Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Ik zal mij trouwens nog even voorstellen gezien ik dat nog niet had gedaan :$
Mijn naam is Duco en ik kom uit Aalten.
Ik lees al een tijdje mee op MF en heb ook maar eens een keer een account gemaakt!

Sinds januari 2018 rijdt ik een RN22, wat een fantastische machine!*O*




Mod list:
Akraprovic slip-on + katvervanger
K&N Sportfilter
Quickshifter
Ecu remap
LSL clipons
Barracuda handvatten
Barracuda bobbins
Barracuda stuurgewichten
verstelbare hendels
Verhoogde donkere kuipruit
andere kentekenplaathouder
Xenon 6000K


Welkom!!!
 
Meer uit nieuwsgierigheid naar de duurzaamheid van de motor. Hoeveel km staat er inmiddels op (je 2008 racer)?
km zit er niet meer op ( althans hij geeft alleen de toerenteller aan, vanwege uitschakeling op de yecboom) maar er stond toen ongeveer 12500km op dus nu iets van 13500 om en nabij.

en op mijn straat R1 (2004) nu iets van 95000 😃😃 and counting....
 
km zit er niet meer op ( althans hij geeft alleen de toerenteller aan, vanwege uitschakeling op de yecboom) maar er stond toen ongeveer 12500km op dus nu iets van 13500 om en nabij.

en op mijn straat R1 (2004) nu iets van 95000 😃😃 and counting....

Oh dus best heel duurzaam:}
....Ik had met mijn 2004 dat de krukas lagers slecht werden bij 37000 (gekocht met 29000). Bij mij netjes warm gereden en gewone toerritjes maar weet niet wat ervoor is gebeurt. Wel dat die bij de Yamaha dealer was onderhouden vanaf 2005.

Nu dus een 2008 met 17000 en hopen dat ie heel veel langer meegaat. Ik doe er nu maar volsyntheet in (ik gebruikte altijd motul halfsysntheet) maar dat is waarschijnlijk ook iets voor tussen mijn oren. :+
 
Ik heb zelf een 2008 RN19 en ik twijfel om de gouden stikkers te vervangen door iets met rood omdat ik rood mooier vind......maar hor wel meer mensen zeggen dat zwart goud m wel staat dus nu twijfel.....

Als jij het mooier vind? Lekker belangrijk wat de rest denkt toch?

Persoonlijk vind ik wel dat de modellen 2008 vaak zwart/rood te zien zijn..
 
Als jij het mooier vind? Lekker belangrijk wat de rest denkt toch?

Dat is ook zo. Rood vind ik iets mooier. Aan de andere kant vind ik het ergens ook wel zonde om de originele stickers er af te pulken ook al is het een fiets van 10 jaar oud. En ik weet niet of je dan de plekken ziet waar de stickers hebben gezeten. Enige verkleuring van de lak na 10 jaar is niet vreemd toch?

Ik heb de motor zo gekocht en het lijkt wel of de vorige eigenaar ook zat te twijfelen tussen rood en goud :). waarbij mijn idee dus is om de stikkers te vervangen. "Yamaha" op de onderkuip in rood en het logo op de kuip alleen de buitenlijn in rood (holle letters dus)


20180825_174901.jpg




Persoonlijk vind ik wel dat de modellen 2008 vaak zwart/rood te zien zijn..
De R6 uit die tijd was wel met rood. De zwarte R1's hebben standaard goud.
 
Ik zal mij trouwens nog even voorstellen gezien ik dat nog niet had gedaan :$
Mijn naam is Duco en ik kom uit Aalten.
Ik lees al een tijdje mee op MF en heb ook maar eens een keer een account gemaakt!

Sinds januari 2018 rijdt ik een RN22, wat een fantastische machine!*O*




Mod list:
Akraprovic slip-on + katvervanger
K&N Sportfilter
Quickshifter
Ecu remap
LSL clipons
Barracuda handvatten
Barracuda bobbins
Barracuda stuurgewichten
verstelbare hendels
Verhoogde donkere kuipruit
andere kentekenplaathouder
Xenon 6000K
 
@ Duco; dat ziet er goed uit jouw RN 22 VET !
Met de clipons geen gedoe gehad met kabels te kort ?
Koppelingskabel, elektra, remleiding ?
👍
 
Dat is ook zo. Rood vind ik iets mooier. Aan de andere kant vind ik het ergens ook wel zonde om de originele stickers er af te pulken ook al is het een fiets van 10 jaar oud. En ik weet niet of je dan de plekken ziet waar de stickers hebben gezeten. Enige verkleuring van de lak na 10 jaar is niet vreemd toch?

Ik heb de motor zo gekocht en het lijkt wel of de vorige eigenaar ook zat te twijfelen tussen rood en goud :). waarbij mijn idee dus is om de stikkers te vervangen. "Yamaha" op de onderkuip in rood en het logo op de kuip alleen de buitenlijn in rood (holle letters dus)


Bekijk bijlage 1337019





De R6 uit die tijd was wel met rood. De zwarte R1's hebben standaard goud.
check de motor van Michael Rutter maar.

Is weliswaar een s1000rr, maar die is ook zwart met goud en rood, ik vind heel vet!
 
Oh dus best heel duurzaam:}
....Ik had met mijn 2004 dat de krukas lagers slecht werden bij 37000 (gekocht met 29000). Bij mij netjes warm gereden en gewone toerritjes maar weet niet wat ervoor is gebeurt. Wel dat die bij de Yamaha dealer was onderhouden vanaf 2005.

Nu dus een 2008 met 17000 en hopen dat ie heel veel langer meegaat. Ik doe er nu maar volsyntheet in (ik gebruikte altijd motul halfsysntheet) maar dat is waarschijnlijk ook iets voor tussen mijn oren. :+
Vol syntheet is goed hoor :Y

en de 2007/8 is ge update en daar hoor je minder over dan het vorige model.

De rotor van de dynamo is vanaf 2006 verbeterd, helaas gebeurde het bij mijn 2004 dat die stuk ging, gelukkig via bevriende yamaha man kunnen aanschaffen voor een normaal bedrag.
 
Vol syntheet is goed hoor :Y

en de 2007/8 is ge update en daar hoor je minder over dan het vorige model.

De rotor van de dynamo is vanaf 2006 verbeterd, helaas gebeurde het bij mijn 2004 dat die stuk ging, gelukkig via bevriende yamaha man kunnen aanschaffen voor een normaal bedrag.

Ik hoop inderdaad dat deze het langer uit gaat houden, ben er blij mee :)
 
check de motor van Michael Rutter maar.

Is weliswaar een s1000rr, maar die is ook zwart met goud en rood, ik vind heel vet!

Net ff wat plaatjes gegoogled maar inderdaad een zwarte motor met rode en gouden accenten past best goed bij elkaar.
Misschien moet ik er meer één geheel van maken qua rode en goud accenten.
 
Laatst bewerkt:
@ Duco; dat ziet er goed uit jouw RN 22 VET !
Met de clipons geen gedoe gehad met kabels te kort ?
Koppelingskabel, elektra, remleiding ?
👍

Ik heb ze zelf niet gemonteerd, zaten er met aankoop al op.
het lijkt mij niet de kabels etc hiervoor verlengt moeten worden.
 
Hallo mannen/dames,

Ik heb een vraagje over een winter klusje wat ik heb. Ik heb eind dit jaar een R1 gekocht uit 2003. De machine heft langere tijd stil gestaan. Ik heb vernomen dat wanneer de motor koud is deze op 3 cilinders loopt. Naarmate je gas geeft en de motor warm(er) is heft hij hier geen last meer van maar het stationair toerental is onrustig. Zou dit aan een bougie liggen of moet ik toch gaan denken aan de EXUP klep/servo.
Wil zo wie zo de motor een grote beurt geven maar zijn er nog specifieke aandachtspunten?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Hielke
 
Hallo mannen/dames,

Ik heb een vraagje over een winter klusje wat ik heb. Ik heb eind dit jaar een R1 gekocht uit 2003. De machine heft langere tijd stil gestaan. Ik heb vernomen dat wanneer de motor koud is deze op 3 cilinders loopt. Naarmate je gas geeft en de motor warm(er) is heft hij hier geen last meer van maar het stationair toerental is onrustig. Zou dit aan een bougie liggen of moet ik toch gaan denken aan de EXUP klep/servo.
Wil zo wie zo de motor een grote beurt geven maar zijn er nog specifieke aandachtspunten?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg Hielke
Beetje late reactie en waarschijnlijk heb je dat al laten verhelpen.

Maar een bobine die niet goed werkt kan ook een issue zijn.
of de TPS sensor is kapoet, maar dan zou die soms moeten afslaan.
 
Dag allen,

Momenteel ben ik bezig met het opbouwen van een beschadigde 2009 R1. De koplamp hiervan was foetsie, dus ik heb onlangs een koplamp en een topkuip van een 2012 R1 gekocht. 't Is een vrij veel voorkomende conversie, dus het is zeer zeker mogelijk om de andere koplamp te laten samenwerken met de rest van de motor. Maar: helaas is de kabelboom ook beschadigd, dus die moet vervangen worden.

M'n vragen zijn nu:

1. Maakt het nog uit van welk jaartal de vervangende kabelboom komt? Is alles tussen 2009 en 2014 goed of moet ik mij bijvoorbeeld alléén richten op 2009-2011 ('t is immers een 2009-model) of 2012-2014 (ondanks het feit dat mijn motor geen traction control heeft en de R1 die - zoals ik begreep - vanaf 2012 kreeg).

2. Uit hoeveel delen bestaat de kabelboom? Gewoon de main harness + gedeelte van de bobines + voorkant voor de teller en de koplamp?
 
Dag allen,

In de tussentijd nog een andere vraag: is het mogelijk een voorpoot te laten uitdeuken? Zie de foto's voor de reden m'n vraag ;)
20190120_174013.jpg
20190120_174035 (1).jpg
 

Bijlagen

  • 20190120_174758.jpg
    20190120_174758.jpg
    110,5 KB · Weergaven: 5
R1 uit '99, kun je hier de rempomp van een R1 uit 2004 op monteren als upgrade?
Of komt dit helemaal niet uit qua vloeistofverplaatsing?
 
Mannen!

Iemand een idee wat aansluitdiameter is van R1 2015 na de voorbochten :)
Kan het niet vinden op het grote web...
 
Ik ben op zoek naar een tweedehands carbon voorspatbord voor mijn R1 uit 2004. Graag via PM als iemand er eentje heeft. ☺
 
Terug
Bovenaan Onderaan