Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd leuk he, zo'n pak met gloednieuwe onderdelen, kijken, passen, genieten!
En het plezier van het monteren, en hopelijk fijner rijdende motor, komt daar nog bij!
Groeten,
Doudou
 
Nomiis,
Overigens loopt hij niet te arm, maar te rijk (anders zou hij zuiniger lopen). Is het niet je chokekabel, zet dan in ieder geval je stationair wat lager, dat zal ook verschil maken.
Nog fff een vraag over je verbruik .... waren het voornamelijk snelweg kilometers?

Toch te arm ;)
Twee bougies dezelfde kleur wit. Op de stopknop gedrukt tijdens het rijden, om echt te kijken wat de naalden doen en dus niet de mengselschroef.

20140207_093745_zps8f5dfb1a.jpg
 
Gelijk maar een Gardena stelschroefverlenging aangebracht.
20140207_105431_zpsd7591dac.jpg


En dat ziet er zo uit. Redelijk subtiel en ik kan hem met behulp van een tangetje verdraaien.
20140207_114956_zps5a073bb4.jpg
 
Nomiis,
Hij loopt erg onzuinig en te arm?! 1:13 met een nieuwe zwitserse set als ik me het goed herinner. Dan moet er toch iets anders aan de hand zijn denk ik. Heb je alles goed in elkaar gezet en staan de basisinstellingen (sproeiers, naalden, vlotterniveau, kleppen) goed?
Mijn motor liep eerst 1:10 met nieuwe (OEM) carb. onderdelen; bleek dat er toch nog zwitserse sproeiers in zaten en de nieuwe chokeplunjers niet helemaal terug gingen. Althans ik vermoed dat het dat is geweest. Alles weer origineel gemonteerd en vlotterniveau ingesteld en nu loopt hij netjes 1:17.
Om een lang verhaal kort te maken .... ik denk niet dat je op de goede weg zit met het hoger zetten van de naald er moet iets anders aan de hand zijn.
 
Ik heb verder ook niets uitgespookt met de carb, behalve een zwitserse set eruit gedaan en een zwitserse set erin gezet. Verder nergens aan gedraaid. De vorige set heb ik een aantal keer een stapje lager gezet om zo het slijten van de naald te compenseren, maar nu had ik hem gelijk op de 'hoge stand' gezet. Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik ben stronteigenwijs (en gemakszuchtig), dus ik kijk het eerst even aan ;) O-)
 
Kleur is niet heel goed te zien op de foto; "koffie met melk" kleur is goed.

Nomiis,
Met de zwitserse set heb ik geen ervaring, maar als het goed is moet er een gebruiksaanwijzing bij zitten met de standaard waarden. Dat moet je basis zijn van waaruit je vertrekt (in combinatie met de basis uit het werkplaatshandboek).
Hierbij nog een link over carbtuning; misschien heb je er wat aan:
http://www.factorypro.com/tech/carbtun.html
 
Je link doet t niet Sarvin.
err404_tit.gif


Was het maar waar.
Maar het begin is gemaakt, die grote struik is weg dus het vogeltje moet op zoek naar een ander stekkie.
Totdat het schuurtje er staat want dan zal ik een huisje voor hem timmeren)

100_4142_zps439024bc.jpg


Hier wil ik een XThuisje van 3X3 neerzetten.
Ben er alleen nog niet uit of ik een blokhut ga kopen of dat ik er zelf een ga bouwen. :$
 
Ik heb een TDM blok (3LD) in de ST geplempt.

Er zit in een tdm wel een dikkere oliepan, maar minder olie dan de xtz. Als ik mijn olietank vul, dan spuwt de olie uit de overloop en de uitlaat. Dat is niet goed niet. Ik hoop dat er meer mensen zijn met een tdm in een st, die me kunnen vertellen hoe ik de olie nu moet meten.
 
Ik heb een TDM blok (3LD) in de ST geplempt.

Er zit in een tdm wel een dikkere oliepan, maar minder olie dan de xtz. Als ik mijn olietank vul, dan spuwt de olie uit de overloop en de uitlaat. Dat is niet goed niet. Ik hoop dat er meer mensen zijn met een tdm in een st, die me kunnen vertellen hoe ik de olie nu moet meten.


Weet je zeker dat alle olie leidingen correct aangesloten zijn? Ik peil iig gewoon op de normale manier en ook bij mij zit de onderste carterpan van de TDM er nog onder. Mogelijk is het niveau op de peilstok niet helemaal correct maar ik heb eigenlijk nooit anders gemeten dus.....
 
Die had ik ook al gezien, alleen was in paar dagen veel spul al weg :(

Ja klopt, volgens mij gaat dat vrij snel.
Had zelf een onderdeel nodig (stuurschakelaar): besteld (voor een zeer nette prijs)en netjes binnen 4 dagen thuis.

Ben benieuwd naar hun XTZ850 project.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan