Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pim84

MF veteraan
4 jul 2008
3.278
0
De wijzen komen uit het......
:] 8-) DEELTJE NUMMER 11 8-) :]



deel 1: XTZ 750 Super Tenere
deel 2: XTZ 750 Super Tenere - Deel 2
deel 3: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 3
deel 4: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4
deel 5: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 5
deel 6: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6
deel 7: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7
deel 8: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8
deel 9: XTZ 750 Super Ténéré - Deel 9
deel10:XTZ 750 Super Ténéré - Deel 10


Handig om te weten:
-onderdelen uitwisseling

WPHB download:
http://www.manualedereparatie.info/en/download/Yamaha-XTZ-750-Super-Tenere.html

De allroadbanden test van Motoplus nr.14 (07-2011):
nr.1 Dunlop Trailmax TR91
nr.2 Continental Trail Attack 'Z'
nr.3 Metzeler Tourance EXP
nr.4 Pirelli Scorpion Trail
nr.5 Bridgestone Battle Wing
nr.6 Michelin Anakee 2
nr.7 Avon Distanzia


Uit de bladen:



Verwijzingen naar interesante posts op MF:
-waarschuwing koppeling XTZ 750
-Die koppeling, waar gaat 't om
-Voorvorkveren vervangen
-15 tands voortandwiel
-K&N filters monteren e.d.
-Dynojet
-sneller tanken
-Super tips
-Super bagster
-Super zijspan
-Super verbouwd
-XTZ uit 't buitenland
-Hogere ruit truckje 1
-Hogere ruit truckje 2
-Hogere ruit truckje 3
-Hogere ruit truckje 4
-Voorvork stabelisator
-Orginele uitlaat aanpassing
-Kraken en piepen bij inveren?


Links buiten MF:
International Super Ténéré Owners Club.
XTZ koppeling revisie
microfishes incl bestelnummers en prijzen
Halogeen vervanging voor de 35/35 biluxlampjes
XTZ 750 stamboom (duits)
The Baffo site
Duitse Ténéré forum
Super Tenere UK Owners Club
NL Ténéré site
Tips van Mario
Nog 'n Super zijspan
Tristan's gallery
Rare jongens die oosterlingen
Belgische XTZ site
Voorgeschiedenis van de XTZ 750
Banden zelf omleggen?
banden info. algemeen
Leuke Tenere-ombouw site
Lampen info
Rally XTZ850 UK
YAMAHA XTZ750 SUPER TENERE (-) Genuine Spares & Parts

Shops:
http://kedo.de
http://motorbazaar.nl
http://mvh-online.de
http://jossmit.nl
http://rodamoto.es
http://debandenman.nl/
http://motorbandenmarkt.nl/
http://reifenversand.com/
http://ligt-banden.nl/
http://mopedreifen.de/
http://stores.ebay.de/MX-TEC
http://he-motorradtechnik.de/
http://motorbanden.nl
http://www.stardesign.at (stickers)

Handige Tech info:
KETTING SPANNER CHECK Spanner eruit halen en kijken hoeveel klikjes hij uitsteekt.
Totaal is 16 kliks (edit: Nak van dutchdude 17 kliks) dus als hij 14 kliks uitsteekt is de ketting on his way out.

Primaire spoel: weerstand tussen beide stekkeraanssluitingen:2.38 tot 3.2 ohm

Secundaire spoel:Weerstand tussen beide bougiekabels(zonder dop):12.0 tot 18.0
K-ohm

blok olie 20 / 10 W 40 4,4 liter

Bandenspanning voor 2,25

Bandenspanning achter 2,25 (2,5)

Bougie spec: NGK DPR8EA-9 of ND X24EPR-U9

wp voorvork olie 667 cc (2 X)

achterveer afstel hoogte 1 persoon +/- 5 mm

achterveer afstel hoogte 2 personen of bagage +/- 11 mm

Accu 12v / 14 / 10 AH

Wiel lager achter 6322RS / 6303 / 6203 (2X)

Naaldbuizen bij KEDO:
28768 Nadeldüse (Serie), 1 Stück 12,50 €
XTZ750,TDM850-'95
Zwitserse afstelling:
33072 "Schweizer Abstimmung" (ohne TÜV) 59,90 €
XTZ750
Bij de zwitserse afstelling (zitten nieuwe naalden bij) staat als commentaar dat de naaldbuizen ook vernieuwd moeten worden om optimaal te kunnen functioneren.
Als je ziet wat de originele naalden voor een XTZST kosten bij KEDO is de prijs van een zwitsers setje niet hoog.
28092 Düsennadel (OEM), 1 Stück 62,15 €
XTZ750'89- dt. Modell



Wat is er uitwisselbaar
=================
Spanningsregelaar :

TW 125 1999-2003
TW 200 2004
XG 250 Tricker 2003
XV 250 Viargo 1989- 1992
RD 350 LCF 1986
RD 350 LC 1991-1992
XJ 600 S Diversion 1992-1995
XJ 600 N 1995-1997
FZR 600 1990-1993
XT 600 K 1991-1993
XT 600 E 1990-2002
TT 600 K 1993-1996
TT 600 E 1994-2001
TT 600 R/RE 1998-2004
XT 600 Z Tenere 1986-1989
XTZ 660 1991
XTZ 750 1989-1992
TDM 850 1991-1992
YAMAHA ORIGINAL

Achterlicht FZ model
bobine FZ Model

=============================================

Actief binnen dit topic:

3LDré





Komkommer






Dutchdude





DRAFTER86





john1965






mattijsw






Nomiis





Dallie




hookeniggy





mcvdmvs





Burning Rubber





Raymond W






Ivokim





Daan_M





ProDrive





Hookski





S10





MacReal





Alfred.J





Sarvin006





Sonauto





sidebike





Kneusteun





Ronald S10





Klickstart





Doorwaai kleding, regenpak of winteroutfit??









Oldskool video archief:
Spirit of Adventure!! Legends of DAKAR Race!!!YZE750T!!!

Paris Moscow Beijing rally 1992

Supertènèrè 750 Prova con Nico Cereghini 1989




**aanvullingen, andere foto, wijzigingen??? graag in dit topic of een pm**
 
Laatst bewerkt:

Doudou

MF veteraan
23 apr 2007
2.606
0
68
Maastricht
Derde.
En minder actief in dit topic, en zelfs geen Suup-rijder.
Wel Suup-sleutelaar en bewonderaar.
(En ik heb wel 2 Yamaha'tjes, naast de MZ)
 
Laatst bewerkt:

d02500

Die hard MF'er
11 jan 2009
599
4
vierde,maar een vraag mannen,wat moet een originele uitlaat voor een xtz 750 opbrengen,nagenoeg ,volgens de verkoper, niet gebruikt,voor wat het waard is,geef svp een indicatie.
 

Pim84

MF veteraan
4 jul 2008
3.278
0
De wijzen komen uit het......
vierde,maar een vraag mannen,wat moet een originele uitlaat voor een xtz 750 opbrengen,nagenoeg ,volgens de verkoper, niet gebruikt,voor wat het waard is,geef svp een indicatie.
Heb ze voor €25 en voor €150euro gebruikt voorbij zien komen. Ik heb mezelf een gebruikte Lazer ProDuro voor €160 'op de kop getikt' bij offroadcentre in Vaassen. Deze vond ik nog te luid en heb deze geruild met iemand van hier voor een E-keur versie van die demper..

Zit nu een lekker sportief geluid in zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn.
 

Nomiis

MF veteraan
2 okt 2009
3.670
0
41
Roosendaal
De zoveelste :+

Ik blijf met een hoog verbruik zitten na het installeren van nieuwe zwitserse naalden, naaldbuizen, chokeplunjers en hun rubbers.
verbruik is ongeveer 1:13.

Kenmerken:
- Rijdt als vanouds: Ik merk geen verlies aan koppel/ vermogen.
- M'n knipperlicht wordt niet zwart, voorheen was dat wel het geval
- Stationair toeren is omhoog gegaan naar 1500 rpm, maar ik kan per ongeluk aan het schroefje hebben gezeten tijdens het knutselen.

Wat heb ik al gedaan:
- gecontroleerd of de chockeplunjerrubbers op hun plek zitten;
- alle aanzuigrubbers, voor en achter carb, opnieuw gecontroleerd en de fitting hersteld.
- een heel andere mogelijke oorzaak (mogelijk aanlopende rem) uit de vergelijking gehaald door het hendel slapjes af te stellen.

Nu zijn er eigenlijk maar 2 dingen die logischerwijs kunnen:
- chockeplunjers sluiten niet lekker aan;
- hij staat veuls te arm en ik moet de naalden omhoog zetten

Of kijk ik totaal over iets heen??
 

Raymond W

Vetertje
23 okt 2006
7.752
677
55
Mijdrecht
@Nomiis,
En de kleur van de bougie is?
Als je rem aanloopt zal de schijf behoorlijk warm worden.


De zoveelste +1 :9
 
Laatst bewerkt:

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.114
96
Sittard
Bezoek site
Tja, ik heb helaas geen suup meer, de mijnes is verkocht aan Klickstart, dus gelukkig bij een liefhebster terecht gekomen. Dus je kunt me uit de openingspost weghalen! Ik lees nog wel lekker mee!
 

3LDré

MF veteraan
28 apr 2005
2.403
4
49
Dronten
@nomiis;
Is er wel echt een hoger verbruik? Je heb de boel toch net pas gemonteerd, dan heb je wss ook nog niet heul veul km's gemaakt toch?
Als je net niet genoeg met de tank geschud heb bij het tanken, en dat de vorige keer wel hebt gedaan, (of andersom) hoe betrouwbaar is je meting dan? :P
 

Nomiis

MF veteraan
2 okt 2009
3.670
0
41
Roosendaal
@nomiis;
Is er wel echt een hoger verbruik? Je heb de boel toch net pas gemonteerd, dan heb je wss ook nog niet heul veul km's gemaakt toch?
Als je net niet genoeg met de tank geschud heb bij het tanken, en dat de vorige keer wel hebt gedaan, (of andersom) hoe betrouwbaar is je meting dan? :P
Helaas, al 3 keer getankt. Zelfde tankstation ook.
Van t weekend de bougies maar eens checken.
 

sarvin006

Die hard MF'er
28 apr 2011
559
1
54
Voorburg
Nomiis,
Meest voor de hand liggende is vieze luchtfilters of een te strakke chokekabel (verklaart ook het hoge stationair). Anders misschien een losse sproeier of je tankstation loopt je te flessen. Overigens loopt hij niet te arm, maar te rijk (anders zou hij zuiniger lopen). Is het niet je chokekabel, zet dan in ieder geval je stationair wat lager, dat zal ook verschil maken.
Nog fff een vraag over je verbruik .... waren het voornamelijk snelweg kilometers?

Kneusteun, ik vind de originele demper niet slecht klinken voor een 2-cilinder in lijn (180 graden); deze klinken iha niet zo geweldig.
 

Nomiis

MF veteraan
2 okt 2009
3.670
0
41
Roosendaal
Nomiis,
Meest voor de hand liggende is vieze luchtfilters of een te strakke chokekabel (verklaart ook het hoge stationair). Anders misschien een losse sproeier of je tankstation loopt je te flessen. Overigens loopt hij niet te arm, maar te rijk (anders zou hij zuiniger lopen). Is het niet je chokekabel, zet dan in ieder geval je stationair wat lager, dat zal ook verschil maken.
Nog fff een vraag over je verbruik .... waren het voornamelijk snelweg kilometers?

Kneusteun, ik vind de originele demper niet slecht klinken voor een 2-cilinder in lijn (180 graden); deze klinken iha niet zo geweldig.
Idd voornamelijk snelweg km's. Chockekabel speling is prima. Ik zal toch eerst maar eens de bougies bekijken en het stationair naar beneden brengen. Dan nog eens meten. Is dat niet goed, dan zal ik de handel weer eens uit elkaar leggenen in elkaar zetten.
Ach, wat moet ik anders met m'n vrije tijd :+
 

RonaldS10

MF'er
20 mei 2013
241
0
@Nomiis: bij mij kreeg ik het stationair ook niet op orde (liep hoog) met de zwitserse set. Heb de originele stationairsproeiers er weer in gezet en loopt (en verbruikt) prima.
Misschien het proberen waard?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.