Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Hoeveel km's op de klok? Bij 40k belangrijk dat de klepspeling gecontroleerd wordt. Heb zelf de 02 en in de 3 jaar dat ik hem heb geen vreemde zaken gehad. (behalve een paar bekeuringen ;))
28k

Ben benieuwd! Heb ooit op n 04 r1 gereden. Deze schijnt wat breder te zitten, vind ik niet erg
 
Beste mede leden..!

ik ben opzoek naar een kroonplaat carbon cover voor mijn R1 2001.. nu vind ik deze nergens meer online, alles uitverkocht of voor een nieuwer bouwjaar..

weet iemand of de 2002/2003 versie op de 2001 past? Dan bestel ik die gewoon..

alvast bedanktvoor de reacties!!
 
Beste mede leden..!

ik ben opzoek naar een kroonplaat carbon cover voor mijn R1 2001.. nu vind ik deze nergens meer online, alles uitverkocht of voor een nieuwer bouwjaar..

weet iemand of de 2002/2003 versie op de 2001 past? Dan bestel ik die gewoon..

alvast bedanktvoor de reacties!!
Op ebay/wish/alle zijn ze te vinden, maar zal dan wel carbon look zijn.
 
Goedemorgen iedereen :W

Tijdje geleden weer dat ik op MF keek maar met het thuiswerken heb je ineens overal weer tijd voor :+
Iedereen de fiets alweer zomerklaar staan ? en is motorrijden nu nog verantwoord om te doen :?
En even weer een plaatje..

C5-CAE875-0305-402-F-91-DB-2-C5143-FCE8-EF.jpg
 
Môgguh,

Zo zie je maar, thuiswerken heeft ook een positieve kant. 😄

Mijn fiets staat al pre-lente klaar.
Echter vanmiddag ga ik eerst een andere wax proberen op mijn fiets.
 
Mijne afgelopen week bij de vertrouwde garage weer helemaal gebruiksklaar laten maken!
Hij heeft hem ook nog gewaxt voor me :$ *D
 
Iemand nog toevalig interesse voor een laser hotcam carbon uitlaat + linkpipe? Is nog in prima staat, maar aangezien ik meerdere uitlaten heb liggen mag deze weg.. komt van een R1 2001 rn04. Ruilen kan natuurlijk ook voor iets anders?FBEFDA07-989F-42A2-BB28-743D1A9EDDCF.jpeg
C424F81D-E638-4A65-AACA-D9C7C3EAB1B6.jpeg
 
Wie kan mij helpen van het weekend stukje gereden met broertje die rijdt op een R1 uit 2003 en hij kreeg op een gegeven moment "ERR1" in zijn scherm en de motor begin te stotteren, dit tot 2x toe. Later deed hij het weer. Voor de winter schijnt dit ik al gebeurd te zijn, kan iemand mij zeggen wat deze melding is en het probleem kan zijn? De motor heeft ook een Dynojet erop zitten. Bedankt voor alle hulp.
 
Wie kan mij helpen van het weekend stukje gereden met broertje die rijdt op een R1 uit 2003 en hij kreeg op een gegeven moment "ERR1" in zijn scherm en de motor begin te stotteren, dit tot 2x toe. Later deed hij het weer. Voor de winter schijnt dit ik al gebeurd te zijn, kan iemand mij zeggen wat deze melding is en het probleem kan zijn? De motor heeft ook een Dynojet erop zitten. Bedankt voor alle hulp.
Net ff op gezocht op een R1 forum,Die code staat voor,
No signals are received from the ECU.
• Open or short circuit in wire harness.
• Malfunction in meter.
• Malfunction in ECU.
• Defective wire connection of the ECU cou- pler.
Er was een knakker op dat forum met de zelfde melding,bij hem bleek de oorzaak een los zittend vliegwiel,
Wat je kan doen is meten hoe hoog het voltage is van de accu en kijken hoeveel hij bijlaad.
Zou ook gelijk de stekkers van de powercommander controleren of die geen corrosie hebben en goed vastzitten.
Controleer ook of de accupolen corrosievrij zijn en goed vastzitten.
 
Net ff op gezocht op een R1 forum,Die code staat voor,
No signals are received from the ECU.
• Open or short circuit in wire harness.
• Malfunction in meter.
• Malfunction in ECU.
• Defective wire connection of the ECU cou- pler.
Er was een knakker op dat forum met de zelfde melding,bij hem bleek de oorzaak een los zittend vliegwiel,
Wat je kan doen is meten hoe hoog het voltage is van de accu en kijken hoeveel hij bijlaad.
Zou ook gelijk de stekkers van de powercommander controleren of die geen corrosie hebben en goed vastzitten.
Controleer ook of de accupolen corrosievrij zijn en goed vastzitten.


Top bedankt voor je reactie, ik zal het gaan meten en de stekkerverbindingen nalopen.
 
Top bedankt voor je reactie, ik zal het gaan meten en de stekkerverbindingen nalopen.
Haal wel ff de accupolen los voordat je stekkers uit de ECU gaat trekken,een piekspanning kan ontstaan als je
stekkers weer monteert als je accu nog aangesloten is,en dan kan de ECU kapot gaan.
 
Net even ritje op de r1 gedaan en daarna in Garage gezet.. wou net de motor even stukje verzetten, maar ging bijna van mijn stokje door de benzinelucht.. ik zie nergens lekkage plekken, maar deze lucht heb ik nog niet eerder geroken.. iemand suggesties?
 
Hoi allemaal.

Lange tijd hier niet geweest :P

Ik zit stiekem te kijken naar het model vanaf 2009 R1, zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten als ik ga kijken bij eentje?

En wat zijn must haves erop? Zelf heb ik bijvoorbeeld op m'n zx10r 2005 een stuurdemper wat een must is, hoe zit dit bij de R1? Geloof dat er hier standaard 1 op zit, zo ja, vol staat deze ook?

En is de bigbang ook een beetje zoals de 1e gen zx10r qua felheid en rauwheid?

Heb bijvoorbeeld vorige week op een fireblade gereden uit 2005....maar dat vind ik echt 3x niks vergeleken met m'n 10 bijvoorbeeld

Hoor het graag, alle tips zijn welkom :)
 
Haal wel ff de accupolen los voordat je stekkers uit de ECU gaat trekken,een piekspanning kan ontstaan als je
stekkers weer monteert als je accu nog aangesloten is,en dan kan de ECU kapot gaan.


De diagnose van een motorzaak was de stator verrot, echter bleek bij nader onderzoek dat de spanningsregelaar defect was en nu dus ook de accu. Beetje slechte diagnose de 1e keer lijkt me...
 
De diagnose van een motorzaak was de stator verrot, echter bleek bij nader onderzoek dat de spanningsregelaar defect was en nu dus ook de accu. Beetje slechte diagnose de 1e keer lijkt me...


Nou de soap gaat verder, accu en spanningsregelaar zijn vervangen. Laatst weer startproblemen... Wat blijkt dynamo is verrot doordat de spanningsregelaar kapot was... Beetje raar verhaal en allemaal verkeerde diagnoses, volgens mij had de motorzaak moeten beginnen met meten bij de dynamo, dan sr en dan accu. Doordat de dynamo nu stuk blijkt kunnen de nieuwe sr en nieuwe accu in een week rijden wel weer naar de kloten zijn...
 
Hi allemaal, ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik heb vraag over een r1😃.
Heb er 1 op het oog maar wil hier even pijlen of het iets is/kan zijn.
Gaat om een 2004 model met een bijna een ton op de teller.
Volgens mij is de motor in ieder geval de laatste 10 jaar van 1 eigenaar geweest. Misschien is de bike bekend van een van jullie?

Ook hoor ik graag tips waar ik speciaal op zou moeten letten.
Alvast bedankt!
Screenshot_20200506-235814_Marktplaats.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200506-235851_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200506-235851_Marktplaats.jpg
    107,6 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_20200506-235910_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20200506-235910_Marktplaats.jpg
    148,7 KB · Weergaven: 12
waarom zou je dat überhaupt aangaan een supersport met een ton on op de klok?
Zullen het vast aankunnen, bij goed onderhoud. Maar niet beter voor eentje gaan met minder km's?
 
waarom zou je dat überhaupt aangaan een supersport met een ton on op de klok?
Zullen het vast aankunnen, bij goed onderhoud. Maar niet beter voor eentje gaan met minder km's?
Op zich, bij normaal onderhoud, vind ik een hoge stand niet erg. Mijn x11 kocht ik met 70k en zit nu op 113k en never een centje pijn gehad. Verschil is idd dat het geen supersport is en er waarschijnlijk wat milder mee om is gegaan. Bij een racer vind ik het toch een wat grotere gok dan bij een sport/tour. Hopelijk kent iemand deze motor om me wat meer te kunnen vertellen.
 
Nou de soap gaat verder, accu en spanningsregelaar zijn vervangen. Laatst weer startproblemen... Wat blijkt dynamo is verrot doordat de spanningsregelaar kapot was... Beetje raar verhaal en allemaal verkeerde diagnoses, volgens mij had de motorzaak moeten beginnen met meten bij de dynamo, dan sr en dan accu. Doordat de dynamo nu stuk blijkt kunnen de nieuwe sr en nieuwe accu in een week rijden wel weer naar de kloten zijn...

Dat is erg zuur zeg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan