Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Bijlagen

  • 02-R1.3.jpg
    02-R1.3.jpg
    124,6 KB · Weergaven: 10
Kan ook een aftermarket kuipset van US $439.99 zijn...
Het belangrijkste is dat ik het mooi vindt en dat het technisch goed is denk ik dan.
 
Pcies !
Ik heb trouwens mijn lak stift Lava Red binnen en hiermee wat plekjes bij gestipt, prima match !!
Wel duur zo´n klein lak stiftje met een blanke lak stift er bij voor € 27,69, maar ja dan ziet de motor er wel weer prima uit !
 
Weet hier iemand toevallig of een 99 benzinetank R1 past op mijn 2003 R1.
Heb een kuipsetje voor circuit op het hoog, en verkoper geeft aan dat het van 98 tot 2002 past. Heb al wel gezien dat de tank een ander model is dan ik nu standaard heb.
 
Iemand hier ervaring met een R1 met een superbike stuur of Helibars? Gebruik de fiets veelal voor woon-werk verkeer en zou het stuur graag hoger willen.

Heb een stuur kit gevonden waar bij staat dat de kuip aangepast dient te worden maar niet hoe, waar of hoe het er uit komt te zien. Helibars kom ik enkel tegen bij US aanbieders?
 
Iemand hier ervaring met een R1 met een superbike stuur of Helibars? Gebruik de fiets veelal voor woon-werk verkeer en zou het stuur graag hoger willen.

Heb een stuur kit gevonden waar bij staat dat de kuip aangepast dient te worden maar niet hoe, waar of hoe het er uit komt te zien. Helibars kom ik enkel tegen bij US aanbieders?

Die helibars doen wel iets maar ook niet veel in hoogte (wel op het uiteinde). Het is meer dat ie rechter komt te staan.
  • 1 5/8" (41mm) Taller**
  • 1" (25mm) Rearward**
  • 3/4" (19mm) Wider**
Tja of dat $350 waard is?.........Na een tijdje ben je het ook weer gewend en vind je dit misschien nog steeds te sportief (Het word geen toermotor of een Fazer). Blijkbaar zie je ze daarom hier niet
Amerikanen geven ook een hoop geld uit voor een messenset of een shakemixer (als ik Telsel mag geloven)



helibars-yamaha-r1-07-edited__97633_zoom.jpg




Eerlijk gezegd heb je misschien dan de verkeerde motor gekocht voor je doel. Kun je beter een FZ1 pakken (zelfde blok met minder PK's )
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met een R1 met een superbike stuur of Helibars? Gebruik de fiets veelal voor woon-werk verkeer en zou het stuur graag hoger willen.

Heb een stuur kit gevonden waar bij staat dat de kuip aangepast dient te worden maar niet hoe, waar of hoe het er uit komt te zien. Helibars kom ik enkel tegen bij US aanbieders?


Meestal is dat dan die stukjes kuip die achter je spiegel zit en je kuipruit die af moet zagen. Met een RN19 heb je mischien nog kans dat je alleen het ruitje af moet zagen omdat de bovenkuip minder ver door loopt.


1392838
 
Laatst bewerkt:
Die helibars doen wel iets maar ook niet veel in hoogte (wel op het uiteinde). Het is meer dat ie rechter komt te staan.
  • 1 5/8" (41mm) Taller**
  • 1" (25mm) Rearward**
  • 3/4" (19mm) Wider**
Tja of dat $350 waard is?.........Na een tijdje ben je het ook weer gewend en vind je dit misschien nog steeds te sportief (Het word geen toermotor of een Fazer). Blijkbaar zie je ze daarom hier niet
Amerikanen geven ook een hoop geld uit voor een messenset of een shakemixer (als ik Telsel mag geloven)



Bekijk bijlage 1392893



Eerlijk gezegd heb je misschien dan de verkeerde motor gekocht voor je doel. Kun je beter een FZ1 pakken (zelfde blok met minder PK's )

De verkeerde fiets; ja...helaas geen geld voor een ander dus moet hier maar wat van maken.

Ik had m'n twijfels ook al over het effect van de Helibars, daarom de vraag naar ervaringen.
 
Iemand hier ervaring met een R1 met een superbike stuur of Helibars? Gebruik de fiets veelal voor woon-werk verkeer en zou het stuur graag hoger willen.

Heb een stuur kit gevonden waar bij staat dat de kuip aangepast dient te worden maar niet hoe, waar of hoe het er uit komt te zien. Helibars kom ik enkel tegen bij US aanbieders?

ik heb laatst een stuur kit laten plaatsen en de kuipruit moest iets afgezaagd worden van model 2008.
aangezien ik mijn R1 veel voor werk verkeer gebruik (100 km per dag) is de stuur/zit positie veel beter geworden en stuurt hij veel scherper en makkelijker.
IMG_20190321_073732 (5).jpg
 
mooi of lelijk dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.
voor mij is het een uitkomst kwa stuurgedrag en al zeker als je elke dag file moet rijden.
de fiets is nu precies tussen een naked en een racer te plaatsen.
wat wel wat tegenvalt is dat je door de rechtere stuurhouding nu wel lekker tegen de wind in zit te koppen, maar dat voel je pas echt als je boven de 160 km komt.
 
Heeft er iemand nog een net setje voorrem schijven voor een r1 uit 2003 liggen ? Ik heb het idee dat degene op mijn motor krom zijn...
 
Heeft er iemand nog een net setje voorrem schijven voor een r1 uit 2003 liggen ? Ik heb het idee dat degene op mijn motor krom zijn...
Slingeren ze of hebben ze schotelvorming? Ook de reden maar achterhalen anders zijn je nieuwe zo weer krom.

p.s. ik heb ze niet liggen.
 
Ja hoe moet ik dat uitleggen...ben niet zo technisch. Als ik rem dan merk je dat de (net nieuw opgezette) remblokken niet geleidelijk remmen, het pakt goed en dan even niet goed en dat steeds door als ik rem. Vooral als je bijna stil staat merk je goed dat het even goed remt en dan weer minder, dan weer goed etc.
Dat deed het met de oude remblokken ook al en daarom had ik de nieuwe er op laten zetten, sindsdien is het wel minder maar nog steeds voelbaar aanwezig.
 
Als je dat zou willen, graag.
Op de RDW site kan ik deze gegevens niet achterhalen...
Het framenummer is JYARNO96000002042
Als je het kenteken ook moet weten dan kan ik je dat met een PB sturen, laat maar weten.

Kan het zijn dat het JYARN096000002042 moet zijn? De O dus een 0
 
Terug
Bovenaan Onderaan