Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
En van mij natuurlijk ook! beter laat dan nooit.

En een plaatje!
998153_569149989846198_1533076144_n.png
 
Laatst bewerkt:
Remblokken achter besteld en verse pennen die de remblokken in de klauw houden. Heb de oude los gekregen door er een dopje torx 40 in te slaan. *O*
 
Laatst bewerkt:
Op het Duitse forum is een particulier die de achtervering reviseert van de Suup (en XT's). Ook aanpassingen zijn mogelijk. Ik vind hem niet duur (ca. 130€).

ST Federbein

Best interessant. Echter… hoeveel zijn de verzendkosten heen en weer naar DL ? Die komen er nog bij. Jan Droog doet hetzelfde voor € 150,-
JD shocks zit in Pijnacker.
 
OK, wist ik niet dat het daar ook relatief voordelig is. Ik was 3 jaar geleden alleen voor een beurtje aan de demper (Öhlins) al 100€ kwijt.
 
OK, wist ik niet dat het daar ook relatief voordelig is. Ik was 3 jaar geleden alleen voor een beurtje aan de demper (Öhlins) al 100€ kwijt.

Misschien vind Jan een 'beurtje' hetzelfde als een revisie :+
Hoewel, na het lezen van dat topic op het Duitse forum, lijkt mij de Öhlins ook wel de duurste (wellicht ook beste) schokbreker die er is. Ik kan mij dan voorstellen dat de onderdelen dan ook de duurste zijn, in vergelijking met OEM parts voor standaard uitvoeringen.
 
Of het de beste is weet ik niet, maar ik ben zeer te spreken over de Öhlins achter. Ik heb er ook niet veel voor betaald, volgens mij net zoveel als voor het beurtje ... mooi mazzel.
 
Laatste tijd nogal druk met 1 pk! (geheel nieuw voor mij)
Een verwaarloost paardje hier in het Noordhollandse Petten aan zee, beest staat in een voor 80% ondergelopen weiland, het gedeelte dat niet ondergelopen is bestaat uit modder en uitwerpselen, ik voer het beest dagelijks, en heb inmiddels heel wat hulporganisaties en dierenpolitie gebeld maar tot nu toe helaas zonder resultaat, ik zou zeggen is er hier misschien iemand die bekend is in de paardenwereld? en hulp kan bieden?
 
Helaas, ik weet er weinig van.
Via buren proberen de eigenaar op te sporen, en hem/haar dreigen de politie erbij te halen?
Het is vaak een probleem met paarden, men zet er dan 1 in een weitje, dat is al naar voor een groepsdier, tenzij er andere paarden binnen zicht/ geluidsafstand zijn, en dan nog.
Het voer wordt steeds duurder, een leuk lapje grond voor je paard kost ook geld, en om er elke dag heen te gaan voor de verzorging, dat vinden veel mensen ook teveel moeite.
Geen vers brood geven, droog brood mag wel, gras enzo, winterwortels ( vinden ze meestal heel lekker!), appels lusten ze ook graag!
Heel mooi van je dat je je ook om zo'n 1 PK bekommert.
Het doet mij ook altijd pijn als ik zo een paard in z'n 1tje ergens zie te verkommeren.
Geachte Hookeniggy, u bent een Held.
En zeg dat Doudou het gezegd heeft.
 
hookeniggy; je kunt op Facebook eens zoeken naar de pagina StopDierenleedNederland. Dit is een stichting wat zich bezig houd met het dierenleed in Nederland. wellicht dat deze je verder kunnen helpen, of in contact kunnen brengen met een partij wat iets kan betekenen.

Gr Bauke
 
@Dou Dou, bedankt voor je compliment, doet me reuze goed, het paardje staat alleen in de weide, heb de krant erbij gehaald, en ze gaan het artikel morgen publiceren, de dierenpolitie is ook op komen dagen, de eigenaar is nog steeds niet bekend (wel bij de politie) maar de journalist gaat ook verder traceren
@Klickstart@ So minded, ik heb die organisaties reeds geraadpleegd zonder resultaat, wel bedankt voor de suggestie
@Raymond, tja ben vd week van't strand gestuurd door de politie, heb ze wel verteld dat ik al 30 jaar over 't strand rij, haha, nu dan toch eindelijk legaal?
@Gerard, ik denk dat ik binnenkort daar een pikhouweel voor nodig zal hebben.
@Hippie, wist niet dat pistolen paultje gek op paarden was (wel op amerikaanse auto''s)

Bedankt allemaal voor de suggesties, wist dat jullie niet alleen een groot hart hebben voor de suup!
 
Laatste tijd nogal druk met 1 pk! (geheel nieuw voor mij)
Een verwaarloost paardje hier in het Noordhollandse Petten aan zee, beest staat in een voor 80% ondergelopen weiland, het gedeelte dat niet ondergelopen is bestaat uit modder en uitwerpselen, ik voer het beest dagelijks, en heb inmiddels heel wat hulporganisaties en dierenpolitie gebeld maar tot nu toe helaas zonder resultaat, ik zou zeggen is er hier misschien iemand die bekend is in de paardenwereld? en hulp kan bieden?
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/ydjk.jpg"]afbeelding~][/URL]

Klasse van je Iggy ! 8-)
 
Iggy,
Het is moeilijk te zien op de foto maar volgens mij kan je de heupbotten van het paard zien. Dit mag niet bij paarden en is een teken van ernstige verwaarlozing/ondervoeding! En ja ... fantastisch hoe je je om het beestje bekommert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan