervelen..
net zoals de kleurstelling van de wielen.

plannen dus
# mono seat. want vriendin durft niet achterop hoe zou dat toch komen :X
# andere demper
# velgen andere kleur weet alleen nog niet welke
# hotboddies underseat. had er 1 van een 2001 gekocht maar die past dus niet
passen de kontkappen van een R1 2001 ook om een 1998 ? of andere schroefgaten ? want anders gaat die de verkoop in :z

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi man :)
 
iemand bekend met photo shop ??
& de velgen een andere kleur kan maken ?

de 3 pijlen zwart.
en de rand chroom
( dit in verband met kleur wijziging motor )

of in het wit. ben daar ook wel benieuwd naar :9

b2kuy0ppa8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik niet, maar er is een topic ergens op dit forum waar juist mensen zitten die dit wel kunnen.
 
Zonde om dat te doen. Hij is nu nog mooi origineel, overspuiten betekent geld uitgeven om je motor minder waard te maken.


de lak van de velgen hebben ze beste tijd wel gehad
daarnaast komt er ook een andere kleur kappenset op wat niet match met de wielen. :P
 
de lak van de velgen hebben ze beste tijd wel gehad
daarnaast komt er ook een andere kleur kappenset op wat niet match met de wielen. :P
velgen bbs goud spuiten of coaten. past bij alle kleuren. mijn 2004 r1 ga ik volgend jaar kappen zwart met matzwart spuiten en velgen bbs goud coaten. dikk
 
Geen idee, maar lijkt mij altijd een goede deal. Die originele dempers raak je vrijwel niet kwijt.
 
Ja hulp nodig,

Mijn koppeling slipte door en dacht even frictie platen vervangen en klaar, maar helaas kwamen er losse stukken ijzer uit de hub vallen wat achter de klinknagels hoort. De hele basket zit los, en langs de tanden zitten diepe groeven. Kortom alles moet vervangen worden.

Ik heb een YZF R1 2007, de koppeling wordt alleen gebruikt in model R1 2007-2008, vrij exotisch dus en ik kan dat model niet vinden op MP of Ebay. De koppeling in model 2006 vind je terug in 34 andere modellen van Yamaha de koppeling van 2007 in 2, dammm :-)

Weet iemand wellicht een adres waar ik dit soort meuk 2de hands kan kopen anders dan Marktplaats en Ebay?
 
Terug
Bovenaan Onderaan