Het grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas heeft bij mij het noodlot ook toegeslagen , wou de tenere maandag pakken om een stukje te gaan rijden , wou niet starten start motor draait gewoon maar hij geeft geen ontsteking .. meerdere keren geprobeerd te starten wou niet lukken .

Heb de accu maar op de lader gegooid in de hoop dat het daar aan lag , vandaag de accu er in gezet en weer geprobeerd te starten en ook weer draait de start motor maar geen ontsteking en ook doet me gehele display plus snelheid meter het niet meer ! .

Heb allen zekeringen gecontroleerd waren allemaal goed ook geprobeerd te starten zonder spanningsregelaar ook dan doet ie het niet .

Heb het verhaal van HJ helemaal door gelezen maar denk dat dit toch verschilt .

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of waar ik naar zou moeten kijken ?

Hoor het graag

Groet deng

'geen ontsteking' ... wil dat zeggen dat de bougie niet vonkt? Heb je dat gecheckt? In dat geval is de bobine + bougiekabel verdacht. Had Kemizz dat ook niet eens gehad?

Als je display ook uit gaat, dan is toch de accu te slecht: je startmotor trekt 'm 'leeg' waardoor de boordspanning in elkaar zakt tot onder de 11 volt. Op dat moment zal ook je ECU niet voldoende boordspanning krijgen, en die regelt alles.

Gooi er een nieuwe accu in.

HJ
 
Laatst bewerkt:
bij mij viel ook alles uit nadat de spanningsregelaar een los contact had
display weg niets meer check je stekker even op ingebrande contacten
 
'geen ontsteking' ... wil dat zeggen dat de bougie niet vonkt? Heb je dat gecheckt? In dat geval is de bobine + bougiekabel verdacht. Had Kemizz dat ook niet eens gehad?

Als je display ook uit gaat, dan is toch de accu te slecht: je startmotor trekt 'm 'leeg' waardoor de boordspanning in elkaar zakt tot onder de 11 volt. Op dat moment zal ook je ECU niet voldoende boordspanning krijgen, en die regelt alles.

Gooi er een nieuwe accu in.

HJ

jup bij mij was het het bobijn, maar ik had nog wel een vonk , alleen lade hij de batterij niet meer genoeg op en had hij na effe rijden net niet genoeg om te blijven draaien

display bleef mooi branden wel
 
dank u
waar zit dat kreng trouwens kan ik er zo bij??

Aan de rechterkant onder aan de cilinder, zie piccie.
full
 
@hj bougie nog niet kunnen checken op vonk , zal morgen gelijk een bougie sleutel halen , accu tja heb hem aan de optimate 4 gelegd en daar zou je op af kunnen lezen met de handleiding of de accu slecht is , toch vreemd want maandag voor het opladen van de accu deed het display het nog wel ook na meerdere keren starten . Nu na de accu 1,5 dag aan de oplader doet het display het niet meer.

@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .
 
tussen de mankementen door toch effe mijn vreugde uiten over men nieuwe aankoop ...

kost een bom geld maar jongens jongens jongens wat een vest , stadler traveller GTX,
ze beschrijven de jas als die jas die je rond de wereld brengt en weer terug ,zonder extra regen/koude/warmte besherming , hmmm , nu dat nog effe doen :)

pasvorm is super , ding is heeeel degelijk gemaakt en james bond heeft minder gadgets in zen vest dan ik nu :)

rugbescherming is ook super , onderaan rug en bovenaan rug zit echt een plaat in die tijdens het dragen van de jas als een volledig harnas aanvoelt , bij andere jassen is dat vaak maar beetje schuim , bij sommige kan je der dan wel later iets harder inzetten.

mouwen kunnen volledig open gerits worden en wat helemaal leuk is is dat de voor en achterkant van de jas volledig van de jas komt die je dan omtovert en als rugzak kan dragen ,
met die dingen eraf krijg je dus een echte zomervest die vooraan en achteraan in geperforeerde cordura is gemaakt, het lijkt een beetje op muggengaas, maar dan sterk , hierdoor gaat de lucht echt door de jas blazen en heb je volledige verluchting

in de vest zit dan een goretex membraan met dan nog eens een darmpje aan waarmee je de boel opblaast voor in de winter als isolatie laag , nog niet kunnen testen maar lucht zou blijkbaar de beste isolatie zijn die er is , dus ik ben benieuwd

wat ik ook heel aangenaam vind ik de niergordel die je stevig om je heen kan spannen en ik als rugklachten man vind dit echt wel een pluspunt

euhm afritsbare zakken, euhm 10 jaar garantie , euhm , ja ik kan er blijven over praten,
super ding !



5596133636_f1105e496f_o.jpg


5596133782_35391d9e97_o.jpg


zo zie je de stof als de voor en achterkant eraf gaat

5596134012_ceaae81540_o.jpg


en zo ziet ze er dan uit, heb het er effe nog zelf opgelaten

10687927501196948521703703.jpg


5595549979_47b3f38e38_o.jpg


en dan zit er nog een stormkraag op ook maar dat werd mij effe te warm vandaag:)

STA-92537-712-H_STADLER-TRAVELER-sand-Herren_b4.png



woehoe!
 
Laatst bewerkt:
@hj bougie nog niet kunnen checken op vonk , zal morgen gelijk een bougie sleutel halen , accu tja heb hem aan de optimate 4 gelegd en daar zou je op af kunnen lezen met de handleiding of de accu slecht is , toch vreemd want maandag voor het opladen van de accu deed het display het nog wel ook na meerdere keren starten . Nu na de accu 1,5 dag aan de oplader doet het display het niet meer.

@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .

zit eentje in je toolkit , kan je zo de bougie even checken als ze je tegen je frame houd en startknop drukt ,

of in je mond steken :)
 
Zo, ik ben weer terug uit Parijs. Ik zie bijna nooit andere Ténéré's, maar zaterdagochtend op de heenweg spotte ik rond 10.30 op de A9 bij Amstelveen een khaki-kleurige op de andere rijbaan (richting Haarlem). Was het Walrenshi?
En op de A27 voor Gorinchem haalde ik een stel in, een zwarte en een witte, beide met koffers. Pas zondagmiddag op een camping bij Parijs zou ik weer Ténéré's zien, namelijk die van de rest van het DTA-gezelschap waarmee ik op bezoek ging bij Yamaha Motor France.

full


full


Bij Yamaha Motor France mochten we de rally-collectie bekijken. Op de onderste foto zit ik op een 850 cc Super Ténéré van de Dakar van 1996. Edi Orioli won dat jaar met een identieke machine. Wel volledig anders dan een standaard machine: sterker frame, sterkere achterbrug, sterker linksysteem, upside down voorvork en nog eens bijna 10 centimeter hoger dan de standaard Super Ténéré. Ik zou er wel aan kunnen wennen.

Ook de 1-cilinder Ténéré's waren er te vinden, van 600 cc tot 750 (!) cc. Wij hebben ons wel vermaakt!

Maandagmiddag reden we terug. Tot knooppunt Everdingen ging het goed, maar in de lange bocht van de A27 naar de A2 voelde ik de motor flink bewegen. Gevalletje lekke achterband. Bij tankstation Ruwiel wilde ik de band oppompen, maar dat lukte niet. Met hulp van de ANWB en een spuitbus lekstopper lukte het wel en kon ik naar huis rijden op 2 wielen. Toen ik vanmiddag de band controleerde was deze leeg, dus er is nog wat werk aan de winkel.
 
Laatst bewerkt:
@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .

is niet zo moeilijk hoor
even de stekker los halen en naar alle pootjes kijken
de ijzeren pootjes moeten egaal metaalkleurig zijn
als je donkere vlekken op de pootjes ziet maakt die soms geen of slecht contact
 
@hj bougie nog niet kunnen checken op vonk , zal morgen gelijk een bougie sleutel halen , accu tja heb hem aan de optimate 4 gelegd en daar zou je op af kunnen lezen met de handleiding of de accu slecht is , toch vreemd want maandag voor het opladen van de accu deed het display het nog wel ook na meerdere keren starten . Nu na de accu 1,5 dag aan de oplader doet het display het niet meer.

@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .

als het de accu is dan kun je de motor nog wel aankrijgen door hem aan te rennen: motor in z'n 2 > koppeling in > rennen maar> wanneer je op een snelheidje bent koppeling op laten komen > motor moet aanslaan :)

zo kreeg ik de Tenere van mijn vriendin ook gemakkelijk aan toen de accu dood was :Y
 
@ Kemizz: Mooie jas man! Top of the top! :Y
Stadler kost wat, maar heb je ook wat. 10 jaar garantie zegt genoeg. 8-)
En het voordeel van Stadler is als je schade hebt aan je kleding dat ze het per deel kunnen vervangen!

@ Deng: Gisteren door de telefoon hoorde ik toch een paar plofjes uit de uitlaat....net als of ie wel een vonk geeft, en dan ook net effe wil aanslaan.....maar wil niet doorstarten tot stationair.

Als de accu leeg is, althans bij mij, dan brand het dashboard nog wel....hij wil dan niet meer ronddraaien (je hoort dan bij het starten: KRRRR...KRRRR...KRRRR oid)
Maar als ie net genoeg krijgt om rond te komen dan slaat ie meteen aan.

Dus accu lijkt mij niet de oorzaak.

Ik zal mijn spanningsregelaar wel even testen op jou Tenere....kijken wat ie doet.

Zal die ook in verbinding staan met het dashboard jongens? :?

Vreemde storing: eerst wel een brandend dashboard en niet willen starten....opladen en weer proberen en dan doet het dashboard het helemaal niet meer...? :?

@ Jack: COOL!! Gaaf spul die oude rallybakken! Beetje onze maat qua hoogte. :+

@ Walrenshi: Alkmaar he.....Hoe rijd ie? 8-) })


Gr. Johan.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal, er gebeurd hier weer genoeg. Ik ben terug uit Marokko dus nu ff genoeg KTM gehad en weer op de Tenere naar het werk.

Hier een verslagje van mijn rally
 
@ Walrenshi: Alkmaar he.....Hoe rijd ie? 8-) })

Er ontgaat jou niets! Hij reed grappig, al klapte ik al bijna op mijn muil in de 1e bocht.
Noppenbanden is ff wennen. Ben gaan rijden, ofschoon ik al had besloten het niet te gaan kopen. de KLX was voor fun en woonwerk gedacht, dat laatste is echter qua
weersinvloeden nu niet bepaald gunstig.
Had al voor een PCX 125 scooter gekeken, maar die komt niet goed mee op de snelweg en voor binnendoor kan ik weer net zo goed de brommer pakken
Kortom ben bezig met een bromscooter :+ Voor erbij dus *O*
 
Wie heeft er interesse in een mooi bagagerack van Touratech voor de XT660Z.

Splinternieuw en compleet met bevestigingsmateriaal.

Helaas verkeerd besteld (grondplaat van koffer past er niet op)

€ 59,95 ex. verzendkosten.
full
 
Er ontgaat jou niets! Hij reed grappig, al klapte ik al bijna op mijn muil in de 1e bocht.
Noppenbanden is ff wennen. Ben gaan rijden, ofschoon ik al had besloten het niet te gaan kopen. de KLX was voor fun en woonwerk gedacht, dat laatste is echter qua
weersinvloeden nu niet bepaald gunstig.
Had al voor een PCX 125 scooter gekeken, maar die komt niet goed mee op de snelweg en voor binnendoor kan ik weer net zo goed de brommer pakken
Kortom ben bezig met een bromscooter :+ Voor erbij dus *O*

Nuh...is m'n vak. ;)

Grappig ding he! })
Ja, hij is niet zo praktisch als een scooter iid. ;)

Die PCX125 is ook leuk! 1:50!!!


Gr. Johan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan