Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuw voorbandje :9 ?? zal nog wel beter sturen *O*
Yup, om samen met de achterband op te rijden een metzeler gelegd.
Als die op zijn komen er Heidi's onder ;)

:]
10570559_10204640495438926_4260746447864536173_n.jpg
 
Ik las net wat over het verhogen van het zadel. Ik heb het zelf ook gedaan. Het rijd een stuk prettiger, omdat je hoger zit en beter uitzicht hebt over de weg. De bochten vind ik ook soepeler gaan, maar het grootste voordeel vind ik het schakelen. Dit gaat stukken beter en voelt fijner aan de benen/voeten.

Ik heb het standaard zadel opgevult met 3 typen kussenschuin, een harde 5cm groene, een zachtere 3cm blauwen en een 5mm dikke groene mat als overtrek. Het beste kan je dit schuim bewerken met een slijptol!

Motor staat overgins te koop voor de liefhebber!
Groet
full
 
Hallo Allen,

Ik begin me steeds meer te ergeren aan de achterveer van mijn s10.
Het probleem: Ingaande demping is wat mij betreft veel te zwaar, oneffenheden worden te weinig opgevangen. Aangezien ik er nergens wat aan af kan stellen kan ik er verder ook niet zoveel mee...
Nu weet ik dat de mooiste oplossing is een andere (volledig instelbare) demper, maar dat is meteen ook een tamelijk kostbare oplossing. Wie heeft er zelf ook problemen (gehad) met de achterveer en wat heb je eraan veranderd, en belangrijk wat kostte het ongeveer?

Yannick
 
Laatst bewerkt:
Is een keer naar een hyperpro service punt gaan. Kunnen ze je zo adviseren. Onder mijn ex XTZ zit een WP shock en dat was prima.

Mijn enduro is bij Van Laar Suspension onder handen genomen. Weet niet of ze ook wegfietsen doen maar je kan het altijd is vragen.
 
Laatst bewerkt:
Om aan te sluiten bij Yannick,

Ik deel je mening en ben op zoek naar een schokbreker die, zoals bij de bwm en ktm, met een draaiknop kan instellen. Het merk Hagon heeft er een (470euro) Wilberts voor meer dan 800 euro en Hyper pro voor meer dan 600 euro.

Echt stervens duur. Zelf ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief...
 
En nog wat anders. Mijn gas-reactie is ontzettend agressief. Als ik het gas een heel klein beetje los laat en weer open doe dan gaat dit echt met een ruk. Doe ik het gas een beetje dicht dan zakt de motor ook zwaar in zijn toeren. Tevens bij het schakelen, het is telkens een enorme beuk, er zit totaal geen soeplesse in.

Is hier wat aan te doen of hoort dit nu eenmaal bij de s10? Een k&N stage2 een oplossing? Ik rij met een open uitlaat en k&n luchtfilters.

Groet.
 
Geen idee over de achtervering, maar voor de gasreactie zou ik eerst kijken of je gaskabels op de goede manier langs je frame lopen en geen rare bochten maken. Dan je bougies even 'lezen' (http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html), mogelijk moet je iets grotere sproeiers in je carbs doen omdat het mengsel te arm is door de uitlaat en luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
in mijn owners manual staat gewoon een hoofstukje 'rear shock absorber adjustment' trouwens. pagina 3-44. Dus je kunt het wel afstellen als je het te hard vindt
 
En nog wat anders. Mijn gas-reactie is ontzettend agressief. Als ik het gas een heel klein beetje los laat en weer open doe dan gaat dit echt met een ruk. Doe ik het gas een beetje dicht dan zakt de motor ook zwaar in zijn toeren. Tevens bij het schakelen, het is telkens een enorme beuk, er zit totaal geen soeplesse in.

Is hier wat aan te doen of hoort dit nu eenmaal bij de s10? Een k&N stage2 een oplossing? Ik rij met een open uitlaat en k&n luchtfilters.

Groet.

Dat hoort niet hoor. :N


(brengt een bodje uit van 600 euro O-) )
 
Voor wat betreft de gasreactie, klinkt misschien vreemd maar check de rubbers in je achterwiel waar het tandwielhuis inhangt. Als deze te veel speling toelaten knalt je achtertandwiel gewoon iedere keer een loos stukkie naar voren, wat jij vervolgens voelt als abrupte gasreactie....
 
Om aan te sluiten bij Yannick,

Ik deel je mening en ben op zoek naar een schokbreker die, zoals bij de bwm en ktm, met een draaiknop kan instellen. Het merk Hagon heeft er een (470euro) Wilberts voor meer dan 800 euro en Hyper pro voor meer dan 600 euro.

Echt stervens duur. Zelf ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief...

Vering-goeroe Jan Droog te Pijnacker kan het op je originele schokbreker bouwen. Zou goedkoper kunnen zijn. heb al 2 schokbrekers laten opknappen daar en ik heb daar ooit verstelbare demping in de voorkant laten bouwen van de XTZ750. Die gast kan alles.
jd-shocks.nl
 
Check met de gasreactie ook de koppelingskorf, als er speling zit tussen korf en tandwiel dan mis je daar de andere kant van de transmissiedemping / de ene kant noemde Dré al ;)
 
Vering-goeroe Jan Droog te Pijnacker kan het op je originele schokbreker bouwen. Zou goedkoper kunnen zijn. heb al 2 schokbrekers laten opknappen daar en ik heb daar ooit verstelbare demping in de voorkant laten bouwen van de XTZ750. Die gast kan alles.
jd-shocks.nl

Ben wel nieuwsgierig, aan wat voor prijzen moet je dan denken voor het aanpassen/opknappen van een achterschokbreker?
 
Dank allen voor uw reactie. Ik zal binnenkort eens naar jullie voorstellen kijken!

@Willemvu, ik weet dat de schokdemper verstelbaar is,maar dit is een behoorlijk goed. Het is niet dat je even op straat je schokdemper gaat instellen.

Ik rij veel met me vriendin achter op. De veer staat nu op de zwaarste stand, doe ik dit niet, dan voelt het alsof ik altijd een wheelie maak =] Als ik alleen rij is deze stand veel te zwaar in zit er heel weining demping in.

De bmw heeft het ideaal, gewoon aan de knop draaien voor meer of minder belasting!
 
Sfeerplaatje tussendoor :]

10561835_10204703574295858_3657482829388646986_n.jpg


De S10 houdt zich prima. Het enige wat ik tot nu toe heb hoeven doen is de ketting smeren en de bout van de jiffy aandraaien. (hij viel ineens zo'n beetje over zijn jiffy heen met bepakking en al :X )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan