Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Iggy, ik hoorde't van Klickstart.
Maar ik was er van't zomer eens bij toen je met Jan belde, toen hoorde ik al zoiets in je accent!
Groeten,
Doudou
 
@Dou Dou, ja ja uit gouden koren aren.......tussen dinkel en de duutse grens, van wie hoorde je dat?
Ik kwam het ergens tegen in XTZ750 topic 5 of 6 (ja ik ben alle topics aan het lezen...).

@Jan, het is nog heel voorzichtig hoor. Moet ook wel met alleen een voorrem die ik nauwelijks kan bedienen met mijn te korte vingerkes. We gaan nu toch wel de rem(men) in orde maken hoor. Gisteren had ik bijna een plots overstekende voetganger onder mijn wielen :o
Ook moet het zijspan opnieuw gericht worden. Misschien bij LBS?
Motorisch mag het ook nog beter. Elke onvolkomenheid wordt direct doorgegeven aan het zijspan. Ieder schokje trekt de heleboel naar links dus.

Maar ik ben er nog steeds heel blij mee *O*
 
Mooi Iggy! Is daar iig beter weer dan hier: daar wordt je niet vrolijk van hier!... :N

Geniet ervan.


NIet?? -O-

Gister werd ik toch wel vrolijk van deze speeltuin. :Y (geen openbaar terrein)
FILE0061_zps3ac64e32.jpg



@Iggy, dat is wel een heeeeeele grote speeltuin.
Lijkt me echt mooi rijden daar. :}
 
gaan we het battle of the Giants treffen hier maar organiseren?~[/quote]

hey hey hookeniggy;

Das een zeer mooie speeltuin organiseer maar dan komen wij heel zeker opaf!

Mvg gerke
 
Ook moet het zijspan opnieuw gericht worden. Misschien bij LBS?
Motorisch mag het ook nog beter. Elke onvolkomenheid wordt direct doorgegeven aan het zijspan. Ieder schokje trekt de heleboel naar links dus.

Maar ik ben er nog steeds heel blij mee *O*

Als je eens naar LBS wilt, roep dan maar even, ik ga graag met je mee; straks wordt het kouder, kun je de handschoenen van Doudou wellicht uitproberen...?
 
En die arme Doudouke koude handjes krijgen?
Dat heb ik er voor over, het is altijd leuk bij LBS!
We gaan dat zien, kan een leuk toertje gaan worden!
Groeten,
Doudou
 
@Dou dou, ja dus je hoorde het wel (tukker accent)? nu zuidspaans epana

@Ronald S10, nou...de herfst was altijd start van enduro seizoen, werd daar wel blij van, maar dit is ook heerlijk, hoor, maar wel zweten (nog steeds)

@alfred, vloeibaar goud?? bedoel je ivm overmate aan olijfolie gebruik? in combinatie met sardines?

@Raymond , ja 't rijden is hier wel heel leuk, beetje technisch en overweldigend, regelmatig van de motor af en te voet verkennen of het gaat, tot nu toe geen spijt van gehad, want sta je ergens in een ravijn, single track, dan kom je er niet meer uit, ook niet met een quad of laro, en de stenen zijn harder dan 't Nederlandse zand, dus dat weerhoud de suup rijder van bodemonderzoek, je rijd erop, dat vallen niet gaat, met de suup krijg je hier wel echt die Dakar gedachte in je kop! (en rijdt er ook naar) vlot, maar met behoud!

@Gerke, jij ook nog hier, das tof, ik ga een wat meer verkennen hier, wat zou het organiseren inhouden? mooie rij route,evt transport voor motors?
Ruimte genoeg en goedkope overnachtingsmogelijkheid is ook geen probleem, behalve dan zómers, maar is dan toch te heet om te rijden.
Zo'n battle of the Giants zou ik gaaf vinden, Africa twins, onz Suups BWM 800 gs naast elkaar, en de Elephants, zou mooi zijn.

Ik zal binnenkort een leuke route rijden, met wat beeldmateriaal, en een verslag.
Jullie enthousiasme is erg stimulerend
groetn vanuut almeria (en sinterkloas)
 
Maar misschien kunnen we volgend jaar in de voorjaarsvakantie gewoon 25 jarig Suup treffenn doen.

Zat te denken aan de volgende formule, haalbaar en betaalbaar?
25 jaar Super tenere, El Calon,Almeria, Spanje
1 week, in de voorjaarsvakantie
Huisvesting, woning hier aan't strand 3 slaapkamers 5-6 bedden,2 badkamers, ong 100 eurie (geloof ik per woning per week).
Tansport, Holland - Almeria stad was 700 vv jan?
Elke dag een allroad toer gravel rit, door de omgeving, met eventueel mogelijkheid om in de middelandse zee te duiken.
Eten s'middags in restaurants kost ong 9 eurie voor dag menu (veel inc fles wijn)
S'avonds kampvuurtje stoken en biertje, zelf evt barbequen, of boccadillo's maken (stokbrood met dikke lappen vlees of kaas, hier aan 't strand, of een van de vele andere wilde strandjes hier.
Zelf shirtjes laten drukken met alle namen van deelnemers.
Mijn busje evt met aanhanger als volgauto, voor reserve onderdelen en gereedschap zodat niemand bij pech aan de kant hoeft te staan

Zou dit een leuk haalbaar idee zijn?
Gewoon gezellig onder elkaar, niet commercieel, geen grote meute mensen, zoals op de grote treffens
Samen doen, de vrijheid van de Super tenere vieren,en genieten, kennis en ervaringen delen.
Share the spirit
 
@Gerke, jij ook nog hier, das tof, ik ga een wat meer verkennen hier, wat zou het organiseren inhouden? mooie rij route,evt transport voor motors?
Ruimte genoeg en goedkope overnachtingsmogelijkheid is ook geen probleem, behalve dan zómers, maar is dan toch te heet om te rijden.
Zo'n battle of the Giants zou ik gaaf vinden, Africa twins, onz Suups BWM 800 gs naast elkaar, en de Elephants, zou mooi zijn.

Ik zal binnenkort een leuke route rijden, met wat beeldmateriaal, en een verslag.
Jullie enthousiasme is erg stimulerend
groetn vanuut almeria (en sinterkloas)~[/quote]

Heyy hookeniggy;

jep leef nog hee plak ermaar en datum op wil graag die bergjes verkennen daar!!
slapen doen we toch langs onze moto he en de dr biggers niet vergeten ;)

@ Klickstart;
ben nog altijd veel bezig met enduro ritjes in heel europa en natuurlijk ook in ons apelandje trouwens je bent ook goed bezig zie ik!!

mvg gerke
 
Als het maar noppen zijn Gerke, dan doe ik met plezier mijn best! Heb zelfs Doudou meegesleurd op het "slechte pad" })
Wij zijn veel te vinden op het door jouw goed gekende gebied bij w**ck!
 
Als je eens naar LBS wilt, roep dan maar even, ik ga graag met je mee; straks wordt het kouder, kun je de handschoenen van Doudou wellicht uitproberen...?
Ik ga nog even wachten met LBS. Heb hier een dorp verder iemand gevonden die ook goed overweg kan met kromme frames ed. Hij was heel nieuwsgierig toen ik erover begon. Ik ga hem volgende week of zo mijn span laten zien. Wordt dat niks dan is het LBS.
 
Olieverbruik schiet ineens omhoog. Van 1:4000 naar 1:2000 ik korte tijd.
Naja, nog 13.500 km en dan mag er iets* gebeuren.



















*(gereviseerd) 850 blok, revisie eigen blok of andere motor
 
Nomiis,
Nog speciale dingen met de motor gedaan vanwege het olieverbruik? Bij mijn Suup had ik het idee, dat hij meer ging verbruiken toen hij wat zuinig stond afgesteld en dus te warm werd. Overigens is olieverbruik niet slecht voor de motor. Het wordt alleen voordeliger om een revisie te doen als hij meer verbruikt dan 1l op 1000km.
 
Nomiis,
Nog speciale dingen met de motor gedaan vanwege het olieverbruik? Bij mijn Suup had ik het idee, dat hij meer ging verbruiken toen hij wat zuinig stond afgesteld en dus te warm werd. Overigens is olieverbruik niet slecht voor de motor. Het wordt alleen voordeliger om een revisie te doen als hij meer verbruikt dan 1l op 1000km.


Naja, ik moet gewoon wel ergens een rationele reden hebben om iets leuks te gaan doen wat veel geld kost ;).
Maar hij staat niet te zuinig hoor, voldoende zwart uit de uitlaat en de bougies zijn mooi koffiebruin. Nooit een plofje bij hard gas en dan gas los. Eigenlijk nooit een plofje.
Ik denk dat bijna 90.000km dat gewoon doet met een brommer.
 
bovenbouw revisie of een 850 blok, scheelt 10 pk!

en dan kan je weer jaren van je XTZ genieten!
 
@Gerke, jij ook nog hier, das tof, ik ga een wat meer verkennen hier, wat zou het organiseren inhouden? mooie rij route,evt transport voor motors?
Ruimte genoeg en goedkope overnachtingsmogelijkheid is ook geen probleem, behalve dan zómers, maar is dan toch te heet om te rijden.
Zo'n battle of the Giants zou ik gaaf vinden, Africa twins, onz Suups BWM 800 gs naast elkaar, en de Elephants, zou mooi zijn.

Ik zal binnenkort een leuke route rijden, met wat beeldmateriaal, en een verslag.
Jullie enthousiasme is erg stimulerend
groetn vanuut almeria (en sinterkloas)\

Heyy hookeniggy;

jep leef nog hee plak ermaar en datum op wil graag die bergjes verkennen daar!!
slapen doen we toch langs onze moto he en de dr biggers niet vergeten ;)

@ Klickstart;
ben nog altijd veel bezig met enduro ritjes in heel europa en natuurlijk ook in ons apelandje trouwens je bent ook goed bezig zie ik!!

mvg gerke[/quote]


Ja Gerke kan dat doen he, maar geloof niet dat m'n tover formule aanslaat! haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan