Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Bedankt voor de reactie’s.

En wat vinden jullie van de KM stand van 40.000 en hoger?
Onderhoud wordt in veel gevallen zelf uitgevoerd dus het is of wel of niet.

Laten staan of is het een optie?
Hoeveel KM gaat een 1000cc eigenlijk mee totdat er een revisie aan te pas komt?

Groet,
Daar zijn zoveel factoren van belang. Mijne had onder de 50k al uitgelopen krukaslagers. Ik rijd rustig maar ik was de 2de of 3de eigenaar. Er zijn motoren met circuitgebruik die nog meer halen denk ik.

De R1 van Sjaak heeft er meer als 3ton opstaan.

Kortom ligt echt aan gebruik.
 
Heb als heropstapper een kleine 6000 kilometer op een Fazer 600 gereden. Heerlijke en vlotte motor. Verleden week liet een maat mij op zijn R1/'06 rijden. Tja, dat is andere koek.

Stel ik wil een tweedehands R1 kopen. Met alle respect maar de gemiddelde motorzaak wil jou een motor verkopen en bij onderhoud en afleverbeurt zet ik mijn vraagtekens. Ik ken een goede en betrouwbare monteur maar die verkoopt geen jonge wegmotoren. Kortom, ik zal de boer opmoeten en bij een dealer (heb immers wat in te ruilen) moeten aankloppen. Een paar vragen. Wil perse niet heel jong, hoe mooi ook maar staat bij mij veel op straat en in de stad. Een ding van 2006/2007/2008 is mij prima.

Paar vragen:

- dergelijke motoren krijgen het meestal zwaar voor de kiezen. Hoe vis je er een goede uit?
- zijn er speciale jaren, types welke.beter zijn te mijden qua zwakte?
- mensen ervaring met betrouwbare dealers. Een ieder mag verdienen maar wil geen knol voor een citroen kopen, al blijft het altijd een gok.

Hoor het graag en bedankt bij voorbaat voor de eventuele moeite.
 
Paar vragen:

- dergelijke motoren krijgen het meestal zwaar voor de kiezen. Hoe vis je er een goede uit?
- zijn er speciale jaren, types welke.beter zijn te mijden qua zwakte?
- mensen ervaring met betrouwbare dealers. Een ieder mag verdienen maar wil geen knol voor een citroen kopen, al blijft het altijd een gok.

Hoor het graag en bedankt bij voorbaat voor de eventuele moeite.


Tja zwaar voor de kiezen krijgen. Ik heb zelf een 2004 gehad (in 2011 gekocht) en ik gebruik m als toermotor en toch nog evengoed uitgelopen krukaslagers (ik was wel de 3de eigenaar). Overigens bij een Yamaha dealer gekocht waar die vanaf 2005 altijd in onderhoud was geweest......
(Maw, ik hecht daar nu niet zoveel waarde meer aan)

Elke generatie heeft zijn eigen sterke en zwakke punten.

Het is meer een kwestie van geluk hebben hoe de vorige eigenaren er mee zijn omgesprongen denk ik
 
ik heb laatst een stuur kit laten plaatsen en de kuipruit moest iets afgezaagd worden van model 2008.
aangezien ik mijn R1 veel voor werk verkeer gebruik (100 km per dag) is de stuur/zit positie veel beter geworden en stuurt hij veel scherper en makkelijker.Bekijk bijlage 1393041
Hi Rob,

Ik ben overal aan het kijken naar stuur conversies voor mijn R1. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Ook vraag ik mij af waar je dit hebt laten doen en hoeveel je kwijt was. Het ziet er namelijk echt top uit op de foto.

Hoor graag,

Gr
 
Heb als heropstapper een kleine 6000 kilometer op een Fazer 600 gereden. Heerlijke en vlotte motor. Verleden week liet een maat mij op zijn R1/'06 rijden. Tja, dat is andere koek.

Stel ik wil een tweedehands R1 kopen. Met alle respect maar de gemiddelde motorzaak wil jou een motor verkopen en bij onderhoud en afleverbeurt zet ik mijn vraagtekens. Ik ken een goede en betrouwbare monteur maar die verkoopt geen jonge wegmotoren. Kortom, ik zal de boer opmoeten en bij een dealer (heb immers wat in te ruilen) moeten aankloppen. Een paar vragen. Wil perse niet heel jong, hoe mooi ook maar staat bij mij veel op straat en in de stad. Een ding van 2006/2007/2008 is mij prima.

Paar vragen:

- dergelijke motoren krijgen het meestal zwaar voor de kiezen. Hoe vis je er een goede uit?
- zijn er speciale jaren, types welke.beter zijn te mijden qua zwakte?
- mensen ervaring met betrouwbare dealers. Een ieder mag verdienen maar wil geen knol voor een citroen kopen, al blijft het altijd een gok.

Hoor het graag en bedankt bij voorbaat voor de eventuele moeite.

Ik heb nog een mooi 2007 model te koop. Getoonde prijs is vraagprijs dus er mag wel geboden worden.. Hou het wel netjes😃

Linkje: ≥ Yamaha R1 2007 RN19 - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl

Groeten,

Mattijs
 
Zou je ook kunnen toelichten waarom die fiets volgens jou zoveel meer waard is dan vergelijkbare fietsen die te koop zijn? Dat helpt misschien voorkomen dat je 'gelukszoekers' aantrekt...
 
Zou je ook kunnen toelichten waarom die fiets volgens jou zoveel meer waard is dan vergelijkbare fietsen die te koop zijn? Dat helpt misschien voorkomen dat je 'gelukszoekers' aantrekt...

Kilometerstand, accessoires die er op zitten..

Zie dat dezelfde R1 met schade wordt aangeboden voor €6650, of een zelfde model met bijna 50k op de teller voor €6750..

Dan denk ik dat ik niet onrealistisch ben met mijn prijs
 
Hi Rob,

Ik ben overal aan het kijken naar stuur conversies voor mijn R1. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring hiermee.
Ook vraag ik mij af waar je dit hebt laten doen en hoeveel je kwijt was. Het ziet er namelijk echt top uit op de foto.

Hoor graag,

Gr
IK heb mijn conversie set binnen (via MLM parts). Als alles er op zit eens foto's posten hier :)
 
bij door rijden 230 + voor een aantal minuten ging mijn olie lampje branden, toen ik gas los had ging hij weer uit. Olie zit er genoeg in. Is dit normaal bij de r1 (rn12)
Volgensmij zegt dat lampje niks over de hoeveelheid olie maar over de oliedruk..
 
Vgm nergens om zorgen over te maken toch ? Heb verder geen verstand van de r1 maar lees her en der dat meerdere er “last” van hebben
 
IK heb mijn conversie set binnen (via MLM parts). Als alles er op zit eens foto's posten hier :)
[/QUOTE
beetje late reactie van mij,
ik had een ABM set erop laten zetten met een FAT-bar stuur, dit alles bij motormotion in Oosterhout laten doen.
reed wel beter dan de clip-ons vond ik, maar dat is persoonlijk.
heb inmiddels de R1 verkocht en een MT10 aangeschaft voor de nog betere zit positie.

ben ook wel benieuwt naar de MLM set hoe het eruit ziet als het erop zit.
 
Nu heb ik 2 akra slip-ons met kat vervanger gemonteerd op mijn rn12 m en moet zeggen dat het geluid vies tegen valt in vergelijking met mijn vorige motor de fz1. Overigens ook andere sport motoren maken meer geluid en dit zijn zelfs 600tjes. Kan ik hier nog wat aan veranderen ?
 
Heb als heropstapper een kleine 6000 kilometer op een Fazer 600 gereden. Heerlijke en vlotte motor. Verleden week liet een maat mij op zijn R1/'06 rijden. Tja, dat is andere koek.

Stel ik wil een tweedehands R1 kopen. Met alle respect maar de gemiddelde motorzaak wil jou een motor verkopen en bij onderhoud en afleverbeurt zet ik mijn vraagtekens. Ik ken een goede en betrouwbare monteur maar die verkoopt geen jonge wegmotoren. Kortom, ik zal de boer opmoeten en bij een dealer (heb immers wat in te ruilen) moeten aankloppen. Een paar vragen. Wil perse niet heel jong, hoe mooi ook maar staat bij mij veel op straat en in de stad. Een ding van 2006/2007/2008 is mij prima.

Paar vragen:

- dergelijke motoren krijgen het meestal zwaar voor de kiezen. Hoe vis je er een goede uit?
- zijn er speciale jaren, types welke.beter zijn te mijden qua zwakte?
- mensen ervaring met betrouwbare dealers. Een ieder mag verdienen maar wil geen knol voor een citroen kopen, al blijft het altijd een gok.

Hoor het graag en bedankt bij voorbaat voor de eventuele moeite.

Lastig te zeggen, zeker met 10+ jaar oud.
Ik heb zelf al enkele jaren een R1 uit 2005.
Na de eerste keer circuit met deze motor, alle olie op. Daarna meerdere dagen circuit gereden en nooit meer olie verbruik gehad.

2006 model is een "facelift" van het 2004/2005 model. 2007 En 2008 is nieuwe generatie.

Succes met je zoektocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan