Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Gefeliciteerd met de verkoop en veel plezier met de zoektocht naar een andere. Gaat vast wel lukken ;)
 
Beste R1 rijders,


Even voorstellen, mijn naar is Tom, 25 jaar en ik woon in Schiedam. Momenteel ben ik eigenaar van een Moto Morini Corsaro 1200, maar misschien binnenkort ook van een R1. Ik heb hiervoor wat advies van jullie nodig.

Een collega heeft een blauwe R1 uit 1998 met 60000 km op de teller welke hij voor weinig geld de deur uit wil doen, dus ik heb voor de gein een proefritje gemaakt. Er is wel het één en ander mis aan helaas. Cosmetisch is de motor niet in fantastische staat: veel krassen en wat ductape. Waar ik me iets meer zorgen over maar is dat de motor onderin en in het middengebied vrij weinig vermogen lijkt te hebben, hij komt langzaam op gang. Dit was mijn eerste ritje op een R1, dus ik weet niet precies hoe hij hoort te rijden. klinkt dit alsof het hoort, of zou er iets mis zijn? de toerenteller doet het helaas ook niet, dus ik weet niet bij welk toerental hij echt op gang komt. Over beide problemen kon ik niet echt iets vinden op internet. Verder rijd en remt de motor prima, op een beetje zwaar terugschakelen na.

lang verhaal, ik weet het. wat denken jullie, doen of niet doen voor 1000 euro?


Bij voorbaat dank,

Tom
 
Laatst bewerkt:
Ik zou hem lekker laten staan :)

Maatje van mij heeft een 05 R1 met 60K op de klok.
Nog 160 Pk maar omdat compressie al minder lijkt te worden.
Houdt ook in voor zijn gevoel dan normaal.
Ga je al kijken naar ander blok of revisie.

Wellicht wat simpels bij die van jouw.. wie weet :)
 
Dank je voor de reactie,

Ik denk inderdaad dat ik hem laat staan. Inderdaad misschien iets simpels, maar toch..
 
R1'ers,

Heb een hele mooie 1998'er op de kop weten te tikken. Bijna als nieuw komt het dichtst bij qua omschrijving. De komende tijd ga ik wel wat upgrades / verfraaiingen aanbrengen , de kern voor mij was: een hele gezonde 98'er zien te vinden: de oer R1 :)

Welke upgrades raden jullie aan?

Groeten,
AB
 
Ik bedoelde meer: Beter een Aermax doubble bubble of een Fabbri bijvoorbeeld; wat zijn de ervaringen hiermee (icm iets hoger middendeel van het ruitje)
 
Ik bedoelde meer: Beter een Aermax doubble bubble of een Fabbri bijvoorbeeld; wat zijn de ervaringen hiermee (icm iets hoger middendeel van het ruitje)


Wat wil je met de R1? Is het je echt te doen omdat het een 1ste versie is waar je zuinig en trots op bent?
Dan zou ik m lekker origineel laten.


En die ruitjes, als je profijt wilt hebben van een hoog ruitje moet je maar een FJR1300 kopen. :+

Niet rot bedoelt hoor maar zo'n iets hogere ruitje is ook maar spelling in de marge die wel de lijn van de motor een beetje verpest. Die eerste R1 serie ziet er best mooi scherp uit en dan zet je er een ruitje op met een bultje zodat ie een waterhoofd krijgt?

Nogmaals, niet rot bedoelt hoor. Ik heb best wel een aantal motoren versleten en wat ik inmiddels heb geleerd dat als je iets aan moet gaan passen omdat het niet bevalt dat je dan de verkeerde motor heb gekocht.
 
Ik heb 2 mei voor het eerst een circuitdag gedaan op assen.
Dat is me eigenlijk wel goed bevallen.

Ik wil wel vaker gaan circuitrijden

Maar nou twijfel ik over hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

Ik rij nu dus op straat op een R1 rn22.

Ik twijfel tussen deze r1 gebruiken voor circuitrijden. en dan een goedkope straatmotor erbij.
Of de R1 verkopen en een 600 halen voor circuitrijden. (daytona 675)

Ik zit met een beperkt budget, dus wat het voordeligst zou zijn telt zeker ook mee.

Tips?
 
Ligt een beetje aan wat je wilt doen. je kunt ook een goedkope motor voor het circuit nemen. en de RN22 houden.

Zelf nog geen ervaring met circuit rijden. zo te zien iets om te mijden! xD
 
Ik heb 2 mei voor het eerst een circuitdag gedaan op assen.
Dat is me eigenlijk wel goed bevallen.

Ik wil wel vaker gaan circuitrijden

Maar nou twijfel ik over hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

Ik rij nu dus op straat op een R1 rn22.

Ik twijfel tussen deze r1 gebruiken voor circuitrijden. en dan een goedkope straatmotor erbij.
Of de R1 verkopen en een 600 halen voor circuitrijden. (daytona 675)

Ik zit met een beperkt budget, dus wat het voordeligst zou zijn telt zeker ook mee.

Tips?
gewoon voor 1000,- een cbr600f kopen ( circuitklaar ) en daar eerst lekker op knallen.
 
Iemand nog belang bij een originele luchtfilter voor de Yamaha R1 RN19 2007/2008?
heeft max 100km in de motor gezeten.

prijs 20 euro.
 
Misschien een domme vraag maar ik vraag me af of mijn R1 2005 RN12 iets van zijn originele vermogen is verloren met de tijd.

Volgas in zijn 2 of 3 van 10K toeren en het voorwiel komt niet van de grond.
Volgens een kennis zou de R1 in ze 2 of 3 op de snelweg een wheely moeten maken met volgas.

Nou vind ik hem snel zat en ben ik zelf nog niet klaar voor wheely training, maar toch...
Zou een R1 met 55K op de klok veel vermogen zijn verloren?

Denk zelf dat ik hem eens een Dynorun ga geven bij de motor zaak.
 
Dynorun laten doen die kunnen zien hoe de motor oppakt bij sommige punten.

met deze KM stand en niet optimaal onderhoud kan het zijn dat de compressie verslechterd is en dan kan hij wat PKtjes verliezen.
in de 3e versnelling op het gas een wheelie lijkt mij sterk met een standaard vertanding maar de kroegverhalen klinken altijd leuk he :+

Zelf heb ik een 2015 R1 met 185 PK's en deze gaat nog net in 2e versnelling puur op het gas op het achterwiel.


Wat is het hier akelig stil :?

R1 meeting organiseren ? :9~
 
Run is geplanned.
Onderhoud is sins de 2de eigenaar altijd bij de dealer geweest voor 11jaar. Maarja dyno run zal het laten zien.

R1 meeting ben ik ook wel voor. Dagje eiffel doen?😁
 
Kan ik hier iemand nog blij maken met een Achtervelg Yamaha R1 98-99 RN01?
Te koop achterwiel Yamaha R1 RN01 98-99 1998-1999

Yamaha achtervelg / achterwiel /motorwiel / velg met gemonteerde Pirelli Dragon Supercorsa pro motorband.
Afmeting 190/55R17.

Velg / wiel afmeting:
17XMT6.00 DOT

Type:
R-OE 4XV

Incl remschijf, zonder tandwiel en opnemer

Foto:
https://www.marktplaats.n...p;previousPage=mympSeller
 
Vanaf volgende week weer in het bezit van een R1 2000 (circuit). Ik kon het niet laten om weer in te stappen. Vorig jaar mijn R1 ‘09 circuit verkocht.
Maar het bloed begon weer te kruipen waar het (misschien) beter niet wezen.

Resultaat is wel dat er een R1 terug komt.
Maar wel uit nieuwsgierigheid. Past een brandstof tank uit 98/99 op een 00/01?

PS: Voor op straat rij ik een kaateemmm 1290 adventure
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan