Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Laatst bewerkt:
succes man! staat een mooie 2011 SP en 2012 50th anniversary op markplaats.. dus probeer die verkzekering leeg te trekken!


Afgelopen weekend een "cricuitdagje" gedaan in Lelystad (politie-circuit)... eerste sessie met de langzame groep gereden, Deze was te langzaam.. uiteindelijk kwamen we bij de snelle groep terecht.. (deze was weer net een tikkeltje te snel).. maar goed kon het 2 sessies redelijk bijhouden! totdat ik bij de 3de sessie een highsider maakte.. achterkant gleed weg, bij het uitkomen van een bocht. kreeg gelukkig weer grip! waardoor ik niet onderuit ben gegaan. daarna was het als een pussy rondjes rijden.. was het vertrouwen kwijt :-)

zal het filmpje een keer uploaden.. vriend van me reed voorop, met de camera op mij gericht. :-)


Mooi hoor, rodeo op de motor :+ Ben benieuwd naar de beelden.
Wel beter dat je niet onderuit bent gegaan...
 
Ik wel, ziet er link zat uit wat er gebeurde!
Hoe kwam het eigenlijk? Koude banden, te vroeg op het gas, nat wegdek??
Wat voor banden rij je trouwens?

Maar iig weer een ervaring rijker en alles gelukkig nog heel O-)
 
Ik wel, ziet er link zat uit wat er gebeurde!
Hoe kwam het eigenlijk? Koude banden, te vroeg op het gas, nat wegdek??
Wat voor banden rij je trouwens?

Maar iig weer een ervaring rijker en alles gelukkig nog heel O-)


heheh, rijd met pilot power.. geen idee welke types.
waren geen koude banden, want was al de zoveelste ronde.. denk dat ik gewoon te vroeg aan het gas heb gezeten.. en idd blij dat alles nog heel is. zit alleen een dikke streep (bruine) in me broek en een ingegraveerd op me tankpad van me pak :)
 
Als het de 2ct's zijn dan geven ze soms eerst een waarschuwing en daarna word je gelanceerd als je te gretig op het gas gaat.....
 
:W

vraagje peeps

vind m'n motor slechter remmen laatste 2 ritjes, check net de blokken zijn 1,5mm- 2mm.
Kan de remhendel ook met een beetje kracht zetten inknijpen tot het handvat als ik stilsta.
Tis een oud beestje uit 98 maar wat zou het probleem kunnen zijn? Gewoon tijd voor nieuwe blokken?

Rempomp?

Hij is goed ontlucht en zit verse vloeistof in, paar maanden geleden nog gedaan.
 
:W

vraagje peeps

vind m'n motor slechter remmen laatste 2 ritjes, check net de blokken zijn 1,5mm- 2mm.
Kan de remhendel ook met een beetje kracht zetten inknijpen tot het handvat als ik stilsta.
Tis een oud beestje uit 98 maar wat zou het probleem kunnen zijn? Gewoon tijd voor nieuwe blokken?

Rempomp?

Hij is goed ontlucht en zit verse vloeistof in, paar maanden geleden nog gedaan.
remhendel verstellen?
 
succes man! staat een mooie 2011 SP en 2012 50th anniversary op markplaats.. dus probeer die verkzekering leeg te trekken!


Afgelopen weekend een "cricuitdagje" gedaan in Lelystad (politie-circuit)... eerste sessie met de langzame groep gereden, Deze was te langzaam.. uiteindelijk kwamen we bij de snelle groep terecht.. (deze was weer net een tikkeltje te snel).. maar goed kon het 2 sessies redelijk bijhouden! totdat ik bij de 3de sessie een highsider maakte.. achterkant gleed weg, bij het uitkomen van een bocht. kreeg gelukkig weer grip! waardoor ik niet onderuit ben gegaan. daarna was het als een pussy rondjes rijden.. was het vertrouwen kwijt :-)

zal het filmpje een keer uploaden.. vriend van me reed voorop, met de camera op mij gericht. :-)

Ja had ze gezien ja :9~ :9~
Zoek eigenlijk een beetje betaalbare 2009, er moet ook nog een nieuwe auto komen :+
Maar er staat maar weinig te koop........weet iemand er nog 1 bij n dealer staan?
Termaat heeft een hele mooie 2010 staan maar die heeft 77.000 gelopen, en dat vind ik dan net ff een tikkeltje teveel (ongeveer 60.000 teveel om precies te zijn ;) )

Die actie van jou op lelystad zag er ook spannend uit hoor!!! _O-
Leuk circuit is dat, vroeger veel rond gereden
 
Ja had ze gezien ja :9~ :9~
Zoek eigenlijk een beetje betaalbare 2009, er moet ook nog een nieuwe auto komen :+
Maar er staat maar weinig te koop........weet iemand er nog 1 bij n dealer staan?
Termaat heeft een hele mooie 2010 staan maar die heeft 77.000 gelopen, en dat vind ik dan net ff een tikkeltje teveel (ongeveer 60.000 teveel om precies te zijn ;) )

Die actie van jou op lelystad zag er ook spannend uit hoor!!! _O-
Leuk circuit is dat, vroeger veel rond gereden
Een beetje een betaalbare bij een dealer? Dan zoek je in elk geval binnen de foute combinatie. En dan zoek je er ook nog een met lage km.stand? Gaat je niet lukken, al kan ik niet beoordelen wat jij onder "betaalbaar" verstaat.
Betaalbaar worden ze pas als je er een particulier koopt.
 
Heb dat ook net met de motor van mijn vrouw gedaan. Kon eerst de.hendel zo ongeveer tot aan de.grip.trekken, nu voelt ie veel steviger en vertrouwder aan


heb jij dat ding van jou al afgesteld of niet??? zit te wachten op jou resultaten :-)
 
heb jij dat ding van jou al afgesteld of niet??? zit te wachten op jou resultaten :-)

nee... ik wilde van de week weer eens bellen, maar hij is nu op vakantie tot half augustus. Daarna eerst zelf op vakantie, dus kan nog wel even duren.

Vandaag staat hij bij RB motoren voor een beurt, benieuwd of ze er nog iets over zeggen of iets opmerken. Denk het niet eigenlijk :)
 
Na een aantal jaren niet actief te zijn geweest hier op het forum heb ik eindelijk een R1 aangeschaft na verschillende Fireblades in Nederland heb ik deze '08 in Dubai.

Hallo allemaal :-)


15e7nn9.jpg


qrc5ds.jpg


2qi4784.jpg


262us7r.jpg
 
:-)

Inderdaad 4 jaar geleden hiernaartoe verhuisd, fiets 6 maanden geleden gekocht.
Lang moeten zoeken want die Arabieren hier kloten het vaak op met verlengde achterbruggen enzo.

Rijden hier is echt ok. Wegen zijn erg goed, weinig verassingen zoals grind of zand hoewel je dat wel zou verwachten.
Circuit is om de hoek waar je voor een laag tarief je rondje kunt doen.
Erg grote scene en er rijdt van alles.

Nu is het wel erg warm, 48'C is vrij normaal in de zomer dus als bij jullie 't voorjaar begint is het hier tijd om een traan te laten en voor te bereiden op weinig km's.
Vanaf oktober tot juni is het zo 22'C - 35'C en met een thermotje aan gaat dat heel goed, zelfs vanmorgen nog even wezen rijden, begonnen in 36'C maar na een uurtje ging het richting de 42'C en bij 37'C heb ik het wel gehad, dan loopt er zoveel zweet in m'n ogen dat ik weinig meer kan zien!
 
Beetje gare foto maar dit is de situatie op vrijdagochtend, weekend en niemand op deze 6 baans snelweg. Brengt je zo binnen 20 mins naar bergachtige wegen richting Oman, 't is geen Eifel oid. maar erg verkeerd is het ook niet.

aa80u0.jpg
 
Laatst bewerkt:
nee... ik wilde van de week weer eens bellen, maar hij is nu op vakantie tot half augustus. Daarna eerst zelf op vakantie, dus kan nog wel even duren.

Vandaag staat hij bij RB motoren voor een beurt, benieuwd of ze er nog iets over zeggen of iets opmerken. Denk het niet eigenlijk :)

haha.. denk niet dat ze dat gaat opvallen.. moet ook ff naar RB.. olie en filter halen.. zeg ik nu al maanden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan