Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen


fanboy :X :X

360.jpg
 
Hoi Frag,
Nu kreeg ik een ander idee: ik koop een Amerikaanse ECU en Amerikaanse kabelboom en koop vervolgens een Keyswitch Elimination Harness Assembly van Woodcraft. De Amerikaanse versie van de (2004) R1 heeft namelijk geen startonderbreking. Dit heeft het hierboven bedoelde bedrijf ook bevestigd. De/mijn gedachte hierachter is: omdat je de Keyswitch Elimination installeert, heb je geen sleutels meer nodig. En omdat je Amerikaanse elektronica gebruikt, hoef je je geen zorgen meer te maken over de startonderbreking.

Mijn vraag is nu uiteraard: zou dit werken?

Dat lijkt mij wel te werken. Een YEC Race ECU en kabelboom zal ook werken. Alleen verlies je dan wat functies voor op straat :) Moet je daar weer apart draadjes voor gaan trekken.


Kijk, dit is natuurlijk helemaal mooi :}
 
Laatst bewerkt:
Morgen lekker in het zonnetje Olie en Koelvloeistof doen..

daarna als er nog tijd voor is, Ritje maken :-)
 
Ik heb nog een rapidbike 3 over van mijn 2005 r1 die ik heb verkocht. Misschien hier iemand die interesse heeft?
 
Mooi peter! :)

Laatste ritje van zamc verbruikte de r1 ook iets meer als normaal. Sinds open luchtfilter en cat vervanger stinkt hij ook enorm.

Heb dus maar een powercommander gekocht en laat hem dan afstellen.

Nu heb ik de powercommander 3 usb, 2e hands gekocht.

Je hebt de dikke stekkers die je zo tussen je kabel kan klikken, de massa (-) pool en nog een grijze draad.. Volgensmij moet deze aan je tps sensor, welke is dit bij een r1 van 2008? Weet iemand dat?
 
Mooi peter! :)

Laatste ritje van zamc verbruikte de r1 ook iets meer als normaal. Sinds open luchtfilter en cat vervanger stinkt hij ook enorm.

Heb dus maar een powercommander gekocht en laat hem dan afstellen.

Nu heb ik de powercommander 3 usb, 2e hands gekocht.

Je hebt de dikke stekkers die je zo tussen je kabel kan klikken, de massa (-) pool en nog een grijze draad.. Volgensmij moet deze aan je tps sensor, welke is dit bij een r1 van 2008? Weet iemand dat?

Ff de manual downloaden van de powercommander website. Daar staan duidelijke foto's in. Heb je waarschijnlijk meer aan dan aan een textuele omschrijving ;)
 
Het is inmiddels gelukt en er zit een redelijk goede mapping in. Erg goed te merken en een hoop meer vermogen onderin.

Binnenkort even laten afstellen op een bank :)
 
:W

de knietjes zijn weer bijgeschaafd, aankomend weekend lekker winterberg onveilig maken :+


ik heb een klein rondje gedaan, maar Deuumm! wat was het druk! genoeg R1-tjes zien rijden.


en nog iets.. ik geloofde nooit in verschillende olie-soorten.. maar ff serieus Motul 300V, of het zit tussen me oren, of het is te lang geleden dat ik weer lekker heb gereden.. maar het schakelen is niet normaal man! hij glijdt gewoon in de versnellingen, zo soepel allemaal. *O*
 
ik heb een klein rondje gedaan, maar Deuumm! wat was het druk! genoeg R1-tjes zien rijden.


en nog iets.. ik geloofde nooit in verschillende olie-soorten.. maar ff serieus Motul 300V, of het zit tussen me oren, of het is te lang geleden dat ik weer lekker heb gereden.. maar het schakelen is niet normaal man! hij glijdt gewoon in de versnellingen, zo soepel allemaal. *O*
300V IS WEL TOP! :Y

Zelf heb ik Yamalube uit de echte Yamaha werkplaats :+
 
Mijn 2004 R1 wil niet starten na de wintermaanden. Staat gewoon binnen in de garage, accu aan de lader. Benzinepomp doet z'n werk en de startmotor draait zoals het hoort maar de motor slaat gewoon niet aan.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Er zit ook een spyball alarm op die z'n beste tijd heeft gehad, geeft geen signaal meer, maar is doorgelust.
 
Heb even gekeken, als ik de benzineslang los trek en de sleutel omdraai en de startmotor laat draaien dan kom er geen benzine uit.

Kan dit komen door het spyball alarm dat die de benzinepomp onderbreekt? Ik hoor de pomp wel ''primen''
 
Terug
Bovenaan Onderaan