Het grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
je woont zo te zien niet in de buurt, dus proefzitten op de Tenere van Sabsie is niet echt een optie...
maar ter referentie: Sabsie kon met het standaard zadel net met beide voeten de tenen op de grond krijgen.
 
Dat is wel heel lief dat je daaraan denkt...
Dàt zou de max geweest zijn maar helaas...
Ik kom ook nét met de tenen op de grond als ik een betje scheef zit en vind dat "iets" te riskant.
Weet je hoeveel de zithoogte nu lager is?
 
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( .... :( ... ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ......

Ik ben thuis... :(
Op dag 1, halverwege de route, een 2 tal vette kontwippers met de motor gehad en mijn ruggenwervelkolom diende als schokbreker kenbaar....auw...stukkie nog gereden maar....PFFF... :N
Ben effe een uur in de berm gaan zitten, tering zeg. Een paar Ibuprofen genomen en zelfs nog liggen pitten tegen een boom. _O-

Nog met Justmie en Co gebabbelt en ik zou naar de camping gaan over de snelweg. Zucht...is niet anders.

Onderweg naar de camping, die ik op de GPS had ingesteld, bleef ik maar rondjes rijden op de A50-A58 en in Best....snapte geen moer meer van de GPS...van niets eigenlijk. ....Effe te veel pijnstillers denk ik :X .....en nog pijn voelen..snelweg voelde als een knippenpad... :/ ...

Gaat 'm niet meer worden.....heb de bordjes Amsterdam maar gevolgd.... ;( ;( ;( :(

Godver.... ;(
Zakt nu wel weer wat af gelukkig.

Maar...wat was het weer GEWELDIG!!! Ook die halve dag! Ik reed alleen deze keer.
Echt weer in situaties beland....sjeeeesus! Bomen op mij af zien komen... :X Gras zo hoog als de ruit... *D Singletracks met vette klimmetjes... }) Meest geweldige bospaden... :}
Klapzand.... :o ... }) ( dat is link als het net geregend heeft...."mwa da's hard"...kom je aandenderen met 90....KLAP.....WHAAAAAA! Toch fijn een stuur stabilisator! :/ Zeker met een hogere achterkant... :Y )
Fijne smalle modderige spoortjes(met zo'n fijn geultje)...met naast je een sloot... _O- ... })

HULDE!!!! :} :]
En heb een half uurtje film.

En hij reed erg fijn! :Y Stuurde als een malle in het zand en op bospaden! Kijk, zo hoort ie te sturen! :}
En WEER TE VEEL bagage mee....echt klaar mee om steeds een dik uur in pakken en aan te sjorren op de motor.
Ga volgend jaar 1 tas proberen.... O-)

Maarre.....die achterdemper is echt niet lekker zo. Veert op zich mooi...maar als ie inveert, en zeker met bagage, en hij veert uit.....hij schiet uit zeg maar. Heb 2 keer gehad dat ik ala stoppy style op mijn voorwiel reed bij een iets verkeerd ingeschatte knip....ook weer een ervaring rijker... _O-
Uitgaande demping is niet goed nu met een strakkere veer.

En heb m'n ketting aan z'n eind geholpen...iese operdepop!


Zucht.....shitzooi.... ;(


Gr. Johan.
 
@Johan , zonde dat het avontuur zo snel voorbij is voor je. Volgende keer iets rustiger rijden is misschien ook een goede optie :o .

Gr. Patrick
 
Damn Johan da's snel. Balen zeg. Misschien als je een dag rust dat je de zterdag route nog kunt rijden....
Trouwens ik zat te denken omdat je andere lees kortere dogbones hebt is de veeerkarakteristiek ook anders.
moment = kracht maal arm. Je arm in dit geval de dogbones zijn korter. De veer is de kracht en is constant.
Je moment is gestegen en de demping is gelijk dus daar komt een onbalans. Oh trouwens ik lees net dat je een zwaardere veer hebt dus de demping kan dat natuurlijk helemaal niet meer trekken.

Wat een natuurkundig gelul zeg. Maar in ieder geval kan het kloppen dat je demping niet meer klopt.
 
Damn Johan da's snel. Balen zeg. Misschien als je een dag rust dat je de zterdag route nog kunt rijden....
Trouwens ik zat te denken omdat je andere lees kortere dogbones hebt is de veeerkarakteristiek ook anders.
moment = kracht maal arm. Je arm in dit geval de dogbones zijn korter. De veer is de kracht en is constant.
Je moment is gestegen en de demping is gelijk dus daar komt een onbalans. Oh trouwens ik lees net dat je een zwaardere veer hebt dus de demping kan dat natuurlijk helemaal niet meer trekken.

Wat een natuurkundig gelul zeg. Maar in ieder geval kan het kloppen dat je demping niet meer klopt.

Kijk, hier heb ik wat aan. Dank je wel Erik! :}

Zaterdag is wat meer vlak en lang.....het jeukt wel. Morgen effe chill...en zaterdag :P ...kijken hoe het aanvoelt dan.
Tis wel de MS he...jaartje naar toe leven enzo.... :] })


Gr. Johan.


Gr. Johan.
 
Heb je geen foto van de tenere van Sabsie zodat ik eens kan kijken ofdat erg opvalt?
Heb wat foto's gemaakt met mijn telefoon, maar kan ze morgen pas op de pc krijgen: even geduld ;)

@Johan: misschien moet je beseffen dat je tenere geen ktm is :P
Balen iig
 
Laatst bewerkt:
Heb wat foto's gemaakt met mijn telefoon, maar kan ze morgen pas op de pc krijgen: even geduld ;)

@Johan: misschien moet je beseffen dat je tenere geen ktm is :P
Balen iig

Dit laatste is de understatement van het jaar.......
Tja, is wel pech hebben Johan, maar misschien ben je iets of wat té enthusiast.......
Greetz&sterkte, Hans.
 
gewoon té oud! :P
als je je zaterdag beter voelt, zeker terug gaan. en mss iets rustiger aandoen, en dan moet je ook niet al die bagage meesleuren, scheelt ook wat.

veel beterschap en houd ons op de hoogte als je toch gaat gaan, we *O* *O* *O* voor je!
 
Dit laatste is de understatement van het jaar.......
Tja, is wel pech hebben Johan, maar misschien ben je iets of wat té enthusiast.......
Greetz&sterkte, Hans.

zeker, ik ken het gevoel ook wel: de wrr heeft precies hetzelfde euvel met de standaard vering. je blaast heerlijk over een lang zandpad en ineens zit daar een kuil in die je met hoge snelheid neemt. de achterkant veert volledig in en veert net zo snel weer uit, lanceert de achterkant zodat je alleen op je voorwiel landt en zo nog wat meters doorrijdt (terwijl je zelf zowat in je koplamp aan het turen bent :o ) (zo heeft Johan ook al eens mijn carterplaat kunnen checken toen hij achter me reedt bij de brabo :P )

doordat de motor in alle andere situaties zo goed en lekker rijdt 'vergeet' je nog weleens dat de motor de neiging heeft tot kontewippers en ga je te hard over bepaalde paden: je hebt dan niet genoeg tijd meer om te reageren op die ene kuil die je dan tegenkomt '(

@Johan: idd als het (fysiek) kan gewoon zaterdag zonder bagage weer aanhaken :Y en dan wat rustiger aan doen: je hoeft al die snelle lichte jongens niet bij te houden ;)
 
dat is fantastisch Leipo, ben écht benieuwd !!! :)
Alvast bedankt !!;)
1.JPG

2.JPG

5.JPG


dit is dus met beide voeten precies hetzelfde op de grond en de motor geheel rechtop
als ze iets verzit kan ze met 1 voet helemaal plat op de grond (en de ander een klein beetje in de lucht) en zonder moeite de motor rechtop houden. Lopen met de motor terwijl ze erop zit is nu ook mogelijk (voorheen was dat geen optie ;) )
 
Wat ik meehad vorig jaar:
- paar slippers
- schoon ondergoed
- matje+slaapzak
- tent (alleen buitentent met zo min mogelijk haringen)
- eten
- warme trui
- wandelbroek

Zeker niet meer dan 10kg. Verder moet je op een zware motor nog meer staan dan op een lichte, kan je ook de klappen beter opvangen. En natuurlijk een gewaarschuwd mens telt voor 2. Justmie 2 jaar geleden, en vorig jaar hebben volgens mij alle Tenere rijders wel een flinke waarschuwing gehad (ik zeker ook).

Maar blijft shit natuurlijk, wees wel zuinig op je lichaam ik ken een paar voorbeelden die op deze manier een onderste ruggenwervel gebroken hebben en hier soms maanden mee gelopen hebben.
 
das klote johan, maar doe gewoon rustig aan met die rug , je rug is je rug dus wees daar beetje zuinig mee! ben je ooit geopereerd ? en wie weet heb je morgen alweer een fijne dag met wat minder gewicht

over dat gewicht ja tuurlijk , kan haast ni begrijpen dat iederaan daar met zwaar gewicht aan bagage als een zot over het parcour raast ,

je hebt nu de veer alleen verandert toch ? ja de uitgaande demping zal idd het probleem zijn,
ik heb de afgelopen dagen mijn veer eens flink getest en met uitgaande demping zit het wel helemaal goed , als de veer hard ingedrukt word komt ze zachtjes terug , ook op harde en dus snelle bulten
maar dit is dan weer de shock zelf die het werk doet .

het wel zo dat omdat ik een pak harder over bulten ga ik ook meer last van mijn rug heb, wat logisch is, slagen komen veel harder aan en soms denk ik zelf van shiiiitt rustig Robin! ben lang en smal gebouwd dus ook een ruglijder maar probeer er echt wel op te letten ...

komt wel goed!
 
Laatst bewerkt:
@ Leipo : Amai , *O* de max !!!
Dit is écht wat ik zoek...!!! :}
Ik heb een privé bericht gestuurd naar Hawk... Ik weet alleen nog niet vanwaar die is...
Maar dit is een "fantastische" oplossing !!! Gisteren was ik op de site van top selerie aan kijken en daar zijn de zadels iets duurder en heb je geen goed zicht op de stof.
Nogmaals bedankt voor de moeite !!!
 
@ Leipo : Amai , *O* de max !!!
Dit is écht wat ik zoek...!!! :}
Ik heb een privé bericht gestuurd naar Hawk... Ik weet alleen nog niet vanwaar die is...
Maar dit is een "fantastische" oplossing !!! Gisteren was ik op de site van top selerie aan kijken en daar zijn de zadels iets duurder en heb je geen goed zicht op de stof.
Nogmaals bedankt voor de moeite !!!
"iets" duurder? Liep volgens mij al snel richting de €400 , je kan op die site vanalles aanvinken maar helaas nooit een plaatje tegengekomen met eventueel eindresultaat.

Gr. Patrick
 
gewoon té oud! :P
als je je zaterdag beter voelt, zeker terug gaan. en mss iets rustiger aandoen, en dan moet je ook niet al die bagage meesleuren, scheelt ook wat.

veel beterschap en houd ons op de hoogte als je toch gaat gaan, we *O* *O* *O* voor je!
Ga mond spoelen met zeep :( ! Te oud, te oud, tssss
 
@ Leipo : Amai , *O* de max !!!
Dit is écht wat ik zoek...!!! :}
Ik heb een privé bericht gestuurd naar Hawk... Ik weet alleen nog niet vanwaar die is...
Maar dit is een "fantastische" oplossing !!! Gisteren was ik op de site van top selerie aan kijken en daar zijn de zadels iets duurder en heb je geen goed zicht op de stof.
Nogmaals bedankt voor de moeite !!!
hij woont in Purmerend, misschien te combineren met een weekendje Holland bezoeken ;)
hij heeft alleen het zadel nodig, dus met de auto het zadel brengen is ook een optie (of is dat vloeken in de kerk hier :+ )

ondertussen kun je dan daar even de buurt verkennen en daarna met je lagere zadel naar huis :)
 
215 km heen van bij ons... heb net gezien dat het dicht bij amsterdam ligt...
Ik vind het toch wel héél moi gedaan en het is de moeite als je erna aan de grond kan om te manouvreren met de motor of gewoon nog maar bij stilstaan bij een rood licht!!:]
 
........ ;( ;( ;( ;( ......... ;)

Goed weer vandaag! ...en thuis... '(

Heb nog wel een stijf gevoel....maar JEUK om te rijden, man...man...man!!!!!

Tsja, effe niet opletten bij diepe plassen...en boink! Leermomentje iid Niek. ;) Had ook iets anders kunnen aflopen. En ik was de laatste rijder...niemand achter mij dus...(met dank aan het vastsnoeren van de bagage wat ik 2x heb moeten doen onderweg) :(
Denk ook dat ik de veer toch te strak had staan achter..... :X

En betreft bagage...heb eens goed gekeken naar wat ik mee had....naja! Hoop er uit geflikkerd...KIJK!!! Ik heb nu 11 kilo!! (zonder gereedschaptas 5kg die ik altijd mee hebt).

Ortlieb zijtassen en een bagagerolletje!! *D *D Gisterochtend nog effe met Snowball staan praten....heb een hoop onzin mee,hahaha! Dus even kritisch gekeken...meer als de helft kon eruit! Ik ga niet naar een kuuroord! _O- :P

@ Leipo: Is geen KTM iid.....maar wel een Tenere! *D Mja...toch wat rustiger rijden...uhhhh :X
Hahaha, tsja de BRABO toen....ritje dat dat was zeg...pffff! _O-



....Kijken hoe het morgen aanvoelt. Nu een nachtje in het bedje en wat medicatie en vandaag rust...... *D ....
Ik heb de Tenere al weer klaar staan eventueel voor dag 3, met de 11kg bagage (MS is met bagage rijden...dus ik dan de laatste dag gewoon ook met bagage :P ) een gangbare ketting (was een beetje droog) en O2 eliminator!

Kom op man, zit je een heel jaar naar de MS uit te kijken....WHAAAAAA! Zit ik thuis. B|
Het word morgen wel HONDEWEER......dan maar de groningse klei een beetje overslaan. En wat rustiger aan....(moeilijk, maar moet wel effe. :+ )
Hij staat iniedergeval klaar...... ;)

Filmpje van dag 1, een klein deel dan, is nu aan het uploaden. 8-)



Gr. Johan.
 
@ Leipo: Is geen KTM iid.....maar wel een Tenere! *D Mja...toch wat rustiger rijden...uhhhh :X
Hahaha, tsja de BRABO toen....ritje dat dat was zeg...pffff! _O-
je kan niet met dezelfde mindset op de tenere rijden als wat wij deden op onze 250jes tijdens de brabo. Ik weet zeker dat we ons om een boom zouden vouwen als we dezelfde rit op dezelfde manier over zouden doen met de tenere's :X
(remember?
:+ )

langzamer rijden is misschien iets minder leuk, maar wel iets veiliger ;) je moet werken met de beperkingen die je hebt, bij de tenere is dat voor jouw rijstijl de achtervering
 
leuk filmpje Johan ;)

toch beter worden in spoorzoeken :+

http://www.youtube.com/watch?v=VLmYmJvaXMU
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan