Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Ik ben in de markt voor een rood/witte 1998 R1. Zo origineel mogelijk (dus met blank frame, rode zit/rode duo en originele zwarte velgen). Ander uitlaat, leidingen, ruitje, hendels is geen probleem. Km stand bij voorkeur lager dan 50dkm.
Twaalf jaar terug verkocht ik de mijne... maar heb er altijd spijt van gehad. Ik zag de koper wegrijden en dacht meteen "shit".
Struin mobile/autoscout/marktplaats en ebay af maar nog geen exemplaar gevonden waarvan ik zeg "yes dat wordt hem".
Dus.. mocht je er een weten te staan... laat maar weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar geleden een rood/witte 98-er op de kop kunnen tikken.
Compleet origineel, Nederlands en 38k gelopen. Verkeert in prachtige staat.
Sindsdien is er eigenlijk geen enkele interessante meer voorbij gekomen.
Ze worden zeldzaam...
Die van mij staat lekker te rijpen in de garage.
 
Ik ben in de markt voor een rood/witte 1998 R1. Zo origineel mogelijk (dus met blank frame, rode zit/rode duo en originele zwarte velgen). Ander uitlaat, leidingen, ruitje, hendels is geen probleem. Km stand bij voorkeur lager dan 50dkm.
Twaalf jaar terug verkocht ik de mijne... maar heb er altijd spijt van gehad. Ik zag de koper wegrijden en dacht meteen "shit".
Struin mobile/autoscout/marktplaats en ebay af maar nog geen exemplaar gevonden waarvan ik zeg "yes dat wordt hem".
Dus.. mocht je er een weten te staan... laat maar weten.

@Bikefreak
Km stand is meer dan je vroeg, maar is dit toevallig iets ?
Speurders.nl: yamaha yzf r1 1998 98
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in de markt voor een rood/witte 1998 R1. Zo origineel mogelijk (dus met blank frame, rode zit/rode duo en originele zwarte velgen). Ander uitlaat, leidingen, ruitje, hendels is geen probleem. Km stand bij voorkeur lager dan 50dkm.
Twaalf jaar terug verkocht ik de mijne... maar heb er altijd spijt van gehad. Ik zag de koper wegrijden en dacht meteen "shit".
Struin mobile/autoscout/marktplaats en ebay af maar nog geen exemplaar gevonden waarvan ik zeg "yes dat wordt hem".
Dus.. mocht je er een weten te staan... laat maar weten.


Een uit 1999 op FB.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    65,7 KB · Weergaven: 13
Hey even een vraagje aan de kenners..

Bij motopoort uithoorn staat een R1 uit 2003 te koop. Vraagprijs 4000€ best schappelijk, maar wanneer ik een beetje zoek kom ik ook nette modellen tegen uit 2002 die soms net minder, of iets meer dan 3000€ kosten.

Het antwoord van motopoort.. dat komt omdat 2003 model injectie is en 2002 carbs. Daardoor zijn ze duurder.. klopt dat.

Ik kan namelijk alleen maar vinden dat het 2002-2003 model gelijk zijn op iets met de lampen en noodknipperlichten na.


Weten jullie dit?

De motor Zou voor mijn vrouw zijn op het circuit.

Thnx alvast
 
Hey even een vraagje aan de kenners..

Bij motopoort uithoorn staat een R1 uit 2003 te koop. Vraagprijs 4000€ best schappelijk, maar wanneer ik een beetje zoek kom ik ook nette modellen tegen uit 2002 die soms net minder, of iets meer dan 3000€ kosten.

Het antwoord van motopoort.. dat komt omdat 2003 model injectie is en 2002 carbs. Daardoor zijn ze duurder.. klopt dat.

Ik kan namelijk alleen maar vinden dat het 2002-2003 model gelijk zijn op iets met de lampen en noodknipperlichten na.


Weten jullie dit?

De motor Zou voor mijn vrouw zijn op het circuit.

Thnx alvast

In deze bouwjaren is de staat ook wel bepalend dan alleen het jaar. Kun je dan niet beter al een circuit motor kopen, scheelt een hoop werk.

2018 R1 History 1998–2017 | Suzuka 8 Hours Special Website | Yamaha Motor Co., Ltd.

Yamaha YZF-R1 - Wikipedia

Als ik het zo lees had de 2002 ook al EFI. Wat bij die motorport nog wel eens kan zijn is dat ze lukraak het kentekenjaar als bouwjaar hanteren ipv modeljaar als het een overjarig model is geweest. Tenzij je m in komt ruilen dan is het modeljaar opeens weer van toepassing.
Dus die 2002 kan ook een model 2001 zijn.

(ik heb zelf ook een 2008 model die pas in 2009 op kenteken is gezet. Het verschil tussen een model 08 en 09 is vrij groot)
 
In deze bouwjaren is de staat ook wel bepalend dan alleen het jaar. Kun je dan niet beter al een circuit motor kopen, scheelt een hoop werk.

2018 R1 History 1998–2017 | Suzuka 8 Hours Special Website | Yamaha Motor Co., Ltd.

Yamaha YZF-R1 - Wikipedia

Als ik het zo lees had de 2002 ook al EFI. Wat bij die motorport nog wel eens kan zijn is dat ze lukraak het kentekenjaar als bouwjaar hanteren ipv modeljaar als het een overjarig model is geweest. Tenzij je m in komt ruilen dan is het modeljaar opeens weer van toepassing.
Dus die 2002 kan ook een model 2001 zijn.

(ik heb zelf ook een 2008 model die pas in 2009 op kenteken is gezet. Het verschil tussen een model 08 en 09 is vrij groot)
Klopt, zal nog eens wat verder uitzoeken.

Ze wilt graag een straatlegale motor zodat ze ook bijvoorbeeld op lelystad kan rijden. En evt op de motor naar t circuit toe.
 
Weet niemand dit ??

Ik heb er 1 op mijn fiets, maar kan de maat niet meer terugvinden in mijn bestelhistorie. Ik ben er toen met google uitgekomen, dat moet jou ook lukken :p als je zoekt welke banjomaat in de achterremcilinder gaat kom je er wel achter denk ik.
 
Ik heb er 1 op mijn fiets, maar kan de maat niet meer terugvinden in mijn bestelhistorie. Ik ben er toen met google uitgekomen, dat moet jou ook lukken :p als je zoekt welke banjomaat in de achterremcilinder gaat kom je er wel achter denk ik.


Ik krijg juist wisselende conclusies via google .... :') (en alieexpres vind ik dan wat onbetrouwbaar qua info)

Van een amerikaans R1 forum:
Brembos use m10 x 1.00 banjos. OEM uses the m10 x 1.25.

Maar er zit een OEM brembo op? (wel een cheapo zwarte versie)



Of hier, selecteer het juiste model motor, worden beide maten aangegeven...._O-

Knipsel.JPG





Ik vrees dat ik eerst moet demonteren.....
 
op de originele remcilinder is het m10x1,25

voorbeeld

deze site heeft de originele boutjes, maar dan van titanium


Dank je wel!

Ik vond dit ook al ergens:

  • 1.25 Pitch: All modern Honda, Kawasaki, Triumph, Yamaha 2002 & up and Suzuki 2003 & up (SV & GSXR1000) 04+ (all other).
  • 1.00 Pitch: All modern Aprilia, Ducati, Yamaha up to 2002 and Suzuki up to 02 (most) & 2003 only GSXR600/750
 
Hey even een vraagje aan de kenners..

Bij motopoort uithoorn staat een R1 uit 2003 te koop. Vraagprijs 4000€ best schappelijk, maar wanneer ik een beetje zoek kom ik ook nette modellen tegen uit 2002 die soms net minder, of iets meer dan 3000€ kosten.

Het antwoord van motopoort.. dat komt omdat 2003 model injectie is en 2002 carbs. Daardoor zijn ze duurder.. klopt dat.

Ik kan namelijk alleen maar vinden dat het 2002-2003 model gelijk zijn op iets met de lampen en noodknipperlichten na.


Weten jullie dit?

De motor Zou voor mijn vrouw zijn op het circuit.

Thnx alvast
2002 en 2003 is hetzelfde model.
ennuh voor 4 k heb je een 2004 😂 tenzij je bij een motorzaak wilt kopen dan ben je iets meer kwijt, maar 4000 voor een 2003 vind ik prijzig, maar goed Motoport moet ook iets verdienen.
Maar persoonlijk zou ik lekker verder zoeken.
En zoveel betekend een garantie van 3/6 maanden erbij ook niet, al ben je als koper altijd beter beschermd dan een motorzaak. ( zelf van dichtbij meegemaakt in een motorzaak waar ik werkte in Aalsmeer ).
 
Ligt eraan of de lamp aan of uit is als je hem eruit trekt... ;).


Gelukkig wel...Als ie uit stond dan had ik een gevalletje "ff apeldoorn bellen" :+

Nee, dus als de lamp aan stond. Na het rijden. Ik zag wat stof aan de binnenkant dus wilde ff kijken of ik iets kon gaan doen met een stofzuiger en daar dan ff provisorisch een slangetje aan vast maken. Dat lampje is dus echt heet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan