Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft iemand een idee,motor wordt gestart slaat aan en onmiddellijk uit,binnen een halve tel ,daarna hele motor dood,geen leven meer ,accu op spanning en geen hoofdzekering doorgeslagen,wat is dit nu weer.
 
heeft iemand een idee,motor wordt gestart slaat aan en onmiddellijk uit,binnen een halve tel ,daarna hele motor dood,geen leven meer ,accu op spanning en geen hoofdzekering doorgeslagen,wat is dit nu weer.
Kun je het probleem misschien iets duidelijker omschrijven?
Contact aan, alles werkt - je start de motor, hij loopt en valt meteen uit. Valt alleen de motor uit, of ook de verlichting enz.?Dus, kun je daarna nog wel starten en branden de controlelampjes dan nog, of niet?
 
Controleer je stekkerblokken van je dynamo en spanningsregelaar eens.
Misschien dat er kortsluiting ontstaat als de dynamo stroom levert.
 
Dan ga ik met het verhaal van Raymond mee.
Op het moment dat de motor draait levert de dynamo stroom en ontstaat er waarschijnlijk/misschien kortsluiting.
Probeer hem eens te starten met de dynamostekker losgekoppeld.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto Hermano!
Fred ik ga ook met de voorgaande verhalen mee, mocht dat niet lukken dan zou ik ook eventjes de stekkerverbinding die de voorste en achterste draadboom met elkaar verbinden (zitten precies onder de tank) even lostrekken en schoonmaken, maar wat ook heel goed mogelijk is dat het kleine zwarte draadje aan de minpool door is, succses!
 
ik ben van plan een nieuwe "Fairing" te maken voor het project waar we mee begonnen zijn. Nu we daar toch mee bezig zijn ben ik gelijk aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om wellicht de (koplampen)lampen voor een upgrade te geven.

Wie heeft hier ervaringen mee of een goed advies? LED, HID, Halogeen, kleinere diameter of juist groter, LED dagrijverlichting plaatsen enz..
 
ik ben van plan een nieuwe "Fairing" te maken voor het project waar we mee begonnen zijn. Nu we daar toch mee bezig zijn ben ik gelijk aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om wellicht de (koplampen)lampen voor een upgrade te geven.

Wie heeft hier ervaringen mee of een goed advies? LED, HID, Halogeen, kleinere diameter of juist groter, LED dagrijverlichting plaatsen enz..

Interessant !!
Hier ben ik over aan het denken. Iggy heeft een aluminium kuip gemaakt uit 1 stuk. Ik heb nagevraagd bij plaatwerkbedrijven, maar dat wordt een dure grap als je het wilt laten doen.
Nu heb ik in Engeland de vraag uit staan wat de rallykuip uit 1 stuk moet kosten die Raidxtreme maakt. De dames van Raidxtreme zijn actief op het engelse forum. Ik verwacht ergens de komende dagen een prijsopgave van Jenna.
Als jij nog andere ideeën hebt, eventuele zelfbouw of zo, dan blijf ik graag op de hoogte.

Qua verlichting heb ik LED lampen van 7 Watt in de standaard koplampen zitten. Die geven m.i. voldoende licht, al zou het nog beter mogen. mijn dagrijverlichting haal ik er weer af….. te kermisachtig B|

Om je een idee te geven van de kuip van Raidxtreme, zie het plaatje hier onder.

21mgpyc.jpg
 
Ik heb ideeën, dat zal het probleem niet zijn. Ben alleen aan het kijken wat, pak ik de complete front aan, of alleen de huidige fairen(met koplampen). Nieuwe stijl van de dakar motoren, gemaakt van plexiglas, hier houd je beter overzicht.

Daarnaast wil ik ook een navigatie toren maken, waar de lampen in gemonteerd worden zoals deze:
img_1237.jpg


Mijn grote voordeel is dat de vriend waarmee ik samenwerk aan dit project een eigen bedrijf heeft met alle mogelijke machines om staal en alu te bewerken, van Waterjet voor snijden, als radius en zetbanken
en ik kan nog wel even doorgaan.

Dus ideeën gemaakt van alu kun je delen, kan altijd kijken hoe of wat. (ook tanks en dergelijke)
Zelf willen wij de alu guard onder het blok aanpassen met watertakje of gereedschaps box, plus 2 side tanks.

Zoals je hoort ideeën genoeg, wellicht eens een "groupbuy" organiseren voor schappelijk bedrag in alu is misschien mogelijk tegen die tijd.
 
Wie heeft er ervaring met bredere velgen ?

Ik heb vrijwel het complete Supertenere.net forum doorlopen maar vindt niet echt een duidelijk antwoord.
Grootste deel van de S10 eigenaar blijft bij de originele velgmaat en bandenmaat. Waarschijnlijk omdat dit een goede combo is voor terreinwerk.

Nu leg ik dus de meeste km's af op de weg. De standaard bandenmaat is op zich prima, maar zit met het idee te spelen om te zien of er achter een 150 of 160 band zou passen en dan voor naar een 110. Dat zou betekenen dat er een bredere velg in moet.

Kan je deze zonder problemen (laten) spaken op de originel naven ?

Ook ben ik nieuwsgierig naar de remmen. Er zijn een paar mensen die rijden met de 320mm schijven en zijn daar tevreden over. Nu schijnt het ook zo te zijn dat R1 (achterschijven) passen en te gebruiken zijn als voorschijven. Dit icm een andere hoofdrempomp zou al een verbetering zijn. Iemand ervaring met het laatste ?
 
Ik heb ideeën, dat zal het probleem niet zijn. Ben alleen aan het kijken wat, pak ik de complete front aan, of alleen de huidige fairen(met koplampen). Nieuwe stijl van de dakar motoren, gemaakt van plexiglas, hier houd je beter overzicht.

Daarnaast wil ik ook een navigatie toren maken, waar de lampen in gemonteerd worden zoals deze: [afbeelding]

Mijn grote voordeel is dat de vriend waarmee ik samenwerk aan dit project een eigen bedrijf heeft met alle mogelijke machines om staal en alu te bewerken, van Waterjet voor snijden, als radius en zetbanken
en ik kan nog wel even doorgaan.

Dus ideeën gemaakt van alu kun je delen, kan altijd kijken hoe of wat. (ook tanks en dergelijke)
Zelf willen wij de alu guard onder het blok aanpassen met watertakje of gereedschaps box, plus 2 side tanks.

Zoals je hoort ideeën genoeg, wellicht eens een "groupbuy" organiseren voor schappelijk bedrag in alu is misschien mogelijk tegen die tijd.

Dat klinkt zeer interessant !! :Y
Zou hij niet een Aluminium kuip uit 1 stuk kunnen maken? Daar zijn vast meer gegadigden voor dan alleen ikke…. Ik durf zelfs te vermoeden dat in Engeland en bijv. Griekenland ook wel belangstelling is, naast hier in NL.
 
Ja, alu heeft ook nadelen tegen over plastic.
Waar plastic en Andere meegeven/buigen. Deukt alu. En in een crash blijft het net een mes (mochten er scherpe randen aan zitten) of knelt af

Maar tuurlijk alle ideetjes zijn welkom. Al is de ronde vorm zoals de xtz750 nu heeft lastig netjes van alu te maken (zonder mal en pers) een style met rechte vlakke is daarin tegen misschien Beter te doen.
Daarnaast kun je een fairing ook maken met kevlar of Carbon im verwerkt als het om stevigheid zou gaan.

Wellicht iemand foto's van ideetjes/eigen wensen?
 
Wellicht iemand foto's van ideetjes/eigen wensen?
Hoi So-Minded, ik ben zelf ook enige tijd geleden bezig geweest met een andere cockpit, een afbeelding heb ik hieronder bijgevoegd (nog met de oude voorvork). Op de oorspronkelijke houder voor de koplamp heb ik een aluminium frame gemaakt. Er zit nu ook een ruit op die meer rechtop staat. Anders is er helemaal geen ruimte om een roadbook en tripmaster in te bouwen. Op zich ben ik daar wel tevreden mee, maar het kan mooier/beter. Ben zelf ook nog steeds op zoek naar een mooie kuip, maar nog niet erg tevreden met wat ik op internet vind. Daarbij zie ik een beetje op tegen zelfbouw, want lijkt me moeilijk om mooi te krijgen.
Als je wilt, kan ik desnoods wel enkele detailfoto's maken. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw ideeen. Groetjes, Bauke
Grotefoto-CSHSUYNM.jpg
 
goeie avond Bauke,

ziet er goed uit op de foto. Ik ben erg benieuwd hoe je voorkant er nu uit ziet, en hoe het frame in elkaar zit voor de tripmaster en roadbook. Ik twijfel heel erg of de originele vorm te behouden of voor totaal iets anders te gaan.

Gr Bauke
 
Ik ga zelf ook nog zoiets maken, maar wil dat doen met een bak ipv een frame, zodat ik wat elektronica (mp3-speler, laders, routekaartjes SD, e.d.) kan opbergen.
Waaraan ik ook heb zitten denken is een groot vak onder het zadel, dat doorloopt en ook dienst doet als achterspatbord en kentekenplaathouder. Hier kan je de ehbo-doos en gereedschap in kwijt. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor alleen een bak onder het zadel en komt er voor het kettingslot nog ergens een bergvak.
 
goeie avond Bauke,

ziet er goed uit op de foto. Ik ben erg benieuwd hoe je voorkant er nu uit ziet, en hoe het frame in elkaar zit voor de tripmaster en roadbook. Ik twijfel heel erg of de originele vorm te behouden of voor totaal iets anders te gaan.

Gr Bauke
Hoi Bauke, op de foto's kan je zien hoe mijn voorkant er nu uitziet. Ik heb de oude tellerunit er geheel uit gehaald en de roadbookhouder verstelbaar gemaakt zodat je deze kan kantelen. Met mijn eerste ruit stond de roadbook erg rechtop, met de huidige ruit kan deze meer achterover worden geplaatst. Ik heb niet veel mogelijkheden om metaal te bewerken, vandaar dat ik veel gebruikt heb gemaakt van het bestaande.
Grotefoto-3CIP6LS7.jpg

@S10: weet je of er ook LED lampen te krijgen zijn voor mijn koplampen met een (oude) R2 fitting? Via internet kan deze niet vinden. Ik heb er nu gelukkig wel halogeen lampen (60/65)met een R2 fitting in zitten. Maar als ik beide lampen laat branden zijn LED lampen met minder wattage beter. Hoor graag of je weet of ik hiervoor LED lampen kan krijgen...
Groetjes, Bauke
 
Laatst bewerkt:
Ivokim,
Ik heb zelf een TDM-rempomp en die remt goed (met stalen leidingen, gereviseerde klauwen en OEM-remschoentjes). Er schijnt een Brembo-pomp te zijn die weer beter remt (zie duitse forum). Maar ik ga met de Suup ook in het terrein spelen en dan wil ik niet teveel vertraging aan de voorkant.
De TDM-pomp was niet duur en ik ben er erg tevreden over, zowel op de weg als in het terrein.
 
even terugkomend op de niet startende st,oorzaak,2 minuscule draad breuken een bij de stekker van de regulator en verborgen,het draadje dat vastzit aan de pluspool waar de hoofd zekering aan gelinkt wordt,de aanhechting was gebroken vandaar dat ik geen enkele spanning had,coclusie goede verbindingen zijn van levensbelang.
nogmaals dank voor de tips.
 
Vandaag ook weer even bezig geweest. Zwitserse set is er voor de kerst ingegaan. ik had daarvoor ook zwitsers en hij was toen afgesteld door de dealert. Dus daaraan hoefde ik niets te veranderen. Rij ik lekker naar het werk, tank ik...... 1:13!! Daarvoor met versleten naalden 1:15, dus ik ging erop achteruit. :(
Zouden de nieuwe chokeplunjers de oorzaak kunnen zijn? Dus ik de tank eraf. Gelukkig is dat routine, dus binnen een paar minuten gedaan.
Maar dan.... aanzuigrubbers zitten er helemaal niet lekker op. Ofwel, den vloek van den yamaha had met te pakken. En ik vond het allemaal zo soepel gaan met monteren. :+
Na 1,5 uur gepriel (rubbers zijn nog maar 2 jaar oud en nog steeds erg soepel) eindelijk succes.
Dusch een wijze lesch van Nomiisch:
De rubbers gaan NOOIT makkelijk om de carbs heen!!!!!! |(

De chockeplunjers leken er goed in te zitten, dus ik hoop dat valse lucht het slechte lopen en hoge verbruik verklaart :X
 
De rubbers gaan NOOIT makkelijk om de carbs heen!!!!!! |(

De chockeplunjers leken er goed in te zitten, dus ik hoop dat valse lucht het slechte lopen en hoge verbruik verklaart :X

Dan hoop ik maar dat ze goed zitten want ik vond ze er redelijk makkelijk opgaan want ook met mijn volle gewicht van 90kg gingen ze er geen mm dieper in.. :/

De rubbers van carb naar luchtfilterhuis is dan weer een ander verhaal. Al ging dat met de 'nieuwe' rubbers al wel 20 miljoen x makkelijker dan met de oude. :') Maar daar die bedoel je vast niet want daar kan die geen valse lucht lekker. Hoogstens ongefilterde lucht. :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan