Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Gerke kan dat doen he, maar geloof niet dat m'n tover formule aanslaat! haha
Hey Iggy,

Ik denk dat iedereen al in winterslaap is....... :z

Mij lijkt het wel wat, maar ben bang dat er niet veel animo zal zijn, gezien de ervaring van dit jaar.
Ik heb mijn zinnen eigenlijk weer op Italië gezet (thanks to Sarvin :} ) maar wie weet..... Vond het wel gezellig, zo met mijn vakantiebuurmannen. Echter zouden we Italië ook kunnen verruilen voor het gravel in Spanje.

Heb je al Grolsch gevonden daaro? ;)
 
Hey Iggy,

Ik denk dat iedereen al in winterslaap is....... :z

[zeikmodus]Klopt, sorry. Op een of andere manier lijkt alles wat leuk is te ver weg, omdat ik een studie naast m'n werk doen.
Mijn laatste vakanties betonden uit 's ochtends studeren en 's middags 'iets doen' om 's avonds weer niet te veel te drinken omdat ik de volgende dag weer moest leren.
Ik heb al in maanden niet meer gesleuteld, terwijl ik een 660 heb staan die schreeuwt om gepruts -O-

Nog één jaar en dan mag ik een fancy titel achter m'n naam zetten, maar voor die tijd leef ik in een twilight en heb ik niet eens zin om iets te plannen. [/zeikmodus]
 
Laatst bewerkt:
Hey Iggy,

Ik denk dat iedereen al in winterslaap is....... :z

Mij lijkt het wel wat, maar ben bang dat er niet veel animo zal zijn, gezien de ervaring van dit jaar.
Ik heb mijn zinnen eigenlijk weer op Italië gezet (thanks to Sarvin :} ) maar wie weet..... Vond het wel gezellig, zo met mijn vakantiebuurmannen. Echter zouden we Italië ook kunnen verruilen voor het gravel in Spanje.

Heb je al Grolsch gevonden daaro? ;)

:^

Mijn suup staat al in winterslaap, zelf ben ik nu druk met de 600tjes.

Spanje lijkt mij ook gaaf, alleen in het voorjaar gaat mij dat niet lukken.
 
Ja Gerke kan dat doen he, maar geloof niet dat m'n tover formule aanslaat! haha

Hoi Iggy, ik heb wel gedacht aan jouw voorstel, maar gebrek aan tijd en geld. Ik vind de besteding van mijn vrije tijd en vakanties met mijn gezinnetje belangrijk, kwestie van keuzes maken. Voor een weekend is met mijn S10 wel tijd te vinden, maar langer is voor mij niet mogelijk. Zou wel graag meer "off-road" willen rijden, wellicht een weekend van het voorjaar hier in Nederland?

@Nomiss, welke studie doe je eigenlijk? Ik heb ook een opleiding aan de TU-Delft gedaan naast mijn werk, weet hoe dat voelt. Blijf volhouden! :}

Groetjes, Bauke
 
Laatst bewerkt:
Hoi Iggy, ik heb wel gedacht aan jouw voorstel, maar gebrek aan tijd en geld. Ik vind de besteding van mijn vrije tijd en vakanties met mijn gezinnetje belangrijk, kwestie van keuzes maken. Voor een weekend is met mijn S10 wel tijd te vinden, maar langer is voor mij niet mogelijk. Zou wel graag meer "off-road" willen rijden, wellicht een weekend van het voorjaar hier in Nederland?

@Nomiss, welke studie doe je eigenlijk? Ik heb ook een opleiding aan de TU-Delft gedaan naast mijn werk, weet hoe dat voelt. Blijf volhouden! :}

Groetjes, Bauke

Hoi Bauke,

Ik doe een volg een Master of Business Administrations (MBA). Eigenlijk niks voor een boer als ik, maar goed, anders ga ik vastroesten. Ik moet er zelf ook nog de prijs van een nieuwe honda cr 250 L aan meebetalen, dus vandaar mijn 2 jarige vertraging op alles dat leuk is. Maar dat ken je maar al te goed. ik hoor het van iedereen die een studie ernaast heeft gedaan.

Wat wel leuk is, is dat ik met mijn meisje heb afgesproken dat ik, als ik mijn papiertje heb, als cadeatje dus "iets " mag doen. Dat is dus een andere motor, of stiekem een gereviseerd en getuned 850 blok eronder waardoor de suup weer bijna als nieuw is. Immers zijn alle lagers in het frame/wielen al een keer vervangen *D.

Ik maakte me nog druk over de elektronica, maar dat was na de bui van afgelopen vrijdag helemaal over. Prima spul, suup heeft geen klap verkeerd gegeven en alles was werkelijk tot in de diepste poriën zeiknat. *O*
 
Vind de standaard al overbodig! ;)
1012898_10201890556819977_86607304_n.jpg


Wel zwaar werk om beetje enduro's bij te houden.
 
Zoals Anakin Skywalker zei toen hij zijn Pod weer aan de praat kreeg: "It's working, it's working!". Zo is ook mijn ST weer bij bewustzijn na een harttransplantatie en behalve een dipje bij 3k rpm rijdt hij als een zonnetje met z'n nieuwe 850 blokkie.
 
Zo, ook weer even "bijgelezen".

3VD blok inbouwen is redelijk simpel, wat steunen eraf schroeven, draadjes tappen voor je koppelingspedaal, slangen omkatten en je carbs een nieuwe bezetting geven.

Je kan kiezen om de keienvanger aan te passen of de onderkant van het ST-blok over te zetten. Ik kies voor de keien vanger. In het TDM blok gaat wel 0,2l minder olie... dus ga niet als een blinde, zoals ondergetekende, 4,1 l olie toevoegen, dan mag je weet terug pompen ;)

Gat bij 3k toeren is met de streepjes methode die je een paar pagina's terug kan lezen wel op te lossen:
- 0 gas -> stationair sproeier
- 1/4, 1/2, 3/4 is allemaal naald
- volgas is hoofdsproeier

3k toeren is ongeveer 1/4 gas, dus dat wordt de naald een gleufje verder zetten en dan is het opgelost, wat ik je brom.

Plannen zijn nu nog rvs spaken en 320 schijven en dan ben ik er wel helemaal klaar mee ;)

PS: Check advertentie van Boeve, aardige vent, heeft net 3 ST's omgelegd: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
Hey Iggy,

Ik denk dat iedereen al in winterslaap is....... :z

Mij lijkt het wel wat, maar ben bang dat er niet veel animo zal zijn, gezien de ervaring van dit jaar.
Ik heb mijn zinnen eigenlijk weer op Italië gezet (thanks to Sarvin :} ) maar wie weet..... Vond het wel gezellig, zo met mijn vakantiebuurmannen. Echter zouden we Italië ook kunnen verruilen voor het gravel in Spanje.

Heb je al Grolsch gevonden daaro? ;)


Voor mij geldt hetzelfde. Het voorjaar is te vroeg, aangezien ik dan de Suup waarschijnlijk nog niet klaar heb. Italië staat voor mij zo goed als vast, wanneer we weer met hetzelfde gezelschap gaan als dit jaar: top ervaring *O*

Voor de switch naar Zuid Spanje ben ik ook prima te vinden als de anderen dat ook zien zitten ;)
Echter wel in de 2e helft volgend jaar….
 
@Jan, dank je voor de info op Molcargo weet je toevallig of die ook op Alicante rijden? aangezien het vliegen daarheen aanzienlijk goedkoper is, met oa Transavia en of Vueling.

@Gerke, je deelt mijn mening volledig, klein groepje is gezellig, mooie omgeving de Suup, en mooie bochten en gravel om suupwaardig te kunnen bollen.

@Alfred, als jij komt dan zorg ik dat er Grolsch is (pijpjes of beugeltjes?)

@Nomijs, plannen maken en Suup rijden gaat niet samen en is ook niet leuk, juiste instelling!

@Raymond, we hebben nog geen datum geprikt, najaar is hier ook een mooie tijd om te rijden (oktober of november) zou mooi zij als jij er ook bij zou kunnen zijn.

@Sarvin, ik weet al wel een spaanse schone die helemaal verkikkert is op de suup

@Bauke, ik kan in het hele late najaar of vroege voorjaar wel offroad rijden, aangezien ik dan in Nederland ben, hou je van mul zand?
Keuze gezin of Suup is natuurlijk makkelijk gemaakt, geloof dat de meesten hier die keuze (nog) niet hoeven te maken
@Wim,voor mij hoeft de tweedde helft van het volgend jaar geen probleem te zijn, en is misschien ook wel beter angezien er dan meer bij aanwezig kunnen zijn, het niet mee kunnen gaan naar Italie was voor mij afgelopen jaar een groot gemis, ik wil dit jaar zeker mee, wanneer gaan jullie?
@Jan@ Dou Dou en Clickstart, eventueeel ook vd partij?
@Gerke ook?
 
Doudou, naar Spanje, zou het graag een keer doen.
Maar met welke motor?
DT175MX?
DT125frame met Honda XL125 blok, met trial-gearing?
MZETZ250 met span, met terreinbandjes?
Met elk van deze motoren kan ik leuk meekomen in het terrein, maar niet snel.
Dus om dan naar Spanje te gaan, ook geen geld hier, 62-jarige werkloze, dan zie je de knelpunten al wel.
Maar een ritje in Nederland, dan weten we hier in Zuid-Limburg, en in Belgisch-Limburg, net over de grens, wel leuke dingen te doen.
We hebben er al eens gedaan met wat gasten van het Yamaha DT-forum.....
Een toertje hier in het heuvelland, en grensoverschrijdend, Belgie in, een mooie groeve bij W***k, en nog zo wat leuks...
Ga eens kijken op het DT-forum, bij Ritjes 2013 vooruitzichten
Jullie zijn desgewenst welkom hier, ik heb logeerruimte, of je kunt je camper op m'n plaatsje zetten!
Groeten,
Doudou
 
@Dou dou, jammer, maar DT 175-400, tweetakt mmm, ze stonden ook in het Dakar magazijn bij YMF -Sonauto, ik vindt dat toffe bikes, ik kan de filmpjes niet bekijken gezien mijn trage internet verbinding, maar ga dat morgen zeker doen (als ik de filmpjes van hier ga uploaden in de kroeg).
Misschien kom ik wel even langs deze winter, lijkt me leuk om jullie ploegje te ontmoeten daar in het Limburgs Belgiesche.
grtz
iggy
 
Ben benieuwd naar die filmpjes van jouw omgeving Iggy !
In het voorjaar zitten wij (of ik in ieder geval) eventjes bij mijn zus in Valencia. Wegens gebrek aan tijd helaas met de vlieger. Maar misschien zit er van daaruit een minimeetingske in Iggyland nog wel in. Met het treintje of een geleende tuut.
Een meeting met de Suup zit er om allerlei redenen nog niet in.
 
Ben benieuwd naar die filmpjes van jouw omgeving Iggy !
In het voorjaar zitten wij (of ik in ieder geval) eventjes bij mijn zus in Valencia. Wegens gebrek aan tijd helaas met de vlieger. Maar misschien zit er van daaruit een minimeetingske in Iggyland nog wel in. Met het treintje of een geleende tuut.
Een meeting met de Suup zit er om allerlei redenen nog niet in.


Alvast het eerste filmpje click, lijkt me leuk een minimeeting!!


:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan