Het grote Yamaha X-Max 300 forum

DarkLite1

MF'er
12 sep 2018
221
111
België
Met deze post wil ik het graag makkelijker maken voor nieuwe mensen om alle informatie omtrent de Yamaha X-Max 300 in een oogopslag terug te vinden. Updates en wijzigingen zullen worden doorgevoerd zodra er meer of betere informatie beschikbaar komt. Het loont dus de moeite om de openings post af en toe eens opnieuw te bekijken.

Model 2018

Details zoals gekend op het moment van schrijven op de Yamaha officiële website.

Specificaties

Motor
  • Motortype: 1-cilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld, SOHC, 4-kleppen
  • Cilinderinhoud: 292ccBoring x slag70.0 mm x 75.9 mm
  • Compressieverhouding: 10.9 : 1
  • Max. vermogen: 20.6 kW @ 7,250 tpm
  • Max. koppel: 29.0 Nm @ 5,750 tpm
  • Smeersysteem: Oliecarter
  • Brandstofsysteem: Brandstofinjectie
  • Ontstekingssysteem: TCI
  • Startsysteem: Elektrisch
  • Transmissie: Automaat met V-snaar
Afmetingen
  • Totale lengte: 2,185 mm
  • Totale breedte: 775 mm
  • Totale hoogte: 1,415 mm (aanpasbaar windscherm 1,465 mm)
  • Zithoogte: 795 mm
  • Wielbasis: 1,540 mm
  • Grondspeling: 135 mm
  • Rijdklaargewicht: 179 kg
  • Inhoud brandstoftank: 13 liter
Chassis
  • Wielophanging voor: Upside-down voorvork
  • Veerweg voor: 110 mm
  • Wielophanging achter: Swingarm
  • Veerweg achter: 79 mm
  • Remmen voor: Hydraulische enkele remschijf, Ø267 mm
  • Remmen achter: Hydraulische enkele remschijf, Ø245 mm
  • Bandenmaat voor: 120/70-15
  • Bandenmaat achter: 140/70-14
Kenmerken
  • Standaard aanwezig: ABS, Traction Control, verstelbaar windscherm in 2 standen (met schroevendraaier), opbergruimte onder het zadel voor 2 volledige integraalhelmen met nog plaats over, ...
  • Afwezig: Cruise Control, zadelverwarming, ...
  • Officiële opties: Akrapovic uitlaat, comfort zadel, aluminium inlegplaatjes in de voetzone, top koffer(39 liter/50 liter) in bijhorende kleur, top koffer mount, top koffer slot.
  • Aftermarket opties: sport windscherm, verwarmde handvaten, ...

Kleuren

Naam: Phantom Blue​
Code: 2018-XMAX300-MDPBM3​
Blue.PNG


Naam: Blazing Grey​
Code: 2018-XMAX300-MLNM3​
Gray.PNG


Naam: Sonic Grey​
Code: 2018-XMAX300-MDNM1​
Sonic Grey.PNG


Prijs

De prijs voor een standaard configuratie zonder opties, zonder rijklaar te maken:
  • België: 5.899 EUR
  • Nederland: 6.899 EUR
Reviews
Youtube

Model 2017

Kleuren
Naam: Quasar Bronze​
QB.PNG
Naam: Lunar Grey​
G.PNG
Naam: Milky White​
White.PNG
Reviews
Tekst​
 
Laatst bewerkt:
Heel goede vraag! Ben er zelf ook al naar op zoek gegaan en kwam een filmpje tegen van in de Filipijnen waar er een mat gele en een mat rode in te zien waren. Vermoedelijk zijn die pre-release modellen. Maar nog even afwachten voor de zekerheid.
 
Dit is mooie info, als Honda, Suzuki,Bmw en Piaggio volgen krijgen we een duidelijk beeld van de 300/400 cc klasse, ben zelf net begonnen met MS rijden, zal er is over denken om dit op te zetten voor Suzuki Burgman 400.
5 oktober begint de 2 jaarlijkse Intermot in Koln dan zal er wel 2019 nieuws los komen.
 
Jup, het is vooral handig om op te volgen wat de specificaties van een volgend/vorig jaar zijn, want die verdwijnen dan weer van de website. Bijkomend is er ook op 4/10 tot 14/10 een auto/moto-salon in Parijs. Vermoedelijk gaan ze daar ook meer nieuws hebben over de modellen voor 2019. In elk geval, de voorraad aan Yamaha X-Max 300 machines in Europa is volledig uitgeput. Als je er nu een wil kopen moet hij van een dealer komen die nog op stock staat. Althans, dat werd mij toch verteld hier in België.

Meer info over het salon: https://www.mondial-paris.com/en/visiteur/moto

@Alexevers dat zou fijn zijn! De Burgman heb ik ook bekeken maar die is afgevallen omdat hij gewoonweg geen traction control heeft. In de huidige tijden vind ik dat toch echt wel een must have. Buiten dat, zeker een machine die het overwegen waard is.

@Scooterbulletje Neen, rijklaar maken is nooit inbegrepen in de prijs tegenwoordig. Dit komt toch op een 130 EUR dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Update: Kleuren toegevoegd voor 2017 en Kenmerken voor 2018.
Indien iemand meer info heeft (kleur codes, specificaties, review links, ...) laat het me gerust weten en ik voeg het toe.
 
Laatst bewerkt:
ja die zitten er ook in, en met volle tank inclusief.
Wel, dat dacht ik initieel ook. Maar het is toch een kost die de dealer kan en mag doorrekenen.

In de offerte in bijlage kan je zien dat deze in mijn offerte niet wordt aangerekend, maar het kan wel. Prijzen zonder btw.
Screenshot_20181004-220522.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan