Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
In dit geval zullen foto's zeker meer dan woorden zeggen.
Mijn oude V-strom:
img7170r_zps37a2319e.jpg

CIMG0425.jpg

DSC00143.jpg


En mijn oude, trouwe KLE'tje...
200620102047.jpg

010520101942.jpg

250320101765.jpg


Op de KLE zaten op een gegeven moment T63's, maar die waren toch wel wat vlotjes versleten :+
 
Laatst bewerkt:
:X Ik was voor de MT21, maar die zijn ook zo weg. Ik raad nu echt de Mefo Stonemaster aan. Die zijn aardig slijtvast. Veel grip in het zand ook! Wat minder satbiel op nat wegdek alleen
 
Vandaag er achter gekomen dat mn achterremklauw is overleden... Zuiger vast en beide pennen dol. Heeft iemand nog een functionerende? Of een goed alternatief?
 
Vandaag er achter gekomen dat mn achterremklauw is overleden... Zuiger vast en beide pennen dol. Heeft iemand nog een functionerende? Of een goed alternatief?

Die is niet overleden. O-)
De zuigers eruit persen (zie how-to dus niet gaan lopen kutten met een tang) :N ) rubberen seals eruit halen en goed schoonmaken.
Dan nieuwe rubberen seals erin doen, zuigertje goed schoonmaken.

Die pennen eruit proberen te halen dmv een torx bitje erin te slaan.
Lukt dat niet en willen ze er echt niet meer uit dan doorboren met 6mm boor.
De pennen kunnen ook vervangen worden door moerbouten (alleen is dat niet geheel volgens de komende apk norm :$ )
 
Laatst bewerkt:
:X Ik was voor de MT21, maar die zijn ook zo weg. Ik raad nu echt de Mefo Stonemaster aan. Die zijn aardig slijtvast. Veel grip in het zand ook! Wat minder satbiel op nat wegdek alleen
Heidi's rijden ook aardig op nat asfalt :Y
Het setje heidenau's van mijn strom zit er na 15K nog steeds op trouwens, dus slijtvast zijn ze ook wel.
Dan moet je niet alleen je banden veranderen :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


=

[afbeelding]
Heb geen ruimte voor 3 motoren helaas -O-
Ohja, en ik kan geen karretje achter de auto hangen :')
 
Als student die al droog brood vreet zie ik dat niet snel gebeuren ;)

Ik bedoel geen xt660z. Ik heb nu een xtz660 ;)

IMG-20140421-WA0000_zps1ab9627a.jpg


Die staan al vanaf 1000,- te koop ofzo. Beresterke blokken. Deze heb ik voor 750,- gekocht en daarna een nieuwe zuiger/ NAK en klepseals gegeven.
Rijden zeer acceptabel op de snelweg en superklekker offroad.

Ik heb ook een XT600K gehad, een 3tb, maar ik miste daarbij de grote tank en een ruitje. De 3tb is overigens wel weer aanzienlijk lichter.
 
Laatst bewerkt:
Zo, beetje laat maar vandaag de xtz ook maar eens uit de winterslaap gehaald. Volgend weekend naar belgie dus ook maar even wat geklust...
De ombouw naar een 850 is even op de lange baan geschoven ivm tijdgebrek, dus ik wil nu voordat ik naar belgie ga dit blok even aardig lopend hebben. Nu loopt ie onderin duidelijk te arm en mist daardoor veel kracht.
Nu vraag ik me af, ik heb m redelijk origineel op een arrow demperje na.. Ik wil m van de week even afstellen, maar heeft iemand van jullie een idee wat betreft afstelling en sproeiermaten. Het hoeft niet heel precies maar als ie beter rijd dan nu ben ik al erg blij :). Voor zover ik weet heeft de vorige eigenaar de originele demper verwisseld met de arrow en er verder niks aan gedaan. Ik neem dus aan dat de afstelling van de carburateurs nog origineel is.
 
Ik bedoel geen xt660z. Ik heb nu een xtz660 ;)

[afbeelding]

Die staan al vanaf 1000,- te koop ofzo. Beresterke blokken. Deze heb ik voor 750,- gekocht en daarna een nieuwe zuiger/ NAK en klepseals gegeven.
Rijden zeer acceptabel op de snelweg en superklekker offroad.

Ik heb ook een XT600K gehad, een 3tb, maar ik miste daarbij de grote tank en een ruitje. De 3tb is overigens wel weer aanzienlijk lichter.

Ja haalde ik even door elkaar.
Maar het liefst zou ik een leuke 2 takt doen, alleen wil ik er wat meer kilometers mee kunnen rijden als het nodig is. Dus een XR of LC4 zou leuk zijn.
Heb anders ook nog wel een BMW f650 staan.
 
Die is niet overleden. O-)
De zuigers eruit persen (zie how-to dus niet gaan lopen kutten met een tang) :N ) rubberen seals eruit halen en goed schoonmaken.
Dan nieuwe rubberen seals erin doen, zuigertje goed schoonmaken.

Die pennen eruit proberen te halen dmv een torx bitje erin te slaan.
Lukt dat niet en willen ze er echt niet meer uit dan doorboren met 6mm boor.
De pennen kunnen ook vervangen worden door moerbouten (alleen is dat niet geheel volgens de komende apk norm :$ )

Zuigers eruit persen is idd eitje, als je even weet hoe. Goed de randen waar de keeringen in zitten uitkrabben, die zitten vaak helemaal volgekoekt. Zuiger goed poetsen, eventueel vervangen bij teveel pitten (lees gebrek aan chroom).

Pennen heb ik er bij Jorrit uitgehaald door een inbus erin te lassen. De pennen zijn redelijk algemeen goed, voor een paar euro heb je waarschijnlijk verse.

Bij kedo zo te zien redelijk te betalen:
Pennen: KEDO - Artikel Details
Cilinders: KEDO - Artikel Details

Volledige set voor 80 euro (voor en achter zijn gelijk):
KEDO - Artikel Details

Toch best prijzig zo te zien bij onze duitse vrienden, dat kan vast ergens voor minder. De remmen zijn algemeen goed, de pennen kunnen qua lengte best iets afwijken... Kijk eens bij de chinezen of er iets tussen staat:
Free shipping on Brake Shoe Sets in Motorbike Brakes, Motorcycle Accessories & Parts and more on AliExpress

PS. De complete remset van de ST zit ook op 50cc brommers (Kymco); dat verklaart waarschijnlijk ook onze stopsnelheid ;)
 
Laatst bewerkt:
Laatste keer bestelde ik hier (klik) remzuigers.
Welliswaar voor een XT600 maar in vergelijk met kedo waren de zuigertjes van bovengenoemde website gelijk aan originele en nog goeiekoperder dan unsere duitschen freunde.

Let even op de maat als je toch kymco zuigertjes haalt.
(heb ergens gelezen dat ze iets kleinerder zijn dan de yamaha klauw.)
 
Ja haalde ik even door elkaar.
Maar het liefst zou ik een leuke 2 takt doen, alleen wil ik er wat meer kilometers mee kunnen rijden als het nodig is. Dus een XR of LC4 zou leuk zijn.
Heb anders ook nog wel een BMW f650 staan.

LC4 en XR zijn toch 4-tact?

Dan zou ik voor een 250 SX gaat van KTM. Lekkah!
 
(mini)meeting 2014 (28 juni 2014)

Wel erg jammer dat de meeting op zaterdag 10 mei vanwege het beroerde weer niet door kon gaan. Maar hierbij een nieuwe kans. Voorstel is hetzelfde recept, maar dan bijvoorbeeld op zaterdag 28 juni 2014 in de omgeving van Oirschot.

Wie gaat/kan er dan mee?

Datum: zaterdag 28 juni 2014.
Tijdstip: Afspreken tussen 10:00 en 10:30 bij Gasterij De Beurs te Oirschot.
Locatie: Oirschot, een zanderige omgeving met vele mooie off-road paden. Ik heb van Hookski een route in gpx beschikbaar, graag een pb-tje als je deze voor de GPS wilt ontvangen. Verder ter plekke gewoon legale paadjes pakken en zien waar we uitkomen. Het hoeft allemaal niet erg snel te gaan, het genieten staat voorop en dan blijft het leuk voor iedereen.
Weer: hopelijk zonnig en droog (geen regen!)

Wie gaat er mee?: *O*
o Sonauto
o …


p.s. leuk om van jullie mooie foto's en filmpjes te bekijken!
 
Ai, kan niet denk ik. De 27ste moet ik naar een dichtbundelvoorstelling van één van mijn beste vrienden in een zuidelijker deel van het land. Dat gaat daar waarschijnlijk laat worden...
Hopelijk zijn er nog andere opties, bijvoorbeeld op zondag? Of een andere week.
 
Achterremrevisie spul heb ik gewoon bij yamaha dealer topmoto apeldoorn gehaald. Was niet duurder dan kedo. Verse pennen en sealkitje. Alleen groeven schoonmaken met zon tandartstooltje en weer superschoon maken met de dremel en een messing opzetborsteltje. ATE remmenvet voor de seals en met een likje belgom alu poets je de zuiger weer hoogglanzend.
 
*O* MF-er gespot 14/5 20:45uur van de Brienenoordbrug A16. *O*
Meteen herkenbaar want ik kreeg ter plekke vakantievisioenen. O-)

Volgende keer wel ff :W :W he?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan