just-me
Die hard MF'er
neeeeeeeeeee geen wd40
grafietspray
grafietspray
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helaas heeft bij mij het noodlot ook toegeslagen , wou de tenere maandag pakken om een stukje te gaan rijden , wou niet starten start motor draait gewoon maar hij geeft geen ontsteking .. meerdere keren geprobeerd te starten wou niet lukken .
Heb de accu maar op de lader gegooid in de hoop dat het daar aan lag , vandaag de accu er in gezet en weer geprobeerd te starten en ook weer draait de start motor maar geen ontsteking en ook doet me gehele display plus snelheid meter het niet meer ! .
Heb allen zekeringen gecontroleerd waren allemaal goed ook geprobeerd te starten zonder spanningsregelaar ook dan doet ie het niet .
Heb het verhaal van HJ helemaal door gelezen maar denk dat dit toch verschilt .
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of waar ik naar zou moeten kijken ?
Hoor het graag
Groet deng
'geen ontsteking' ... wil dat zeggen dat de bougie niet vonkt? Heb je dat gecheckt? In dat geval is de bobine + bougiekabel verdacht. Had Kemizz dat ook niet eens gehad?
Als je display ook uit gaat, dan is toch de accu te slecht: je startmotor trekt 'm 'leeg' waardoor de boordspanning in elkaar zakt tot onder de 11 volt. Op dat moment zal ook je ECU niet voldoende boordspanning krijgen, en die regelt alles.
Gooi er een nieuwe accu in.
HJ
dank u
waar zit dat kreng trouwens kan ik er zo bij??
@hj bougie nog niet kunnen checken op vonk , zal morgen gelijk een bougie sleutel halen , accu tja heb hem aan de optimate 4 gelegd en daar zou je op af kunnen lezen met de handleiding of de accu slecht is , toch vreemd want maandag voor het opladen van de accu deed het display het nog wel ook na meerdere keren starten . Nu na de accu 1,5 dag aan de oplader doet het display het niet meer.
@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .
Gaaf jack man ! die kraag haha wat een uitvinding , stilstaande lucht is een goede isolatie
Zo, ik ben weer terug uit Parijs. Ik zie bijna nooit andere Ténéré's, maar zaterdagochtend op de heenweg spotte ik rond 10.30 op de A9 bij Amstelveen een khaki-kleurige op de andere rijbaan (richting Haarlem). Was het Walrenshi?.
@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .
@hj bougie nog niet kunnen checken op vonk , zal morgen gelijk een bougie sleutel halen , accu tja heb hem aan de optimate 4 gelegd en daar zou je op af kunnen lezen met de handleiding of de accu slecht is , toch vreemd want maandag voor het opladen van de accu deed het display het nog wel ook na meerdere keren starten . Nu na de accu 1,5 dag aan de oplader doet het display het niet meer.
@just-me spanningsregelaar stekker bekeken maar kan niet echt zeggen of daar iets mis mee is ben daar niet motor-technisch genoeg voor .
zit eentje in je toolkit , kan je zo de bougie even checken als ze je tegen je frame houd en startknop drukt ,
of in je mond steken
....bij de volgende meeting ga je dat demonstreren? Dan ga ik het filmen!
Gr. Johan.
@ Walrenshi: Alkmaar he.....Hoe rijd ie?
....bij de volgende meeting ga je dat demonstreren? Dan ga ik het filmen!
Gr. Johan.
Dag allemaal, er gebeurd hier weer genoeg. Ik ben terug uit Marokko dus nu ff genoeg KTM gehad en weer op de Tenere naar het werk.
Hier een verslagje van mijn rally
Er ontgaat jou niets! Hij reed grappig, al klapte ik al bijna op mijn muil in de 1e bocht.
Noppenbanden is ff wennen. Ben gaan rijden, ofschoon ik al had besloten het niet te gaan kopen. de KLX was voor fun en woonwerk gedacht, dat laatste is echter qua
weersinvloeden nu niet bepaald gunstig.
Had al voor een PCX 125 scooter gekeken, maar die komt niet goed mee op de snelweg en voor binnendoor kan ik weer net zo goed de brommer pakken
Kortom ben bezig met een bromscooter Voor erbij dus