Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar een goede stickersite voor de motor. Met name stickers gericht voor de xtz750. Weet iemand wat adresjes?

ik zelf kom niet verder dan
-stickerland
-motorsticker
-ebay (wat ik niet altijd vertrouw: kwalliteit stickers soms heel slecht)
-motovinyl.co.uk (een van de beter)

Een kant en klare thema-set zou mooi zijn. Voordat ik jezelf een mooie combo hebt verzonnen..
 
Ik ben op zoek naar een goede stickersite voor de motor. Met name stickers gericht voor de xtz750. Weet iemand wat adresjes?

ik zelf kom niet verder dan
-stickerland
-motorsticker
-ebay (wat ik niet altijd vertrouw: kwalliteit stickers soms heel slecht)
-motovinyl.co.uk (een van de beter)

Een kant en klare thema-set zou mooi zijn. Voordat ik jezelf een mooie combo hebt verzonnen..
Op ebay hebben ze sets die je weer de "oude" look geven, volgens mij wel prijzig.
http://www.ebay.nl/itm/KIT-ADESIVI-...essori_Moto&hash=item35bfba2bce#ht_7938wt_980
 
Laatst bewerkt:
hoi Simon, je hebt toch eens de rubber blokken in het achterwiel vervangen?

Merkte je iets tijdens het rijden dat je besloot te checken?
 
Vraagje: Na het eerste model Suup, is behalve een aantal zaken ook de oliepeilstok veranderd. Het eerste model uit '89 had het min-max niveau, vrij hoog op de peilstok. Bij de modellen erna stonden de niveau strepen een stuk (enkele cm.) lager. Destijds op de website van Gerke (dank je Klickstarteke ;) voor de naam), stond dat je kon experimenteren. Dus als de olie bij het eerste model peilstok onder het minimum kwam, maar zich dan stabiliseerde, kon je het niveau van de 'modernere' peilstok aanhouden.
Omdat mijn olieniveau (Suup uit '89) in 1600km toch zo'n 2cm onder het minimum gedaald is (stond halverwege tussen min en max), is mijn vraag hoe zit dit bij jullie modellen uit '89? Ik heb ondermeer nieuwe olieschraapveren en klepseals en weet niet waar ik olie kan kwijtraken. Overigens heb ik wel gemerkt dat de motor te zuinig stond, dus dat heeft wel enige invloed.
Het is nogal belangrijk, want na een aantal jaren niet op vakantie te zijn geweest wil ik erg graag mee naar Zwitserland (en verder :Y ), maar wel met een goed blok.
 
René, wat je kan proberen is stukjes rubber ter grote van de rubber blokken uit een binnenband te knippen en deze in de naaf te leggen. Wordt je probleem minder, kan je altijd nog besluiten de dure rubberen dempers te kopen. Maar misschien heeft Simon wel een pasklaar antwoord voor je.
 
hoi Simon, je hebt toch eens de rubber blokken in het achterwiel vervangen?

Merkte je iets tijdens het rijden dat je besloot te checken?

Een goede tip van een bekende van je heeft me met een tip ertoe bewogen. Namelijk dat nieuw rubber je koppelingskorf kan sparen. Er zat nogal wat speling op de rubbers namelijk. Ik ka me voorstellen dat een stukje binnenband wel de speling opvangt, maar dat de rubbers zelf nog hard blijven. In feite mis je dan nog steeds demping.

En ik wil dat mij broem 100% in orde is. Dus ik hou niet van ge-McGyver. Goed doen of niet doen, da's mijn uitgangspunt.
 
Simon,
Drukte me wat ongelukkig uit waarschijnlijk. Ik ben het nl. helemaal met je eens. Het stukje extra binnenbandrubber bedoelde ik als hulpmiddel om zeker te weten dat het in de demperrubbers zit. Zo ja, kan je beter nieuwe kopen.
Het kan echter ook de ketting/tandwielen, kettingbladlager, koppelingsveren (in de buitenkorf) of wat dan ook zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Na het eerste model Suup, is behalve een aantal zaken ook de oliepeilstok veranderd. Het eerste model uit '89 had het min-max niveau, vrij hoog op de peilstok. Bij de modellen erna stonden de niveau strepen een stuk (enkele cm.) lager. Destijds op de website van Gerke (dank je Klickstarteke ;) voor de naam), stond dat je kon experimenteren. Dus als de olie bij het eerste model peilstok onder het minimum kwam, maar zich dan stabiliseerde, kon je het niveau van de 'modernere' peilstok aanhouden.
Omdat mijn olieniveau (Suup uit '89) in 1600km toch zo'n 2cm onder het minimum gedaald is (stond halverwege tussen min en max), is mijn vraag hoe zit dit bij jullie modellen uit '89? Ik heb ondermeer nieuwe olieschraapveren en klepseals en weet niet waar ik olie kan kwijtraken. Overigens heb ik wel gemerkt dat de motor te zuinig stond, dus dat heeft wel enige invloed.
Het is nogal belangrijk, want na een aantal jaren niet op vakantie te zijn geweest wil ik erg graag mee naar Zwitserland (en verder :Y ), maar wel met een goed blok.

Echt jammer dat die site van Gerke uit de lucht is, stonden zoveel goede tips in.

Maar zo schrikbarend is je olieverbruik toch niet Sarvin?
Als ik het tankje opmeet is hij ±17x10cm, ofwel 170cc per cm.
Als hij 3cm gedaald is op 1600km komt dat neer op zo`n 320cc per 1000km.


TIP: voor wie nog alu koffers incl beugels zoekt:
http://www.speurders.nl/overzicht/m...maha/yamah-xtz750-super-tenere-130980322.html
In deze ad staat eventueel los te koop.
 
Gaaf filmpje, ga ik even opslaan om op een regenachtige dag te bekijken.

@seren,
Deze meneer heeft leuke xtz stickers.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr#
Wat te denken van deze: :}
$(KGrHqJ,!lgFGjgt1YoEBR)cBloy4w~~60_85.JPG
 
bedankt Simon en Gerard voor de reacties, ben met dit soort zaken ook voorstander van nieuwe. Waar heb je gekocht Simon en tegen welke prijs?

juist vandaag heb ik de nieuwe koppelplaten gemonteerd, in d ekomende dagen testen.
De oude koppelplaten waren verglaasd en hadden nauwelijks meer voering. Toch zijn de nieuwe net zo dik als die eruit komen: 2,9mm, nou ja, kzal wel kijken hoe het rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Die hele fiets staat te koop ;) maar denk dat mooie prijs zal zijn.
Ziet er wel erg nice uit!

Hij verkoopt ook losse stickers staat in de ad.


@Dutchdude

Was het transmissiehuis van je achterwiel vol met rubber rotzooi?
(teken van slijtage)
Volgens mij heeft Bolski nog (nieuwe) transmissiedempers liggen.
 
Hij verkoopt ook losse stickers staat in de ad.


@Dutchdude

Was het transmissiehuis van je achterwiel vol met rubber rotzooi?
(teken van slijtage)
Volgens mij heeft Bolski nog (nieuwe) transmissiedempers liggen.
Oh ja klopt, maar ik vond die motor wel lijp, en sinds kort staat ie ook te koop.
eerst had ie alleen een ad voor de stickers. Sorry voor de verwarring.
 
Hij verkoopt ook losse stickers staat in de ad.


@Dutchdude

Was het transmissiehuis van je achterwiel vol met rubber rotzooi?
(teken van slijtage)
Volgens mij heeft Bolski nog (nieuwe) transmissiedempers liggen.


okay thanks voor de tip Raymond,
ik ga eerst testen met de nieuwe koppelplaten,
het achterwiel moet nog eens los binnenkort
 
Vraag:
Weet iemand een adres waar ik de vorkpoten kan laten testen? Op rechtheid en demping....
 
Ik heb een vraagje aan de mensen hier. Ik heb onder mijn s10 een arrow uitlaat, en merk dat de motor wat te arm loopt. Hier rijden meer mensen met die uitlaat, kunnen jullie vertellen wat jullie sproeierbezetting is?

Ook is er inmiddels een donor tdm (1994) en dat blok wil ik er later ook onder bouwen. Hebben jullie dan een indicatie voor sproeiermaten? Ik wil m dan wel laten afstellen maar t is wel fijn als de basis een beetje in de buurt zit.

Overigens is de s10 verder origineel wat betreft luchtfilter.
 
Heeft iemand trouwens nog een goede startschakelaar-unit (dus die unit aan het stuur waar de dodemansknop op zit) liggen? Het gaat om de versie met ronde knoppen. Bij mij is de bevestiging het aan het begeven.

Gr,
Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan